Liikunta

Meillä on kanssa tuollainen fysioterapiaryhmäkäynti. Muistaakseni parin viikon kuluttua. Olisin kyllä ehkä toivonut sitä jo vähän aikaisemmassa vaiheessa, mutta kiva kuitenkin, että sellainen järjestetään.

Täällä toinen, joka on tykästynyt hiihtämiseen. Nyt, kun hölkkä ei enää luonnistu (ei oo kyllä luonnistunut koko raskausaikana), niin hiihtämällä saa kivasti hien pintaan. Toivottavasti hiihtokelit jatkuisi etelässäkin pitkään tänä vuonna.
 
Oi, tuommoinen fysioterapiakäynti kuulostais hyvältä. En usko että täällä sellaista on. Itsellä oli jo ennen raskautta mukava laiskuusmoodi päällä pidemmän aikaa, vaikka normaalisti oon tykänny käydä jumpissa/lenkillä. Ennen joulua ekalla kolmanneksella oli sitten niin kova väsy ja iltapahoinvointi, että töitten jälkeen ei kyllä mikään liikunta maistunut, vaikka olisi varmasti hyvää tehnytkin. Nyt olen vuoden alusta käynyt mammajumpassa (tekeepä hyvää ja uskaltaa tehdä hyvillä mielin kun tietää, että liikkeet turvallisia).

Lisäksi oon yrittänyt käydä muutaman kerran viikkoon kävellen kaupassa, mutta se nyt ei ole mikään varsinainen voimain ponnistus, kunhan saa vähän raitista ilmaa. Tavoitteena oliskin aloittaa säännöllinen pidempi lenkkeily ja viimeistään hiihtolomalla sitten hiihtämään!
 
Mie kävin tänään tunnin lenkillä ja hitto et tuntu raskaalta! Tuntuu et kuntosalitreeniki on helpompaa tai sit oli vaan huono päivä... Kävelen kans aina töihin ja takas, mut matkaa ei ole kun 2km/suunta. Mut onhan se parempi kun ei mitään :), kun tulee sen ansiosta kuitenkin ainakin liikuttua monta kertaa viikossa.
 
Mulla on alkanu hiki tulee kun kömpii nuo rappuset kolmanteen kerrokseen tuo reilu 12 kilonen puntti kainalossa ja välillä vielä kauppareppu selässä. Kyllä tuo puntti on oppinu menee rappuset ylös/alas itsekkin, mutta aamupäivä kun on temmelletty pihalla, uimassa, kaupassa tms. niin on niin väsynyt että haluaa "hissikyydin" kotiin. Mä niiiiiiiiiiiiiiiiiin haluun pois tästä kerrostalosta!
 
Mä haluaisin niin liikkumaan, mut kun on tää *keleen flunssa jo viidettä viikkoa... Alkuraskaudesta voin niin huonosti, ettei voinut mennä, nyt sit on tää lenssu ja ei vaan pääse, argh! On omituinen olo, kun ei oo pitkään aikaan päässy kunnolla hikoileen. Yleensä siis käyn kävelyllä, uimassa, vesijumpassa ja salilla.
 
Istun sohvalla treenivaatteet päällä ja suunnittelen salille lähtöä, mutta jotenkin toi Leila leipoo- ohjelma naulitsi mut tähän. :D Ja nyt mietin et mitä ihanaa leipois! :P
 
Kävin salilla ja nyt on kinkku-juustosarvet uunissa. :hungry: Vaikka ei niitä kai saisi syödä jos hiivatulehduksesta kärsii. Uhmaan kaikkia uskomuksia ja syön silti! :finger::grin
 
Espoossa fyssaa saa joukkojumppana ekan 12 vkon aikana ja synnytyksen jälkeen sitten kerran. Jos Espoon suunnalla on muita mammoja kiinostuneita lähtee kimpassa Tapiolan uimahalliin porskuttaa niin voisi mennä. Toki vantaalaiset ja hesalaiset tervetulleita mikaan
 
Ekaa kertaa kahteen vuoteen suksien päällä ja yllättävän hyvin suju. Kertaakaa en ees kaatunu vaikka ei kaukanakaan ollut. :)

Eilen sitten sain kunnon itkupotkuraivarit kun kävin uimassa 1000m ja ole sen saanut aina uitua n. 25 minuuttiin.. Nyt aikaa kului 40 minsaa ja 700 metrin kohdalla aattelin, että pitääkö lopettaa kun vatta kovettui täysin ja rupesi sattumaan. Odottelin siinä jonkun aikaa ja jatkoin loppuun, iha hyvin se sitten tauon jälkeen sujui.

Onko muilla ollut liikunnan aikana tota vattan kovettumista?
 
Mulla kanssa maha vetää kovaksi. Ja kipuakin ikävä kyllä on. En mä kyllä usko, että treenit liian rajuja on, mutta toki ne myös tuntuu tehdessä.
Mutta asiasta kymmenenteen, mistä hommaatte treenivaatteet? Musta tuntuu, että on uskomattoman vaikeeta löytää yläosia, jotka sopii tälle kasvavalle mahalle.
 
Lidlistä vaan vähän isompi koko, nii ei niin harmita vaikka jää käyttämättä raskauden jälkeen :wink. Ne on sitäpaitsi ihan hyviäkin vielä.
 
Eikös niistä lidlin treenivaatteista ollu vasta telkkarissaki mainos?!
 
Mä lenkkeilen päivittäin koirien kanssa ja oon käynyt nyt helmikuusta lähtien 1-2 krt/vko vesijumpassa (tai oon ainakin pyrkinyt käymään). Vesijumppa tuntuu tässä vaiheessa kyllä sopivalta ja mukavalta liikuntamuodolta.:happy: Nyt täytyy vaan muistaa liikkua omien tuntemusten mukaan mutta kuitenkin riittävästi.

Anoppi oli voittanut arpajaisissa Polar Loopin ja kun hänellä itsellään ei ollut sille käyttöä niin sain sen sitten itselleni. Olen nyt pari päivää pitänyt sitä ranteessa ja seuraillut (koneelta) aktiivisuutta. Kyllähän se antaa ainakin jotain suuntaa aktiivisuudesta vaikkei kaikki data ihan todenmukaista välttämättä olisikaan.:bored:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä yks oikee laiskimus! Ennen raskautta käytii koiran kanssa sillontällön lenkillä, mutta johtuen koiran vetämisestä, harvoin käydään hihnalenkillä, mulla palaa hermo jo portilla ja se riittää viemään innostuksen pois. Nyt ku lumet alkan täällä lähtee ni nyt aletaa ottaa uusinta yrityksiä ku ei niin suurta pelkoa että liukastun ku estän mussukkaa vetämästä. Kyl se siis nätistikki osaa kävellä, korvat vaa koristeena aika usein. Ja nyt ku pihalta alkan lumet lähtä, aletaa harjottelee vaunujen kans kävelyä. Tuntuu turhauttavalta ja pahalta lähtä sit vaunujen kaa lenkille ja koira jää kotii, oikee energiapommi tikittämää ja sit saa iltasin isin kaa pihalla juosta ja pelata, sit se on mun vaivana sen aamupäivän..:D

Alotin "uintiharrastuksen" tossa kk sit, ajattelin että se mitä mainiointa liikuntaa odottavalle äidille, kävin kerran ja tulin kipeeks, sen jälkee en oo käyny :D tosin, viime perjantaita ennen en uskaltan lähtä uimaa etten vaa tuu uuestaa kipeeks ku oli rakenneultra, täl viikol ajattelin et jos menis taas. :)
Eilen käytii piiiitkästä aikaa miehen ja koiran kaa mettässä kävelyllä. Pelotti vähä et iskee kipu alavatsaan ja nivusiin taas, niiku muutama lenkki sitte mikä tehtii koiran kaa. No eikä mitä, hyvältä tuntui ja siel mentii tietä pitkin mikä kylläkin auraamaton lumisohjonen tie, että enempi siinä mulla hermoihin kävi ku kroppaan :D välillä ku astuit eteepäin ni sohjo luisti alla ni menit askeleen verran taaksepäin. :D ehkä tänää uuestaa sinne, ku vielä menee ulkohousut jalkaa ponnariviritelmä napissa ja vetoketju puoliks auki. Housut kyl valuu mahan alle mut on ne jalassa.. xD tarvis hankkia uuet, ku kevät tulee ni pihalla tulee oltua enemmän.
 
Lolamon, meillä kans toinen koira vetää ja hankin reilu kk sitten vedonestovaljaat niin nyt on lenkit mukavampia ja turvallisempia (meillä 2 koiraa), suosittelen siis vedonestovaljaita (jos ei muut keinot auta).:grin

Unohtui tuosta aiemmasta viestistä, että mä käyn myös n. kerran viikossa koirien kanssa agilitytreeneissä + meidän kisakausi alkoi viime viikonloppuna. Parit kisat jos tässä keväällä vielä kävisi ja sitten jäisi tauolle (siellä radalla kun on pakko juosta ja tehdä äkkikäännöksiä ym.) ja jatkaisi sitten taas syksyllä treenailua ja kilpailuja.
 
Mä olen alkanut pyöräilemään nyt kun lumet ovat sulaneet. Ihanaa. Ylämäissä polkeminen on raskaampaa kuin aikaisemmin, mutta muuten kulkee hyvin. Pari viikkoa sitten meinasi iskias iskeä, mutta sitten löysin salilla tosi hyvän alaselkäliikkeen mikä auttoi jo parin kerran jälkeen :)!
 
Sinuski, mikä se semmoinen alaselkäliike on? :wideyed: ..mullakin meinaa iskias nostella päätään sillointällöin.. :banghead:
 
Mä jätin kaikki kuntosalilaitteet pois ja kiertoliikkeet pois. Lämmittelen ensin crosstrainerillä ja sit semmoisen raskaan kepin kanssa teen suoria nostoja ja vetoja. Polvien pitää olla hiukan koukussa ja asento vähän "etunojamainen", mutta selkä suorassa. Löysin sen ihan hakemalla ja tunnustelemalla. Sit keppi hartioille ja kyykkyjä eteenpäin nojaten niin kauan että alaselkälihakset huutaa hoosiannaa. Eli ihan peruskauraa, mutta jotenkin nuo liikkeet osuivat ainakin mulla just oikeaan kohtaan.

Mulla oireita pahensi tosiaan kaikki kiertoliikkeet ja venytykset. Kahvakuulakaan ei toiminut, mutta keppi on hyvä. ...Pyöräily auttaa mulla kans ja lämmin kauratyyny alaselällä. Eli siis lihakset lämpösiksi :happy:. Mulla oli ennen ekaa salikertaa pakara/selkä niin kipeä, että salivaatteiden pukeminen kesti vartin ja sit laahasin jalkaa perässäni crossille. Ajattelin urheilun olevan joko paras tai paskin idea ikinä, mutta onneksi oli paras. Nyt oireet loppuneet.
 
Muokattu viimeksi:
Kuinka pitkään on turvallista tai sopivaa hyppiä? Käyn aikuisbaletissa ja oon sinne tänäänkin menossa. Siellä on nyt paljon ollut hengästyttävää hyppimistä ja kyykistelyä, luonnollisestikin. Syviinkin kyykkyihin pääsen vielä aika hyvin, mutta tuo hyppiminen ja voimakas hengästyminen vähän huolestuttaa. Maha tuntuu ainakin koko ajan tosi aristavalta jos siihen pientäkin painoa/painetta kohdistuu.
 
Takaisin
Top