Letrozolin käyttäjiä?

24mm on käsittääkseni vielä ok, mutta yli 26-28mm voivat olla jo liian isoja. Mulla on sanottu, että yli tavoite mun kohdalla Letrokierroissa olisi 22-24mm, kun taas IVF välisinkin pienemmät n. 18mm (?), jotta munasarjoissa ei tule liiallista ruuhkaa. Mulla rakkulat kasvoivat nopeasti isoiksi eli kp 7 saattoi olla jo se 19mm jopa ilman Letroja. Rakkulat kasvaa kuitenkin eri ihmisillä yksilöllisesti eri tahdissa. :joyful:

Löysin myös netistä joskus artikkelin, jossa puhuttiin aiheesta, mutta tarkkaa mm en enää muista. Tärkeää on ettei rakkulaa ainakaan irroteta raakana ja ettei se mene ylikypsäksi, jolloin kiinnittymisvaihekin jää liian lyhyeksi. Olen kuullut, että kohdussa on myös ns. kiinnittymisikkuna (Era-testillä selvitettävissä), jonka aikana limakalvo on otollisin kiinnittymiselle eli jos rakkula kasvaa liian isoksi, otollinen aika voi mennä sitenkin ohi siinä kierrossa.

Empä ole tälläisestä ennen kuullut! :wideyed: mulla ovis tullut kahdes letrokierros mis on ultra ollu kun rakkulat 25-27mm ja ovis kp 13-14. Eli onko nuo nyt sitten ylikypsiä ja onko ne itse munasolut sit huonolaatuisempia? Vai liittyykö ylikypsyys vain siihen että limakalvon aikaikkuna voi sulkeutua jos kypsyvät liikaa ja ovis tulee siksi liian myöhään?

Tää on kolmas kierto ja seuraavana on sitte inssi edessä :eek:

Mä oon ihan jo kyllästyny näihi pelkkii lääkkeisiin kun ei se mulla varmaa auta ku ovikset pelittäny ennenkin ja odotan kuin kuuta nousevaa et tulee elokuun puolväli et pääsee ekaan inssiin! :happy:

Kiva kun täältä saa tietoa kaikesta mitä ei välttämättä tajua edes lekurikäynneillä kysyä :bookworm:.

Mie näin viime yönä unta, että meille syntyi kaksoistytöt :grin. Oli tavallaan aika hämmentävä olo kun heräs aamulla.

Empä ole tälläisestä ennen kuullut! :wideyed: mulla ovis tullut kahdes letrokierros mis on ultra ollu kun rakkulat 25-27mm ja ovis kp 13-14. Eli onko nuo nyt sitten ylikypsiä ja onko ne itse munasolut sit huonolaatuisempia? Vai liittyykö ylikypsyys vain siihen että limakalvon aikaikkuna voi sulkeutua jos kypsyvät liikaa ja ovis tulee siksi liian myöhään?

Huoli pois :bookworm:. Ei munasolujen koolla ole tekemistä niiden laadun kanssa vaan lääkäri sanoi, että mun kohdalla tavoite on 22-24mm eli irrotuspiikki ennenkuin kasvavat liian isoiksi. Käytännössä minunkin rakkulat irtosivat isompina, koska irtosivat vasta 36h myöhemmin. Tuo 25-26mm voi olla sun rakkuloille hyvä koko kun taas toiselle riittää pienempi koko siihen että rakkula on kypsä.

Ovulaatio määräytyy kierron pituuden ja yksilöllisten taipumusten mukaan. Mulla ovulaatio on alkukierrossa, koska rakkula kasvaa nopeasti ja kierto on lyhyt. Toisilla rakkulat kasvaa hitaammin, jolloin on hyvä että ovulaatiokin on myöhemmin ja luteiinivaihe 14-16 päivää.

Dextra tarjoaa ERA-testiä (850e) aikaikkunan määrittelyyn. Itse en aio investoida siihen, kun kiinnittyminen ei ole se ongelma..

Heippahei taas :)

tännepäs oli kivasti tullu viestejä, ja paljon uutta tietoa, mistä en ollu aiemmin kuullukaan. Täällä elellään kp 8 ja letrot loppuu huomenna. Ekasta letrokierrosta ei tullu mitään oireita, mutta nyt nää päivät on ollu sellasia, että iltasin tuntuu kun kantas jotain kivenmurikkaa kohdussa :wideyed: raskas olo. Perjantaina sitten ultraan kattomaan onko ollu vastetta. Viime kierrossa folli oli vasta 11mm kp 12, niin tähän kiertoo muutettiin annostusta ja päiviä, jolloin letroja syön. Joten jospa tää toimis :thumleft

Mukavaa viikkoa kaikille !

Heippahei taas :)

tännepäs oli kivasti tullu viestejä, ja paljon uutta tietoa, mistä en ollu aiemmin kuullukaan. Täällä elellään kp 8 ja letrot loppuu huomenna. Ekasta letrokierrosta ei tullu mitään oireita, mutta nyt nää päivät on ollu sellasia, että iltasin tuntuu kun kantas jotain kivenmurikkaa kohdussa :wideyed: raskas olo. Perjantaina sitten ultraan kattomaan onko ollu vastetta. Viime kierrossa folli oli vasta 11mm kp 12, niin tähän kiertoo muutettiin annostusta ja päiviä, jolloin letroja syön. Joten jospa tää toimis :thumleft

Mukavaa viikkoa kaikille !

Mulla sama homma! Ekasta letrokierrosta ei mitään tuntemuksia, mutta nyt kauhea "paineen" tunne kohdussa. Mulla menossa kp6 ja huomenna vika letro. Seurantaultra ois sitten kp12.

Onko teillä letrot vaikuttanut mielialaan? Tuntuu että itsellä mieliala menee vuoristorataa ja itku on herkässä :wideyed:

Mä oon ihan jo kyllästyny näihi pelkkii lääkkeisiin kun ei se mulla varmaa auta ku ovikset pelittäny ennenkin ja odotan kuin kuuta nousevaa et tulee elokuun puolväli et pääsee ekaan inssiin! :happy:

No täällä samat ajatukset että kiva päästä inssiin, ku vaikka kuinka lääkkeitä syö niin ei mitään tapahdu :bored: hyvä että sulla ovis tapahtuu ilman mitään lääkkeitäkin :happy: Meillä tulee inssiin matkaa 170km suunta. Vähän ärsyttää toki matka, mutta tuo nyt ei oo suurin ongelma tässä raskaaksi tulossa. Tänään kp 14 eikä oviksesta merkkiäkään tikuissa :meh:

Peonies musta tuntu et letrojen aikana ärsyynnyin tosi helposti :facepalm:

Täällä starttas tänään kp40 lievän rintojen aristuksen kera o_O en tiiä pitäskö se käydä ostamassa testi..

Mielenkiinnosta kyselen että mitä kautta ootte saanut apuja/päässyt hoitoihin?
Itse saatiin lähete julkisen kautta silloin lapsettomuuspolille syyskuusssa 2018. Yritystä oli silloin 1,5vuotta takana.

Mulla sama homma! Ekasta letrokierrosta ei mitään tuntemuksia, mutta nyt kauhea "paineen" tunne kohdussa. Mulla menossa kp6 ja huomenna vika letro. Seurantaultra ois sitten kp12.

Onko teillä letrot vaikuttanut mielialaan? Tuntuu että itsellä mieliala menee vuoristorataa ja itku on herkässä :wideyed:

Mulla letrot itkettää hyvässä ja pahassa, esim mainokset joissa koiranpentuja. :grin ja homma jatkuu usea päivä lopetuksen jälkeen. Mutta itseä vaan naurattaa.

Peonies me ollaan yksityisellä koska mun ikä niin korkea.

Kävin ihan perhesuunnitteluneuvolassa tai joku semmonen ekaks puhumassa yrityksestä. Siellä ultrattiin ja taisin saada puoleksi vuodeksi terolutit todella pitkien kertojen takia. Sen puolen vuoden jälkeen laittovat sitte lähetteen lapsettomuuspolille johon tulikin aika heti 2kk päähän. :happy: nopeasti päästiin polille koska meillä oli yritystä takana neuvolaan mennessä jo 3vuotta

Eivät ole vaikuttaneet mielialaan, mutta päässä on ihmeellinen paineen tunne ja päätä voi myös kivistää hieman. Aamuisin on myös väsyneempi ja hitaampi olo. Se hetki jolloin mieli on maassa on yleensä kp1 kunnes pystyy aloittamaan Letrot ja toiveet nousee uudelleen.

Toivottavasti noi inssit onnistuu (Haisuli 19 ja Penelope). Ainakin ne ovat askel eteenpäin. Joskus Letroja käyttäessä sitä tulee mieleen, että mahtaakohan siittiöt löytää edes perille. Kerran kokeilin jopa muumimukimenetelmää eli kuppia ja ruiskua :angelic:, koska siipan suihku on pikemminkin pursuava kuin seinään lentävä :couchpotato:.

Eivät ole vaikuttaneet mielialaan, mutta päässä on ihmeellinen paineen tunne ja päätä voi myös kivistää hieman. Aamuisin on myös väsyneempi ja hitaampi olo. Se hetki jolloin mieli on maassa on yleensä kp1 kunnes pystyy aloittamaan Letrot ja toiveet nousee uudelleen.

Toivottavasti noi inssit onnistuu (Haisuli 19 ja Peonies). Ainakin ne ovat askel eteenpäin. Joskus Letroja käyttäessä sitä tulee mieleen, että mahtaakohan siittiöt löytää edes perille. Kerran kokeilin jopa muumimukimenetelmää eli kuppia ja ruiskua :angelic:, koska siipan suihku on pikemminkin pursuava kuin seinään lentävä :couchpotato:.

Hyvä nimimuisti, mutta lyhyt :joyful:..

Mulle ei tullu mielialamuutoksia letroista. Mä menin tk:n kautta lähetteellä erikoissairaanhoitoon naistentautien pkl:lle vuotohäiriöiden vuoksi (tiputteluvuotoa joka kierrossa) josta sain sit lähetteen lapsettomuuspolille. Siel on kuitenki ruuhkaa ja kesätauot eikä olla viel aikaa saatu niin aloitellaan niitä inssejä yksityisellä jo.

Peonies musta tuntu et letrojen aikana ärsyynnyin tosi helposti :facepalm:

Täällä starttas tänään kp40 lievän rintojen aristuksen kera o_O en tiiä pitäskö se käydä ostamassa testi..

Mielenkiinnosta kyselen että mitä kautta ootte saanut apuja/päässyt hoitoihin?
Itse saatiin lähete julkisen kautta silloin lapsettomuuspolille syyskuusssa 2018. Yritystä oli silloin 1,5vuotta takana.

Jännää! Nyt heti testin ostoon:grin

Paljonko inssi maksaa? Kaikenlisäks sinä yksityisellä?

Täällä dpo8 eikä mitään tuntemuksia. Saas nähä alotanko letrot ensi viikolla..

Mulle ei tullu mielialamuutoksia letroista. Mä menin tk:n kautta lähetteellä erikoissairaanhoitoon naistentautien pkl:lle vuotohäiriöiden vuoksi (tiputteluvuotoa joka kierrossa) josta sain sit lähetteen lapsettomuuspolille. Siel on kuitenki ruuhkaa ja kesätauot eikä olla viel aikaa saatu niin aloitellaan niitä inssejä yksityisellä jo.

Oliko arvioo kauan olis joutunu odottamaa sinne polille pääsyä? :eek:

Meillä taisi olla lähetteestä tasan kuukausi kun saatiin aika, vaikka sanoivat että on ruuhkaa ja voi mennä aikaa.

Kävin yksityisellä helmikuussa, ja siellä totes että pco-tyyppiset munasarjat. Sitten luin että meidän kunnassa pääsee jo puolen vuoden yrityksen jälkeen hoitoihin, jos on todettu pco tai endo. Huhtikuussa sain lähetteen naistentautien pkl:lle ja toukokuussa oli hoitajan aika (mikä oli turha, hän vain luki esitteistä mitä hoitoja on). Ja elokuussa olisi sitten uudelleen aika ja siellä lääkärin kanssa käydään läpi hoitosuunnitelma. Ensi viikolla menen yksityiselle seuranta-ultraan.

Senetti, testin ostoon! Kuulostaa lupaavalta :happy:

Mullakaan ei ole ollut mitään erityisiä oireita letroista. Ja hoitoihin me mentiin suoraan yksityiselle varaamalla aika ensikäynnille. Ajateltiin, että jos homma pyörähtäis nopeemmin käyntiin yksityisellä ja alkututkimukset menikin nopeesti parissa viikossa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin mitään selkeää ongelmaa ei löytynyt kummastakaan. Ekasta kierrosta ultrattiin olikohan kp11 ja silloin oli kaksi isohkoa rakkulaa tulossa, mutta ei vielä johtofollia, lääkärin mielestä vaste letroille oli tarpeeksi hyvä. Meillä siis aloitettiin oi eli ovulaatioinduktiohoidolla letrozol kypsytyshoitona ja terolut loppukiertoon luteaalivaiheen tueksi.

Takaisin