Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No sanotaan et sperma kypsentää paikkoja, mut en mä tiedä sit siitä kuinka todenperästä se on :grin Mua lääkäri varoitti ainoostaan supisteluista, ei sanonut spermasta mitään :grin Kun orgasmi vapauttaa sitä oksitosiini hormoonia niin se aiheuttaa niitä supisteluita ja sen takii voi tulla sit koviakin supistuksia, mut jos sellasii ei tuu ni ei seksistä pitäs haittaa olla :)

Spermassa on prostaglandiinia, jota käytetään käynnistyksissä. Se ei vaikuta, jos kohdunsuu ei muuten ole vielä kypsä aukenemaan, joten ei se ennenaikaista syntymää aiheuta... ja kuulemma yksi keskivertolaaki spermaa on joka tapauksessa aika yhdentekevä juttu. Kolme laakia pitäisi ainakin olla ennen kuin voitaisiin puhua havaittavasta vaikutuksesta.

Eli nyt seksi pannaan ja sitten rv 38-39 antaudutaan miehillemme ja pannaan kuin puput monta kertaa päivässä niin riittää miehillä lastia :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

lyyti: Jos ei oo vielä tarpeeks viikkoja ja mietityttää, ni mä kyllä jättäisin seksin väliin. Tosin meillä nyt ei oo petijumppaa harrastettu moneen kuukauteen :) Mut sit rv 38 vois vaavi jo syntyä, ni sit saa taas sekstailla vapaasti :)

Varokaa vaan, vauva voi tarttua kädellään miehen heppiin kun suuttuu! :p
Jos viikkoja on hyvin, niin mitä haittaa seksistä olisi?

Itse ainakin välttelisin, jos paikat olisi auenneet liian aikasin ja olis vaara syntyä keskosena. Se orgasmi todellakin voi aiheuttaa niitä supisteluja ja supistuksistahan ne synnytykset käynnistyy.

Joo, Spiraali, ja jos ei oman miehen lastit riitä niin sitten käsketään sitä ottamaan kaverit mukaan.

No viikkoja on 33+2 joten vähä liian aikasta ois jos päättäs käynnistyy. Eijjoo täälläkää seksiä ollu yli kuukauteen mut ainahan siitä saa haaveilla! :D must on kumma ku lääkäri sano et viikolta 36 saa syntyä jos on syntyäkseen ni saanko mää sit sillon jo alkaa elämään ns.normaalia elämää ja olla varomatta esim.sitä liikuntaa jota nyt pitää välttää supistusten takia!? Ois tietty hyvä ollu kysellä sillon äitipolilla mut kukapa niitä sillon muistaa kysellä!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

meillä saikulla sanottii, et 34 viikkoakun on täynnä ni ei estellä enää syntymistä, mutta 37 tasan täyttä viikkoa ni vauva on täysaikainen ja valmis syntymään ja enää tapahtuu vaa hienosäätöä.

Lyyti mulle sanottiin 35+0 äitipolilla että voi ruveta oleen ihan normaalisti eikä tarvii enää varoa supistusten aiheuttamista. Luultavasti siis joo saat sit ruveta tekeen mitä tykkäät :)

ehheheeeee :grin lauantai päivä ja parhaimmat jutut löytyy foorumista.... me like!!!!
kyl mä jo vähä varauduin kans et ehkä joutuu vähä snageloimaan joskus rv 36-37..... mut toi kolme laakia oli ihan uus mulle, joten harkitsen vielä asiaa :wink

Lyyti, Mullekki sanottiin et viikolle 35 asti lepoo ja sen jälkeen voi jatkaa normaalia elämää tosin voinnin mukaa ja varoen :)

Okei tää voi olla iha haku ammuntaa mut mullaha ois pitäny laskettuu aikaa muuttaa mut jostai syystä sitä ei muutettu ja "oikeesti" viikkoja ois nyt 34+1. Eli onko esim mulle sanottu se viikko 36 siks että ku tää ois niinkö "viikon vanhempi"!? Vai iha hatustako ne tempasee nuo 'saa syntyä jos on syntyäkseen-viikot'!?

Siiiiiiis onpas taas kummallista :eek::confused: Ihan eri ohjeet jokasella :grin Ei kai tuo niin tapaus kohtasta voi olla ? Eiköhän luulis et kaikilla ois sama melkee :confused:

Varmasti sekin voi vaikuttaa mikä se tilanne odottajalla on. Jos on niinkun mulla että supistuksista huolimatta paikat on kiinni ja kaulaakin jäljellä reilusti niin muutama supistus siinä tuskin vielä mitään haittaa vaikka vauva onkin vielä pieni. Jos taas näyttää että vauva on jo tulossa niin voi joutua himmailemaan vähän pitempään varsinkin sit jos vauva kasvaa alakäyrällä. Sit taas jos vauva on tosi iso niin sehän on varmaan vaan hyvä jos ite aktivoitumalla voi edistää paikkojen kypsymistä ja vauvan laskeutumista...

Takaisin