Letrozolin käyttäjiä?

Buustaamaan ovista tai varmistamaan sitä tms. Letroja kai käytetään tai kokeillaan usein näinkin ja joillakin on auttanut mutta onnistumisprosentti pienempi vs jos ois oviksen kans ongelmaa kun silloin ongelmaan on tää lääke, mun tilanteessa ehkä hakuammuntaa josko auttais.

Hmm mullakin kai vaan buustaamaan ovista. Koska oli se proge EHKÄ alhanen sillon tammikuussa, ja sit tulinki raskaaks. Siis en oo näitä vielä ees syöny koskaan :hilarious: ens kierrosta alotan:angelic: mutta ymmärsin että jos oma ovis toimii, niin tää saattaa buustata liikaakin, siks kandee siel ultrassa käydä.. Ehkä pelottaa alottaa noi, jos nekään ei autakaan, niin mikä sit :sad001 varmasti joku mut en haluis "isoihin" hoitoihin.. Mikä siinä on et joillain vaikeempaa saada vauva :arghh: plussattaispa kaikki!

Hmm mullakin kai vaan buustaamaan ovista. Koska oli se proge EHKÄ alhanen sillon tammikuussa, ja sit tulinki raskaaks. Siis en oo näitä vielä ees syöny koskaan :hilarious: ens kierrosta alotan:angelic: mutta ymmärsin että jos oma ovis toimii, niin tää saattaa buustata liikaakin, siks kandee siel ultrassa käydä.. Ehkä pelottaa alottaa noi, jos nekään ei autakaan, niin mikä sit :sad001 varmasti joku mut en haluis "isoihin" hoitoihin.. Mikä siinä on et joillain vaikeempaa saada vauva :arghh: plussattaispa kaikki!

Niinpä oispa se kaikille yhtä helppoa:sad001 onko sulla insseihinkin kynnys lähteä? Nehän ei sinänsä niin isoja hoitoja oo ja voi tehä ilman mitään lääkkeitä jos ovis tapahtuu. Ja se on todella hyvä merkki jo kun oot kerran raskaaksi tullut! Niin ainakin se on mahdollista ja todennäköisyydet teidän puolella:Heartpink

Niinpä oispa se kaikille yhtä helppoa:sad001 onko sulla insseihinkin kynnys lähteä? Nehän ei sinänsä niin isoja hoitoja oo ja voi tehä ilman mitään lääkkeitä jos ovis tapahtuu. Ja se on todella hyvä merkki jo kun oot kerran raskaaksi tullut! Niin ainakin se on mahdollista ja todennäköisyydet teidän puolella:Heartpink

En oikeestaan tiedä mitä kaikkia mahdollisuuksia tämän jälkeen on, en uskonut et ite tarttis koskaan apuja.. Toiv ei tarvitsekaan selvitellä, katsotaan mikä tilanne syksyllä.. Kaikki siis käy, toivon vaan ettei tarttis. En edes tiedä mitä insse tai mikä olikaan tarkoittaa käytännössä :)

Eipä ole mitään merkkejä oviksesta täällä havaittavissa. Kp13 menossa. Ovistestit negaa. Turhauttaa. Mahtaakohan menkatkin taas alkaa 3pv päästä.:arghh:
Varasin huomiselle gynen tässä epätoivoissani. Nyt sitäkin jännitän, että onkohan tuo kp14 liian myöhäinen follikkeliultralle ja menee pari sataa hukkaan. Tosin eikö keltarauhanen näy, jos sieltä olisi munasolu irronnut? Niin ei kai sen puolen voi hukkaan mennä käynti. En kylläkään usko siihen yhtään. Lokakuussa olen viimeksi oviskipuja tuntenut.

Ei tainnut kovin iloinen fiilis tästä omanapailuviestistä välittyä:grin

Täällä menossa kp9. Pitäis alkaa ovista hiljalleen tikuttamaan.
Nyt vaan on semmoinen kyllästyminen, laiskotus, kehtuutus menossa. Tekis mieli vaan antaa olla koko oviksen metsästyksen ja nauttia miehen kanssa olosta :)

Nyt näiden helteiden ja letrojen kanssa huomas, että oli tosi huono olla. Onneks letrot jo loppui tälle kiertoa.

Onko muilla ollut munarakkulan kasvukipuja? :bookworm:

Kp11 lähtien vihlassu silloin tällöin oikeelle, ja vasemmalle. Tänään on tuntunu koko päivän oikeen sellanen viiltely oikeella puolella missä oli se isompi rakkula. Nyt siis kp 18 ja ovistestit näyttää vieläkin negaa.
Onko nämä nyt niitä munarakkulan kasvukipuja? Ennen ei oo tuntunu tyylii lainkaan muutamaa nippailua lukuunottamatta, mutta varmaan letrot vaikuttaa tähänkin. :wideyed:

Kosmoskukka kyllä mun mielestä siellä pitäisi vähintään keltarauhanen näkyä jos ovis olisi jo tapahtunut :) ootteko harrastellu siten, ettei haittais vaikka ovis oiskin jo menny? Tsemppiä huomiseen!

Senetti mulla ei kai oo ollu kasvukipuja, en nyt ainakaan muista. Yleensä mulla on vasta ovis+ päivänä jomottelua tai kipua.

Mulla dpo11 ja ääääh sain aamulla haalean toisen viivan apteekin ultra testiin (joka 10 herkkyys) mutta kun en voi täysin poissulkea vielä ovitrellen näkyvyyttä:banghead: Tai isosta pistoksesta oli aamulla 12 vrk ja sitten mulla on ollut niitä miniannoksia, "naksuja", kolmen päivän välein ja edellisestä oli aamulla ehkä 44h aikaa eli toissa aamuna pistin. Toi isompi annos näkyy max 10 vrk mutta oon lukenu et joillekki sanottu (ja omakin gyne sanoi) ettei miniannosten pitäisi näkyä mutta jos näkyy niin max 2 vrk.. että tiedä nyt sitten.. Ja mietin että näkyykö noilla erittäin herkillä testeillä sitten vieläkin pidempään vai tarkoittaako lääkärit, ettei ne näy 25 herkillä testeillä vai millään testillä..? Tajuaakohan kukaan tästä mun selityksestä mitään:wacky: Noh aamulla testaan jokatapaukses taas ja sitten pitäs olla 3 vrk edellisestä miniannoksesta.

Kosmoskukka kyllä mun mielestä siellä pitäisi vähintään keltarauhanen näkyä jos ovis olisi jo tapahtunut :) ootteko harrastellu siten, ettei haittais vaikka ovis oiskin jo menny? Tsemppiä huomiseen!

Senetti mulla ei kai oo ollu kasvukipuja, en nyt ainakaan muista. Yleensä mulla on vasta ovis+ päivänä jomottelua tai kipua.

Okei, kiitos vahvistuksesta. En ollut varma näkyykö se. Onhan täällä ollut joka päivä miehenkaatoa ohjelmanumerossa, niin ei siitä jää ainakaan kiinni.

Senetti, Minä aloin tuntea oviskipuja, kun olin saanut lapsia. Ja juuri tuolla tavalla vihloi epämääräisesti vähän molemmilla puolilla, kunnes ihan selvästi tuntui hetken vain toisella puolella voimakkaammin. Esim. seksikin oli vähän sellaista masokistista suoritusta ja vältellen syvälle osuvaa osumaa.:angelic:

Mulla dpo11 ja ääääh sain aamulla haalean toisen viivan apteekin ultra testiin (joka 10 herkkyys) mutta kun en voi täysin poissulkea vielä ovitrellen näkyvyyttä:banghead: Tai isosta pistoksesta oli aamulla 12 vrk ja sitten mulla on ollut niitä miniannoksia, "naksuja", kolmen päivän välein ja edellisestä oli aamulla ehkä 44h aikaa eli toissa aamuna pistin. Toi isompi annos näkyy max 10 vrk mutta oon lukenu et joillekki sanottu (ja omakin gyne sanoi) ettei miniannosten pitäisi näkyä mutta jos näkyy niin max 2 vrk.. että tiedä nyt sitten.. Ja mietin että näkyykö noilla erittäin herkillä testeillä sitten vieläkin pidempään vai tarkoittaako lääkärit, ettei ne näy 25 herkillä testeillä vai millään testillä..? Tajuaakohan kukaan tästä mun selityksestä mitään:wacky: Noh aamulla testaan jokatapaukses taas ja sitten pitäs olla 3 vrk edellisestä miniannoksesta.

Smoothie. joko oot testannu uusiks?

Smoothie. joko oot testannu uusiks?

Eilen illalla menin tekemään pregcheckin testin 2,5h pidättelyllä ja siihen tuli hyvin haalea viiva, ei ollut viivanpaikka. No tästähän toivo nousi pilviin, kun viimeksi kun oli ovitrellet kierrossa, ja testailin pc:llä niin ei tullut tuollaisia viivoja dpo11. Mutta tänään tein sitten taas saman apteekin erittäin herkän ultratestin ja se oli haaleampi kuin eilisaamuinen:banghead: Mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella.. että jostain syystä mun aineenvaihdunta on hitaampi poistamaan hcg:tä ja siksi saan vielä 2 ja 3 vrk:n jälkeen mininaksuista viivaa, vai että on ollut joku pieni kiinnittymisyritys? Vai voiko testi näyttää haaleampaa vaikka olisikin raskaana? No joka tapauksessa en uskalla uskoa enää onnistumiseen:sad001

Heippa täällä kirjoittelinkin reilu vuosi sitten kun alotin eka kertaa letrozoleja, pco diagnoosi taustalla ja siksi hoidot oli tarpeeseen. Ekasta kierrosta tärppäsi meidän esikoinen 2/2019 ja nyt ollaan mieheni kanssa päätetty alkamaan yrittämään kakkosta. Imetyksen jouduin lopettamaan vauvan ollessa 2kk, koska maito ei riittänyt ja ei sitten suostunut enään tissiä edes ottamaankaan kun sai korviketta pullosta alkuun. Menkat alkoivat jo heti raskauden jälkeen, syynä varmastikkin se että en öisin imettänyt, koska vauva nukkunut täydet yöt parin viikon iästä lähtien. Olen aina tiennyt että jos lapsia syntyy haluaisin ne lyhyellä ikäerolla. Mulla itsellänikin lyhyt ikä ero sisaruksiini ja olipa lysti kun oli kavereita.

Nyt siis menossa kp 11 ja letrozolet otettu kp3-7
Jännä nähdä mitä tapahtuu :)

Mikäs täällä on tilanne? Onko paljon yrittäviä? Tsemppiä kuitenkin kaikille ja plussa tuulia :)

Smoothie ootko ajatellut tehdä vielä uutta testiä? Oisiko ollut kiinnittymisyritys? Vai näkyyköhän tosiaan ne naksut noissa erittäinherkissä pidempään :eek:

Tällä tosiaan eka letrokierto menossa, nyt kp 20. Ovista koittanut tikutella, mutta en oo saannut kiinni :shifty:. Nipistelytkin ovat hävinneet. Vähän alkaa tuntumaan siltä että seuraavaan kiertoon mennään isommalla annostuksella :sad001

Mulla ei ollut minkäänlaisia oireita viime tärppikierrossa alkuun. Plussa oli aika häkellys kun en osannut edes aavistaa, kun oireita ei ollut.
Itse en ovista oo ees tikuttanu, saan siitä ressiä vaan itelle. Enkä yhtään osaa ees sanoa koska ois ovis tai tuntemuksiakaan ei edelliskään kerralla ollut. Luulempa jos pidempään ois yritetty tai joudutaan yrittämään niin otan varmastikkin ne käyttöön, mutta vielä en ole kokenut tarpeelliseksi. Ennen lääkkeitä kyllä kokeilin mutta en koskaan saanut ovulaatiota "kiinni"

Tervetuloa takaisin Pipana93 :)

Senetti sullako ei ollu ultraa täs kierros? Toivottavasti isompi annos kuitenkin tuo oviksen TAI onhan se voinukki olla muttet vaan oo saanu kiinni :)

Juu testasin kyllä. Ja taas on vähän vahvempi mutta ei ehkä ihan yhtä vahva kuin maanantaina:sorry: tossa vielä kuvaa mutta kuvanlaatu ei paras.
En ymmärrä että voiko ne naksut näkyä, tai kun muutamasta keskustelusta oon lukenut et muille on sanottu ettei ne näy. Mun lääkäri sano ensin et ei pitäisi näkyä mut lisäsi vielä et jos näkyis niin max 2 päivää. Tossa kuvassa dpo11 naksusta vähä alle 2vrk, dpo12 3vrk ja dpo13 1vrk naksusta.

Liitteet

• IMG_20190612_111928.jpg
    IMG_20190612_111928.jpg
    23.4 KB · Katsottu: 243
  • IMG_20190612_111742.jpg
    IMG_20190612_111742.jpg
    22.6 KB · Katsottu: 227
Siis ultrattiin peräti kahdesti tässä kierrossa:grin lekurin kanssa sovittiin että teen ovistestejä ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Varmaan ollut se huippu yöllä kun eilen illalla oli hieman tummempi viiva, mutta selkeesti silti nega. Aamulla oli sit astetta haaleempi taas kuin illalla.
Seuraavaan kiertoon olis tarkotus syyä 2+1tabl./vrk kp3-7 ja siitä ultrataan kans.

Smoothie ompas kinkkinen tilanne :bored: ootko kysyny siun lääkäriltä asiasta?

Pipana ompa kiva kuulla muidenkin kokemuksia :)

Siis ultrattiin peräti kahdesti tässä kierrossa:grin lekurin kanssa sovittiin että teen ovistestejä ihan puhtaasta mielenkiinnosta. Varmaan ollut se huippu yöllä kun eilen illalla oli hieman tummempi viiva, mutta selkeesti silti nega. Aamulla oli sit astetta haaleempi taas kuin illalla.
Seuraavaan kiertoon olis tarkotus syyä 2+1tabl./vrk kp3-7 ja siitä ultrataan kans.

Smoothie ompas kinkkinen tilanne :bored: ootko kysyny siun lääkäriltä asiasta?

Pipana ompa kiva kuulla muidenkin kokemuksia :)

Okei näyttikö follikkelit miltä viimeisessä ultrassa? Suna ehkä tikuttelisin viel muutaman päivän jos se ovis+ kuitenkin vielä tulisi.

Joo niin on. Ärsyttävä lääke kyl toi ovitrelle mulla:meh: joillakin kun noi poistuu kehosta nopeasti, alle sen 10vrk. En oo nyt keskustellu asiasta lääkärin kanssa, jälkeenpäin varmaan sitten keskustelen. Mutta näillä dpoilla pitäs jo olla melko selkee plussa herkäs testis jos raskaana olisin.

Okei näyttikö follikkelit miltä viimeisessä ultrassa? Suna ehkä tikuttelisin viel muutaman päivän jos se ovis+ kuitenkin vielä tulisi.

Joo niin on. Ärsyttävä lääke kyl toi ovitrelle mulla:meh: joillakin kun noi poistuu kehosta nopeasti, alle sen 10vrk. En oo nyt keskustellu asiasta lääkärin kanssa, jälkeenpäin varmaan sitten keskustelen. Mutta näillä dpoilla pitäs jo olla melko selkee plussa herkäs testis jos raskaana olisin.

Joo siis kp15 oli vasemmalla 9mm ja oikeella 13mm.. meinasin jos parii kertaa viel testaa ja sit antaa olla. Testitkin loppuvat:grin

Ihan mielenkiinnosta miten se ovitrelle toimii?

Ovitrelle sisältää raskaushormonia ja yleensä sitä käytetään pelkästään irrottamaan munasolu eli on irrotuspiikki. Ja joskus sitä käytetään myös luteaalivaiheen tukena eli mä oon laittanu ovis+päivänä isomman annoksen varmistamaan irtoamisen ja sit 3 päivän välein yhden naksun piikistä. Se, että raskaushormonia on vähän kehossa tukee mahdollista raskauden alkamista eri mekanismein. Ohjeessa lukee et isompi annos poistuu kehosta 10 päivässä ja noista pienemmistä tosiaan sanotaan (ei siis lue ohjeessa) et on ni pieni määrä ettei pitäs näkyä mut kai mä oon sit poikkeus :confused005

Takaisin