Liikkuminen ja urheilu raskauden aikana

Toivottavasti helpottaa pian tanka, eikä jatkuisi kovin pitkään! Onko sulla muuten ollut noidannuolta, aikaisemmin siis? :>
 
Mitä se mahtaa olla, kun tulee häntäluun kohdilta kipeäksi? Pitkän työpäivän jälkeen esim. ihan varmasti tuntuu siellä. Ei ymmärtääkseni oo iskiasta, koska ei säteile jalkaan?
 
Paikat venyy, paukkuu, löystyy ja kipeytyy. Muuta en osaa sanoa häntäkivusta..
 
Hmm.. se on mahdollista. Tosin sitten itsellänikin on pian häntä, jos se on kivusta kasvaakseen! Luu taisi jäädä sanan välistä :D
 
Kiinnostaa, kuin kilo paskaa olla salilla tähän aikaan, mut ei maha mitään. Lueskelin eilen mun protskujuoman ja treenijuoman sisällöt, niin ei musta sisältänyt mitään epäilyttävää, niin otin taas käyttöön 2kk tauon jälkeen. Jos voimatasot palaisi, kun saa proteiinia.
 
Ite hommasin salikortin pari päivää ennen ku sain tietää että on vauva tulossa. Vajaa kolme viikkoo kerkesin sielä käydä kun iski pahoinvoinnit ja väsymys. 7-9 viikoilla oli suuri saavutus että sain edes koirat käytettyä aamulla sen verran ulkona että saivat tarpeensa tehtyä. Muut lenkit joutukin sit mies käyttään. Alkuviikosta käytiin n. 3-4km lenkki kävelemässä ni viimenen kilometri oli kyllä yhtä tuskaa kun uupumus iski. Nyt taas iltasin ollu niin huono olo ettei oo iltalenkeille pystyny lähteen :/

Tää on kuin mun näppikseltä. Hommasin salikortin vuodenvaihteessa mutten ehtinyt sitä käyttämään kun alkoi raskausoireet: ihan tajuton väsymys (töiden jälkeen ei jaksa tehdä mitään) ja paha olo. Ei siis toivoakaan että jaksaisi salilla käydä. Koiralenkitkin oli minimaalisia, kun ei vaan yksinkertaisesti jaksanut, ja siitäkös vasta oli huono omatunto. Yksin kun asuu niin koiralenkit on mun vastuulla. Mutta jotain valoa tunnelin päässä; voimat alkaa pikkuhiljaa palautua, iltaisin ei väsytä enää niin kovin ja jaksaa jo koiralenkkeilläkin melko reippaasti. Ja tänään poljin ekaa kertaa töihin parin kuukauden tauon jälkeen (matkaa suuntaansa n.6km). Vähänkö on voittajafiilis :grin
 
aBu, ei oo ennen ollut. Selkä on nyt kiukutellut ihan ekoista viikoista lähtien, mutta tää oli ihan uutta. Vähän helpottaa kun olen kävellyt rauhakseltaan tänään ja yrittänyt pysyä liikkeessä. Onneksi on ens viikolla Osteopatia opiskelijoille aika. Ehkä sieltä sais apuja?
 
Mun pitäis kaivella kans pyörä esille, pääsis nopeemmin liikkumaan kuin mitä kävellen :) nyt kun ei oo enää liukasta, niin vois uskaltautua fillaroimaan.

Mä oon sinnillä jatkanut kotijumppaa, sain edellisen kuukauden päätökseen ja tein nyt vielä seuraavalle neljälle viikolle ohjelman. Eihän niitä kaikkia liikkeitä enää jaksa/pysty, mut oon yrittäny keksiä tilalle sit jotain sopivampaa. Mulla kun tuntuu etenkin isommat hypyt ja pomput kurjasti vatsas. Syke kans nousee tosi helposti ja mä hengästyn edelleen heti alussa jo.
Onko teillä sykemittarit käytössä vai miten seuraatte ettei nousis liian korkeeksi? Onkohan niitä sykemittareita olemassa sellasia, joihin ei tarvis sitä vyötä, se jotenkin ahdistaa mua..?
 
Ite käyn vaan salilla, jossa ei sykkeet nouse. En enää hyppis enkä juoksis.
 
Mä en voi kuvitellakkaan hyppiväni tai juoksevani, ei onnistu multa enää. Eilen vedin kevään viimeisen liikuntakerhoni pienimmille urheilijoille enkä todellakaan pystyny näyttämään koordinaatioissakaan esimerkkiä. Olen nopeammin siinä pisteessä mihin arvasin joutuvani. Perhanan supistukset!

Aamulla kävin koiran kans lenkillä. Vaudin jouduin tiputtamaan puoleen viimeviikkoisesta. Positiivista kuitenki, että pystyin vielä kävellä. Kohta tuskin pääsen sataa metriä kauemmas jos entiset merkkit paikkansa pitää.
 
Juu, ei mustakaan kyllä juoksemaan tai hyppimään olisi. Huhhuh. Hyvä kun kävelystä selviää ja sekin tuntuu voitolle! :D
 
Pilatesta ohjaava fysioterapeutti anto aika erilaisia lausuntoja kuin mitä oon lueskellut. Se sano, että on tosi yksilöllistä, miten voi tehdä mahallaan ja selällään liikkeitä. Mäkin sitten kokeilin, ja ihan ok ne mahallaan tehtävätkin vielä meni. Jatkossa sit kontallaan tms. Yhdessä liikkeessä laitettiin pallo alavatsalle ja tehtiin selän rullauksia tai en muista enää mitä, ja siitä se sano, että älä laita palloa. Onhan siellä jo pallo omasta takaa :)
 
Juu, sit kun mahallaan olo on tukalaa, niin selkäliikkeet kontallaan eikä palloja mahan alle :)
 
Mulla vielä onnistuu reipas kävely ja kevyt hölkkä. Hyppiminen kylläkin jo sattuu, yritin nimittäin just tänään naapurin tyttöjen kans hyppynarulla hyppiä, ei onnistunu :grin Piti tyytyy narun päähän pyörityshommiin :rolleyes:
 
Mä oon kyllä juu myös jättäny jo isommat pomput, mut esmes kyykkyhyppyjä pystyy vielä tekeen, jos ei yritä liian korkeelle :D Juoksukin vielä onnistuu, ja mahallaan oon kans tehnyt vielä, eikä tunnu yhtään pahalle. Mä myös nukun aina mahallaan ja voi ei sitä asennon löytämisen hankaluutta sit taas kun ei enää vatsallaan voi olla! :sad001
Minkälaisia selkäliikkeitä vois muuten sit kontallaan tehä?
 
Mäkin nukun mahallaan. En tiiä, miten selviän jatkossa, saanko unta muussa asennossa. Kontallaan paras selkäliike on ristikkäisen käden ja jalan nosto suorana vaakatasoon, siten, että vatsat pysyvät tiukkana ja lantio pysty suorassa eikä keikkaa. Nosto tapahtuu rauhassa syviä lihaksia käyttäen ajatuksella.
 
Takaisin
Top