Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun lenkit on ankkakävelyllä 30 min kerran tai kaks päiväs, mutta kai sekin on parempi ku ei mitään. Tossa on kyl pari pirullist ylämäkeä. :)

Mun lenkit ei oo olleet viikkoon mitään kun flunssaa pukkaa :sad001

Koira on käytettävä! Mut tänään otin kyllä rauhallisemmin ku eilen. Harjotuksen vuoksi myös ku toi Pyry vetää vielä mamman vaunuineen johonkin ojaan jos se ei kykene huomioimaan minua nyt paremmin. Siinä onkin työ.

Eilinen pitkä lenkki veti veronsa, mutta kyllä mie nautin! Oon miehellekin sanonu et kun vaan mahdollista synnytyksen jälkeen niin haluan koiran kanssa vetää noita päälle tunnin reippailulenkkejä niin tonttu saa sen aikaa isukin kanssa pärjätä ja samalla Pyry saa omaa tilaa ja huomiota

Aamulla spinnailin 35 min, jonka jälkeen tein 2 tuntia pihahommia (haravointia ja kitkemistä), tuli kuuma!
Nyt meinataan vielä mennä pihalle nauttimaan ihanasta säästä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

1,5km puoleen tuntiin. Jaa,miten niin hidas vauhti. Mutta kun sattuu niin kovin,ettei pääse lujempaa. Liekö kirppu laskeutunut jo vai mistä johtuu. Mää haluun jo juoksemaan!!!! :)

Mun liikkumista rajottaa nyt kyllä ihan liikaa noi suonikohjut jotka saa olon tuntumaan tosi tukalalta niin istuessa, seistessä kun liikkuessakin :( helpottaiskohan pakastimessa jäähdytetty pikkarisuoja oloa?

Sitä tulin ihmettelemään, että miten liii-saaa pystyy spinnaamaan vielä? Mun tekee pahaa jo katsoakin fillarinpenkkiä, että tuokinko pitäis vielä jalkoväliin sovittaa, nou vei. Tai joku käveleminen. Oon jo luovuttanut. Jos saan ens viikolla luvan neuvolalääkäriltä uimahallissa käymiseen, meen tasan johonkin terapia-altaaseen lillimään.

Mä tein tänään fillarille keväthuollon ja kävinkin sen kunniaks pyörimässä kylillä. Kilometreistä en tiedä mutta hengästyminen ja supistukset viestivät kyllä siitä, että jotain on tehty. Meinaan ottaa ihan tavaksi ton pyöräilyn, säävarauksella tosin mut ku ei toi kävelykään meinaa enää sujua ja pakko se on liikkua muutakin ku jääkaappi-sohva väliä.

Mä oon panostanut liiankin, enkä voi uusista muodoistani enää syyttää pelkkää raskautta. Onneks on kevät ja hyvät ilmat ni edes se innostaa liikkumaan. Syksyn sateilla mua ei sais ulos kirveelläkään..

Aretha, musta tuntuu että tää on just sopivassa asennossa mahassa, kun ei pakota edes alapäänsuonia..
Nyt tosin laskeutunut taas hieman lisää, ettei kohta enää poljeta kuin seisaallaan..

Kyykyt aiheuttaa ihan kivoja suppareita, eipä raaski ku max. 5-10 min kyykkäillä.. Ehkä sit seuraavalla viikolla enemmän kun on jo 37 täynnä :D

Kyselen nyt teiltä, kun kesäkuisissa ei ole aiheeseen sopivaa ketjua.

Onko täällä sellaisia, jotka olisivat käyneet puolivälin jälkeen / viimeisellä kolmanneksella jumppatunneilla? Mä käyn silloin tällöin, jos en jaksa patistaa itse itseäni tekemään mitään. Olen jo jonkin aikaa sitten jättänyt omasta treenistä lähes kaikki vatsalihasliikkeet pois ja keskittynyt syviin lihaksiin. Jumppatunneilla mä oon kuitenkin tehnyt kaikki vatsalihasliikkeet mitä on ohjelmaan kuulunut. Vähän kevyemmin kylläkin, mutta en jotenkin ole kehdannut alkaa kikkailemaan mitään omia juttuja tai makaamaan vaan paikallani. Onkohan tää nyt kauhean tuhoisaa, jos max. kerran viikossa tulee suorillekin vatsalihaksille rasitusta...?

Pihla suoria vatsoja ei sais treenata sen jälkeen kun ne on lähteny erkanemaan toisistaan ja siirtymään sivummalle. Ei siis edes kerran viikossa :)

Jeps, komppaan Hymykuoppaa. Kova vatsalihas rutistelu voi jopa puristaa kohtua mutta kevyempikin voi vaikuttaa siihen että lihakset ei palaudu niin hyvin synnytyksen jälkeen. Mutta jumpissa suorat on helppo vaihtaa vinoiksi kun vaan kääntyy kyljelleen.

Lankutukset ja punnerrukset on muuten kanssa kiellettyjen listalla.

Mä en ole käynyt ohjaitussa enää aikoihin, kun nostivat niin pirusti sykettä ja tuli epävarma olo kun ei tiennyt miten liikkeitä vauhdissa korvaisi vaan siirryin saliin. Ja nyt oon jo skipannut senkin ja keskittynyt kävelylenkkeihin.

Voihan vattu, pitää kai siis alkaa makoilemaan tästä lähtien. Se lista kielletyistä liikkeistä on yllättävän pitkä, kun tuleehan suoralle vatsalihaksella rasitusta / painetta monessa muussakin kuin vain varsinaisissa vatsalihasliikkeissä. :angry3 Niinkun vaikka ne punnerrukset. No, katotaan mikä mahahirviö mä oon sit synnytyksen jälkeen.

Mä kans lopetin noissa ohjatuissa käymisen jo joskus ekan komanneksen jälkeen kun piti varoa sitä sykkeen nousemista yli 150. Mä vedin sitä ennen combatissa kuitenkin jopa 180 sykkeellä hetkellisesti niin se ei vaan sopinu yhteen raskauden kanssa. Salilla olisin mielellään treenannu loppuun asti jos ei olis alkanu nää pirun supistukset jo sillon 18. viikolla!

Takaisin