Letrozolin käyttäjiä?

Plääh. Täällä sit napsahti kp1. :shifty:
Vaikka olikin jotenkin niin positiivinen olo tästä kierrosta.

Täälläkin kierto aika säännöllinen. Menkat alkaa tasan 14pv ovis plussasta ja kokonaisuutena n 28pv. Tosin tämä kierto jäi 26pv. Letrot ei ole vaikuttaneet kierron pituuteen oikeastaan. Hiukan heittelyitä säännöllistänyt.

Seurantaultrassa käyty aamulla. Vasemmalla 20mm folli kasvamassa, huomenna illalla saa pistää ovitrellen. :grin En tajunnut yhtään kysyä lääkäriltä että kuinka piaan se irrottaa sen munasolun, onko tietoa muilla? :confused004 Seuraava kierto meneekin sitten ihan vain letroilla ilman ultraa kun poli on heinäkuun kiinni. Voi milloinhan tulis se aika että ei tarvitsisi enään miettiä seuraavia kiertoja, toivottavasti joskus :shy:

Irrotuspiikistä menee max 2 vrk kun se munasolu irtoaa. Tämä ohjeistus annettu naistenklinikalla, ja mun kohdalla ainakin pitänyt paikkaansa tuo 2 vrk. Ja irrptuspiikkinä ollu tosiaan ovitrelle.

Muokattu viimeksi:
Haisuli, ei oo kyllä varmaa tietoa mutta joku ajatus et 24-36h olis se aika.. :scratch
Ja samaa toivon ettei tarvis aina miettiä uusia kiertoja. Sen vaan tekee jo niin automaatiolla vaikka eihän sitä tiedä että millon ei enää tarvikkaan!

Nyt tulee tyhmää kysymystä mutta miten lasken nyt sitten dpo päivät? :facepalm::grin:grin

Nytkin lääkäri vaan toivotti onnea matkaan ja käski soitella jos plussa tulee. Itteä vaan vähän nauratti ja mielessäni aattelin että joopajoo ei tämäkään tule toimimaan :grin ja nyt vielä edes ovulaatiota tapahtunut ja mietin jo seuraavaa kiertoa. Jospa joskus onni osuis meidänkin kohdalle:)

Itselle sanottiin, että 24h piikillä menis irroittaa munasolu. Tosin käskettiin aina tehdä ovistestikin. Jos testi oli plussa niin piikkiä ei saanut pistää..
Uskoisin, että piikkipäivä olisi dpo -1 :)

Meillä mies on tutkinut nyt poppakonsteja.. aikoi käydä tänään hakemassa mulle vehnänalkioöljyy ja greippimehuja :joyful:
Minä puolestani kaivoin jonkun jutun, että sokeriset juomat vähentää miehen siittiöiden toimintakykyä 35%. Joten pistin ukolta kieltoon limut, alkoholijuomat ym :angelic::rolleyes:
Kauankohan meinaa lukea poppakonsteista..

Niin kai sitä laskis tosiaan piikkipäivän dpo - 1 vaikka eihä se varmaa oo irtoaako seuraavana vai sitä seuraavan vuorokauden aikana. Oon ite laittanu ovitrellen aamuisin niin oon sen päivän sit ajatellu dpo1:nä.

RouvaM jännä että sinulle sanottu ettei saa ovis+ jälkeen pistää. Mulle siis annettu päinvastaset ohjeet tai että voi pistää myös silloin ja nytkin sain ovisplussan kp12 aamuna ja pistin samoin tein ovitrellen :)

Nyt itellä menossa dpo4. En kyllä oo yhtään jaksanut nyt olla toiveikas plussan suhteen.

Tosin on nuo hoito-ohjeet voineet muuttua tämän seitsemän vuoden aikana, kun viimeksi tarvitsi pistellä :) inssissä sitten pistettiin inssi päivänä jos ei ollut jo irronnut. Mutta ennen sitä, silloin aikoinaan, pistettiin jos plussaa ei ollut tullut tiettynä päivänä.

Hei kaikille!

ketju tuli lukastua ja ajattelin itsekin kirjoitella. Vähän taustatietoa, olen 27vuotias ja mieheni kanssa nyt melkein vuoden lasta yrittänyt. Pillerit pois jätettyäni kierrot sahasivat 100 päivän tienoilla kunnes menin gynekologille ja sieltähän paljastui oikein selvät monirakkulaiset munasarjat - ja nyt jälkikäteen pohdittaessa kyllähän niihin kuuluvat oireilutkin minulla on. Nyt pari kiertoa mennyt teroilla ja nyt sain Letrozolit mukaan jotka aloitan toivottavasti muutaman päivän päästä kuhan menkat vain alkavat. En ole siis melkein vuoteen saanut tikutettua ovista, enkä usko että sitä on ollut ollenkaan. Parin kuukauden päästä gynellä tarkastetaan vaste ja laittaa lähetteen lapsettomuushoitoihin. Masentaa enkä jaksa uskoa että letrotkaan meille tuo raskautta.. Pessimisti ei pety.

Hei kaikille!

ketju tuli lukastua ja ajattelin itsekin kirjoitella. Vähän taustatietoa, olen 27vuotias ja mieheni kanssa nyt melkein vuoden lasta yrittänyt. Pillerit pois jätettyäni kierrot sahasivat 100 päivän tienoilla kunnes menin gynekologille ja sieltähän paljastui oikein selvät monirakkulaiset munasarjat - ja nyt jälkikäteen pohdittaessa kyllähän niihin kuuluvat oireilutkin minulla on. Nyt pari kiertoa mennyt teroilla ja nyt sain Letrozolit mukaan jotka aloitan toivottavasti muutaman päivän päästä kuhan menkat vain alkavat. En ole siis melkein vuoteen saanut tikutettua ovista, enkä usko että sitä on ollut ollenkaan. Parin kuukauden päästä gynellä tarkastetaan vaste ja laittaa lähetteen lapsettomuushoitoihin. Masentaa enkä jaksa uskoa että letrotkaan meille tuo raskautta.. Pessimisti ei pety.

Tervetuloa Jesssu :welcome jos vain letroilla saat hyvän vasteen, annoksen oikeaksi, ja oviksen aikaan niin mahdollisuudethan nousevat huimasti. Käsitykseni mukaan monet joilla oviksessa ongelmaa saavat avun letroista tai viimeistään pistoshoidoista joilla saadaan ovis aikaan. Toisaalta ymmärrän täysin pessimisti ei pety - asenteedi, itse kun olen lähes samanlainen:hilarious: mutta tsemppiä!

smoothie. kiitos tsempeistä ja lohduttavista sanoista! Toivotaan että jotain tulosta näillä saisi. Tää kaikki on ollut vaan tosi iso järkytys kun ainut haave pikkutytöstä asti ollut äitiys. Sitten kuin sen haaveen toteutus vihdoin oli sopiva niin ei käynyt mielessäkään että tämä voi näin hankalaa olla. Gyneihin kulunut jo useampi satanen ja varmaan samalla määrällä tuhlattu testejä jos jonkunlaisia.. Pitäisi yrittää olla liikoja stressaamatta mutta väkisinkin iltaisin pääsee itku ajatuksesta jos lasta ei meille suodakkaan..

Tohon voi kyllä yhtyä, että oi luoja kun sitä kuvitteli että vähän kun suojaamatonta seksiä harrastaa, niin pum, vauva. Ei mennyt sitten ihan niin. Tsemppiä hurjasti, onneksi on nykylääketiede apuna<3 kyllä tää lapsen tekeminen on vaan niin iso asia, että sitä on kyllä ollut valmis kokeilemaan ja tekemään ihan mitä vaan:) plussapuhallus ketjuun<3

Oma tilanne junnailee. Viikon päästä meen ultraan, yritetään selvittää mistä nää mun vuodot johtuu. Yritän myös saada progekokeen, jos eivät laita lähetettä, käyn mittauttaa yksityisellä.

Tervehdys kaikille :smiley-angelic003
Uusille tervetuloa mukaan :Heartred
Itsellä ei piikistä kokemusta. Primolutista ja letroista vain o_O
Täällä alkoi ekat luomumenkat melkein vuoteen eli kp 1 sitten kp 3 alkaakin kolmas letrokierto ja annoksen tuplaus :rolleyes:
Plussatuulia kaikille :Heartbigred

Moikka moi kaikille :) kiva että on tullut uusia joukkoon, tervetuloa.

Oma tilanne on se, että kävin viime viikolla kp 11 ultrassa tsekkaamassa, mitä eka letrokierto on saanu aikaan. Monilta oon kuullu, että tuo 2,5mg päivässä ei oo riittävä ja osasin jo asennoitua tähän. 9,4mm folli löytyi ja sain uuden ultran kp 17 eli huomiseksi. Jännittää kyllä onko kasvanut.. :rolleyes:

Moikka moi kaikille :) kiva että on tullut uusia joukkoon, tervetuloa.

Oma tilanne on se, että kävin viime viikolla kp 11 ultrassa tsekkaamassa, mitä eka letrokierto on saanu aikaan. Monilta oon kuullu, että tuo 2,5mg päivässä ei oo riittävä ja osasin jo asennoitua tähän. 9,4mm folli löytyi ja sain uuden ultran kp 17 eli huomiseksi. Jännittää kyllä onko kasvanut.. :rolleyes:

Toivotaan parasta! :gen014 tuu kertoon sit miltä näytti:happy:

Tsemppiä ultraan ja toivotaan että kasvua on tapahtunut! :)

Eilen pistin ovitrellen, vielä ei tunnu ainakaan mitään kauheita sivuvaikutuksia. Tuntuu että mä saan aina kaikista lääkkeistä kaikkea mahdollista inhottavaa:cool: Onko smoothielle tullut sivuvaikutuksia piikistä? niin ja pakkohan se oli tänään aamulla sitten testata raskaustestiä, että miltä se näyttäis ku viivat siihen saa niin ettei tarvii tihrustaa :grin tämän kierron piinailut menee kivasti ku viiminen viikko ollaan ulkomailla laskujen mukaan paluu päivänä pitäis menkkojen alkaa :)

Mulle ei oo tullu ovitrellesta mitään, tai ainakaan en oo huomannu. Mut mulla on yleensä juuri päinvastoin että juuri mikään lääke ei aiheuta hirveesti sivuoireita.
Mäki melkee tein tänä aamuna testin vain sen takia et näkis ees joskus 2 viivaa, varmaa viel jotai näkyy kun piikistä viikko. Ja mulha on taas niitä naksuja piikistä joka kolmas päivä. Mutta en sit viittiny ku töihin piti lähteä ja pelkäsin mun reaktiota jos se onki negatiivinen tai itku kun tietää ettei viivat oo "aidot" :grumpy: oon oppinu tässä et omia reaktioita näihin juttuihin ei aina osaa ennustaa.
Nyt dpo6.. Aattelin jo dpo10 alkaa testailee taas apteekin ultraherkillä et näkee mahdollisen naksujen vaikutuksen:nailbiting::hilarious:

Moikka taas,

Ultrassa käyty ja kasvua oli tapahtunut, jee. Sain myös reseptit pregnyliin ja ovitrelleen ja huomenna täytyis laittaa jompi kumpi. Lääkäri ei oikein perustellut, kumpaa hän itse suosittelisi, antoi vain molempiin reseptit, kun kuulemma pregnylin saatavuus ei ole aina taattu. Ja ovitrelle on helpompi laittaa, mutta näin hoitoalan ihmiselle ei oo kyllä mitään väliä. :D Joten kummankohan mä hakisin?

Takaisin