Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en taas ole seurannut sykettä muuten kuin omien tuntemusten perusteella, kun tiedän suunnilleen miltä mikäkin sykealue tuntuu. Jos alkaa liikaa puuskututtamaan, niin sitten hidastan tahtia. Ja eikös se yli 150 sykkeillä meneminen ollut haitallista, jos syke pysyy siellä pidempikestoisesti, mutta lyhyet pyrähdykset ei niin haittaa?
On tää raskaana oleminen joskus vaikeeta, kun sanotaan että omien tuntemusten mukaan, mutta sitten noi säännöt saa epäilemään sitä, että uskaltaako omiin tuntemuksiin kuitenkaan luottaa...

Joo yli 150 saa olla hetkellisesti, mutta mulla oli keskisyke siellä 160 paikkeilla ja maksimi 180 niin tajusin ettei se oo ehkä kauheen järkevää. Mä haluisin lenkilläkin pitää sykemittaria varmuuden vuoks vaikka meenkin vaan kävellen, mutta nyt se ei onnustu kun se sykemittarin kello-osa on hukassa :mad:

Huh huh, olipahan liikuntasuoritus.
Neuvolalääkärin ronklattua alaosasto ihan kunnolla, auto hajosi ja tsemppasin itseni hakemaan tytön päiväkodista rattailla.
Matkaa ei ole sinne kuin 3km, mutta jo 50 m jälkeen alkoi alaselkä olla tulessa. Ihan kuin se olis puutunu ja tuli tunne, että kohta tulee jotain housuun.
No, jatkoin vaan todella hitaasti... Loppumatkan vaapuin ja mietin tuleekohan toi vauva tuolta ihan luiskahtamalla pois... Vauvan pää todellakin tuntuu roikkuvan mun haarojen välissä. Mut ei tullut kipeitä supistuksia! :eek:
Liikkuminen on tosi epämiellyttävää, mutta kyllä sitä vaan näköjään eteenpäin pääsi. Nyt onkin illan ollut joka paikka niin kipeänä. Varsinkin alaselkä.

Pioni, mulla oli ihan samaa joskus rv 37-38 esikoisesta! Siis toi että tuntuu että kohta vauva tulee ulos :D
Onneksi kuitenkin selvisit ehjänä tilanteesta! :)

Mie spinnasin 30 min ja kohta ajan miehen pihalle tekemään vikat pihahommat (aina kyllä huomaa lisää kitkettävää, tai nypittävää.. Sit taas huomaa että onhan tässä vielä vaikka mitä :D Ehkä ennen synnytystä piha on kuosissa, toivottavasti!! : ) )

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Iiiii-saaa oliko synnytys esikoisesta nopea, kun oli tuommosia tuntemuksia? Mietin voisiko tuo roikkuva pää jotenkin helpottaa avautumisvaiheessa? Ihan hullun tuntuista, ihan kuin olis liian löysät paikat tuolla alaosastossa!

Pihahommia mullakin riittää, ihanaa kun sinivuokot kukkii kukkapenkissä! Ja mun lahjaksi saama kurkuntaimi on kasvanut 5cm pitkäksi. Mansikan taimet on 1cm mittasia ja tosiiiii heiveröisiä.

No esikoisen synnytys oli hidas, luultavasti avotarjonta hidasti synnytystä.. ponnistus vain 15 min.. :)
Esikoinen syntyi viikon ennen laskettua aikaa..

Ja kuulemma taaksepäin kallistunut kohtu voi lisätä avotarjonnan riskiä, ja minä siis onnellisena omistan tämän mallisen.. Olen tässäkin varautunut vähän, että ei millään 5 tunnilla päästä :D

Ok. No mulla taas on kohtu jotenkin eteenpäin kallistunut. Esikoista synnytin 18 h, joten mä olisin tosi tyytyväinen jos aika vaikka puolittuisi.

Kohtu täälläkin taaksepäin kallistunut, kaikki muksut avosuisesti syntyneitä (suurella todennäköisyydellä tää neljäskin). Ei tartte nopeutua, jaksan tuon muutaman tunnin synnytyksen ihan hyvin. :)

Siihen synnytyksen kestoon vaikuttaa varmaan niin moni asia ja yksilöitä kun ollaan, niin nekin sit eri tavoin.

Niin, kyllähän sitä usein kuulee että toista kertaa synnyttävä synnyttää nopeammin toisen.. Mutta poikkeuksia löytyy joka suunnasta :)
Kyllä mullekin kävis 18 h sijasta vaikka 9 h, unelma ois se joku 5 h :D Minäkin synnyttin esikoista sen 18 h, lieviä suppareita olin kestänyt jo yhden päivän ja yön ennen kuin lähdin synnyttämään, eli varmaan supistelin jonkun lähemmäs 30 h ennen kuin toi pampula viimein tuli syliin asti :)

Mullekin kelpaisi puolitettu synnytyksen kesto esikoiseen nähden, esikoista kun punnerrettiin yhteensä melkein 22h. Kelpais lyhyempikin "suoritus" :) Niin ja mullakin kohtu taaksepäin

Joo toiveissa olisi vaikka ees vähän lyhyempi synnytys tälle :) ei ekassakaan mennyt kuin n 9h, mut ihan riittävästi siinäkin oli.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Piti käydä tänään metsäpissalla, kun käveltiin vähän pidempi lenkki. En päässyt enää nousemaan syvästä kyykystä, reisilihakset ei näemmä riitä kun vatsalihakset ovat lomalla. Onneksi en ollut yksin liikkeellä, vaan sain huhuiltua miehen kiskomaan mua ylös...

Vesijuoksua 45 min ja nyt selkää särkee ja oon ollut hereillä ja jalkeilla jo pariin otteeseen. Siirryin sohvalle Panadolin turvin, että mies saisi nukuttua.

Oon katsellut Suurinta Pudottajaa iltaisin ja kadehtinut, kuinka ne saa treenata kovaa. Itse siinä samalla teen vähän keppijumppaa sählymailalla. Kyllä mä oon kohta niin rapakunnossa, ettei tosikaan...

Oikein himolla odotan sitä, kun pystyy taas kävelemään normaalisti ja voi lähteä pitkille vaunulenkeille taas kuntoa kasaamaan ja läskiä polttamaan! Itsekseni mietin, että jos sais tän vuoden puolella vähintään kaikki raskauskilot veks ja ens vuoden puolella loput normaalipainon yläpuolella olevat. Parikymmentä kiloa pitäisi kaikenkaikkiaan tästä tilasta lähteä, niin oisin tyytyväinen. Siitä vielä viisi kiloa, niin oisin supertyytyväinen. :)

Että voikin käydä kateeksi noita telkkarin treenaajia... En malta odottaan et pääsen mökillä siirtamaan maa-ainesta paikasta A paikkaan B ja muuta kehittävää kun tonttu nukkuu (jos nukkuu)

Mä kadehdin ohi pyöräileviä mummojakin täs vaiheessa, siis vitsi mulla on ikävä pyöräilyä, mulle kelpais hidaskin vauhti mutta ei pysty olemaan satulassa!

Takaisin