24mm on käsittääkseni vielä ok, mutta yli 26-28mm voivat olla jo liian isoja. Mulla on sanottu, että yli tavoite mun kohdalla Letrokierroissa olisi 22-24mm, kun taas IVF välisinkin pienemmät n. 18mm (?), jotta munasarjoissa ei tule liiallista ruuhkaa. Mulla rakkulat kasvoivat nopeasti isoiksi eli kp 7 saattoi olla jo se 19mm jopa ilman Letroja. Rakkulat kasvaa kuitenkin eri ihmisillä yksilöllisesti eri tahdissa.
Löysin myös netistä joskus artikkelin, jossa puhuttiin aiheesta, mutta tarkkaa mm en enää muista. Tärkeää on ettei rakkulaa ainakaan irroteta raakana ja ettei se mene ylikypsäksi, jolloin kiinnittymisvaihekin jää liian lyhyeksi. Olen kuullut, että kohdussa on myös ns. kiinnittymisikkuna (Era-testillä selvitettävissä), jonka aikana limakalvo on otollisin kiinnittymiselle eli jos rakkula kasvaa liian isoksi, otollinen aika voi mennä sitenkin ohi siinä kierrossa.
Empä ole tälläisestä ennen kuullut! mulla ovis tullut kahdes letrokierros mis on ultra ollu kun rakkulat 25-27mm ja ovis kp 13-14. Eli onko nuo nyt sitten ylikypsiä ja onko ne itse munasolut sit huonolaatuisempia? Vai liittyykö ylikypsyys vain siihen että limakalvon aikaikkuna voi sulkeutua jos kypsyvät liikaa ja ovis tulee siksi liian myöhään?