Liikunta

Salijäsenyys on nyt laitettu tauolle ja liikunta koostuu kävelylenkeistä koiran kanssa ja ilman. Viime vkolla jäi kahteen lenkkiin, kun melkein koko vko meni toipuessa maanantain lenkistä. Päätettiin sitten täräyttää 11km kävelylenkki ja vika kilometri meni kuin kakat housussa ja portaita en meinannut päästä yläkertaan:D eli lonkat ja alaselkä ei tykkäileet ja tämän vuoksi pakaroissa tuntu aika tehokkaasti useemman päivän:D:D
 
Mä meen tällä viikolla irtisanomaan salijäsenyyden, ku mietin että tauolle se on joka tapauksessa laitettava, ja tuskin kykenen/hingun sinne sit heti synnytyksen jälkeenkään joten tauosta tulis määrittelemättömän pitkä. Ja voihan sitä sit kattoa, mille salille liittyy, vai liittyykö mihinkään. Jos keksis vaikka jonkun muun harrastuksen. Nytkin tullut maksettua ihan turhaan kuukausimaksua, kun käynnit jääneet tosin vähiin :sour:

Ostin kyllä käsipainot, meinasin alkaa käsiä ja hartialihaksia jne treenailla kotona, että on sitten valmistautunut kun saa sen "elävän puntin" syliinsä... :happy: Koirien kanssa ulkoilen päivittäin, mutta siinä ei sykkeet paljon kohoa kun ne alkaa olla jo vanhoja ja vauhti on ehkä 1km/h. Puutarhaa tuli kaiveltua viikonloppuna ja sormet syyhyää päästä taas sen kimppuun, työt vaan vähän häiritsee vapaa-ajan toimintaa :wink
 
Yks mitä suosittelen kaikkia kokeileen (ei ehkä nyt just :D) ni on tankotanssi. Aivan ihana laji, todella koukuttava! Ite oon ainakin semmonen, että nautin kun oman itseni kanssa saan työstää jotakin, ja rauhassa miettiä, että miten tän nyt saa onnistumaan. Helsingissä on niin ihania salejakin :Heartred Voih! Ainoa liikuntamuoto, jonka tuntia en jättänyt väliin maanantai illalla klo 20.30 :)
 
Aubrey tuo on muuten ihan totta! kerran käyneenä ihastuin kyllä kovin, oli vaan sillon jo pikkuheppu kuvioissa ni jätin tuon harrastuksen alottamisen sitte myöhemmälle. mutta oli kyllä todella hyvää liikuntaa ja vaikka ite oon aika rytmitajuton ja muuta niin tämä oli kyllä tosi kivaa!
 
Jep, ei mullakaan rytmitajua lainkaan. En edes perus aerobisessa jumpassa pysy mukana, mutta tuo sujuu. En myöskään ole notkea yhtään, se aiheuttaa ongelmia vasta vähän myöhemmin, ei vielä aloituksessa :D
 
Mä oon ollu iha onnessani ku vihdoin toisen kolmanneksen loppupuolella ku liukkaatki vihdoin katos pääsi vihdoin taas kunnolla lrnkille koirien kans. Metsään ja pelloille ennen kaikkea. Mieli lepää. Ja kohtu noussut ylös ettei haittaa enää kävelyä nii saa pääsääntöisesti suht normi lenkkivauhtia kävellä ku käy välillä puskan puolella. Toki on päiviä ku vattaa kinnaa enemmä. Mut on kyl jännä ku on kävellyt puoliska tuntii nii sit mahanki kinnaus helpottanu.

Tunnin tai pitempiä lenkkejä pystyy ny taas tekee. Iha päivittäin. Ja kadonneita käsilihaksia oon ruvennu ees vähä herättelemään.
 
Joo mäki huomannu, että alussa on hankala mennä, mut kyl se siitä helpottuu. Niinkun nyt aina lihastenki kanssa, pääsee sen alkutalkuamisen yli :) Käsiä pitäis tosiaan yrittää vähän vahvistaa, kauheen näköset :/
 
Nostellaanpas tätä... Vieläkö ootte jaksaneet viimeisillä viikoilla liikkua? Itsestä tuntuu, että (lähes) jokapäiväinen kauppareissu kävellen vie jo voimat. Matkaa siis vajaa kilometri suuntaansa. Mieli halajaa hikitreeniä, mutta kroppa ei ole yhteistyössä. Pitkät kävelylenkitkään ei onnistu, kun sääret/pohkeet kramppaa usein jo kauppareissullakin. :/
 
Ei kyllä oo juuri pakollista enempää käveltyä.. Lenkillä saatan sellasen vajaan kilometrin kävellä koiran kanssa kun nipistelee alakertaa tai mahaa, niinku tänään on..
 
Ihan minimissä on kävelyt ja kaikki :sad001 tänään houkuttelin kaverin messiin et lähetään kauppaan ja hän innostui että mennään myös vaatekaupoille. Sehän vain sopi meikäläiselle ! Toivoin supistuksia mutta sain vain selän kipeäksi :shifty:
 
Juu ei ole kyllä tarvinnut edes kuvitella menevänsä mihinkään oikein liikkumaan liikkumaan :sad001 Eilen kun kävelin autolle, noin 150metriä, niin aikaansain taas vaan ihan hirvittävän pitkän supistuksen.. Saas nähdä pitäiskö kohta jättää ajelut vähemmälle, kun noita supistuksia nyt on alkanut olla ihan päivisinkin..
Kaipaan aivan mielettömästi kunnon hikiliikuntaa, varsinkin kaipuu pyörän päälle on melkoinen!!
Esikoisesta mentiin silloin sektioon, ja voi hitto, miten se harmitti, kun toipumisesta tuli vielä pidempi kuin olin ajatellut. Josko tällä kertaa menisi paremmin ja pääsisi suht nopeasti harrastamaan jo kevyttä liikuntaa :)
 
mää käyn melkei joka päivä reippaasti kävelee 7km ja kerran tai kaks vkossa salilla. Treenasin ennen raskautta noin 7-10x vkossa, niin on pysynyt peruskunto hyvänä. Salillakin oon tehny supereita tai jopa kolmea liikettä putkeen. Vesijuoksua kävin kerran vkos, kunnes uimahalli meni juhannuksen jälkeisellä vkolla kiinni. Eikä tämä vauva ole moksiskaan, vaikka äippä painelee menemään hikihatussa!
 
Voi että kun itsekkin pystyisi! Sinä päivänä kun plussasin kävin 10 km lenkin ja sen jälkeen kaikki romahti enkä oo jaksanut mitään! :sad001 Aikamoinen jälleenrakennus edessä kun tästä joskus poksahtaa ja pääsee taas liikkumaan ilman kipuja.
 
Puolen tunnin kävelylenkki tehty omassa rauhassa, ihanaa :) kostoksi tietenki käsissä turvotusta, sormet ihan makkarat :/
 
Multa kyllä nyt jäänyt kaikki. Oikein hävettää. Eilenkään en ees poistunut asunnosta kertaakaan ja hellepäivinä menin lähirannalle bussilla.

Mieli halajaa pelaamaan koripalloa. Oikein ärsyttää, ku tulee niin pitkä tauko, kun alkuraskaudessa tuli jo niin pahasti kipuja ja nyt lukenut, että on just sellasia lajeja, että pitäis olla kunnolla palautynut. Mulla selkäongelmia, niin en kyllä halua ottaa riskejä keskivartalon lihaksiston suhteen.

Tuntuu muutenkin, kun on lukenut juttuja synnytyksen jälkeisestä liikunnasta, että tosi huonosti ihmiset ovat saaneet esim. jäälkitarkastuksessa selkoa siihen, ovatko omat vatsalihakset jo palautuneet tarpeeksi ja milloin minkäkinlaista liikuntaa on hyvä aloittaa.
 
Mä odotan jo kovasti juoksemista, mutta joidenkin lähteiden mukaan juoksu kannattaisi aloittaa vasta puoli vuotta (!) synnytyksen jälkeen. Toiset taas sanoo, että antaa mennä heti jälkitarkastuksen jälkeen... No, kävelylenkeille tosiaan onneksi pääsee vauvan kanssa heti, jos vaan oma kunto sen sallii. :)
 
Joka päivä tulee käveltyä muutama kilometri koirien kanssa. Vauhti on kyllä hidastunut entisestä kun välillä tuntuu alapäässä ikävältä. Sitten kun baby on syntynyt ja vointi antaa myöten niin tarkoitus olisi aloittaa vaunulenkit mahdollisimman pian. Juoksulenkille uskallan lähteä aikaisintaan marraskuussa tai sit odotan kiltisti kevääseen. Jotenkin kauhistuttaa ajatus kohdun laskeumasta yms.
 
Takaisin
Top