Liikunta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dino
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie kävin eilen Pilateksessa. Kävin tunnin jälkee kysymäs ohjaajalta vinkkejä, ku esim vatsallaan tehtäviä liikkeitä alkaa olla hankala tehdä. Osas kyl hyvin neuvoa ja käski tulla rohkeasti kysymään muutenkin, jos pitää keksiä vaihtoehtoja joillekin toisille liikkeille :).

Jotenkin tuntuu helpottavalta lukea, että muutkin ovat joutuneet vähentämään liikuntaa alkuraskaudesta. Itsehän olen välillä melkein hyppiny seinille kun miulla oli liikuntakielto vesirokon aikaan ja sitä ennen armoton väsymys.

Mie oon personal trainer -koulutuksessa ja pitäisi todellakin nyt liikkua! Ainakin saan hyvää matskua raskaana olevan liikuntaan tulevia asiakkaita ajatellen. Voin toimia itse itseni koekaniinina! :p

Mä en vaan saa mitään aikaiseksi, monta päivää on pitänyt ratsastamaankin mennä, mutta en oo vaan jaksanut..

Täällä jäi kuntoilu tänään väliin kun ollu niin paljon ikävältä tuntuvia harkkasupistuksia :( jotenki vaan haluaa olla varovainen..

Oma raskaus on fyysisesti ollut niin helppo, ettei oikeastaan ole vaikuttanut liikkumiseen. Vielä ei ole mahaakaan tiellä.. Aamu alkoi tänään tunnin spinningillä ja body balance tunnilla. Kokeilin bodybalancea ekaa kertaa ja oli kyllä rentouttavaa, varmasti ihana erityisesti raskauden edetessä!

3-5 kertaa viikossa tulee urheiltua salilla, spinningissä, ryhmäliikuntaa ja juoksua. Saapa nähdä kuinka pitkälle pystyy menemään ihan normitahdilla. Lääkäri meinasi, kun sykerajoista ja muista kyselin, että ihan oman voinnin mukaan voi aivan normaalisti liikkua. Itseä on vähän huolestuttanut se, kun treeneissä syke saattaa nousta 180. Kuulemma ei ole mitään haittaa :) ilmeisesti se paljon puhuttu 150 syke on vanhaa tietoa..

Mukavia liikuntahetkiä kaikille, ihana kun välillä on kunnon pakkaspäiviä ja aurinkokin pilkahtaa. Kevättä odotellessa :)

Viikkoja nyt 15+2

Muokattu viimeksi:
Täälläkin on oma olo ollut välillä mitä on, mutta liikkumalla on aina tullut hyvä olo, ja silläpä minäkin on treenaamista jatkanut, ihan kahvakuulailua, lenkkeilyä ja jääkiekkoa. Kiekkotreeneissä ajattelin käydä niin kauan kun hyvältä tuntuu ja ennenkuin maha pullahtaa esille, kyselin nimittäin itekin noista sykerajoista ja sain samanlaisen vastauksen kuin diamondkin. :) Kaatumisia toki saattaa sattua, mutta tässä vaiheessa kun mahaa ei ole, niin en koe niitä millään lailla vaarallisina.
Loppuraskaus meneekin sitten samalla kaavalla kun esikkoa odottaessa, kotijumppaa ja paljon lenkkeilyä koirien kanssa.

Mulle sanottiin, liikkua saa, hiki saa tulla, mutta hengästyy saa mut puhumaan pitää pystyy kunnolla. Näin varmistetaan sikiön hapen saanti

Alkuraskaudesta vaivas hengästyminen, esim. pyöräillessä normi työmatkaan kuuluvaa ylämäkiosuutta meinas happi todella loppua :/ Nyt talven tullen on luonnollisesti vaihtunu kulkemiset kävelyyn, 1t tulee vähintään päivässä. Haaveena olis jatkaa uintiharrastusta entiseen malliin n. kerran viikossa, nyt tosin väsy meinaa painaa ja oon silloin armahtanu itteeni. Oon tyytyväinen jos jaksan työmatkat loppuun asti kävellen/pyörällä, se ois mun tavoite. Muut liikunnat on siihen päälle ainoastaan plussaa. Luistelemaan olis kans kiva päästä kuhan radat jäädytetään kunnolla.

Mulle tehtiin tänään salilla ks-ohjelman päivitys ja ohjaajan kanssa puhuttiin masusta ja liikkeiden soveltuvuudesta odotusaikana, mutta kyllä se aika tiukan treenin laati. Nyt rupesi vähän jälkikäteen hirvittämään, että tuleeko treenattua liian kovaa. Tykkään kyllä tehdä tiukkoja treenejä, mutta onko ne masun kanssa liikaa?

Meillä pt-koulutuksessa oli, että raskaanakin saa treenata kovaa niin kauan kun se hyvältä tuntuu. Vikalla kolmanneksella tosin on rajotteita liikkeiden kanssa enemmän.

Ite oon kyllä tehny omat ohjelmat niin kuin ennenkin eli treenaan kovaa. Sellasina päivinä kun koskee ja kivistää jätän salin suosiolla väliin.

Ok! Kiitos tiedosta Tanjuli_84. Sitten uskallan lähteä vetämään vielä hyvin mielin. Ja tottakai fiiliksiä kuulostelen!

Mie lopetin harrastamani kahvakuulan joulukuun alussa.. ja sen jälkeen.. noh ei oikein mitään liikuntaa. Viime vuoden puolella esim kesällä liikuin vielä suht paljon joten kunto oli ihan hyvä. Nyt tosiaan jäänyt, kaikki :( kävelylenkkejä vaan harvoin. Kahvakuulat olis kotonakin että voisi jotain tehdä. Pelkään ryhdin ja selän puolesta että kuinka käy kun selkä oireilee vähän jo nyt. Olen hoikka ja pieni ja tuleva lisäpaino tarvitsis varmasti lihaksia tukemaan. Istumatyö puuduttaa hartiat, selän jne.
Täällä päin ei mitään mammajumppia tai muuta, eikä normi juttuihin tule lähdettyä. Aiemmin harrastin spinningiä ja piakkoin olis tarkoitus käydä kokeilemassa pitkästä aikaa! Voi tehdä tiukkaa tän liikkumattomuuden jälkeen.

Mä en pääse mamma jumppaan työni puolesta se on sellaiseen aikaan, että vuorotyötä tekevän on vaikea mennä

Ilmoittauduin kuuden kerran mittaiselle odottajien pilateskurssille, se alkaa maaliskuussa. Sieltä varmaan saa ideoita kotijumppailuunkin loppuraskauden ajalle. Lisäksi ostin aktiivirannekkeen :D muutaman päivän käyttökokemuksen perusteella se on aika kiva, tsemppaa kyllä liikkeelle ja esim. juomaan riittävästi vettä. Saa nähdä kuinka pitkään innostus kestää, mutta toivottavasti siitä saisi hyötyliikkumiseen vähän lisäpotkua. Olen niin järkyttävän laiska ja se ainoa liikuntaharrastukseni eli ratsastuskin sai luvan loppua viime viikon jälkeen, kun ei tuntunut enää hyvältä.

Mie olen aina ollu tosi huono harrastamaan liikuntaa ihan liikunnan harrastamisen vuoksi, mutta oon aina kulkenu pyörällä töihin ja kouluihin ja joka paikkaan kesät talvet. Toivottavasti raskaudesta ei muodostu pyöräilylle estettä, kun sitten en pääse millään kulkemaan töihin...

Aloitin pari viikkoa sitten MamaPilates odottaville kurssin. Suosittelen! Maaliskuun alussa aloitan myös Joogakurssi raskaanaoleville, joka kaveri kehui paljon. Toivottavasti tulee tehty myös jatkossakin kävelylenkiä :)

Perjantaina olin pitkästä aikaa salilla. En mitään varsinaista treeniä tehnyt kun sali oli tosi täynnä, sitäsuntätä lähinnä vaan.. Silti alkoi kamala päänsärky mikä kesti koko illan, eikä särkylääke ja lepo auttanut yhtään.. Sykekin nousee korkeelle tosi helposti vaikken tekisi muuta kuin kiipeäisin muutaman rappusen..

Aloitin pari viikkoa sitten MamaPilates odottaville kurssin. Suosittelen! Maaliskuun alussa aloitan myös Joogakurssi raskaanaoleville, joka kaveri kehui paljon. Toivottavasti tulee tehty myös jatkossakin kävelylenkiä :)
Onko noita kursseja jossain Helsingissä vai missäpäin käyt? :)

Takaisin