Pikku muru, ikävä kuulla. Toivottavasti pääset mammajoogaan!
Osaatteko sanoa, miten pitkään pystyy vielä tavallisia vatsarutistuksia tekemään? Vielä ei tunnu pahalta, mutta ilmeisesti niiden tekoa tulisi alkaa jo välttämään. Nyt rv 21+0. Lähinnä vatsallaan olo epämukavaa.
En alkuraskaudessa kertakaikkiaan ehtinyt kunnolla liikkumaan, kun oli kaikkea: muutto ja remonttia. Nyt taas uudella innolla aloittanut joogan ja jumppiinkin yrittänyt ehtiä.
Käsittääkseni ekan kolmanneksen jälkeen pitäis lopettaa jo, samoin voimakkaat kiertoliikkeet. Samoin ku synnytyksen jälkeen pitäisi odotella että erkauma palautuu ennen kuin alkaa tehdä (yleensä ainakin 6kk ellei todeta erkauman palautuneen jo aiemmin), vaikeuttaa palautumista nimittäin. Oma äitini esim. joutui korjaamaan erkaumaa leikkauksella kun ei malttanut odotella joten olen mielummin ylivarovainen tän asian kanssa...
oli joo ihan hyvä muistutus et voi käydä pahastikin.
Mulla on kaupunkikelpoiset nastakengät mutta huomasin viikonloppuna koiratreeneissä että metsässä sais olla pitoa myös, täällä etelässäkin oli lumilaikkuja ja kalliot on tietysti ihan hirveän liukkaat. Samaan aikaan jalat pitäisi pysyä kuivina useamman tunnin metsäreissuilla, eli noi salonkikengät eikä suunnistusnastarit ei sovellu. Niin nyt on sitten kunnon maiharit tulossa, tulee tarpeeseen heti viikonloppuna kun meillä on yön yli koiratreenit (eli etsitään kadonneita koko yö metsässä). Oon käyttänyt nastoja viime raskaudesta asti lähes koko talven, koiralenkeillä päivittäin ja tietysti ne on sit kantoliinassa kantaessakin talvella ihan korvaamattomat, ilman ei uskaltaisi.