Letrozolin käyttäjiä?

Hei vaan! :)

Kesä ja koittanut jättää kaiken ylimääräisen..
Mutta täällä menossa kp 27/27-28. Mahaa juilinut jo monta päivää siihen malliin, että menkat voi kurvata paikalle milloin vain.

Monena päivänä lukenut tätä palstaa ja yrittänyt kirjoittaa, mutta laiskuus on vienyt voiton :dead:

Mulla muuten raskaus alkoi 1.5 viikon kuukautiskivuilla ja sitten ei tullutkaan tippaakaan verta.. Odotin silloin vuosisadan kuukautisia.. Kirjoitin kaikki oireet juuri siinä kierrossa kalenteriin. On ollut jälkikäteen jännää katsoa, miten keho reagoi. Normaalista poikkeavaa oli toisen munasarjan tärinäarkuus, vatsan kouristelu ja hillitön keltavuoto, joista jälkimmäinen jatkui koko raskauden ajan. Poikkeavaa oli myös ettei migreeni alkanut juuri päivää ennen kp1, kuten 99% aina ennen kuukautisia.

Kesäloma täälläkin alkamassa maanantaina :cat:.. Paljon lepoa ja unta ja monipuolista ruokaa..:wink

Mulla vielä lomaan ikuisuus :banghead: pitää silti nauttia kesästä.

Eka raskaus, toki myös ainoa, alkoi kanssa menkkakivuilla ilman menkkoja. Muuta oiretta ei silloin ollutkaan. :) Pitää testata sitten, jos ei nyt kuukautisia ala näkymään.

Senetti mä luin, että jenkeissä käyttivät testissä jopa 10-12.5 mg määriä mutta ei sitte enää buustannut enempää ovista. Annokset 2.5-7.5 ovat tavallisia. Toivottavasti ei sivuoireet tule vahvempina, mutta onneksi kuuri on aina lyhyt.

Aijjaa :eek: tosi huonosti tuntuu näistä letroista löytyvän tietoa tässä käytössä. Tai sit en oo osannu ettii oikeilla hakusanoilla :angelic: mulle oli apteekkariki vähä sillee "öö tiiäks mihin näitä käytetään kun ovat rintasyöpälääkkeitä". Ei ollut ilmeisesti hänellekkään tullut vastaan kun soitteli sitten lapsettomuuspolille varmistusta.

Missä päivissä muut menee?
Täällä kp36, muutama päivä menty oikeanpuolisen jomottelun kanssa. Jos ovulaatio oli, niin veikkaisin et olis ollu siinä kp19-21, eli periaatteessa vois jo testailla. Mut jos odottelis vielä pari päivää. Jotenki on semmone fiilis että menkat alkanee vklpn aikana :rolleyes:

15/26 ja vasen munasarja pistelee. Oikealla on se kysta. Siellä ei ole mitään oireita.

Tänään aloitin myös Terolutit.. Jos ovulaatio oli, niin se oli n. 11-12/26.. Hedelmöittymisen olisi pitänyt jo tapahtua ja palleron pitäisi nyt liukua kohti kohtua.. Toivossa on hyvä elää :dummy1:..

Niin rukoilen että tuo on totta! Ja toivon että jaksaa yrittää niin pitkään jos ivf:n päädytään.

Mitäs Haisuli19 onko ovista vielä näkynyt? Entä mitä kuuluu RouvaM:lle? :):)

Täällä on kp10 ja ei oviksesta tietoakaan :confused: En sitten mennyt yksityiselle kun ei aikoja sinne ollut saatavilla sopivaan aikaan. Katoin että sulla nyt dpo1 menossa smoothie :)

Täällä on kp10 ja ei oviksesta tietoakaan :confused: En sitten mennyt yksityiselle kun ei aikoja sinne ollut saatavilla sopivaan aikaan. Katoin että sulla nyt dpo1 menossa smoothie :)

Eli meetkö ilman ultraa tän kierron? Mäkään en nyt ultrassa käyny vaikka letrot otin. Ja vielä ehtii sulla ovis hyvin tulla! :happy:

Täällä kp 12. Viime sunnuntaista asti oon ovista testannut aamuisin eikä oo plussaa tullut... Saas nähdä... Oviksen ois pitänyt mielestäni jo olla. En sit tiedä oisko voinut olla niin nopea, että ei ois testeissä näkynyt vaan ois pitänyt illalla testata. Mitään tuntemuksiakaan ei oo ollut. Meinaan kuitenkin vielä jonkin aikaa testata, yleensä kierto ollut noin 24-28 päivää.

Kp23 ja tein huvikseen ovistestin kun hirveät limat aamulla.. Eihän tuo viiva kontrolliviivan kanssa samaa ole mutta en ole juuri koskaan saanut kun ihan hailakan viivan ovistestiin.
Nyt tosiaan ekat letrot menossa, terolutit taas aloitettu
ja ensi viikolla pitäisi menkat alkaa.
Mitenhän tuo ovistesti voi näyttää näillä kiertopäivillä noin, vai onko tuo ihan "normaalia"?
IMG_20190629_103819.jpg

Kp23 ja tein huvikseen ovistestin kun hirveät limat aamulla.. Eihän tuo viiva kontrolliviivan kanssa samaa ole mutta en ole juuri koskaan saanut kun ihan hailakan viivan ovistestiin.
Mitenhän tuo ovistesti voi näyttää näillä kiertopäivillä noin, vai onko tuo ihan "normaalia"?
View attachment 79527

En mäkää tajuu kui sain noin pitkään noin tasasta o_O viel pari päivää ton vikanki jälkeen samanlaista.. En tiedä ovuloinko edes vaik toi yks herkkätesti oli tumma.

Liitteet

• 20190623_223452.jpg
    20190623_223452.jpg
    16.4 KB · Katsottu: 170
Vaikuttaa aika erikoiselta tuo noin pitkään jatkuva ovisviiva. Ilmeisesti pco/pcos voi aiheuttaa ovulaatioviivojen ilmestymistä pidempään, mutta omakohtaista kokemusta ei ole. Mulle tulee aina vain haalea viiva, ei siis koskaan yhtä vahva viivaa kuin testiviiva. Haaleakin viiva ilmestyy vain nopeasti. Joillakin ovulaatiohuippu voi mennä todella nopeasti ohi. Pitäisi testata monta kertaa päivässä, että saa kiinni..

Raskauskin kuulemma voi näkyä ovulaatiotikuissa :cat:..

Joo mullahan tuo PCOS ja kierrot todella epäsäännölliset mutta nyt terolutien kanssa ollut maaliskuusta asti sen 28.päivää.
Sen vähän mitä tässä kierrossa oon ovista testaillut niin juuri mitään viivaa ei ole tullut ja nyt sitten tuollainen. Ihan kummallista.:eek:

View attachment 79527

Voisko kuitenkin olla sitten ovis jos et oo täs kierros noin tummaa saanu?

Mä oon kaks kertaa tehny ovistestin suunnilleen sillo ku menkkojen ois pitäny alkaa. Toinen oli muistaakseni 20 tai 25 herkkä ja toisella kerralla cbn digiovistesti ja molempiin tuli lähes yhtä vahvat viivat kuin kontrolli mutta ei ihan. En kuitenkaa ollu raskaana että mulla näköjään loppukierrossa lh nousee jonkun verran ja oon lukenu et joillain muillaki käy niin. Tiedä sitte mistä johtuu kun mulla ei pitäs olla pcossia.

Ainiin ja limat ainaki viittais et ovis tulossa/menossa! Mul on aina ennen ovista ja usein myös ovispäivänä ja sit loppuu.

Joskus ovulaatio voi tapahtua kierrossa kahdestikin. :bookworm:

Tuo yksi haalea viiva voi tarkoittaa hyvinkin, että ovulaatiohuippu tuli ja meni ja sait sen kiinni joko ennen tai jälkeen. Joillakin LH erittyy niin vähän ettei tule vahvaa viivaa tai se huippu kestää lyhyen aikaa.

Positiivisesti ajatellen :smiley-angelic001..

No ainakin talleteltiin lähes koko kierron ajan, oli sitte ovis missä oli :) jos oli missään. Apua jos mulla pcos :arghh: en kunnolla edes tiedä mitä tarkoittaa. Se selvinnee gynella ens kuussa jos mulla sellanen on? En kyllä ennen oo saanut noin tasaista ovisviivaa koko kierron. Mietin kanssa raskautta, mut ei oo kyllä mitään muita oireita että tuskimpa raskaana olen kuukauden ollut :rolleyes:

Pakko sanoa että ihanaa kun tää ketju on niin aktiivinen ja jaksatte vastailla :Heartred
PCOS tosiaan selviää ultralla + oireilla. Itse söin e-pillereitä yli 10 vuotta ja kun lopetin ne viimevuoden elokuussa niin ultrassa munasarjat olivat ihan normaalit, mutta helmikuun ultrassa näkyi selvästi rakkulaiset munasarjat ja oireetkin oli ihan selvät. Itsellekkään ei vieläkään ole ihan selvää mitä kaikkea tuo PCOS diagnoosi tarkoittaa. Noh nyt heinäkuussa menen taas ultraan ja sit saadaan lähete hoitoihin. On tää hitsi vieköön kyllä aikamoinen työmaa raskautua. :shifty:

En olekaan kuukausiin täällä kirjoitellut. Munasarjojen monirakkulaisuus näkyy kun ultrataan :)
Meillä nyt kp 19 viidennessä letrokierrossa, neljäs tällä annoksella joten pari vielä jäljellä. Ovistesteihin ei tule viivoja, mutta toissapäivänä tuli semmoista limaa, että uskoisin ovulaation olleen silloin. Ja kierrot pysyneet säännöllisinä 28-30 päiväisinä, niin on toivoa vielä että lääkkeellä on vastetta (luomukiertoni on semmoisia 35-100+ päivää).
Jos seuraava kierto alkaa, kp 1 osuu onneksi mun lomalle. Jännittää käydä apteekissa, koska viimekierroissa oon saanut vain uudelleen jaettuja 10 tabletin pakkauksia varastosta tilattuna ja siinä menee pari päivää.

Mielestäni itsellä ei pcos oireita..mutta luin et just letrot voi auttaa. Toivoa on!

Mä hain just letroja tällä viikolla apteekista niin sandoz on ainoa mitä löytyy ja mulla oli onneksi resepti tuohon 100kpl niin sellainen lähti mukaan. Nuo toiset sekä pienet, että isot kuulemma loppu tukusta.

Takaisin