Letrozolin käyttäjiä?

Eli limakalvo ei ehkä paksuunnu tarpeeksi. Mikähän siihen auttais? Luget?

Limakalvon paksuntamiseen on kai joku eri lääke, oisko ollu joku estrogeenivalmiste..
Btw tuli mieleen et ootko varma et ne on menkat sulla nyt jos vain ruskeaa tuhrua.. Ootko tehny raskaustestiä? :angelic:

Limakalvon paksuntamiseen on kai joku eri lääke, oisko ollu joku estrogeenivalmiste..
Btw tuli mieleen et ootko varma et ne on menkat sulla nyt jos vain ruskeaa tuhrua.. Ootko tehny raskaustestiä? :angelic:

Eilen tuli kyllä "oikeeta" verta... Ja tänään koko ajan sitä ruskeeta. Kai mä voisin yhen sofin viel täs illalla hukata mut en usko raskauteen :rolleyes:

Tietääkö kukaan mikä todennäköisyys letroilla on tähän vaaralliseen monikkoraskauteen? Toki riippuu ihmisestä. Onko kukaan saanut yhdyntäkieltoa koskaan? Ultrataanko teidät vain kerran?

Nii ja nega se oli, kyllähän lämmötki droppas eilen ja sit alko menkat. Ihmeen paikkansapitävät on noi lämmöt!!

Tietääkö kukaan mikä todennäköisyys letroilla on tähän vaaralliseen monikkoraskauteen? Toki riippuu ihmisestä. Onko kukaan saanut yhdyntäkieltoa koskaan? Ultrataanko teidät vain kerran?

Mä oon "lasta tehnyt" vain inseminaatioilla ja jos folliultrassa on näkynyt enemmän kun kaksi isompaa follia niin lääkäri ei ole suostunut inssiä tekemään. Uskoisin, että luomuna samassa tilanteessa tulisi yhdyntäkielto. Ja on aina vain kerran ultrattu per kierto.

Mitä tohon todennäköisyyteen tulee niin tutkittuja prosentteja mulla ei ole sulle antaa, mutta mun oma riskiprosentti kaksosraskauteen on 33% (kolme Letro+inssi -kiertoa, joista yksi kaksosraskaus)! :nailbiting:

Mä oon "lasta tehnyt" vain inseminaatioilla ja jos folliultrassa on näkynyt enemmän kun kaksi isompaa follia niin lääkäri ei ole suostunut inssiä tekemään. Uskoisin, että luomuna samassa tilanteessa tulisi yhdyntäkielto. Ja on aina vain kerran ultrattu per kierto.

Mitä tohon todennäköisyyteen tulee niin tutkittuja prosentteja mulla ei ole sulle antaa, mutta mun oma riskiprosentti kaksosraskauteen on 33% (kolme Letro+inssi -kiertoa, joista yksi kaksosraskaus)! :nailbiting:

Tarkoitin just et pitääkö joka kierrossa ultrata, joku sanoi et edes ekalla kierrolla.. ei oo varaa joka kiertoon maksaa ultraa. Ens kierrossa sit, nyt vedän viel luomuna..

Tarkoitin just et pitääkö joka kierrossa ultrata, joku sanoi et edes ekalla kierrolla.. ei oo varaa joka kiertoon maksaa ultraa. Ens kierrossa sit, nyt vedän viel luomuna..

Ekassa kierrossa riittää munkin mielestä. Ihan vaan tsekkaan, että miten sun kroppa reagoi hormoneihin. Varsinkin, kun ilman muita hoitoja yritätte.

Tärppionnea! :)

Mä aloitan nyt sunnuntaina ekan letrokuurin mutta mun gynekologin ajat menivät vasta heinäkuulle joten en pääse nyt ekasta letrokuurista ultraukseen. Heinäkuussa sit toisella kuurilla ultrataan ja jos ei vastetta ole niin laittaa lähetteen lapsettomuushoitoihin julkiselle. Jotenkin on vaan niin vahva tunne että näin "helpolla" eli letrokuurilla muka saataisiin vauva - niin vahva fiilis että tää tulee menemään niin pitkän kaavan mukaan ku voi vaan olla. Toivottavasti kuitenkaan ei. :( En vieläkään oikein tiedä vaikuttaako se rakkuloiden määrä kuinka paljon näihin hoitoihin? Mulla siis TOSI paljon pientä rakkulaa molemmissa munasarjoissa.

Heips. Miekin liityn nyt joukkoon. Yritystä pari vuotta takana. Yksi km 11/2017 ja sen jälkeen ollut hiljaista :sad001. Kumpikin meistä tutkittu ja mitään syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt. Ainoastaan kierrot tuppaa olemaan hieman pitkähköjä.
Nyt ensimmäinen letrokuuri (5mg/vrk) takana, eikä vaste ollut ihan sellainen mitä haluttiin. Jos ei tässä kierrossa tapahdu ihmettä ja raskauduta, niin seuraavaan kiertoon nostetaan annostusta.

Missäs vaiheessa kiertoa muut menee? mulla dpo 6... tuntuu et päivät menee superhitaasti ja hitsit kun on tarve noita oireita koittaa bongailla, vaikkei tähän mennessä niitä ole edes mahdollista varmaan ollakaan... mut silti on ollut nivusissa ja tuolla ihan jossain häpyluun takana ihme jomotusta eilen ja tänään. Ensi viikonloppua odotellessa, vois ehkä jopa tehä testiä jollei menkkoi näy.

Täällä dpo9, eikä oikeestaa mitää erilaisia tuntemuksia verrattuna normikiertoon. Nyt olen ollut vähän rauhallisempi tai et päivät menneet ihan ok nopeesti. Ehkä kun en usko raskautumiseen niin odotukset matalalla vaikka tietty aina joku toivonkipinä on olemassa. Positiivista kuitenkin on että tiputtelu ei oo vielä alkanu:woot:

Täällä tylsä kp4... Ens viikon sunnuntaina jos alkais ovista tikuttaa. Tänään tullut kirkasta verta, ei paljoa. En tiedä johtuuko että verta, eikä ruskeaa, siitä että oli yhdyntä aamulla..

Nyt olisi viimeinen letro-kierto inseminaatiolla ennen ivf:n siirtymistä ja unohdin viimeisen tabletin :sad001 eli söin vaan kp3-6.. onko muille käynyt näin ja vaikuttiko miten, tehtiinkö inseminaatio silti?

Täällä menossa kp 17. Ovistestit näyttää vielä negaa, eli taitaa ovis silti tapahtua letroista huolimatta jossain kp20-22 tienoilla.:think005

Heips. Miekin liityn nyt joukkoon. Yritystä pari vuotta takana. Yksi km 11/2017 ja sen jälkeen ollut hiljaista :sad001. Kumpikin meistä tutkittu ja mitään syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt. Ainoastaan kierrot tuppaa olemaan hieman pitkähköjä.
Nyt ensimmäinen letrokuuri (5mg/vrk) takana, eikä vaste ollut ihan sellainen mitä haluttiin. Jos ei tässä kierrossa tapahdu ihmettä ja raskauduta, niin seuraavaan kiertoon nostetaan annostusta.

Senetti mitä tarkoitit tuolla ettei vaste ollut halutunlainen? Jos ovis sulla kuitenkin luomukierrossa tapahtuu myös. Ihan mielenkiinnosta kyselen kun mullakaan itse ovulaation kans ei ongelmaa oo todettu :)

Nyt olisi viimeinen letro-kierto inseminaatiolla ennen ivf:n siirtymistä ja unohdin viimeisen tabletin :sad001 eli söin vaan kp3-6.. onko muille käynyt näin ja vaikuttiko miten, tehtiinkö inseminaatio silti?

Ajattelisin ettei yhden pillerin poisjäänti olisi katastrofi:think005 tai varmaan jokaisella yksilöllistä, että miten "vaikeasta" ovulaatio-ongelmasta on alunperin kelläkin ollu kyse. Toivottavasti ei tuu siis mitään ongelmaa tosta! :)

Senetti mitä tarkoitit tuolla ettei vaste ollut halutunlainen? Jos ovis sulla kuitenkin luomukierrossa tapahtuu myös. Ihan mielenkiinnosta kyselen kun mullakaan itse ovulaation kans ei ongelmaa oo todettu :)

Joo siis ovulaatio tapahtuu joka kierrossa ihan iteksee. On vaan pitkähkö kierto (30-40vrk), ja ovis on ollut jossain kp19-23 tienoilla. Letrot alotettiin et saataisiin kiertoa hieman tasasemmaks ja napakammaks. Eka ultra oli kp11 ja silloin oli vasemmalla 7mm ja oikeella 11mm rakkulat. Kp15 oli uus ultra jossa vasen oli 9mm ja oikee 13mm, eli ei ollut kasvanut toivotusti :shifty:
Ekas ultras oli limakalvon paksuus mietityttäny lekuria, mut nyt täs tokas se oli kasvanu hyvin. Ja nyt pitäis ihan mielenkiinnosta tikutella ovis jos saan sen napattuu. On tosi nopee se huippu, et 3krt vuorokaudes saa testailla :rolleyes:

Onko sulla smoothie. samaa ongelmaa?

Okei, toivottavasti annoksen nosto tois vähä nopeemmin ton oviksen vielä! Jostain täältä foorumilta joskus luin et jos letrot ei tehoa tarpeeksi niin pistoksilla saadaan yleensä hyvä vaste et muitakin keinoja on vielä :)

Mulla ei kai oo ihan samaa ongelmaa. Tai luomukierroissa joissa ovista oon tikuttanu ovat tulleet kp 12-18 välillä mutta en oo ikinä ollu ultrassa siinä vaiheessa että olis nähny niiden kasvua/kokoa. Nyt letroilla ovikset olleet kp 13-14 ja puhjenneet siinä 25-27mm koossa.

Mitä varten sulla siis sit olikaan letrot määrätty?

Mitä varten sulla siis sit olikaan letrot määrätty?

Buustaamaan ovista tai varmistamaan sitä tms. Letroja kai käytetään tai kokeillaan usein näinkin ja joillakin on auttanut mutta onnistumisprosentti pienempi vs jos ois oviksen kans ongelmaa kun silloin ongelmaan on tää lääke, mun tilanteessa ehkä hakuammuntaa josko auttais.

Takaisin