Liikkuminen ja urheilu raskauden aikana

Toi oli vähän huono linkki tässä YouTube video. Voi olla vähän pitkäveteinen katsottava :wink Tärkeä oli myös se miten tunneilla ohjattiin noita liikkeitä tekemään.
 
Hmm.. tuommoisia voisin kuvitella voivani tehdä (myönnetään, aika pika vauhtia vilkaisin liikkeitä), mutta näinköhän pitkästyisin? Joogagaan kun ei uppoa, kun tuntuu niin hitaaaaaaaaalle o_O
 
Mulle nuo toimi myös "äidin rauhoittumishetkinä". Mutta täytyy myöntää, että jossain puolessa välissä kurssia aloin saamaan tuollakin jumpalla hien pintaan. Jos teen noita liikeitä kotona, ni ei onnistu hiki tulemaan. Mut käytän niitä vieläkin kipeen selän rentoutukseen. Noihin liikkeisiin kuuluu vahvasti hengitys ja sit se hitaus tekee liikkeistä fyysisesti raskaita.
 
Mä käyn pilateksessa viikoittain ja eka olin tylsistyä kuoliaaksi, mutta teki hyvää välillä rauhoittua ja nykyään hiki virtaa ja on ihana keskittyen tehdä rauhallisia liikkeitä :)
 
Mua turhauttaa hitaat liikkeet :D mutta kai sitä voisi harkita kokeilevansa..
 
Tuossa asahissa ei siis koskaan kipeä selkäni tuntunut kipeälle. Sen hyvät puolet on myös se, että ollaan seisaalleen koko ajan. Joten raskaanakin helppo mennä. Tosin jalat huusi hoosiannaa ensimmäisten kertojen jälkeen, kun ei ollut tottunut seisomaan reisien varassa tuntia...
 
  • Tykkään
Reaktiot: aBu
Mua niin harmittaa, ettei pääse liikkumaan :sad001 haluaisin niin kovin pystyä edes jotain tekemään..
 
aBu, suosittelen ehdottomasti kokeilemaan joogaa/pilatesta tai tuota asahia (vaikkei itsellä siitä ole kokemusta), kun sinne tunnille jaksaa raahautua ja oikeasti rauhoittuu ja keskittyy hommaan, niin kyllä muuten on rentoutunut olo sen jälkeen! Rauhallinen hatha-jooga on kyllä mun suosikki, teki hyvää selälle ja venytti hyvin. Viimeaikoina oon kyllä käynyt vain astangassa, mutta jotenkin oon kyllästynyt siihen suorittamiseen ja samoihin liikkeisiin.

Ootko muuten aiemmin siis ihan pystyny harrastamaan liikuntaa? Eiköhän mekin vielä jossain vaiheessa päästä liikkeelle :)
 
Mä olin nuorena vaan vauhdikkaitten jumppien ystävä, mutta viime vuosina on kai muuten piisannut vauhtia elämässä niin paljon, että tuntuu ihanalta päästä just pilatekseen tekemään juttuja ilman musiikkia ja oman hengityksen tahtiin ja omaa kehoa kuulostellen. Siitä tulee tosi hyvä olo! En malta oottaa, että pääsen taas tällä viikolla. Nyt ajattelin kertoa ohjaajalle (tuttu henkilö) että oon raskaana, niin osaa jatkossa neuvoa sit yksilöllisesti, jos jotkut liikkeet kannattaa tehdä eri tavalla.
 
Siis säännölliseen kävin salilla, uin, lenkkeilin jne. Sitten plussasin. 3vkoa tiesin raskaudesta ennenkö selän kivut alkoi.. Joten alkaa tässä 3kk liikkumattomuus jo tulla täyteen :sad001

Jos ei tämä helpota, niin kai se täytyy miettii pilatesta tai joogaa.. :)
 
Kato youtubesta joku pilatesvideo, mulla on tvstä nauhotettuna yle2 Annen ja Tuijan jumppaohjelmia joltain ties miltä vuodelta.. Kyllä youtubella alkuun pääsee, vaikka sinne ny voi kuka vaan amatööri heittää ties mitä "pilatesta" joka on kaukana todellisuudesta..
 
Ite hommasin salikortin pari päivää ennen ku sain tietää että on vauva tulossa. Vajaa kolme viikkoo kerkesin sielä käydä kun iski pahoinvoinnit ja väsymys. 7-9 viikoilla oli suuri saavutus että sain edes koirat käytettyä aamulla sen verran ulkona että saivat tarpeensa tehtyä. Muut lenkit joutukin sit mies käyttään.
Alkuviikosta käytiin n. 3-4km lenkki kävelemässä ni viimenen kilometri oli kyllä yhtä tuskaa kun uupumus iski. Nyt taas iltasin ollu niin huono olo ettei oo iltalenkeille pystyny lähteen :/
 
Ei selkeästi kannataisi kehua ikinä mitään. Eilen kävin pitkällä pyörälenkillä ja seurauksena sain todella kurjan noidannuolen selkään. Hyvä kun pääsee sänkyyn/pois tai vessaan. Toivottavasti menee äkkiä ohi!
 
_Lapanen_ kun jaksaminen antaa periksi kannattaa kokeilla sitä salia. Edellisessä raskaudessa ainakin mulla kävely muuttui vaikeaksi, mutta salilla pystyin silti treenata. :)
 
Takaisin
Top