Liikunta

Pömpöttää maha sillee, ettei kyl montaa päivää mahu enää ulkoiluhousut jalkaan.. Mies ehdotti, että käydään uimassa kävelylenkkien sijasta jahka housuongelma pahenee ja alan kyllä kääntyä samalle kannalle. Bodybalance menee vielä, mutta senkin tilalle pitää varmaan kohta miettiä muuta... Mitään kovalla temmolla tehtävää ei viitti enää ees miettiä kun nousee syke aika nopsasti ja supistaa. 21+1
 
Mut yllätti (esikoista kun odotan), että ulkoiluhousut menivät jotenkin niin äkisti pieneksi. Pari vkoa sitten vielä pärjäsin. Nyt 19+2 eikä vanhat "läskihousutkaan" mene enää kiinni. Pistin tilaukseen äitiystoppahousut, vaikka kylmiä kelejä onkin enää pari kuukautta edessä. Harrastetaan geokätköilyä miehen kanssa, eli ulkoilu on lähellä sydäntä.

Muuten olen miettinyt, että liikun oman fiiliksen mukaan. Käyn salilla ja (tanssi/spinni)tunneilla, ja toimin tuolloin miten keho neuvoo [emoji4]

Uinti ei ole itselleni ominaisin laji, mutta pari viikkoa sitten kylpylässä jo tunsin, että vesi kannattelee masua mukavasti, eli voi olla, että minunkin tieni vie uimahallille jossain vaiheessa...
 
Liikunta jääny kyl vähälle nyt ku ollu vähä kovempia pakkasia ni viittiny poikaa nukuttaa ulos ni ei oo voinu lähtee rataslenkillekkää, poika ku nukahtaa aina rattaisii. Pitäs sisäl jaksaa jumpata mut ku yöt menee kukkuessa ni ei jaksa... oiskoha jumpattava sit öisin :D
 
Mites te ootte nyt liikkunu? Mulla jääny liikunta ihan nolliin. 3x viikossa käyn hevosen ajamassa, sekin lähinnä vatsa- ja selkälihasten jännitystä ja ulkoilmaa. Seisomatyötä teen mut muuten tosiaan ei tuu kyllä liikuttua. Ei yksinkertaisesti jaksa yhtään :/
 
Mulla on liikunta aika nollissa. Pojan kans oon pihalla siinäpä se.:sad001
 
Mää olin vielä sunnuntaina hevosen selässä, tuli alapää sen verran kipeeks, et päätin kans jättää ratsastelut tältä erää. Uimassa kävin eilen ja päivittäin koiran kanssa lenkkeilen, näistä ei suurempia kremppoja ole vielä tullut. Niin pitkään lyllerrän kuin pääsen.
 
Mulla alkaa olla työpäivien jälkeen (ala)kroppa niin rikkipoikkihajalla, että ei paljo kiinnosta enää muuta tehdä. Koiran kanssa nyt pientä lenkkiä kumminkin.
 
Tällä hetkellä vielä menee kuntosalia 3 x viikossa ja pari kevyttä spinningtuntia siihen päälle+ hyötyliikunnat päivittäin. Toki viimeiset pari viikkoa on helpottanu kun en ollu töissä vaan saikulla murtuneen sormen takia.
 
En ole saanut liikuntaa lisättyä. Eilen käytiin piiiitkästä aikaa tosi lyhyellä lenkillä. Joka paikka jäätyi, supisti ja kävelin kun pingviini :D Ehkä täytyy pitäytyä hyötyliikunnassa. Esikoisen aikaan liikuin ahkerammin ja loppuun asti pystyi juoksemaan ja riehumaan, mutta nyt jo tuntuu kamalalta jäykältä pökäleeltä. Noh... katottava vaan tarkemmin mitä suuhun laittaa.
 
Eilen tein kuolemaa sukset jalassa, lähin niin rehvakkaana likkana tekemään latua ittelleni, et jos vaihtasin vähä "kevyempää" liikuntamuotoon ku ratsastus. Mistäköhän mää sain päähäni, et hiihto, varsinkin 30cm pelkällä puuterilumella olis jotenki kevyttä? Pakkohan mun oli se loppuun tehdä, mut voin sanoo, et viimiset parisataametrii olis voinu jäädä kokematta :D paikat kyllä kesti, onneks. Mut ei paljoo nukkumatti keljuillu eilen illalla, ku normiliikunnat tietty hiihdon päälle :D
 
Liikunta ln vähän jäänyt. Töissä kumminkin lasten kanssa touhussa sen verran, että ei työpäivän jälkeen jaksa lähteä kuin koiran kanssa käppäilemään.

Eilen käytiin potkutelemassa.
 
Mä oon käyny salilla ja lenkillä. Hiihtämään haluaisin mut en saa aikaiseksi kaivaa suksia varastosta. Kävely on jotenkin niin tylsää. Salikortin ajattelin laittaa hyllylle sit ehkä huhtikuussa ja ottaa takasi joskus syksyllä. Kaipaan niin kunnon hikiliikuntaa. Pitkät kuukaudet ku on tottunu kunnolla hikoileen..:shifty:Onko samoja fiiliksiä kellään? Nyt ku nostaa sykettä niin heti rupee hengästyttämään eikä sit hikoiluun asti uskalla painaa..
 
Päätin eilen mennä kokeilemaan hiihtoa ekan kerran tällä kaudella. Hiihdin 12km lenkin ja yöllä ei paljoa nukuttu sen jälkeen... Toivon että paikat tottuisivat hiihtämiseen tässä pikku hiljaa, se olisi kuitenkin urheilumuoto jota olisi kiva jatkaa vielä kun lunta on. Nyt siis rv 25 menossa. Ainut mikä oli hankalaa oli tuon sykkeen pitäminen aisoissa. Hiihto on minulle niin kovaa hikiurheilua, että vaikea mennä tarpeeksi rauhassa ettei sykkeet kohoisi. Ylämäissä varsinkin :)
 
Ite pystyn treenailemaan vielä aika normisti, salilla jalkapäivänä jotkut liikkeet pitänyt jättää pois. Kävellessä välillä vetää inhottavasti kylkiin mutta sen kanssa pärjää.
 
Mä lenkkeilen esikoisen kanssa aktiivisesti 2-3krt viikossa pidempiä matkoja kun mennää muskariin, kerhoon ja perheiden liikuntatapahtuman. Tänään huomasin ekaa kertaa, et muskariin ei ois kannattanu juosta niin vauhdilla.. Koko alakroppa ihan liekeissä, ihania nää liitoskivut :dead:
 
Mä kyl nostan teille hattua jotka jaksatte/ pystytte liikkumaan. Ite kävelin tänää pakosta neuvolaan 3km suuntaansa ja ylämäkeä puolet matkasta molempiin suuntiin. Sinne menossa tuntu ihan Ok.lta mut viimine km oli kipeetä jo. Takas tulos kesti ikuisuus kun sattu niin paljo ja tuntu etten pysty kävelee normaalisti.. :sad001
 
Lenkkeily, hiihto ja salilla käynti vielä luistaa onneksi hyvin. Lenkillä aina välillä pistää, mut menee yleensä ohi ku rauhottaa tahtia. Tarkoitus olisi kyllä jatkaa reippaita kävelylenkkejä loppuun saakka. Niistä saa energiaa! Salikortin hyllytin nyt huhtikuusta alkaen ku en jaksa ison mahan kanssa siä huhkia. Tulis jo kunnon kevät ja lumet sulais! Vielä 10 viikkoa töitä...en mä laske mutta..:grin
 
Oon kyllä tässä raskaudessa tajunnut että ei se liikunta ja siihen pystyminen oo aina omasta halusta ja viitseliäisyydestä kiinni.

Mimi83 en mäkään laske ollenkaan mutta 7 vkoa olis vielä :p :D
 
Salilla kulkee kyllä treeni hyvin täällä, aion käydä niin kauan ku pystyy, toivottavasti mahdollisimman kauan! Kävelylenkit tulee päivittäin koirien kanssa ja joogannu oon n. kerran viikossa. Ihanaa että pystyy liikkumaan, sali on mulle ainakin henkireikä, tekee niin hyvää :)
 
Takaisin
Top