Letrozolin käyttäjiä?

Täällä kp 16 menossa, eikä myös mitään tietoa onko ollu ovista jo vai ei. Viime tärppikierrossa oli laskujen mukaan ollut ovis alkukierrosta letroilla, mutta siitäkään ei varmuutta.
16/25 hmm saas nähdä :)

Senetille tsempit piinapäiviin ja plussa tuulia! :)
 
Mä tuun kans kurkkimaan tänne ketjuun. Meillä tilanne, että ollaan viime syksystä asti oltu yksityisellä lapsettomuushoidoissa, kun ei toista lasta monen vuoden yrityksen jälkeen oo kuulunut. Nyt kesän ajan ei haluttu hoitoja tehtävän, kun ollaan osittain reissun päälläkin ja mun laskujen mukaan punktio osuisi just silloin kun ollaan toisella puolella suomea. Kysyin lääkäriltä sit viime viikolla, että voinko ottaa letrot käyttöön kesän ajaksi ettei ihan kokonaan luomuna tarvis kuitenkaan mennä. Tämä sopi, kun letroista on viime syksyn insseistä ihan hyvät kokemukset. Tänään on kp 1, joten huomenna alkaa letrot 1+1 annoksella. Kontrolliultraa ei ole tulossa ellei musta itsestä siltä tunnu. Ajattelin yrittää tikuttaa ovista myös, jospa sen pystyisi hyödyntämään :wink Jos ei kesän aikana tule toivottua tulosta, niin elokuussa mennään sit taas jatkamaan hoitoja.
Yritän päästä pikkuhiljaa ketjuun kirjoittelijoiden tilanteen tasalle, mutta smoothien kanssa ollaan näköjään aika samassa kierron vaiheessa :)
 
Täällä menossa ”poppakonstit”-kierron kp16. :hilarious:
Otin siis sen vehnäalkioöljyn mukaan alkukierrosta, olikohan kp 2. Limat olleet aina ohuet, vaikka lääkärin mukaan riittävät. Ekan viikon hörpin greippimehuakin :D myös mies sai vitamiineja eli magnesium, sinkki, kupari yhdistelmän.

Noh.. ovis oli plussa kp 14. Aiemmin ollut kp 12-13, viime kierrossa kp12. Toki onhan se kohdunseinämä paksumpi kun ovis myöhästyy.

Pupuilut joka toinen päivä alku kierron ja oviksen ajoilla päivittäin. Perse nostettu ylös hommien jälkeen :angelic:

Jos ei nyt tärppää nii ei sit ikinä :dead: kahteen kiertoon olisikaan enää letroja ja sitten saisikin alkaa soittelee inssiin aikaa, jos ei tärppää.


Ja todellakin naiset, eläkää ja nauttikaa kesästä! Esikoista tehtiin hoidoilla pari vuotta. Olis aika monta tilaisuutta ja hauskaa juttua mennyt ohi, jos olisin aina miettinyt, että entä jos olenkin raskaana.. :)
 
Hei, luin koko viestiketjunne ja päätin vastata ketjuun.

Tulin raskaaksi 5 mg x 5 päivää Letrozolilla 3 kierron kuluessa 39-vuotiaana, vaikka amh on selvästi alentunut. Siitä huolimatta kierto on ollut säännöllinen 26 päivää, antraalifollikkeleita on ollut noin 10 ja niiden lisäksi on ollut ainakin yksi johtava follikkeli sekä luomu että lääkkeellisissä kierroissa.

Onnellisesti alkanut raskaus lyhyen 3 kk yritysrupeaman jälkeen päätyi sikiön kuolemaan rv 16. Lääkkeellä avustetusta keskenmenosta on nyt reilu 2 kuukautta ja keho ei ole edelleenkään toipunut. Kiertoa on tasapainotettu Terolutilla kaksi kertaa, koska toisessa munasarjassa on itsepintainen kystä, joka ei puhkea ja haittaa kiertoa. Kysta on ollut eri ultrissa erikokoinen 2.5-3.9cm. Kystasta johtuen yksi lääkäri ei suositellut Letrozolien käyttöä ennenkuin kysta poistuu, toinen taas oli sitä mieltä ettei pieni kysta ole kevyen hoidon este. Hoidon esteenä on se, että ei voida ultrata vastetta, koska julkinen on kiinni Juhannuksesta elokuun puoliväliin ja yksityinenkin lomailee kuukauden.. Tuntuu pahalta, että tässä ehtii menemään kaksi kiertoa ohitse, kun on kesäloma..

Aiemmin Letrozolin käyttöä ultrattiin kahdesti ja ratkaisevassa kierrossa hoidin arvioinnin ja irrotuspiikin itse, koska tikuttamalla sain aina vain haalean tuloksen. Haaleasta tuloksesta huolimatta niissäkin kierroissa, joissa en ottanut irrotuspiikkiä, ovuloin kp 10-12, koska keltavuoto alkoi aina kp 13-14..

Onko kellään kokemuksia toiminnallisista kystista ja Letrozolista/pistoshoidoista?
 
Lisäyksenä vielä, että Letrozol määrättiin korkean iän ja alentuneen amh:n takia varmistamaan ovulointi ja irrotuspiikkiä kehotettiin käyttämään tarvittaessa.

Keskenmeno on sekoittanut kierron niin pahasti, että munasarjat on lepotilassa.. ja tällä hetkellä tarvitsisivat boostausta eikä kesätaukoa..
 
Jos ens kierrossa alotan letrot, niin kumpi ois paree, mennä kp6 vai kp16 paikkeilla ultraan? Siinä välissä ollaan Kreikassa :bag::angelic: En haluis kp6, näkyykö vielä mitään, enkä haluis pilata lomaa jos ikäviä uutisia. Täytyy toki katsoa sit vielä lähempänä jos menkat alkaakin aiemmin/myöhemmin. Jos sit vielä saa aikoja lääkäriin :angelic: varasin jo varuiks tohon oletetulle kp16 pvälle.
 
Jos ens kierrossa alotan letrot, niin kumpi ois paree, mennä kp6 vai kp16 paikkeilla ultraan? Siinä välissä ollaan Kreikassa :bag::angelic: En haluis kp6, näkyykö vielä mitään, enkä haluis pilata lomaa jos ikäviä uutisia. Täytyy toki katsoa sit vielä lähempänä jos menkat alkaakin aiemmin/myöhemmin. Jos sit vielä saa aikoja lääkäriin :angelic: varasin jo varuiks tohon oletetulle kp16 pvälle.

Jos sun ovis on yleensä myöhemmin kuin kp16 niin sit ok mut jos yleensä aiemmin niin sit se ultra oviksen jälkeen on turha jos tai kun nimenomaan tarkoitus seurata munasolujen ja limiksen kasvua.
 
Kommentoin tuohon ultra-asiaan, että ultran ajankohta riippuu ovulaation ajankohdasta ja kierron pituudesta. Minun kierto on 26 päivää, joten söin Letroja päivinä 3-7 ja kävin ultrassa joko 8 tai 9, koska ovulaatio oli usein jo 10-12. Sen jälkeen meneminen olisi ollut turhaa seksin ajoituksen kannalta. Jälkikäteen otetussa ultrassa näkyy vain se, onko ovulaatio tapahtunut eli onko munarakkulan tilalle kasvanut keltarauhanen (ellei sitä huomaa itse esimerkiksi keltavuodosta). Seksi aloitettiin yleensä 7 päivä ja tykitettiin vähintään joka toinen päivä/joka päivä 14 päivään asti ja sen jälkeen varmistellen 20 päivään asti, jos vaikka irtoaisi myöhemmin/toinen.
 
Mulla ollu ovis kp18-21. Katotaa kui täs kierros. Ja muuttaako sit ens kierrossa letrot sitä, sitä en tiedä.. No katsotaan kui ees menkat alkaa. Vai alkaako :wink
 
Mulla Letrot ei muuttaneet kierron pituutta tai ovulaation ajankohtaa mitenkään. Tämä ehkä siksi, että oletettavasti ovuloin ilman Letrojakin, koska keltavuoto tuli aina kierron keskivaiheilla ja kuukautiset tuli aina 26 pv.

Yksi tärkeä asia raskautumisen kannalta on normaalipaino. Itse olin alipainoinen ja lihotin itseäni 5 kg ja vähensin liiallista liikuntaa, koska riittävä rasvapitoisuus ja lepo edesauttoivat hormonitoimintaa.

Jos ovulaatio on ollut 28-20, niin 16 pv luulisi olevan sopiva. Se 6 pv nyt ainakin on liian aikainen..:cat:
 
Heippa ja terku kaikille Rodokselta! :hello tänään takaisin Suomeen ja sopivasti tänään siis kp 1. Tässä kierrossa nyt sitten vaan letrot kun poli kiinni niin en sitä ultraa ja ovitrelleä saa. vai kannattaisko käydä yksityisellä ultrassa ja jos sieltä sais sen piikin? Haluaisin kuitenki "täysillä" mennä nyt vielä nämä kaks kiertoa ennen inssiin menoa :sorry:
 
Mitäs toi piikki käytännössä tarkottaa? Missä vaiheessa siihen päädytään?
 
Heippa ja terku kaikille Rodokselta! :hello tänään takaisin Suomeen ja sopivasti tänään siis kp 1. Tässä kierrossa nyt sitten vaan letrot kun poli kiinni niin en sitä ultraa ja ovitrelleä saa. vai kannattaisko käydä yksityisellä ultrassa ja jos sieltä sais sen piikin? Haluaisin kuitenki "täysillä" mennä nyt vielä nämä kaks kiertoa ennen inssiin menoa :sorry:

Yksityiselle sitten vaan! :) jonku 150e plus piikin hinta se kustantaa mutta ei jää ainakaan irtoamattomuudesta kiinni.
 
Yksityiselle sitten vaan! :) jonku 150e plus piikin hinta se kustantaa mutta ei jää ainakaan irtoamattomuudesta kiinni.


Onkohan siellä käynti sitten just niin helppoa että ultra ja resepti käteen vaan :grin vai alkaakohan ne siellä sitten puuttumaan muuten näihin kuvioihin :eek:
 
Onkohan siellä käynti sitten just niin helppoa että ultra ja resepti käteen vaan :grin vai alkaakohan ne siellä sitten puuttumaan muuten näihin kuvioihin :eek:

Riippuu tietysti varmaan paikasta, mut ite oon ollu tosi tyytyväinen palveluun mitä oon saanu yksityiseltä. Ekalla kerralla sain samantien terolutit ja letrozolit, kun menkkoja ei ollu kuulunu pillereiden jälkeen ja löytyi monirakkulaisuutta. Follikkeliultrassa sitten lääkäri vaan sano että "joo, minäpä taidan ihan varmuuden vuoksi kirjoittaa sulle pregnylliin reseptin" Olin hämmentynyt, kun ei tosiaan oo tietoa siitä, irtooko munasolu itestään, mutta hän halusi pelata varman päälle. :) Joten luulisi, että sinunkin tilanteessa ymmärretään ja eipähän jäisi sitten siitä irtoamattomuudesta kiinni.
 
Hyvä tietää, niin osaan kysyä sitä kun käy yksityisellä ultrassa. Jospa pelkillä letroilla (ja mahd piikillä) sais vauvelin :angelic::rolleyes:
 
Mulla nyt tosiaan ensimmäiset letrot takana, nyt menossa kp13 ja kp15 pitäisi aloittaa taas terolutit. Tässä kierrossa en päässyt ultraamaan onko letroista apua niin meen sitten ensi kierrossa. Mutta mitäs nyt JOS on ovulaatio tapahtunut tässä (sen kummemmin en ole testaillut tai mitään tuntemuksia tuntenut) ja aloitan ne terolutit - niin vaikuttaakohan ne mitenkään _mahdolliseen_ raskautumiseen?:bored:
 
Takaisin
Top