Liikkuminen ja urheilu raskauden aikana

Mun mielestä kans zumbassa ne ohjaajat on ärsyttävän pirteitä! Menee vähän liioitteluksi :wink Toki ihan hauska liikuntamuoto, mut en oo mitenkään viehättynyt siitä ylenpalttisesta tekohymystä :P
 
Mä tein tänään liki 4km kävelylenkin ulkona. Sitten kokeilin, että onnistuisikohan gymstickillä tehdä joitakin liikkeitä. Ja kyllä! Tuli tehtyä vähän kyykkyjä, hauiskääntöjä, ojentajia. Alkoi jossain kohti tuntua vatsassa sekä selässä, johon oli hyvä lopettaa :)
 
Mä kävin kans joskus sellases kesäzumbas ja olihan se melko pirtsakkaa touhua : D

Täällon nyt satanu taas lunta tänään ja ollu tosi kylmä tuuli, jäi heti uusien lenkkitossujen ulkoilutus siihen yhteen kertaan. :sad001 No kai se kesäkin joskus tuloop.
 
On kyllä jäätävän kylmä ilma! Tuli vähän puskista tuo kylmyys niin ei meinaa tottua taas toppatakkiin ja välihousuihin...
 
Voi luoja kun tulikin paikat kipeiks tuosta salitreenistä! Vielä eilenkin otti vähän jalkoihin kipeää, mut tänään on lihaskivut poissa. Harkitaan, jos menis tänään taas salille kun ulkona ei oo kauheen kiva ilma:S Lauantaina kävin aikasin aamulla ihan lyhyellä kävelyllä, mut silloinkin oli jo tosi kylmä viima, muutenkin meni sit viikonloppu ihan sisätiloissa vaan..

Täälläkin on joissain paikoin vielä hiekoitussorat kadulla, keskusta-alue pääasiassa onneks putsattu. Perjantaina kun lähdin töistä hirveän turvotuksen saattelemana niin tajusin, että hemmetti kohta menee polkupyörä vaihtoon kun jalat osuu mahaan! :D Toi pyörä on mulle muutenkin just ja just sopiva, ja ajoasento tosi matala (eikä sovi kyllä oikeasti mun selälle ja niskalle ollenkaan). No, vielä kun sais miehen tekemään siihen keväthuollon niin vois laittaa myyntiin ja sit korjata jommankumman mun varastossa olevista pyöristä.. hmh, mummupyörä vai vähän rikkinäin hybridi, kummankohan valitsis.. ?:D Kotikotona mulla on uusi hybridi kyllä, en oo viittinyt tuoda sitä tänne kaupunkiin.
 
Mulla on ollu aika vähän kiinnostusta liikuntaan viime aikoina, koska työt ottaa fyysisesti niin koville. Nyt oli vapaa viikonloppu, niin eilen illalla sanoin miehellekin, että onpa outo olo mennä nukkumaan niin, että joka paikkaa ei kivistä :D

No vähän liiottelen, ei mulla koko kroppa tuu sentään kipeäksi, mutta väsyy paljon etenkin alaselkä, lantion alue, jalat, paistaessa ja tiskatessa hartian seutu... Kun nousee yöllä vessaan ni meno on melko kankeaa!

Eilen oli ihan nuori ja vetreä olo ku oli saanu pari päivää levätä! :)
 
Noihin zumbiin ja muihin piti joskus kommentoida, että mulla loppu niiden harrastaminen siihen, kun en enää kestäny sitä musiikkia! Hajoan jo töissä siihen, jos tarttee kunnellä NRJ:tä siellä, ni todellakaan en halua vapaa-ajalla jumpatessani sitä samaa kuraa kuunnella. Ihan kauheita sanotuksia nykyisin... Ei sovi tällaselle konservatiiviselle tiukkapipolle nykymusiikki...

Sikskin se Pilates on niin ihanaa, kun siellä ei oo musiikkia ollenkaan.
 
Mä huomaan että mulla kans väsyy alaselkä ja jalat kun päivän joutuu seisomaan. Kyllä se kannattaakin levätä kun siihen on mahdollisuus :) Mulla muuten tuntuu jo nyt lonkissa/nivusissa ikävältä, jos joutuu niitä hirveästi "vääntämään". :confused:
 
Meillä on pilateksessa hiljaisella jotain instrumentaalista musaa tosin ei sitä juuri huomaa.
 
Mun liikunnat tais ny vähään aikaan taas tässä, ku makasin sängyllä ja luin ketjun läpi, sieltä mihin olin viimeks jääny. Väsyttää ja kolottaa taas työpäivän jälkeen. Josko illemmalla jalkautuis koiran kans pihalle. Kauaks en tohi lähtä, jos alkaa supistaan. On pakko olla suhteellisen lähellä, että pääsee tarvittaessa kotiin helposti.
 
Juu, ei kyllä parane Helmi mitään himo lenkkejä enää alkaa vetämään, kun supistuksia jo on.
 
Munkin piti tällä viikolla tanssitunnilla levätä välillä, kun alko vatsa kramppaamaan. Ei tainnu olla hyvä idea mennä sinne töissä riehumisen jälkeen yleensäkään. Pilateksessa taas tuli hirveen paha olo, ku tehtiin jotain juttuja pää alaspäin ja sit selin lantion nostoja. Sielläkin oli pakko hulia, vaikka nolotti.

Kyllä sitä itsensä välillä niin raihnaiseksi tuntee!
 
Voi itku noita supisteluja! Kurjaa, et menee jo tässä ennen puoliväliä varomiseksi. Mut ei kai se auta kun olla huolellinen ja mennä vointien mukaan. Riskeerata ei tosiaankaan kannata. Ehtiihän sitä sit kimpoilla syksyllä taas ja kasvatella kuntoa senkin edestä mitä nyt joutuu pakollakin pötköttää :)
 
Mähän meinasin pari viikkoa sit pyörtyä pilateksessa, kun oltiin alusta puol tuntia seisten. Tuli kylmä hiki ja alkoi oksettaan. Onneks oli vika liike menossa ja siirryttiin sit selinmakuulle, ni heti helpotti.
 
Joo, ei siinä muu auta, ku kuunnella kehoaan. Paljon parempi ottaa rauhallisemmin, mitä joutua vuodelepoon. Siis ainakin mun kohalla näin. Ite tiesin, että supistukset todennäköisesti alkaa aikaisin, kun ennenkin on niin käyny. Mitään näin arvokasta en rupea riskeeraamaan sillä, että väkisin yrittäisin liikkua tai olla töissä, jos supistaa. Tää on mulla nyt tämmöstä, syyskuussa on sitte eri meininki.
 
Mulla kans välillä tuntuu vähä ikävälle jumppailles, oonki yrittäny nyt ottaa varovaisemmin. Tytön aikaan sain juosta 20 viikolta asti tarkkailtavana supistusten takia, sillon määrättiin et kaikki raskaammat hommat ja nostelut jätettävä pois. Oli kyl tuskasta olla vaan miehen siivousten ym. varassa. :D Pari viikkoo ennen aikojaan tyttö sit synty, että ihan hyvin pysytteli lopuksi masussa :)
 
Mä oon päättänyt, etten harrasta juoksua enkä jumppaa raskaana ollessa. Pelkkää kävelyä, salia ja pilatesta. Tosin mulla on jo ollu vuoden juoksukielto päällä, ettei lantio mene taas vinoon tärähdyksien takia.
 
Takaisin
Top