Liikunta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Qwerty
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Irtisanoin PT valmennuksen. Olin ryhmässä ja jäänyt siitä ulkopuolelle. Joten kunhan tästä pikkuhiljaa, niin alkanut taas lenkkeilemään.

Mua alkaa heti hengästyttää jos teen jotain vähänkin raskasta... Siis hengästyttää tosi paljon, onkohan jotenkin 'vaarallista' vai voiko silti liikkua ja urheilla ihan normaalisti?
Nyt en oo kyllä salilla enää käyny moneen viikkoon, taidan olla jotenki liianki varovainen ja tää huono-olo on tietty ollut suurin syy :/

Mua alkaa heti hengästyttää jos teen jotain vähänkin raskasta... Siis hengästyttää tosi paljon, onkohan jotenkin 'vaarallista' vai voiko silti liikkua ja urheilla ihan normaalisti?
Nyt en oo kyllä salilla enää käyny moneen viikkoon, taidan olla jotenki liianki varovainen ja tää huono-olo on tietty ollut suurin syy :/

Mä hengästyn kans mielestäni helposti.. Vaikka siis töissä pystyn hyvin paahtaan ilman mut yks päivä kävelin kaverin kans loivaa ylämäkee ja aloin puuskuttaan samalla kun yritin kävellä ja puhua.. :D

Taisi eilen olla viimeinen hölkkälenkki. Meni ihan hyvin mut oli aika sellainen raskas ja paikat kipeytyi (tietty toi lumikin vaikuttaa). Nyt sit reippaita kävelylenkkejä ja kuntosalia. Loppuraskaudesta olen tykännyt myös uida. Se on sellasta rentouttavaa. Suosittelen uintia muillekin!! Tulee hyvä olo. Nyt ku pikku hiljaa rupee olot helppaamaan niin kannattaa liikkua! Tekee hyvää molemmille! :Heartred

Mä hengästyn kans mielestäni helposti.. Vaikka siis töissä pystyn hyvin paahtaan ilman mut yks päivä kävelin kaverin kans loivaa ylämäkee ja aloin puuskuttaan samalla kun yritin kävellä ja puhua.. :D
Sama täälläkin..

Mun liikunta tälle päivälle ois suunnitelmissa olla lumityöt.. Lunta ainakin on Paljon noitten lumipyryjen jälkeen..

Eilen kolasin pihan ja hitto että otti kunnon päälle. En oo oikeen mitään liikuntaa harrastanu nyt raskausaikana ja sen kyllä huomaa. Mut joo hyvää hyötyliikuntaa oli.

Miltäs ratsastajista on tuntunut? Meikäläisen toisella hevosella on niin iso ravi, että harjoitusravi tuntuu epämukavalta. Muuten ei oikeestaan mitään poikkeavaa, viikot nyt 13+2. Lenkillä oon käynyt päivittäin, kuukauden tauon jälkeen innostuin hölkkäämäänkin ja tein jopa oman uuden ennätyksen ( aloittelin siis ennen raskautta tasolta "rapakunto") kun jaksoin hölkätä jopa 2,5 kilometria yhtä soittoa :D alkuviikosta kun tuli paljon lunta, intouduin tarpomaan hangessa, se kyl kävi kunnon ja vattan päälle. Mut joo, kunhan kirjottelin aikani kuluks, odottelen kengittäjää saapuvaksi niin kelpaa taas kohta päästellä kun saahaan nastat alle.

Miltäs ratsastajista on tuntunut?

Mä en oo enää ratsastanu, itsenäisyyspäivänä ratsastin vielä loppukäynnit kun kaveri kävi liikuttamassa hevoseni. Muuten olen vaan ajanut ja juoksuttanut. Mitään muutakaan liikuntaa ei tule kyllä yhtään harrastettua, mies käy koiran kanssa lenkillä kun mulla menee päivät töissä ja tallilla. Todella laiska olo, mut tuntuu etten yksinkertaisesti kerkeä.

Mun pitäs taas alkaa liikkua enemmän. Pahoinvointi ja hillitön väsymys on pitäny mun urheilut tähän asti aika minimissä ja liikunta onkin rajoittunut aika lailla pakollisiin rataskävelyihin esikoisen päiväkodille ja takas ja välillä oon pyöräillyt. Ens vuoden puolella ajattelin mennä mammajoogaan ja käydä enemmän lenkillä. Myös mammavesijumppa ollut harkinnassa.

Meillä onneksi koira pakottaa liikkeelle joka päivä ja oonkin todennut että alkuraskauden öllötys oloon paras lääke on ollut kävely. Nut alkaa pahoinvointi helpottamaan. Viikot 13+0. Muuten en liiku lainkaan. Kahvakuulan kaivoin kaapista muutama viikko sitten ja tein niin hullun treenin että kävely sattui viikon ja muutenkin siitä tuli vaan huono olo. Eli täytyy kuunnella itseään ja koittaa varovasti uudestaan.

Salitreeni tekee kyllä niin hyvää kropalle ja mielelle! Oli ihanaa käydä eilen vetämässä kunnon treeni kun parantunut flunssasta. Ostin äitiystreenipöksyt ku ei mitkään omat ollu enää mahasta sopivat,ihan loistavat jalassa!

Miltäs ratsastajista on tuntunut?.

Mulla nyt 15+0. Eilen kävin ratsastamassa kahteen kertaan. Toinen oli lähes ponikokoinen hevonen ja sillä harjoitusravi alkoi jossain vaiheessa tuntua sen verran epämiellyttävältä että oli pakko kevennellä välillä. Muutoin on pystyny menee. Joskin nyt päätin jättää tunneilla käynnin. Käyn vielä satunnaisesti ratsastelemassa naapurin suomenhevosta fiiliksen mukaan mutta kai sekin on viimeistään tammikuun jälkeen unohdettava jo ihan turvallisuussyistä.

Täällä jäi ratsastelut jo noin 10 viikon tietämillä. (Nyt vko 14) Helppo siinä mielessä lopettaa kun käyn vaan tunneilla niin ne on nyt paussilla. Tai helppo ja Helppo, hirmuinen kaipuu hevosen selkään koko ajan. Oman mielenrauhan vuoksi parempi kuitenkin näin.
Mielenkiintoista sitten nähdä milloin sitä on sen verran kunnossa että uskaltaa taas hevosen selkään seuraavan kerran..

Vielä olen ratsastanut, ei ole ollut mitään ikäviä tuntemuksia niin hyvin uskaltaa. (rv 14+4) Ainoa mikä meinaa aiheuttaa ongelmia on tää kauheen korkea syke ja tuntuu muutenkin että kunto on tipahtanut jonnekin ihan pohjamutiin! Meni useampi viikko sohvan nurkassa maatessa pahoinvoinnin ja uupumuksen takia, eikä vieläkään olla selvillä vesillä niistä.. Edelleen odottelen sitä energistä keskiraskautta :joyful: Koiratkin on lenkitettävä, tänään pitkästä aikaa jaksoi tehdä ihan reilu tunnin reippaan lenkin lumisessa metsässä, muuten ovat jääneet kyllä normaalia vähemmälle liikunnalle kun ei vaan ole jaksanut :grumpy:

Miltäs ratsastajista on tuntunut?

Oon sairastellut pari viikkoa lenssua niin oon vaan ajanu hevosia ja toisaalta nuoremman selkään en enää meniskään. Vanhemmalla varmaan vois jonku köpsöttelyn vielä käydä tai hankitreenata mut vähän rajoittaa kun kohtu alkaa elämöimään melkoisesti rasituksesta. Ei supista tai koske mutta ei hirmu kivaltakaan tunnu ne juilinnat. Ja ku ravihevosia on niin reippaammat lenkit on tosiaan sitten reippaita mikä taas ei nyt tunnu hyvältä ajatukselta. Ehkä vielä selkään tai sitte ei, pakko kun ei ole kun voi ajaa niin fiiliksen mukaan :)

Kaverini tänään kauhisteli kun kerroin odottavani parempia kelejä, jotta pääsisi pyörällä kulkemaan. Ei kuulemma raskaana voi pyöräillä...

Mitäs mieltä ootte? Mä ite ajattelisin, et ilman muuta pyöräilen niin kauan ku vointi on hyvä. Esikoisen kanssa on kivempi liikkua pyörällä, vihaan hidasta kävelyä yli kaiken enkä omista ajokorttia :rolleyes:

Mäkin oon pyöräillyt ihan raskauden loppuun saakka. Tangolliseen ("miestenmallin") maastopyörääni en enää jossain vaiheessa uskaltanut, koska en saanut nostettua jalkaa enää niin ketterästi ja nopeasti tangon yli. Myös asento oli liian keno, eikä tuntunut hyvältä.

Naisten pyörällä oon painanut lastenistuin tarakalla sit ihan synnytykseen asti.

Mää kans pyöräilin ihan äitiyslomaan saakka töihin, kauppaan jne.
Mulla varmaan helpotti se että poika oli masussa jalat alaspäin eikä ehkä tullut niin paljoo paineen tunnetta.

Minä myös pyöräilin ihan laskettuun viikkoon asti esikoista odottaessa. Oman fiiliksen mukaan vaan! Ihan lopussa alkoi suuret pomput ja mukulakivikadut tuntua ikäviltä.

Mua harmittaa, kun surffaus kiellettiin. Mies on rannalla kaikki aamut ja minä esikoisen kanssa uima-altaalla. Tylsää... olisin itse ollut vielä menossa veteen kovasti niin kauan kun märkäpukuun mahdun, mutta kaverit ei rannalla antaneet veteen mennä. Ja tottahan se on, riskit on kovat, että lauta tai naapurin lauta pamahtaa mahaan... Onneksi uima-altaassa on kiva kellua 'valaana', kun esikoinen polskii. :)

Takaisin