Liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kakz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toissa päivänä vauva oli hirveän aktiivinen ja potkutteli aina kun vaan istahti alas. Eilen en kuitenkaan muista tunteneeni kunnolla liikkeitä ja yölläkin ihan hentoisia vain. Tän aamun olen odottanut että jotain tapahtuisi. Alkaa jo huolestuttamaan kunnolla. Tänään tasan 28vko.

Mulla sama. Rv 26+1 mutta mä olen silti käsittänyt, että hiljaisemmat päivät on normaaleja. Täällä ollut viikossa aina pari hiljaista päivää. Eilinen oli siis super hiljainen ja muutaman potkun tunsin vaan. Nyt aamulla aamupalan syötyä pientä potkimista onneksi. Voi toki olla, että on vaihtanut asentoa niin potkut ei mulla ainakaan tunnu niin hyvin:o

Katsoin netistä että paikkakunnan ainoa vauvatarvikeliike on tiistaisin suljettu, juuri kun olisi ollut aikaa käydä siellä miehen kanssa. Vihaisena kiroilin ja silloin vauvakin latasi rytmikkäät potkut. :hilarious: Taisi yhtyä äitinsä raivoon! :grin Huh, huh, onneksi johonkin sentään reagoi!

Joo meillä ainaki niitä hiljasempia päiviä muutama viikossa, tai näin oon huomannu nyt. Mut sit vastapainoks on välillä noit järettömii nyrkkeilypäivii. :D toissa viikolla ne hiljaset päivät oli viel sillee peräjälkee ni siin tuli semmonen olo että vois pikkusen ilmotella enempi itestään, mut emmiä osannu viel huolestuu. :)

Mulla menee ihan samalla tavalla, tosi voimakkaita potkuja tulee normaalisti ja koko maha heiluu kun vauva kääntyilee joka suuntaan. Mutta sitten saattaa olla välillä pari hiljaisempaakin päivää, tuntuu että mitään ei kuulu. Ainakin neuvolan th sanoi että riippuu hyvin paljon esim. omasta aktiivisuustasosta ym. Ja viimeks kun kävin neuvolassa niin oli just parin päivän hiljasempi kausi takana ja siellä sydänäänet kuulu hienosti ja vauva potkas sitä anturiakin. :D Eli uskosin, että hiljasemmat kaudet on ihan normaalia, kunhan nyt ei kokonaan liikkeet lopu. Joskus oon saanu esim. mahaa silittelemällä jonkun hennon liikkeen sitten niin saanu vähän mielenrauhaa. Kai se vaan nyrkkeilee välillä sitten tuonne sisäelimiin päin niin ei kaikki tunnu.

Yksiössä ilmeisesti kaikki hyvin♡ doplerilla aloin kuuntelee ja syke löytyi heti jonka jälkeen alkoi kunnon samba♡ on tää mieli vaan niin hassu, että heti ajattelee kaikkein pahinta. Noh, nyt rauhallisin mielin taas voi olla ainakin hetken:)

Meillä sama juttu miehen kans ettei oo vielä oikein itse vapaaehtoisesti mahaa/liikkeitä kokeillut. Viime vkl kun oltiin kaverin synttärikutsuilla, ni siellä pienessä humalassa ylpeänä silitteli masua ja selitti jotain kaverilleen, mutta selbinpäin ei oo vielä rohkaistunut ;)

Ihme myllerykset on muuttunut nyt selkeemmiksi jotenkin ja myöskin selkeellä päivärytmillä mennään. Vauvalla vissiin tila rupee vähenemään näillä viikoilla niin liikkeet tuntuu just asennonvaihtoina ja selkeinä potkuina.

täällä mies jotenki ujona? ton vauvan silittelemisen ja puhumisen suhteen, välillä silittelee ja tuppii vauvaa et vauva potkii takas tai joskus sanoo jotaki pientä.. se sanoo että ei oikee tiiä mitä sanois sille mut sanoin et miltä itestä tuntuu musta ihanaa josse huomioi vauvaa niinku se tekeeki mut en ala vaatimaa mitää , pikkuhiljaa tutustuu.. helpompi ku syntyy nii todellisempi

Pirun doppleri aiheutti huolia, sydänäänet tosi kummallisen kuuloset. Välil kuului oikein hyvin, sit välillä sillai istukkakaikuna vai mikä se on nimeltään (sillee kuului ekassa sydänäänikuuntelussa helposti alkuraskaudessa) ja sit jotenki TUPLANA ?? Kaks vahvaa sydänääntä mut silti pikkasen eri kuulosia. Syke oli sama molemmis n.160 eli ei ollu mun se toinen :D selitin sen ny sillä et mahas o ny pirusti tilaa et vauvan syke kaikuu lapsiveden kautta siks tuplaääni... o.O

Täällä mun mahassa on ilmeisesti kasvamassa melko voimakas tapaus - maha heiluu jo kun mikäkin ja potkut näkyy ulospäin. Yhdestä vauvaoppaasta luin että 28. viikolta eteenpäin voi alkaa huomioimaan, josko potkut näkyy ulospäin. Pani hymyilyttämään kun menen siis vasta 26.viikolla ja välillä tuntuu että tää kontiainen yrittää kaivaa itsensä jo ulos.

SeEnsimmäinen, tuosta syystä jätin dopplerin kokonaan hankkimatta :stop:

Jelly Bean: Täällä myös maha heiluu joka suuntaan ja liikkeet näkyy jo mahan päältä :)

Tänään masukki on yöstä lähtien potkinu oikein kunnolla. Äskenkin oli käsi mahalla ja nousi oikein kunnolla potkun ansiosta... :D
(Tai parinkin.)

Jännää ja ihanaa samaan aikaan. <3

Täälläkin on alkanut nyt parin päivän aikana potkut näkyä myös ulospäin. Aikasemmin suurin osa liikkeistä on tuntunut tuolla ihan alhaalla, ja aattelinkin vauvan olevan perätilassa tai poikittain, mutta nyt on ilmeisesti kääntynyt niin että navan tienoillekin tulee isompia potkuja.

Eilen illalla liikku sen verran aktiivisesti että vähän häiritsi nukkumistoimia ku osu arkaan paikkaan tai käytti voimaa :D mut kyl se siitä sit rauhottu :)

Huh, täälläkin oli alkuviikko hiljaiseloa, mutta eilen illalla sitten päätettiin ottaa kunnon jumppatuokio tuolla masussa, kun menin sängylle pitkälleen. Nousin sitten vielä ylös hakemaan vettä niin oli pakko melkein pysähtyä yhdessä kohtaa, kun just vauva heitti jotain superkuperkeikkaa tuossa navan seudulla. Sitten loppuillasta ilmeisesti venytteli jumppatuokion päätteeks kun jalka tökötti oikeesta kyljestä ja joku muu määrittelemätön osa pullisteli vasemmalla puolella vatsaa. :D

Mulle ilmaantui tänään kipeä kohta navan yläpuolelle. Ihan kuin olisi mustelma, mutta mitään ei näy. Säikähdin tietysti aluksi, ja ajattelin että jotain pahaa tapahtuu (istukka irtoaa tms.) Kaverilla oli kuulemma ollut samanlaista, mutta sivummalla. Oli kuulemma ollut vauvan pylly siinä kohdassa. :) Muilla vastaavaa?

Meidän jätkä muljuaa kyllä edelleen hyvin lahjakkaasti ympäriinsä. Hauska sitä on seurata kun liikkeet tuntuu ensin alhaalla, sitten kyljessä ja kohta ylhäällä, tietää että pyörii ympäriinsä siellä.

Kaikista mojovimmat potkut näkyy kyllä jo ulospäin. Mies oikein hätkähti tässä yksi ilta kun pikkumies monotti oikein kunnolla.

Pikkuinen punkesi itsensä juuri raivotarjontaan ja monottelee nyt sitten kylkiluihin... no, eipä ainakaa meinaa tulla pissat housuun joka liikkeestä :) mutta eipä nuo pienet kantapäätkään ihan hyvältä tunnu kylkiluiden välissä.

Takaisin