Liikunta

Agilityä täälläkin mennään loppuun saakka, jos vaan kroppa sallii. Viimeks ei ainakaan tullu mitää esteitä ettei ois voinu käydä.
 
mä en vaa viittis liikkua:/ ei jotenki kiinnosta.. töä viikko töitä nii jos sitte ku kotona nii lähtis ulos.. jumppaan kyllä aika usein
 
Täällä tosiaan lenkkeily liian pitkään aiheuttaa ainaki tällä hetkellä alavatsan kipeytymistä. Pitäs kaivelle uikkari esiin ni vois sitä kokeilla.
 
Kävin viikonloppuna pyöräilemässä ja välillä piti nousta pyöräilemään seisten kun tuntui siltä, että maha jää liikaa puristuksiin istuma-asennossa. Ja kyllä hengästytti vaikka vauhti oli suht hidasta!
 
Mä aloitan agilitystä "mammaloman" nyt huhtikuun jälkeen ja palaan ohjattuihin treeneihin ja kisoihin elokuussa (ennakoin nämä taukokuukaudet jo etukäteen ja maksoin harjoittelumaksut vain tietyiltä kuukausilta).
Viime treeneissä huomasi jo sen ettei juokseminen ja vauhti ole samanlaista kuin ennen ja koiratkin aistii sen, joten tauko tulee ihan hyvään aikaan (ei tarvitse ohjaajan eikä koirien turhautua kun meno ei olekaan yhtä vauhdikasta kuin mihin ollaan totuttu).:wacky:
 
Täällä on ohjaaja semmonen käsi muutenkin, että vauhdin pieni hidastuminen ei koiran toimintaan vaikuta. :grin kisakunnossa ei siis olla muutenkaan, vaan omaks iloks jatketaan. Josko tän kanssa sais opittua ne kaikki virheet ja sit seuraavan kanssa pääsis kunnolla kisaamaan.
 
Eikö kukaan enää liiku, kun tämän ketjun sai kaivella esiin :D?

Minä nyt ajattelin vihdoin alkaa vähän lihaksia edes ylläpitään, näin viimeisellä kolmanneksella :p Tietääkö kukaan totuutta puolilankutuksesta (polvet maassa) ja tuetuista punnerruksista (seinää vasten seisaallaan) että saako vikalla kolmanneksella tehdä? Oon vähän ristiriitaista tietoa löytänyt. Vatsalihakset oli aika huonossa kunnossa aiemminkin, ni en viittis riskeeraa..
 
Noh, tuota... Kävin mä eilen kävelylenkillä. :) Oon myös mukana kerran viikossa kokoontuvassa mammajumpassa joka on kyllä ollut tosi hyvä, mutta nyt jääny muutama kerta väliin kun oon ollu flunssassa (oikeesti). Mulla olis tavoitteena jatkaa noita kävelylenkkejä ainakin muutaman kerran viikossa, mieluiten tietty päivittäin, mutta en nyt liian kunnianhimoseks ala. Kiva myös päästä kohta tekemään pihatöitä niin tuleehan siinäkin raitista ilmaa ja jonkun verran liikettä.
 
Miulla lenkkeilyt koiran kans on jääny lyhyiks ku maha tulee siel kipeeks. Uimaan tekis mieli mut nyt kun jalkapohja vihoittelee ni ei sekään onnistu
 
En lähtis pinnallisia vatsalihaksia ainakaan reenaamaan jos ne on lähteny jo erkaantumaan :) syviä voi reenata vaikka pinnalliset ois pois paikaltaan sanoi PT ammattilainen ystävälleni (synnyttäny kaksoset).
Tais tää ny olla turha kannan otto koska ei nää 100% faktoja ole :P

Miul o liikunta vähis, töissä kävelen ja seison. Koirien ulkoilutuslenksut jotka neki lyhentyny ku on vaihtoehto et ne juoksee mettäs vapaana .. mahan vihlontaa tulee pitemmist lenkeist täälläkii, alavatsa eritoten. Siitä syntyy oikeestaan mielikuva et maha irtoaa ja tippuu kun sitä hölskyttää :D
 
No ihan samoja fiiliksiä tuosta lenkkeilystä (alavatsaa vihloo ja kiristää), ärsyttää kyllä et koiran kanssa ei voi kävellä ku korttelii ympäri.. No onneks ilmat paranee ni voi olla pihalla, tosin ei siit liikuntaa tule
 
Mulle on sekä fyssari että liikunnanohjaaja suositellu semmosta vatsa ja selkälihaksille, että jumppapallon päällä istuen liikuttaa lantiota eteen taakse ja sivulta sivulle. Myös vinoja vatsalihaksia oon hieman tehnyt ja lantion nostoa (mikä nyt enemmän on pakara liike). Joogassa ja kotonaki sit tehny kissahatjotusta, joka on selälle hyvä. Eli vaikka yleensä hoidan selkää vatsan vahvistamisella, nyt muut keinot käytössä. Lankkua en uskaltais enää tehä. Fyssari sano myös, et syviä vatsoja voi raskaana harjottaa niinkin, että vaan makaa selällään ja jännittää niitä. Kuulemma ihan riittävää treeniä, niin kauan ku siihen pystyy. Kuulemma jossain vaiheessa ei sit enää pysty jännittämään niitä.
 
Mie löysin äitisjoogaryhmän jossa oon nyt pari kertaa käyny pyöriskelemässä. Viime kerralla oli kyllä niin hankalaa kaikki ku ei nivelet taitu/oikene ja mahaki paino joka suuntaan :D Ehkä ens viikolla taas irtoaa paremmin.
 
Mä oon jatkanut raskausajan joogaa, sitä on enää pari kertaa jäljellä. Baletista oon luopunut, koska jalat on muutenkin niin kipeät. Satunnaisesti oon käynyt salilla. Työnteko tuntuu jo niin raskaalta, etten ole juurikaan jaksanut muuten liikkua. Voimat on ihan loppu kun pääsen kotiin.
 
Luulis ja luulis joo ku en oikeen osaa tällä hetkellä paikallistaa koko vatsalihaksia. Kyllä multa lankku onnistuis ihan kevyesti, mutta mietin vaan tuleeko siinä jännitettyä kuitenkin vääriä lihaksia :) En minä tiiä onko ne lähtenyt erkanee vai ei, miten sen voi tunnustella :D? Jotenkin mullakin sellanen mielikuva, että syviä voi treenata. Jos nyt tosiaan osaisin tällä hetkellä :D Tuntuu, että kävellessä niiden treenaamiseksi riittää, kun suoristaa selän :D Kävelemässä käyn lähes päivittäin, reilussa tunnissa pääsen 6 km ni se nyt on riittänyt vauhdiksi mulle :) Uimassa on onneks helppo käydä, kun on pihalla iso allas. Se tekee kyllä hyvää :)

Jumppapallovinkki olis hyvä, jos olis se mokoma pallo! Kerran oon ostanu ja jäi niin käyttämättä etten toista kertaa enää taida itteeni sillä huijata :p paitsi Hmm, ehkä sen päällä istuessa vois sitte beibiäkin heijailla :)

Ai juu ja bookkasin mä ens viikolle mammajoogan, saas nähdä millanen se on. En oo mikään himojoogi ollu ennenkään kyllä, mut jotain liikkuvuutta parantavaa pitää tehdä..
 
Mie huomaan vattalihasten erkaantumisen siitä että välillä ku koittaa vaikka makuulta nousta suoraan istumaan niin maha näyttää joltain harjakatolta ku keskellä ei oo mitään lihasta vaan sivuilta vain puristaa. Ekalla kerralla oli aika hurja fiilis, semmonen että no mitä ihmettä tolle mahalle nyt on tapahtunu ku noin kumman muotonen on :D
 
Mulla on hirvee himo uimaan mutta en oo julkisesti uikkareissa näyttäytyny..öö.. varmaan kymmeneen vuoteen ainakaan :eek: tuo oma uima-allas Aubrey... KADE!!! (taas) :D
Mulla on alkanu selässä tuntumaan jos hommailee jotain koko päivän , esim työpäivä + kauppareissu + imurointi kokkaus .. oon yrittäny keskittyä siihen etten päästä selkää notkolle vatsan painosta mutta eipä sitä aina muista :D
 
Aijuu mulla ollu ruokaHIMO tiessään jo melkein viikon , välillä tulee mielitekoja mutta saan neki aika helpolla sivuutettua verrattuna aiempaan :) Nyt tarttee ihan muistuttaa itteensä syömään ettei tuu paha olo :eek: Aamusin vatsa täyttyy jo puolikkaasta ruisleivästä ja jugurtista, I'm so happyy :Heartred
 
No helpotan sun kateutta: ei se oo oma ku asutaan vielä kerrostalossa :) Siks se niin iso onkin. Mut täällä uima-allas talon pihassa on ihan sama ku penkinlämmitin autossa siellä, aika perus ekstra :)

pitää koittaa suoriltaan könytä joskus ylös ni voin tarkastella muotoa, alkaa niin rintaan pistää jos koitan nytte.. Kiepautan aina kyljelle ensin.

Syöminen on kyllä vähentyny, ihan ähkynä jo pienestä :) tänää ollu koko päivän niin pullamössöläskiolo etten oo ees herkutellu vaikka sunnuntaina sais :p
 
Takaisin
Top