Letrozolin käyttäjiä?

Moikka taas,

Ultrassa käyty ja kasvua oli tapahtunut, jee. Sain myös reseptit pregnyliin ja ovitrelleen ja huomenna täytyis laittaa jompi kumpi. Lääkäri ei oikein perustellut, kumpaa hän itse suosittelisi, antoi vain molempiin reseptit, kun kuulemma pregnylin saatavuus ei ole aina taattu. Ja ovitrelle on helpompi laittaa, mutta näin hoitoalan ihmiselle ei oo kyllä mitään väliä. :D Joten kummankohan mä hakisin?

Hieno juttu!! :thumleft Mulla ei kokemusta muutakun tästä ekasta ovitrellestä, ja joo liiankin helppo homma kun hoitoalalla on laughing7

Heips kaikille, täällä yksi uusi letroilija lyöttäytyy mukaan keskusteluihin ja piinailuun... omasta taustasta: yksi lapsi miehen kanssa, poika 2015. Eka raskaus alkoi luomusti ekasta kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen. Nyt 2017 kesällä jätetty taas ehkäisy pois ja toista toivottu,utta kuukautiskierto ollut tosi pitkä ja epäsäännöllinen siitä lähtien, tyyliin 50-70 päivän kiertoja. Nyt eka letrokierto julkisella menossa, näitä kuusi kertaa minkä jälkeen inssi ja jos silläkään ei tuloksia niin ivf on seuraava vaihtoehto.
Nyt tosiaan eka kierto letroja ja pco-tyyppiset munasarjat, miehen spermanäyte normaali. Oli ultra kp 12 ja vastetta tullut kivasti, kohdun limakalvo 11mm ja yks johtofolli 21cm. Ohjeistettiin tikuttaa ovista mitä olin.jo tehnytkin kp 10 asti. Ovisplussa tuli kp 14 ja seksiä samana päivänä. Nyt dpo 3 joten täällä ootellaan mahdollisia oireita saapuvaksi.
Tuli kyllä tää lapsettomuus puskista kun esikoinen tuli heti...
Tällä hetkellä toiveet korkealla kuitenkin että onnistuttais!
Mulle muuten sanottiin ettei pregnyliä enää sais, että ovitrelle ainut vaihtoehto jos tarttee irrotuspiikin
Hirmuisesti nyt toivottelen kaikille onnistumista!!! ❤

Smoothie onko tietoa kuinka kauan tuo ovitrelle näkyy sitten piston jälkeen? :)

Mun mielestä se oli max 10 päivää.

Moikka taas,

Ultrassa käyty ja kasvua oli tapahtunut, jee. Sain myös reseptit pregnyliin ja ovitrelleen ja huomenna täytyis laittaa jompi kumpi. Lääkäri ei oikein perustellut, kumpaa hän itse suosittelisi, antoi vain molempiin reseptit, kun kuulemma pregnylin saatavuus ei ole aina taattu. Ja ovitrelle on helpompi laittaa, mutta näin hoitoalan ihmiselle ei oo kyllä mitään väliä. :D Joten kummankohan mä hakisin?

Miten nuo pregnyl ja ovitrelle eroaa sitten toisistaan.. Oon ymmärtäny et ois samaa hcgtä? Tai mietin et jos ovitrelle on paremmin saatavissa ja helpompi pistää ni itselle ois helppo valinta:hilarious: paitsi niiiiin pregnyl saatto olla selkeesti halvempi!

Ja Kaisu89 :welcome

Pregnyliin päädyin, kun oli sen verran edulisempi :) Tottakai sitä toivois että tärppi tulis heti mutta otan vastaan mitä tulee. On tää kumminkin jo suuri helpotus, kun vihdoin voi sanoo että yritys on alkanut. Nuo 6kk kun oli ihan yhtä tyhjän kanssa kun kroppa sekasin pillereiden jäljiltä.

Kiva myös että uusia tulee tänne mukaan ja saa vertaistukea. Toivottavasti kesä tois kunnon plussavyöryn :Heartpink

Mulla näkyi 10 päivää pregnyl.
Helppo oli sekoittaa ja pistää. Vähän kirveli pisto.
Pidän peukkuja että plussa tulee!

Osaisko joku vähän auttaa! Viimeisen terolutin otin sunnuntaina ja tänään torstai aamulla alkoi menkat. Vuoto on kuitenkin vielä rusehtavanpunaista joten aloitanko letrot tänään vai vasta huomenna perjantaina kun vuoto alkaa todennäköisesti reilummin?

Mulle klinikalta on aina painotettu, että veren pitää olla kunnolla punaista, että voi sanoa menkkojen alkaneen. Joten odota kunnon vuotoa ja aloita Letrot sen mukaan.

Osaisko joku vähän auttaa! Viimeisen terolutin otin sunnuntaina ja tänään torstai aamulla alkoi menkat. Vuoto on kuitenkin vielä rusehtavanpunaista joten aloitanko letrot tänään vai vasta huomenna perjantaina kun vuoto alkaa todennäköisesti reilummin?

Mille kiertopäiville sulle on määrätty Letrot? Ei kai vielä ekasta päivästä lähtien? o_O Yleensä ne alotetaan kp 2 tai kp3 lähtien.

Mille kiertopäiville sulle on määrätty Letrot? Ei kai vielä ekasta päivästä lähtien? o_O Yleensä ne alotetaan kp 2 tai kp3 lähtien.

Äh nyt tuli kyllä ajatusvirhe itsellä eli siis joo kolmantena päivänä aloitan! Korjauksena siis että aloitanko ne nyt lauantaina vai sunnuntaina, ja taidan siis aloittaa vasta sunnuntaina ja laskea vasta huomisen kp1.

Täällä ensimmäinen letrokierto käynnissä ja ajattelin nyt vähän ilmoitella itsestäni tänne. Mulla on ollut kierrot ilmeisesti stressistä ihan sekaisin ja menkat tulleet parin viikon välein.:hungover: Nyt on toiveet korkealla, että pääsisin ovuloimaan.:)

En tiedä miten on mahdollista, mutta laskin kiertopäivät väärin alkukierrossa, ja myöhästyin päivällä Letrojen aloituksesta. Aloitin sitten kuitenkin kp6, vaikka on määrätty kp5-9. Ei nämä mun kierrot ainakaan enempää voi enää sekaisin mennä.o_O

Kiva kuulla Kosmoskukasta pitkästä aikaa!

Mulla kp2 ja Letrot polttelee takataskussa.. Oli tarkoitus aloittaa vast ens kierrosta, tää kierto mennä luomuna ja käydä tsekkaa viel progesteroniarvot dpo7 tienoilla. Mut nyt tuli mieleen etet mitäs jos alotanki letrot jo nyt :hilarious: kääks mitä tekis..
Kierrot yleensä ollu 35pvän paikkeilla, nyt oli sentään enää 32pvää.. Liekkö geleen ansiosta. Eilen aika normisti verta, tänään enää ruskeana..?!o_O

Äh nyt tuli kyllä ajatusvirhe itsellä eli siis joo kolmantena päivänä aloitan! Korjauksena siis että aloitanko ne nyt lauantaina vai sunnuntaina, ja taidan siis aloittaa vasta sunnuntaina ja laskea vasta huomisen kp1.

Joo jos verta ei vielä selkeästi tule, niin tämä päivä ei vielä ole kp 1. Eli toi sunnuntai on varmasti ihan passeli. Ja siis maailmahan ei kaadu, vaikka Letrot aloittaisi päivän liian aikaisin/myöhään. Tsemppiä kiertoon! :)

Kiva kuulla Kosmoskukasta pitkästä aikaa!

Mulla kp2 ja Letrot polttelee takataskussa.. Oli tarkoitus aloittaa vast ens kierrosta, tää kierto mennä luomuna ja käydä tsekkaa viel progesteroniarvot dpo7 tienoilla. Mut nyt tuli mieleen etet mitäs jos alotanki letrot jo nyt :hilarious: kääks mitä tekis..
Kierrot yleensä ollu 35pvän paikkeilla, nyt oli sentään enää 32pvää.. Liekkö geleen ansiosta. Eilen aika normisti verta, tänään enää ruskeana..?!o_O
Heippa Jannn, huomasinkin täällä ”vanhan” tutun.:p
Ymmärrän kyllä tosi hyvin, ettei malttaisi enää ns. turhaa kuukautta pitää välissä. Vähän sama kuin tuo, etten mokan huomattuani jättänyt niitä väliin tältä kuulta.:angelic:
Mulle määrättiin progetesti vasta loppukiertoon kp24, mutten tietenkään sinne päässyt, kun on näitä tynkäkiertoja. Ohjeistus oli, että sitten vain aloittaa letrot ilman verikoetta.

Heippa Jannn, huomasinkin täällä ”vanhan” tutun.:p
Ymmärrän kyllä tosi hyvin, ettei malttaisi enää ns. turhaa kuukautta pitää välissä. Vähän sama kuin tuo, etten mokan huomattuani jättänyt niitä väliin tältä kuulta.:angelic:
Mulle määrättiin progetesti vasta loppukiertoon kp24, mutten tietenkään sinne päässyt, kun on näitä tynkäkiertoja. Ohjeistus oli, että sitten vain aloittaa letrot ilman verikoetta.

Mä olin tammikuussa tsekkaa progesteronin ja ohje oli kp21-25. Muuuutta enpä silloin tiennyt et tärkeintä on et käy siel dpo7, eli kp saa olla mitä vaan kunhan oviksesta on n. 7pvää. Mikäli edes ovuloi. Silloin kun kävin labrassa niin olin vissiin vasta pari pvää ennen sitä ovuloinut. Jolloin tietty tulos liian matala.. Sain uuden lähetteen, jotta vois tsekkaa mikä tulos kun syönyt letroja. Mut ois kiva nähdä tulos luomuna, oikeena päivänä tehtynäkin...

Mulla on ihan kauhea olo parhaillaan. En ole varma johtuuko nyt helteestä vai letroista, mutta kauhea hikoilukohtaus yhdistettynä huimaukseen ja pahaan oloon.:hungover:

Onneksi olin kotona. Ainut mitä pystyi tekemään oli maata sängyssä ilman rihmankiertämää. Tietysti mies tuli sitten juuri silloin kotiin. Naureskeli yllättävää näkyä ja otti kuvia ovensuusta. Siis tämä niin kostetaan.:devil10

Mä olin tammikuussa tsekkaa progesteronin ja ohje oli kp21-25. Muuuutta enpä silloin tiennyt et tärkeintä on et käy siel dpo7, eli kp saa olla mitä vaan kunhan oviksesta on n. 7pvää. Mikäli edes ovuloi. Silloin kun kävin labrassa niin olin vissiin vasta pari pvää ennen sitä ovuloinut. Jolloin tietty tulos liian matala.. Sain uuden lähetteen, jotta vois tsekkaa mikä tulos kun syönyt letroja. Mut ois kiva nähdä tulos luomuna, oikeena päivänä tehtynäkin...

Hmm kannustaisin viel tsekkaamaan sen progen luomuna niin saisit sitten ns oikeaa tietoa et onko vika oikeesti ovuloinnissa :) kun mun tietääkseni letrot saattaa nostaa progen normaalia huomattavasti korkeammallekin vs luomukierto, jossa myös ovis tapahtuu. Vai oonko ihan hakoteillä? Toisaalta ymmärrän täysin myös malttamattomuutesi:grin

Takaisin