Liikunta

Täällä kans liikunta ihan nolla entisestä. Paha olo tulee heti kun syke nousee. Just ja just selviän hengissä kahden kultsun kanssa hihnalenkeistä...
 
Itekin niiiin laiskistunut kyllä nyt kun tulee paha (tai pahempi) olo sykkeen noustessa, ja se sykekin vielä tällä hetkellä nousee ihan hetkessä! :wtf: Samojedin kanssa lenkkeily jotenkuten sujuu, jos vaan lähtee tarpeeksi viileällä liikkeelle koska lämpimällä säällähän se on ihan tuskaa sekä itselle että karvakasalle. Uimassa olisi kiva käydä mutta eihän tässä kaupungissa ole hallia (en osaa kuntouida luonnonvesissä) ja kun tällä hetkellä iskee autossa matkapahoinvointi niin ei oikein huvita lähteä naapuripitäjäänkään... Mutta ehkä jahka autossa on taas mukavampi istua niin voi tuonkin harrastuksen uudelleen aloitta, on kumminkin varmasti hyvä liikuntamuoto sitten mahankin kanssa.
 
Mie täällä kateellisena luen teidän liikkumisista kun itse en ole sitten heinäkuun puolenvälin kyennyt käymään edes kävelemässä. Ihan jo päivittäiset askareet tuntuu raskailta tämän väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa enkä voi kuvitellakaan tekeväni mitään ylimääräistä. Kotityötkin jää monena päivänä tekemättä kokonaan. Hyvä kun ruoan saa lapsille tehtyä :sad001
Sama täällä... :sad001
Toivottavasti saan itseäni niskasta kiinni nyt kun pahoinvointi ja väsymys alkaa pikkuhiljaa hellittää... Jooga kuuluu mun harrastuksiin
 
Sama täällä... :sad001
Toivottavasti saan itseäni niskasta kiinni nyt kun pahoinvointi ja väsymys alkaa pikkuhiljaa hellittää... Jooga kuuluu mun harrastuksiin

Mä oon nyt tällä viikollapystyny jo 2krt joogaamaan :D aivan ihanaa :D huomenna ois tarkotus mennä töitten jälkeen ihan tunnille :)
 
Uiminen kiinnostais. Mulla ei vaan oo uikkareita enkö tiedä kannattaako ostaa tähän väliin enää tavisuikkaria vai suoraa äitiysuikkarit..? Onko ne miten isoja mahan kohdalta valmiiksi vai vaan tosi venyviä?? 2-osainen olis toiveis ja toppimallinen yläosa, alaosa vois olla kans hipsteri- tai bokserimallinen.​
 
Uiminen kiinnostais. Mulla ei vaan oo uikkareita enkö tiedä kannattaako ostaa tähän väliin enää tavisuikkaria vai suoraa äitiysuikkarit..? Onko ne miten isoja mahan kohdalta valmiiksi vai vaan tosi venyviä?? 2-osainen olis toiveis ja toppimallinen yläosa, alaosa vois olla kans hipsteri- tai bokserimallinen.​

Mulla oli ihan koko uikkari kun odotin kolmosta. Se oli sellanen yhden koon eikä kyllä ollut alkuunkaan liian iso mistään. Venyi joka suuntaan ihan niin että vaikka mie ole kokoa S/M ja siskoni kokoa L niin pystyttiin sitä molemmat raskaana käyttämään.
 
Uiminen kiinnostais. Mulla ei vaan oo uikkareita enkö tiedä kannattaako ostaa tähän väliin enää tavisuikkaria vai suoraa äitiysuikkarit..? Onko ne miten isoja mahan kohdalta valmiiksi vai vaan tosi venyviä?? 2-osainen olis toiveis ja toppimallinen yläosa, alaosa vois olla kans hipsteri- tai bokserimallinen.​

Mä käytin esikolla bikineitä, mutta nyt joutuu kyllä varmaan kans joko ihan uikkarin tai semmosen topillisen uima-asun ostamaan
 
Mä käytän bikinejä. En oo ala-asteen jälkeen omistanut uimapukua, kun lopetin uimisen ja en sitten kokenut tarvitsevani.
Viimeiset 10v ku oon ollut aikeissa mennä ostaan, niin en oo vieläkään löytänyt oikean mallista uikkaria. Aina on joko liian pieni yläosasta, tai jos yläosa on sopiva, niin alaosasta liian iso..oon käyttänyt sitten sellaisia vähän sporttimallisempia bikineitä.
Esikoisen vauvauintiin pohdin, että voinko mennä biksuilla, mut sit ekalla kerralla huomasin että 8/10 äideistä oli biksuilla, niin oon ihan huoletta ollut sen jälkeen uimahallissa biksuilla myös lapsen kans.
Toivottavasti nykyiset biksut mahtuis loppuun saakka, alaosa pitää varmaan ostaa kokoa isompi.
 
Mä oon nyt saanut itseni parin kk:n tauon jälkeen pari kertaa kuntosalille! On tehnyt niin hyvää! Jee, jospa se treeni-into löytäisi tiensä takaisin :) 10+6 :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMT
Mä olin eilen kiipeämässä portaita (taapero 13kg selässä lisäpainona) ja tänään aika rivakalla juoksulenkillä. Tuntuu edelleen ihan hyvältä! Paitsi nyt on lihassärkyjä siellä sun täällä. Muuten lähinnä arkiliikuntaa oon jaksanut/ehtinyt, koiran lenkitystä, työmatkapyöräilyä, ja välillä 3-tuntisiksi venyviä koiratreenejä umpimetässä talsien. Ja käytiin me taapero kanssa suunnistamassakin parin kilsan rata, josta puolet sain kantaa sitä :D

Muutama viikko oli aika lamaantunut olo mut nyt tosiaan on jaksanut taas. Nyt 11+0. Katsotaan kauan into kestää :D

Mites muiden liikunnat?
 
Mä en pysty liikkuu ku tulee huono olo. Käytiin 5km lenkki yks päivä ja mä olin puoles välis jo et mä oksennan en jaksa enää kotii.. onneks oli kauppa matkal ni kävin ostaa juotavan jogurtin.. ni vähä helpotti.

Yhen kerran oon myös käyny pelaa säbää kaveriporukal ja en meinannu sen jälkee pystyy ajaa kotii.. automatka kestää puolisen tuntii ja kokoaja kattoo et mis täs ois lähin pysäkki tai parkkis minne vois käyä helpottaa oloo..

Evästä mukaan lenkille ni sit onnistuis varmaan, muuten ei mitään ongelmaa.

Ainii ja lisäyksenä nyt siis 13+5
 
Mie en ole pystynyt liikkumaan viikon 4+ jälkeen. Ensin se kamala väsymys ja sitten jäätävä pahoinvointi. Viikko sitten poljin pyörällä 3km matkan bussipysäkille aamulla (ja iltapäivällä vähän rauhallisemmin takaisin) ja tuntu että kuolen. Tänään pitäs sama matka kävellä kotiin päin.
Portaissa kävelykin jo hengästyttää ja aiheuttaa öklöä oloa.
Sitä odotellessa että vois edes kävelylle lähteä :/ mun pää ja kroppa huutaa päästä lenkille!

Hena ja Toivo-Sinikka 11+3
 
Mä oon nyt pari viikkoa joogannu taas semisännöllisesti ja välillä käyny uimassa :D nyt 13+2
 
Heinäkuun armottoman väsymyksen jälkeen oon jaksanut liikkua taas lähes entiseen tapaan. Etenkin pyöräily on tuntunut hyvältä ja juoksukin yleensä - juostessa tosin alkaa helposti mahassa hölskymään ja hieman myös huimaa, niin oon jättänyt siksi juoksua vähemmälle ja tehnyt vain lyhyitä lenkkejä. Eilen taisi olla liiankin rankka päivä liikkumisen suhteen, kun ajelin työmatkat pyörällä (reilu 25 km yhteensä), kävin uimassa ja pilateksessa. Illalla ja tänään on ollut tavallista enemmän venymiskipuja kohdun ja nivusten tietämillä. Uskon nyt, että ei ihan entiseen malliin kannata enää kerätä tuota liikkumista yhteen päivään. :angelic:

Kiitollinen olen, jos olot ja paikat pysyisi siinä kunnossa, että pystyisi liikkumaan edes jonkin verran.
 
Pahanolon väistyttyä olen päässyt nauttimaan liitoskivuista joten liikunta on aikamoista mummoköpöttelyä... Omaan tahtiin rauhassa kävely ulkona kyllä tekee hyvää ja tulee hyvä olo
 
Mulla tuo uiminen vielä odottaa.. olen heti aamusta yrittänyt käydä kävelyllä, sekä vielä illalla. Sali 3 kertaa viikossa ja lisäksi nyt aloitin asahin, se on sellaista rauhallista terveysliikuntaa :) sopii mulle hyvin, että joku pakottaa välillä ihan vaan hengittelemään ja keskittymään omaan kehoon :) teen kyllä liikunnan ohjaajana työtä, mutta se on aika passiivista. Käytännössä seison salilla asiakkaan vieressä ja neuvon/kannustan. Itse siis pidettävä huoli että tulee liikuttua tarpeeksi työn ulkopuolella.

Liitoskipuja ei vielä ollut, vaikka niitä kyllä olen odottanut. Tukivyökin odottaa vielä käyttöön ottoa, liikkuminen on ollut yllättävän helppoa ja kevyttä. Mutta vielähän tuo ehtii muuttua, tänään 15+1
 
Eilen tuli pitkästä aikaa käytyä laviksessa vähän liikkumassa, satunnaisten happihyppelylenkkien lisäksi. Mulla haasteena on ollut verenpaineen heittelyt ja päänsärky. Eilenkin muutama pahoinvoinnin aalto ja tuskanhikikohtaus iski päälle, mutta jahka tämä tästä helppaa niin aion ottaa lihaskunnon kerryttämisen taas työn alle.
 
Ma ja ti oli kouluun liittyvät liikuntapainotteiset päivät, joten tuli ikään kuin pakosta taas pitkästä aikaa vähän rankemmaltikin liikuttua ja testattiin vähän erilaisia juttuja. Eilen ja tänään on kyllä tuntunut! Vatsa ei yhtään tykkää hyvää mulla, tiistai-iltana ja eilen kiukutteli oikein urakalla... Varmaan lyhyt kahvakuulatreeni oli viimeinen niitti, se kun ei muutenkaan ole ollenkaan mun juttu. Joten totesin että ei ehkä kannata tässä vaiheessa lähteä revittelemään mitään. Ihan normaalia reipasta lenkkeilyä kestää, samoin fillarilla ajelua. Uimaan yhäkin haaveilen pääseväni säännöllisesti, mutta sitä varten pitää ajaa puolisen tuntia suuntaansa niin jotenkin vähän tuskastuttva ajatus...

Tosin ristiselkä on mulla melkoisella koetuksella jo nyt, se on muutenkin vähän yliliikkuvaa sorttia niin nyt lonksuu vaan menemään ja juilii heti jos on pidempään ollut tolpillaan ja kävellyt. Pitänee jotain tukivyötä tms ruveta metsästämään..? Omalla äidilla kuulemma ollut kanssa sama ongelma silloiin aikanaan, että pakko oli tukea selälle saada.
 
Eilen tuli pitkästä aikaa käytyä laviksessa vähän liikkumassa, satunnaisten happihyppelylenkkien lisäksi. Mulla haasteena on ollut verenpaineen heittelyt ja päänsärky. Eilenkin muutama pahoinvoinnin aalto ja tuskanhikikohtaus iski päälle, mutta jahka tämä tästä helppaa niin aion ottaa lihaskunnon kerryttämisen taas työn alle.

Missä käyt lavistunneilla? Mä oon pari kertaa käyny kokeilemassa kans ja on kyl näihin oloihin sopivaa, ei liian rankkaa mutta veri lähtee kiertämään!
 
Takaisin
Top