Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kertokaas, missä teillä liikkeet enimmäkseen tuntuu? Mulla rv17 ja ihan alavatsalla tuntuu, tai välillä hieman korkeammalla. Ei kuitenkaan paljoa korkeammalla. Oon mietiskellyt, et voiko liikkeet tuntua semmoselta vähän aikaa kestävältä "tärinältä"? :D Mulla välillä tuntuu semmonen alavatsalla, saattaa kestää hetken. Tuntuu myös eri kohdissa semmoisina hentoina liikkeinä noiden lisäksi.

Toistan itseäni: Älkää nyt hätäilkö. Liikkeet tulee ajallaan ja ekassa raskaudessa ei nyt vielä kannata ees ootella. :) (mulla siis ekasta tuntu vasta rakenneultran jälkeen viikko/kaks, vaikee muistaa tarkkaan.) Nyt tunnen jo aikasemmin "välillä".

Ja kaikki tunttee omalla ajallaan ne liikkeet. Vaikka oiski eka ni voi ne tuntua aika alussaki, riippuu ihmisestä ;)pörtsä miten se ylttää jo sinne? :D miulla alamahhaan ja kylykkiin(jenkkakahvoihin) :D

mulla nyt muutamana iltana tuntunut selvästi parii kertaa mutta hävii melkee heti :) et välillä vaan ja hentoina.. alavatsalla.. navab alapuolella

Ei tunnu muuta kuin joku kutittelis välillä vatsaa sormen päillä. Ja sekin kuulemma johtuu nahan venymisestä.

Tuntuu sellainen jännä tunne aina iltaisin latailuun ja kylkiluiden välissä, sattuu ihan sairaasti. En oikein osaa selittää sen enempää miten se vois sinne asti tuntua. Jos tää on joku jätti mitä odotan. Sen on pakko olla kantapää millä se työntää...

Mulla ei oo vielä kohdunpohja ees niin korkeella, et ylttäs potkia kylkiluihin. Tää viel mylläilee vaan, jos satun istuu "kaksinkerroin", ni silloin tuntee, taitaa tulla ahasta tai jotain. :)

Mut esikoinen sit kyl potki pelkästään yhtä kohtaa just ylös kylkiluihin, et se kohta oli koko ajan ihan hellänä (joskus viikolta 30 alkaen) Mut sekin kipu hävis sit synnytyksen myötä.

Mulla alkoi ensin tuntua pieniä elohiirimäisiä hipaisuja, ja neuvolantäti sanoi että kyllä se on se pieni siellä joka myllää. Tästä on jo viikko-pari. Nyt parina päivänä muuttunut enemmän tömähdyksiksi. Tuntuu parhaiten ruuan jälkeen (ei siis samalta kuin ilmavaivat tai muut suolen liikkeet) joten kai hän kiittelee ruuasta :D samoin jos istuu tuolilla etukenossa saattaa tuntua, ja nyt parhaillaan kun olen selälläni, join just smoothien. Viikkoja 17+4 ja nt-ultrassa lääkäri sanoi että istukka tod.näk. takana. Varmaan aika yksilöllistä siis.

Täälläkin on parina päivänä vihdoin tuntunu pientä jumputusta, pari kertaa just niin, että oon koukistanu jalat maatessa ja varmaan ahistanu pientä :) Kerran muksutteli isin käsivartta, kun piti mahan päällä. Koitin sitä painaa, että mieski olis tuntenu, mutta hän pelkää, että tulee aivovamma jos liikaa painelee :D Lupasin lopettaa painelun, nyt vaan salaa välillä tökin ;) Ihan alhaalla noin housunrajan kohalla mullakin tuntuu :) Ruokaan en oo vielä tuntenu reagoivan ku eilen vasta ku mokkapaloja söin, hih!

Mulla on nyt kohtu pari selttiä navan alapuolella, hirvee kasvuspurtti tullu yhtäkkiä :)
Illalla kun menee makaamaan selälleen tuntuu liikkeet parhaiten, johtuisko siitä että itse rauhottuu ja huomaa liikkeet vaiko siitä että lapsi herää kun liike loppuu =)

Yleensä se on niin, että ku ite rauhottuu, ni vauva heräilee :)mie tunnen monta kerttaa päivässä mutta vaan sillon ku istun tai en liiku, nytkkii pikkunen liikuskellee. ❤
Rv 18+2.

Nyt on alkanut tuntua liikkeet päivittäin :happy: Juurikin iltaisin nukkumaan mennessä ja rauhottuessa. Kohdunpohja tuntuu tasan navan kohdalla, on tuntunut jo jonkin aikaa siinä. Kauheen spurtin otti viime viikolla koko masu! Ja se tuntuikin vihlontana ja kivistelynä.

Pari kertaa oon tuntenut selvän töytäisyn oikealla puolella mahaa, mutta en ole vieläkään varma onko se liikettä. Heti kun laitan siihen käden ja alan kuulostella, niin enää ei tunnu mitään. Kuume on nyt laskenut ja kuuntelin dobblerilla vauvaa. Syke kuului selvästi, vaikka en saanut siitä mitään lukemaa. Välillä syke katosi ja tuli takaisin samaan kohtaan navan alle. Kuului selvä potkun viuhahdus, mutta en sitäkään tuntenut. Kolmisen viikkoa sitten neuvolassa kohtu oli kaksi sormen leveyttä navasta, nyt uskon sen yltävän napaan asti, koska navan yläpuolellakin on ihan kovaa. :)

Liikkeet tuntuu ja vahvistunu viime päivinä kunnon tömähdyksiksi, käteenkin jo tuntuu osa :happy: ..ja selällään maatessa siis..
Kohdunpohja tuntuu tossa nipinnapin navan alapuolella ja oikeestaan niillä paikkein tuo kyytiläinen useasti möyryääkin :)

Vihlontaa ollu täälläkin muutamana päivänä. Sellainen outo kuumotus ja polte ympäri mahaa niin että on pakko ollu pysähtyä ja kumartua ja välillä jopa puuskuttaa :eek: Sitäkö se on, kohdun ripeää kasvamista? ..supistuksiksi en osaa epäillä, vaikkei mulla kokemusta vatsan puolella niistä ookkaan, esikoista synnyttäessä kaikki kipu tuntu selässä..

Esikoinen mullakin monotti oikealle puolelle kylkiluiden alle, niin että kosketusarka oli tuo paikka varmaan kaks kuukautta, mutta siis vasta kun sinne ylsi, myöskin joskus 30+ viikoilla.. Lyhyt selkä varmaan osittain ja suurikin syy siihen :bored:

Kaks viikkoa ois huomisesta rakenneultraan, enkä malttais odottaa :banghead: ..josko tästä raskaudesta silloin tulisi todentuntuisempaa, kun mieskin pääsee mukaan :smiley-bounce012 Niin ja hei, puhuminen meillä auttanut ja tuntuu, että mutkin otetaan tässä perheessä nykyään huomioon. :Heartbigred
Niin paljon parempi olla, toivottavasti jatkuisi näin.. :dance008

Kalaäiti & Kyytiläinen 18+5

Ihan ku ois tuntunu pieni potku kun meinasin nukahtaa tähän sohvalle ja kun töytäisi mahaa kevyest nii tuli uusiks. :D

mulla on jo parisen viikkoa tuntunut semmosta että mahassa kiertäis ihan vietävästi, (ei kuitenkaan siis ole mitään ilmavaivoja.. :D) mut nyt äsken tuntu ihan erilaiselta.. mut en tiiä jotain ainakin tapahtu, oli se sitten Lempi-Aatoksen toimesta tai ei, :D

Tänään tuntu jo ylempänä liikkeet, ja sitten vauveli palasi takas alavatsalle temmeltämään, siellä on nähtävästi paras köllötellä :D

Mä en oo varmaan kolmeen tai neljään päivään tuntenut yhtään liikettä :( En toki oo ehtinyt rauhouttua kokeilemaankaan, mutta tänään tämä yhtäkkäi mulle valkeni, kun söin karkkeja, eikä liikkeitä tullut. Mööh.

Takaisin