Jokaisen naisen kroppa reagoi erilailla hormoneihin. Joillain Letrot ei saa mitään buustia aikaan, joillain kypsyy useampi folli. Ja tää voi samalla naisella vaihdella kiertokohtaisesti. Mulle lääkäri yksityisellä hed. klinikalla sanoi, ettei Letroilla useinkaan kypsy monia folleja verrattuna esim. Clomifeniin (jota ei Suomesta enää saa).
Mulle tehtiin kolme ovulaatio induktiota+inssiä Letroilla.
Ekalla kerralla söin 2 kpl viitenä päivänä --> kypsyi vain yksi johtofolli, tästä ei tärppiä.
Toisella kierroksella söin 2+3+2+3+2 kpl ja silti kypsyi vain yksi johtofolli, tästä kierrosta tärppi, mutta km 7+6.
Viimeisellä kierroksella söin 3+2+3+2+3 kpl --> tällöin kypsyi kaksi johtofollia, molemmat hedelmöittyi ja nyt mennään rv27+3.
Mun kk-kierto on aina ollut säännöllinen ja ovulaation olen tuntenut joka kierrossa. Silti sain syödä aika paljon Letroja, että munasarjoissa tapahtui kunnon buustausta.
Joten Jannn mä suosittelen, että aloitat Letrot yhdellä tabletilla päivässä ja käyt kerran lääkärillä vasteultrassa katsomassa follitilanteen. Jos kypsyviä folleja on vain yksi, max kaksi niin voit hyvin jatkaa yhden tabletin Letroilua puolikin vuotta omin päin (tai vain tärppiin asti mielummin :) ) Ja varaa folliultra lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä! Kerran se maksu kirpaisee, mutta ainakin saat varmaa tietoa kysymyksiisi!