Letrozolin käyttäjiä?

Pyysin kans vaan iltapäivästä paria tuntia palkattomaksi lääkäriä varten, eipä pomo sen kummemmemmin mitään kysellyt asiasta. :) Mulla helpottaa kuitenkin paljon kun teen vuorotyötä niin suurimman osan ajoista saanut aina niin ettei tarvitse poissa olla töistä :grin
Niin ja täällä tänään jo kp 43 ja huomenna viiminen terolut pitäis ottaa, sitten vaan menkkoja odottelemaan :grin

Mä sanoin pomolle, että pitää päästä polilla käymään :) tuumas vain, että tottakai menet ja toivottavasti kaikki on kunnossa.

Täällä pärähti ovis + jo sunnuntaina kp 12. Ja hyödynnettiin. Nyt sit taas pari viikkoa odotella :rolleyes:

En mäkään oo yleensä sanonut muuta kuin et meen käymään lääkärissä eikä kukaan oo yleensä mitään kysellyt. Välillä käynyt ruokiksella, niin silloin ei oo tarvinnut edes selitellä mitään, oon vaan sanonut et oon vähän pidempään lounaalla.

Kiitos kaikille vastauksista! :) päätin kysyä palkatonta lääkärin takia ja se onnistui, huh. Työpaikka on toisella paikkakunnalla niin kesken työpäivää ei onnistu mut onneks löyty lääkärille iltapäiväaika. :happy:

Itsellä myös vuorotyö niin olen ihan hyvin onneksi saanut järkättyä niiden ympärille ajat ainakin tähän asti.

Täällä kp 19 menossa. Olen tikuttanut vain muutaman päivän tässä kierrossa, vähän tummemman tikun sain kp 17 mutta ei tainnut ihan ovis olla.. Säästän tikkuja ensi kiertoon kun tuplaan letrot :smiley-ashamed004 Toki vatsan jomottelua ollut pari päivää ja rintojen arkuutta :think005

Moikka!

Muutama päivä meni, että sain ketjun läpi luettua. Ensinnäkin haluan sanoa, että ihanaa, että tällaisia on ❤ Ihan tsemppaava ja avoin ilmapiiri. Paljon löytyi vastauksia täältä mieltä askarruttaviin kysymyksiin, ja mikä parasta: Paljon ihania vauvauutisia monella. Joten päätinpä siis itsekin liittyä joukkoon.

Olen 22v nuori nainen ja aina olen tiennyt haluavani lapsia. Joskus sitä tyhmänä ajatteli, että lapsi saadaan sillä perinteisellä tavalla, joita jo lapsena tuli lastenkirjoista luettua. Mies laittaa siittimen naisen emättimeen ja that's it.
Kunnes sitä tajusi, ettei se ihan niin yksinkertaista kaikille ole. Ja kun oma äitinikin sai esikoisensa alaikäisenä ja kuopuksen nelikymppisenä, sitä myös ajatteli, että tuskin mullakaan mitään ongelmia on.

Nyt kuitenkin tilanne on se, että kävin lääkärissä, kun puolen vuoden aikana pillereiden lopetuksesta saldona yhdet menkat. Julkisella puolella tehtiin perustutkimukset ja mitään erikoista ei löytynyt. Sain lähetteen gynekologille ja ajan sain vasta 3kk päähän. En jaksanut niin kauaa odottaa, joten menin sitten yksityiselle klinikalle. Sieltä sain sitten terolut ja letrozol reseptit. En varsinaista pcos diagnoosia saanut, vaikka siihen liittyviä piirteitä on, mutta ilmeisesti ei tarpeeksi. Huomenna aloitan letrot ja seurantaultrankin varasin jo kp 11. Joten näillä mennään, tsemppiä myös muille :)

Hei!
Oon seurannut tätä ketjua aktiivisesti oman taipaleeni aikana ja saanut siitä valtavasti tukea, joten halusin tulla tänne vielä kirjottamaan oman kokemukseni.

Eli me jätettiin ehkäisy pois heinäkuussa 2018. Tuon jälkeen mun kuukautiskierrot piteni säännöllisesti joka kuussa ja lopulta helmikuussa mun kierto oli jo 60 päivää pitkä. Koin kuitenkin ovuloivani, koska tunnistin selkeästi ovulaation ja siitä aina kahden viikon päästä alkoi kuukautiset. Ovulaatio vain tuli joka kierrossa aina vain myöhemmin.

Tuolloin helmikuussa lähdin hakemaan apua kaupungin perhesuunnitteluneuvolasta, koska yrittäminen turhautti kun mahdollisuudet raskautumiseen oli tuossa vaiheessa kiertojen puolesta vain kerran kahdessa kuukaudessa ja todennäköisesti kierrot olisivat jatkaneet pitenemistään jatkossakin. Siellä ultrattiin ja mulla todettiin monirakkulaiset munasarjat, mitä en osannut jotenkin yhtään odottaa. Ultrassa näkyi tuolloin kp 17 kierron vaiheeseen nähden optimaalinen kohdun limakalvo, mutta ei merkkiä ovulaatiosta eikä minkäänlaista follikkelliakaan. Tultiin tulokseen, että joko en ovuloi ollenkaan tai hyvin harvoin, tai sitten mun ovulaatio on niin myöhään kierrossa, ettei kohdun limakalvo ole enää sopiva vastaanottamaan munasolua vaikka se hedelmöittyisikin. Kunnalliselta kuitenkin kerrottiin, ettei kiertojen pituudelle lähdetä tekemään mitään ennenkuin lasta on yritetty vuosi ja ohjattiin yksityiselle lääkärille mikäli halusin lääkitystä aikasemmin. Varasin sitten saman tien ajan yksityiselle puolelle.

Yksityisellä todettiin myös nuo PCOS tyyppiset munasarjat ja lääkäri määräsi mulle terolutit päättämään silloisen kierron ja sen jälkeen aloitettavaksi letrozolin 2,5 mg kp 3-7. Lääkäri neuvoi, että tällä jatkettaisiin heinäkuun loppuun ja jossain kierrossa olisi hyvä käydä kontrolliultrassa katsomassa, onko annostuksella vastetta. Söin terolutit, joista sain sivuoireena järkyttävän isoja, kipeitä ja pitkäkestoisia finnejä, jollaisia minulla ei ole koskaan ollut. Letrozolista minulla ei ollut minkäänlaisia sivuoireita.

Päätin mennä heti ensimmäisessä kierrossa kontrolliultraan. Sain jo kontrolliultraa edeltävänä iltana ovulaatiotestiin elämäni ensimmäisen positiivisen tuloksen. Kontrolliultrassa löytyi kp 14 18,6 mm johtofolli, joka ovuloi vielä samana iltana. Tuo johtofollin näkeminen ultrassa tuntui jo itsessään isolta voitolta ja uuden toivon kipinältä, niin ahdistavia ja epätietoisia aikoja oli eletty siihen asti. Peittoja heiluteltiin kolme päivää ennen ovulaatiota, ovulaatiopäivänä ja kolme päivää ovulaation jälkeen, melkoinen työmaa siis. :D

Lopputuloksena on, vaikka se edelleen epätodellisen onnekkaalta tuntuu, että tämä ensimmäinen letrokierto tuotti meille toivotun tuloksen ja nyt toivotaan, että maha-asukilla on tarrasukat jalassa. :Heartred

Itse sain niin paljon toivoa tämän ketjun vauvauutisista, että halusin tulla tämän mun tarinan jakamaan.
Toivon kaikille muillekkin ihan hirmuisesti plussatuulia :Heartred

Mitäs tänne letroilijoille kuuluu? Mikä vaihe menossa? :)

Kirjotinki jo tonne toiseen ketjuun mutta oli tarkotus tehä inssi täs kierrossa mut ovis+ päättiki sit tulla päivää etuajassa ja inssi ei onnistu ku tänään en pääde töiltä ja huomenna klinikka kiinni. Hieman harmittaa edelleen:sad001
Noh sain taas nyt tueksi ovitrelle irrotuspiikin ja naksut kolmen päivän välein. Plus kokeilen nyt myös lugesteronia tueksi!

Voi harmi smoothie!
Mä en kerran päässyt inssiin, kun ovis tuli jouluna.. se sapettaa. Paljon.

Täällä piinaviikko menossa. Ovis-testi oli plussa kp 12. Dpo 6 tuli aamupäivän rusehtavaa vuotoa vessakäynnin yhteydessä. Luulin jo olevani sekaisin kierrosta ja piti hakea pikkuhousunsuojia kesken shoppailun. Ei se kyllä housuun saakka vuotanut ja loppui siihen :rolleyes: eli nyt olis menossa dpo 10. Jännityksellä odottaen.

Jännää RouvaM! toivottavasti oli sitä the vuotoa! :woot: mites pitkä yritys teillä on takana? :)

Tää ois ollu meidä eka inssi... Seuraava mahollisuus siihen vasta elo- tai syyskuussa:meh:

Nyt ollaan yritetty 1,5vuotta. Letrot olleet kolmessa kierrossa apuna.
Edellisen todellakin sain inssillä jos ei näillä tärppää niin elo-syyskuussa alkaa inssit meilläkin.

Harmi kun ette nyt päässeet inssin. Toivotaan että tärppäis ilman inssiä :)

Täällä on kp 8 ja letrot on syöty, maanantaina on aika polille. Tietää sitten paremmin miten edetään tässä kierrossa. Edellinen kierto loppui sitten onneksi jo kp 45 terojen ansiosta, olis muuten venynyt varmaan vaikka kuinka pitkäksi:meh:

En jaksa uskoa raskautuneeni tässä kierrossa. Nyt dpo11 ja negaa. Näillä näkymin aloitan letrot kp3 ensi kierrosta. Turhauttavaa :arghh: varsinkin jos niilläkään ei synny tulosta, eli vauvaa :D
Kuinka monella tullut ikäviä sivuoireita ja mitä? Onko kierto lyhentynyt/pidentynyt, oviksen ajankohta muuttunut?

Pahoittelut jannn :shy: vaikka voihan se vielä plussaksi muuttua niinkuin monet noilla dpoilla sanoo mut en tiiä auttaako siihen 'taas nega' fiilikseen:rolleyes: mulla ei hirveesti oo ollu sivuoireita, ekassa letrokierrossa limakalvojen kuivuutta ja halut aika matalalla noina päivinä. Ovis on tasaantunut kp13-14 päivien paikkeille kun ennen se vaihteli hieman enemmän.

Pahoittelut jannn :shy: vaikka voihan se vielä plussaksi muuttua niinkuin monet noilla dpoilla sanoo mut en tiiä auttaako siihen 'taas nega' fiilikseen:rolleyes: mulla ei hirveesti oo ollu sivuoireita, ekassa letrokierrossa limakalvojen kuivuutta ja halut aika matalalla noina päivinä. Ovis on tasaantunut kp13-14 päivien paikkeille kun ennen se vaihteli hieman enemmän.

Kiitos :Heartred juu nyt iski joku herkkyyshetki. Voihan se tavallaan muuttua vielä mutta uskon jos ois tukevasti raskaana, olis enempi oireita ja edes haamu. Tai jos muuttuu vielä plussaks ni pelkään taas km/tm. Niin yritän uskotella että nega. Huomenna viel testaan, sit oottelen menkkoja alkavaks ens ti-pe. Montako kiertoa oot syöny letroja? Toivon ettei menkat ois heinäkuussa kun mennään Kreikkaan x)

Mulla on nyt vasta kolmas letrokierto menossa. Ymmärrän että ei halua toiveita niin korkealle nostaa. Näyttääkö siltä että menkat tulis just matkan päälle? Muistelisin lukeneeni et joillain lyhentää kiertoa eli aikaistaa ovista ja joillain taas ei vaikutusta

Mulla on nyt vasta kolmas letrokierto menossa. Ymmärrän että ei halua toiveita niin korkealle nostaa. Näyttääkö siltä että menkat tulis just matkan päälle? Muistelisin lukeneeni et joillain lyhentää kiertoa eli aikaistaa ovista ja joillain taas ei vaikutusta

Ei vielä tunnu yhtään menkoilta. Yleensä vasta hetkeä ennen kuin alkaa niin alavatsakivut alkaa. Ja tosiaan vasta ti-pe pitäis alkaa. En oikein tiedä kierron pituutta, viimeksi venähti km jälkeen muistaakseni about 36pvä. Ti olisi kp32. Ainiin hups kysyit matkasta. En tiedä, riippuu nyt milloin seuraavat menkat alkaa ja vakiintuuko kierto..

Mikä kp olikaan hyvä mennä ultraan tsekkaa onko vastetta letroista?

Mun kierto on säännöllinen ja kestää 29 päivää. Ovis on kp 15-16. Folliultra ollut aina klinikan ohjeiden mukaan kp10-12. Toi kp12 on mulla ollut parhaimman tiedon antava. Ja mulla Letrot ei aikaistunut ovista.

Takaisin