Letrozolin käyttäjiä?

Mä hain just letroja tällä viikolla apteekista niin sandoz on ainoa mitä löytyy ja mulla oli onneksi resepti tuohon 100kpl niin sellainen lähti mukaan. Nuo toiset sekä pienet, että isot kuulemma loppu tukusta.

Itsellä oli sama ongelma kuukaus sitten. Vai kaksi. No kuitenkin, onneks yks apteekkari keksi 100 pakkauksesta antaa mulle 30 :)

Niin ja saattaa mulla se oire olla, etten aina ovuloi. Mut siihen pitäs letrojen auttaa :)

Olen seuraillut ketjua jo jonkin aikaa täältä sivusta, mutta nyt voisin hieman esittäytyä.
Olen jo yli 35 ja meillä yritystä takana noin 2,5 vuotta. Ensimmäinen vuosi meni tyyliin tulee jos sattuu kohdalle. Kun ei "vahingosta" osunut, niin toinen vuosi yritettiin ja ajoitettiin puuhia, tikuttelin kolmesta kierrosta oviksen, mutta ei haluttu stressata enempää, joten en seurannut joka kierrosta testeillä enää sen jälkeen. Vuoden vaihteen jälkeen mentiin sitten yksityiselle kyselemään, että mitäs nyt, kun ei kahteen vuoteen ole saatu vielä tulosta aikaiseksi. Siellä käytiin ne perusselvitykset läpi alkuun. Ei löytynyt ultrassa pcosta eikä muutakaan ongelmaa, myös miehen tulokset oli loistavat, mutta jostain syystä ei vaan raskaus lähde alkuun. Diagnoosina olikin määrittelemätön hedelmättömyys. Otettiin letro+tero käyttöön. Letrot menee 1tbl kp3-7 ja terot 2tbl aina 14 päivän kuurina oviksen jälkeen, eli kierrot on hieman vaihdelleet, kun ovis on ollut kp12-15. Ja joka kierrosta sen olen tikuttanutkin, oikein selkeinä kontrolliviivaa vahvempana. Tosin ei se ilmeisesti vielä tarkoita, että munarakkula vielä irtoaisi, vaikka lh-piikki löytyykin? Alkukierron letrot loppui jokunen päivä sitten ja kohta alan tikutella tuota ovista. Meillä siis nyt 5. ovulaatioinduktiohoitokiero ja vielä heinäkuu mennään näillä. En osaa sanoa, mitä elokuussa, jos näistä kahdesta seuraavastakaan ei onnistu.

Miten te siis ootte ottanu noi letrot, jos annosta nostettu ja useempi tabletti? :) Onkohan väliä että aamulla ja illalla vai molemmat kerralla? En tullu tyhmä kysyneeks.. Mulla nyt toiseen letrokiertoon suunnitelmana et nostetaan annos 2tbl päivässä kp 5-9. Yritetään saada aikaistettua ovista.

Minä otan molemmat aamulla ja myös päivinä 5-9. Kierron pituuden mukaan ovis oli ekalla kerralla kp14 ja kahdessa seuraavassa kp16. Tässä kierrossa veikkaisin että se oli kp17.

Samaa mieltä, että on ihanaa kun on tämä ketju on aktiivinen :p

Tänään kp37, ja tyylipuhdas nega testattu ennen juhliin lähtöä. Alkaispa jo uusi kierto. On tämä kans odottelua :shifty:

Senetti onpa pitkä kierto sulla. Mulla tulee kohtalaisen säännöllisesti 26-27 päivän kiertoja. Eka letroilla oli 29. Silti epäilys ovuloinko. Tosin tuo viime kierto oli ovitrelle avusteinen eli pitäisi ainakin.

Muokattu viimeksi:
Olen samaa mieltä. On ollut kiva huomata, että voi jakaa tämän tuskaisen odottelun: josko tässä kierrossa.. josko ensi kierrossa.. josko ne Letrot auttaa.. josko tulee ovulaatio.. josko näykyisi viiva.. ihmisten kanssa, jotka ymmärtää :gen014. Tiedonjaosta on ollut paljon apua, koska lääkärit ei ehdi vastailemaan eivätkä aina tiedäkään kaikista oireista, kuten he jotka elävät asiaa itse :dance008.

Tää ketju on kyllä ihan huippu!
Lisäksi facessa oleva pcos suomi ryhmä :happy: huomaa kyllä ettei ole yksin näiden juttujen kanssa.

Täällä alkoi eilen kp 1 :grumpy: enää olisikin kahteen kiertoon letroja ja sitten alkaisi lisätutkimukset ja inssit. Auki olo pitää ainakin testata.. ettei ole tuo 7vuotta sitten tehty keisarileikkaus tehnyt tuhoja.

Oviksesta puheenollen. Minulla on letroilla viiva pysynyt haileana menkkoihin saakka testeissä. Vaikka huippukin on jäänyt kiinni. Ennen letroja välillä tuli kierroissa ovis ja testiviivat hävis sitten sen jälkeen.

Mä luulen, etten jaksa tihrustaa viivoja tässä kierrossa. Viime kerralla en saanut siis viivaan kp14 mennessä niin tuikkasin sen ovitrellen. Tässä kierrossa ei ultraa niin ei piikkiäkään. Mutta siis jos viimeksi luteaali oli 16 päivää, voinko odottaa sen aina olevan/olleen? Koska silloin noissa mun ei Letro kierrossa (26 päivää) ovistestit pitäisi olla plussaa joskus 7-8 päivä ja silloin en ole kyllä vielä testannutkaan... Tai siis yhden kerran aloitin 8:s mutta voihan olla että oli plus jo kp7

Tää ketju on kyllä ihan huippu!
Lisäksi facessa oleva pcos suomi ryhmä :happy: huomaa kyllä ettei ole yksin näiden juttujen kanssa.

Täällä alkoi eilen kp 1 :grumpy: enää olisikin kahteen kiertoon letroja ja sitten alkaisi lisätutkimukset ja inssit. Auki olo pitää ainakin testata.. ettei ole tuo 7vuotta sitten tehty keisarileikkaus tehnyt tuhoja.

Oviksesta puheenollen. Minulla on letroilla viiva pysynyt haileana menkkoihin saakka testeissä. Vaikka huippukin on jäänyt kiinni. Ennen letroja välillä tuli kierroissa ovis ja testiviivat hävis sitten sen jälkeen.

Mistähän noi ovisviivat voi johtua o_O mulla yleensä noin että välillä häviää. Tässä kierrossa ei (vielä siis ilman letroja). No jos nyt ei tärpännyt, pääsen aloittamaan letrot. Ja koska nyt oli ovis vähän myöhemmin, menkatkin alkanee myöhemmin. Jolloin se vasteultra osuis ehkä kp13 paikkeille. Olis parempi kuin kp16..

Kai siellä joku hormoni pysyy koholla, ettei viivat häviä :bored: itse mietin onko niistä kierroista kuitenkaan irronnut munarakkula... toisaalta parempi ehket olisi olla tekemättä liikoja testejä :cat:

Mulla ne haaleat viivat ovat tulleet kp 9-10, kun kiertoni on ollut 26 päivää Letroilla (ja ennen Letroja myös 26 päivää). Pregnyl on aina määrätty kp 10, koska ultrissa kp 8, rakkula on ollut n. 19-21mm, jotta se ei mene liian suureksi. Ennen Letrojakin kp 7, saattoi olla jo 19mm rakkula..:angelic:

Moikka kaikille!

Aattelin nyt liittyä teidän seuraan. Ihanaa että löyty elossa oleva ketju. :love7

Meillä tilanne se, että ollaan toista lasta yritetty vuoden verran ja tähän väliin mahtuu yksi kkm 2/19 (raskaus alkoi luomuna). Esikoinen sai alkunsa 3.kierrosta letrozolilla, mulla todennäköisesti pcos.

Nyt eletään dpo1, lauantaiaamusta pistin ovitrellen ja tässä kierrossa söin myös letrozolia 3kpl kiertopäivät 3-7. Nyt sitten jännätään!

FF:n mukaan nyt ois dpo3 (kp27) :facepalm: en haluaisi siihen uskoa, vaan menen tänään labraan.. Meni syteen tai saveen..

Onko kellään ollut niukat menkat ennen letroja? Ja runsastuneet letrojen myötä? Mulla varmaan niin ohut limakalvo, kun niukat menkat.. Mut ehkä sekin paksunee letrojen myötä :rolleyes: Ens viikolla pitäis menkat alkaa jos en nyt raskaana. Sit pääsee alottamaan letrot!!

Olivia mikä on liian suuri? Mullekin tuosta joskus sanottu, mutta sitten lukee päinvastoin jossain. 24 vissiin vielä ok?

24mm on käsittääkseni vielä ok, mutta yli 26-28mm voivat olla jo liian isoja. Mulla on sanottu, että yli tavoite mun kohdalla Letrokierroissa olisi 22-24mm, kun taas IVF välisinkin pienemmät n. 18mm (?), jotta munasarjoissa ei tule liiallista ruuhkaa. Mulla rakkulat kasvoivat nopeasti isoiksi eli kp 7 saattoi olla jo se 19mm jopa ilman Letroja. Rakkulat kasvaa kuitenkin eri ihmisillä yksilöllisesti eri tahdissa. :joyful:

Löysin myös netistä joskus artikkelin, jossa puhuttiin aiheesta, mutta tarkkaa mm en enää muista. Tärkeää on ettei rakkulaa ainakaan irroteta raakana ja ettei se mene ylikypsäksi, jolloin kiinnittymisvaihekin jää liian lyhyeksi. Olen kuullut, että kohdussa on myös ns. kiinnittymisikkuna (Era-testillä selvitettävissä), jonka aikana limakalvo on otollisin kiinnittymiselle eli jos rakkula kasvaa liian isoksi, otollinen aika voi mennä sitenkin ohi siinä kierrossa.

Duodesim: "Noin 5–6 päivää ennen munarakkulan puhkeamista ja munasolun irtoamista dominantin munarakkulan kasvu kiihtyy (1.5–3 mm/vrk) ja munarakkula työntyy munasarjan pintaan. Preovulatorisen munarakkulan halkaisija on 18–24 mm. Äkillinen luteinisoivan hormonin (LH) erityksen lisääntyminen "LH-piikki", on ovulaation "liikkeellepanovoima". Munarakkula puhkeaa ja munasolu irtoaa 36 tuntia myöhemmin."

:bookworm:

Takaisin