Letrozolin käyttäjiä?

Huoh, tänään alkoi menkat ja tässä kuussa tulee vuosi yritystä täyteen. Eka letro kierto ei siis tuonut toivottua tulosta. Noh, sunnuntaina taas letrojen alotus ja parin viikon päästä ultraan katsomaan tapahtuuko mitään. Jotenkin mieli ihan maassa. Muutaman päivän ollut nännit arat ja mulla ei oo koskaan ollut tissit kipeät joten jotenkin sitä toivoi josko olisi tärpännyt mutta ei. :smiley-angry017

Huoh, tänään alkoi menkat ja tässä kuussa tulee vuosi yritystä täyteen. Eka letro kierto ei siis tuonut toivottua tulosta. Noh, sunnuntaina taas letrojen alotus ja parin viikon päästä ultraan katsomaan tapahtuuko mitään. Jotenkin mieli ihan maassa. Muutaman päivän ollut nännit arat ja mulla ei oo koskaan ollut tissit kipeät joten jotenkin sitä toivoi josko olisi tärpännyt mutta ei. :smiley-angry017

Pahottelut Jesssu uudesta kierrosta:Heartred on se raskasta. Mulla pettymys edessä taas viikon päästä.

Tsemppiä Jesssu uuteen kiertoon. Toi on niin paskamaista joka kk.. Meilläkin tulee tässä kuussa vuosi täyteen. Tosin tässä iässä se ei ole vielä aika eikä mikään. Mullakin viimekierto oli aika romahdus. Kaiken piti olla niin täydeölisesti ovitrelle ja kaikki, ja silti ei tärppää.

Jos mitään lohduttaa, näyttäisi olevan useilla niin, että Letroja pitää syödä enemmän kun yksi kierros niin alkaa prosentit olemaan kohdillaan. Halit!

Ähhh, olen pahoillani :sorry: Odottavan aika on pitkä, mutta kyllä meidän kaikkien aika vielä koittaa. Toivotaan että pian tulisi kunnon plussavyöry tähän ryhmään :Heartblue

Mulla tänään kp 12 ja tunnin päästä ultraan tsekkaa, onko isompi letroannos auttanut. Kerron sitten kuinka kävi.

Kiitos tsempeistä :Heartred Mua vähän ihmetyttää kun viime kerralla mun gyne sanoi että että tämä annostus letroja (1x päivässä) on ainut mitä hän pystyy määrätä, että ei voi määrätä isompia annoksia? Jotain sanoi muistaakseni että isommat annostukset määrää ne sitten siellä lapsettomuuspolilla kun hän on vaan ihan perus gyne. :confused005 Kysyn kyllä kun menen nyt kp13. Pohdin myös että jos hän sanoo ettei voi isompaa annostusta määrätä niin olenko ihan hölmö jos omatoimisesti otan letron 2krt päivässä ilman niinsanottua "lupaa". :shy:

Kiitos tsempeistä :Heartred Mua vähän ihmetyttää kun viime kerralla mun gyne sanoi että että tämä annostus letroja (1x päivässä) on ainut mitä hän pystyy määrätä, että ei voi määrätä isompia annoksia? Jotain sanoi muistaakseni että isommat annostukset määrää ne sitten siellä lapsettomuuspolilla kun hän on vaan ihan perus gyne. :confused005 Kysyn kyllä kun menen nyt kp13. Pohdin myös että jos hän sanoo ettei voi isompaa annostusta määrätä niin olenko ihan hölmö jos omatoimisesti otan letron 2krt päivässä ilman niinsanottua "lupaa". :shy:

Onpa outoa! Hän ei varmaan sit tosiaan tiedä aiheesta mitään. Mullekin "normigyne" sanoi et eka kierto yhdellä ja jos ei toimi niin kahdella. Hän ei tosin sanonut et ultraus ois hyvä, pisti vaan progesteronikokeeseen lähetteen. Menisin kyl ultraan kun alotan. Eilen luulin jo plussanneeni, mut tänään näytti kyl negalta. Pieni toivo vielä, et nyt dpo11 jälkeen viel vahvistuis... Jos ei niin alottanen letrot ens viikolla! Sit paree tärpätä :bag: tsemppejä :Heartred

Missä vaiheessa muut ovat kiertoa? Täällä 22/26 ja vatsaa on pistellyt jo viikon. En tiedä, johtuvatko pistelyt Terolutista, vaikka kahdessa aiemmassa kierrossa ei tullut mitään oireita.

Ensi viikolla kp 1-2 on yksityinen lääkäri, jossa katsotaan, onko edessä Letrokierto vai suositellaanko ivf.. :brb:

Jostain syystä ketju ei heti päivittynyt. Tsemppiä kiertojen alkuun ja loppuun sekä keskivaiheille. Se on aina yhtä rankkaa, kun toivo herää.. Uusi yritys ja toivo alkaa aina kp 1, viimeistään kp 3 :angelic:.

Letroja pitää syödä 3-6kk ennenkuin tulee tuloksia. Lääkemääränkin pitää olla kohdallaan. Harvalla se onnistuu heti ekasta kierrosta. Iäkkäämmillä, kuten minä, menee pidempään ellei käy uskomaton mäihä. Toivotaan sellaista mäihää meille kaikille!:3some

No mullakin tuli vähän sellainen oli että hän ei nyt taida olla kunnolla perillä näistä asioista. :wideyed:
Mä taidan omatoimisesti nostaa sen annoksen jos hän ei siihen suostu. Vaikka tyhmäähän se on ilman lääkärin lupaa mutta alan olla niin epätoivoinen tän asian suhteen.:smiley-angry017

Toinen mihin oon törmänny jatkuvasti PCOS:ästä kärsiville niin jenkeissä lähes poikkeuksetta kaikille on määrätty metformiinihoito ja monella se auttanut todella hyvin. Mulla on ylipainoa aika paljonkin vaikka se ei siltä muille näytäkkään ja painon pudotus on äärimmäisen hankalaa. Viitisen kiloa olen kuitenkin saanut helmikuun jälkeen tiputettua.
Onko kellään mitään kokemuksia tosta metformiinista?

jannn peukut pystyssä että ois tärpänny ja tsempit myös sinne! :Heartpink

No mullakin tuli vähän sellainen oli että hän ei nyt taida olla kunnolla perillä näistä asioista. :wideyed:
Mä taidan omatoimisesti nostaa sen annoksen jos hän ei siihen suostu. Vaikka tyhmäähän se on ilman lääkärin lupaa mutta alan olla niin epätoivoinen tän asian suhteen.:smiley-angry017

No. Mun raskaus johtu siitä, että siinä kierrossa lääkitsin itse itseäni aiemmalla annoksella itsenäisesti..

Kasvoiko sun folli riittävästi 2.5mg annoksella? Jos määrää nostetaan, olisi hyvä ultrata vaste ettei yhtäkkiä tule useamman follin reaktiota. Toisaalta Letroista ei muutenkaan yleensä tule useita folleja, mutta riski on hyvä tiedostaa.

Mulle määrättiin heti 5mg eikä määrää nostettu, koska se tuotti 1-2 johtavaa per kk. Sopiva annostus riippuu vasteesta, kuinka folli kasvaa annetulla annoksella. Jos vastetta ei tule: folli ei kasva/ovulaatiota ei tule, annosta nostetaan.

Vaikeita päätöksiä, mutta itse tiedät parhaiten :angel7.

Hmm, jos 1tbl ei tuottanu tulosta nii uskaltautuisin varmaan ottamaan sen 2tbl.. Mutta ehdottomasti pitäs olla ultra taas et nähdään mitä tapahtuu. Toki en tiiä mitä se gyne sanois jos menis ultraan ja oiski ottaku kaks:hilarious: no eipä se mitää sille voi tehdä tai valittaa mihkää:grin

Missä vaiheessa muut ovat kiertoa? Täällä 22/26 ja vatsaa on pistellyt jo viikon. En tiedä, johtuvatko pistelyt Terolutista, vaikka kahdessa aiemmassa kierrossa ei tullut mitään oireita.

Ensi viikolla kp 1-2 on yksityinen lääkäri, jossa katsotaan, onko edessä Letrokierto vai suositellaanko ivf.. :brb:

Toivottavasti nipistykset johtuukin tärpistä eikä tarvi mennä ens viikon hoidonsuunnitteluun:angelic:

Täällä dpo8 ja ei mitää tuntemuksia normiin verrattuna. 99 % varma negasta:sorry:

Toinen mihin oon törmänny jatkuvasti PCOS:ästä kärsiville niin jenkeissä lähes poikkeuksetta kaikille on määrätty metformiinihoito ja monella se auttanut todella hyvin. Mulla on ylipainoa aika paljonkin vaikka se ei siltä muille näytäkkään ja painon pudotus on äärimmäisen hankalaa. Viitisen kiloa olen kuitenkin saanut helmikuun jälkeen tiputettua.
Onko kellään mitään kokemuksia tosta metformiinista?

jannn peukut pystyssä että ois tärpänny ja tsempit myös sinne! :Heartpink

Moi!
Olen tuolla inseminaatio ryhmässä kirjoitellut. Mulla on myös ylipainoa ja tähän kiertoon määrättiin metformiini. Mulla aiheutti vatsaoireita ja pahoinvointia, mutta myös paino laski 3kg ja makeanhimo/ nälkä väheni eli auttaa kyllä ainakin painonpudotuksessa. Nyt en oo viikkoon ottanut, kun oli niin huono olo. Kuulostaa kyllä pieneltä tuo 1 tabletti kierron 3-7päivinä? Mulle määräsi suoraan 2 tablettia 3-7päivät. Tässä kierrossa vielä clomifen käytössä, seuraavaan kiertoon noi letrot.

Kyllä mäkin kävisin ultrassa välissä jos kahdella tabletilla haluaa itsenäisesti kokeilla. On noissa letroissa kuitenkin suurempi monikkoraskaus riski. Kun on kerran käynyt ultrassa ni sit uskaltaa jatkossakin mennä samalla annoksella jos ei montaa follia oo kasvamassa.

Käytiin tänään uuden hoidon suunnittelukäynnillä ja lekuri ultras niin näytti siltä et molemmilta puolilta olis tässä kierrossa irronnut munasolu. Vaikka en siis saanut edes ovista tikutettua... No katotaan kuin käy! :) Reilun viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa jos on alkaakseen. Jos alkavat ni sit elokuun alussa alkaa seuraava hoitokierros, ehkä se nega ei oo niin paha pettymys kun on kuitenkin seuraavat kuviot selvillä.

Noniiin ultrassa käyty ja ei tuo letrojen tuplaus ihmeitä ollut tehnyt. Tänään siis kp 12 ja 10mm johtofolli löytyi, ja kaksi 8mm. Viime kierrossa käytössä oli pregnyl, mutta nyt ei siihen reseptiä kirjoittanut, koska klinikalla kesäloma eikä pysty ultraamaan. Ohjeeksi sain vain pitää peukut pystyssä ja ylihuomenna aloitan ovulaatiotestit. Sekä terolutit oviksen jälkeen. Näillä mennään :happy:

Toivottavasti nipistykset johtuukin tärpistä eikä tarvi mennä ens viikon hoidonsuunnitteluun:angelic:

Täällä dpo8 ja ei mitää tuntemuksia normiin verrattuna. 99 % varma negasta:sorry:

Olisihan se uskomatonta, jos niin olisi :facepalm::shy::joyful:. Tässä vaiheessa voidaan vielä molemmat toivoa, kun on loppukierto. Niin kauan on toivoa, kun munasarjoissa on elämää :).

Joskus tuntemuksia voi olla vähänkin. Toisinaan taas enemmän. Mun kohdalla se oli se ettei tullut kuukautisia, ja sitten vasta tajusin, kuinka paljon muita oireita oli, joita en vaan käsittänyt. Olin kirjoittanut ne kalenteriin joka päivä: aivastelua, vatsa kiertää jo kierron puolessa välissä, pyörryttää jne.. Uskalsin testata vasta 36/26 ja silloinkin rv-testi näytti haaleaa plussaa, mutta kuitenkin plussaa. 26/26 tuskin olisi näkynyt viivaa lainkaan.

Käytiin tänään uuden hoidon suunnittelukäynnillä ja lekuri ultras niin näytti siltä et molemmilta puolilta olis tässä kierrossa irronnut munasolu. Vaikka en siis saanut edes ovista tikutettua... No katotaan kuin käy! :) Reilun viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa jos on alkaakseen. Jos alkavat ni sit elokuun alussa alkaa seuraava hoitokierros, ehkä se nega ei oo niin paha pettymys kun on kuitenkin seuraavat kuviot selvillä.

Hyvä esimerkki, että vaikka ei saisi ovista bongattua, se tapahtuu :happy:! Toivotaan tuplaonnea, tuplamahis nyt ainakin!

Ompas tänne tullut paljon viestejä :)

Laittelin polille s-postia toissa päivänä tämän kierron tiimoilta, ja sieltä soiteltiinkin tänään. Vielä pitäisi odotella ja ihmetellä joko kuukautisten alkamista tai positiivista testiä. Ihanaa oli kuulla ettei polin kesätauko vaikuta suunitelmiin mitenkään, kun kyseessä pelkät letrot.

Täällä tosiaan kp 43 :banghead: edellinen nega testailtu silloin kp40. Suunitelmissa olisi sunnuntaina testailla taasen. Rinnat on pirun kipeet ja ehkä ärsyynnyn normaalia herkemmin. Olo on "ei raskaana" :grin

Takaisin