Letrozolin käyttäjiä?

Minä uskon, että se yksi vasteultra riittää, jos lääkkeen teho on pienemmällä annoksella kunnossa :)
Kolme päivää kuullostaa liian vähältä.. voi mennä kierto sekaisin ja sotkea ovulaation. Joten jos suinkin mahdollista niin viitenä päivänä yksi ja sitten se ultra. Tai ainakin tikutus.

Ainahan kannattaa kysästä sieltä perhe-artelta. Ja voisitkohan vielä saada gyneltäsi vaikka puhelinajan niin saisit kysyttyä näitä :) en tiiä miten kolmen päivän letrot vaikuttaisi..

Mun alkuperänen gyne jo eläkkeellä.. Pitäis saada aika sellaselle, joka ymmärtää lapsettomuudesta.. Todellisuudessahan en välttämättä edes tarvitsisi apuja, pitäisköhän kokeilla luomuna vielä ees yks kierto.. Tulin helmikuussa raskaaksi n. yk6, mutta se oli tuulimuna tai keskenmeno about vkolla 6.

Minä uskon, että se yksi vasteultra riittää, jos lääkkeen teho on pienemmällä annoksella kunnossa :)
Kolme päivää kuullostaa liian vähältä.. voi mennä kierto sekaisin ja sotkea ovulaation. Joten jos suinkin mahdollista niin viitenä päivänä yksi ja sitten se ultra. Tai ainakin tikutus.

Toki tikuttaisin, tarkoitatko et sit ultraan jos pos. ovistesti?

Jokaisen naisen kroppa reagoi erilailla hormoneihin. Joillain Letrot ei saa mitään buustia aikaan, joillain kypsyy useampi folli. Ja tää voi samalla naisella vaihdella kiertokohtaisesti. Mulle lääkäri yksityisellä hed. klinikalla sanoi, ettei Letroilla useinkaan kypsy monia folleja verrattuna esim. Clomifeniin (jota ei Suomesta enää saa).

Mulle tehtiin kolme ovulaatio induktiota+inssiä Letroilla.
Ekalla kerralla söin 2 kpl viitenä päivänä --> kypsyi vain yksi johtofolli, tästä ei tärppiä.
Toisella kierroksella söin 2+3+2+3+2 kpl ja silti kypsyi vain yksi johtofolli, tästä kierrosta tärppi, mutta km 7+6.
Viimeisellä kierroksella söin 3+2+3+2+3 kpl --> tällöin kypsyi kaksi johtofollia, molemmat hedelmöittyi ja nyt mennään rv27+3.
Mun kk-kierto on aina ollut säännöllinen ja ovulaation olen tuntenut joka kierrossa. Silti sain syödä aika paljon Letroja, että munasarjoissa tapahtui kunnon buustausta.

Joten Jannn mä suosittelen, että aloitat Letrot yhdellä tabletilla päivässä ja käyt kerran lääkärillä vasteultrassa katsomassa follitilanteen. Jos kypsyviä folleja on vain yksi, max kaksi niin voit hyvin jatkaa yhden tabletin Letroilua puolikin vuotta omin päin (tai vain tärppiin asti mielummin :) ) Ja varaa folliultra lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä! Kerran se maksu kirpaisee, mutta ainakin saat varmaa tietoa kysymyksiisi!

Mulla myös oli niin että kävin ekassa vasteultrassa jossa kaksi follia kypsymässä. Lääkäri sanoi että saa jopa sen puoli vuotta syödä eikä tarvitse enään seurantaultria. Käski olla vain heti yhteydessä jos en enään jossain kierrossa saa ovulaatio plussaa. Joten kyllä kannattaa varata ultra aika lapsettomuudesta tietävälle lääkärille ja juuri kuten peruna86 sanoi että kerran se vaan kirpaisee. :)

Toki tikuttaisin, tarkoitatko et sit ultraan jos pos. ovistesti?

Lähinnä tarkoitin, että aloittaisit sillä yhdellä ja ainakin tikuttaisit, että tuleeko ovulaatio :) mieluiten se ultrakin. Ja ultra tehdään jo ennen ovista, että tietää montako kypsyy.

Itsellä kypsyi ultran mukaan nätisti yksi folli :) joten uutta ultraa ei tarvita vaan samalla annoksella voin mennä syksyyn saakka.

Lähinnä tarkoitin, että aloittaisit sillä yhdellä ja ainakin tikuttaisit, että tuleeko ovulaatio :) mieluiten se ultrakin. Ja ultra tehdään jo ennen ovista, että tietää montako kypsyy.

Itsellä kypsyi ultran mukaan nätisti yksi folli :) joten uutta ultraa ei tarvita vaan samalla annoksella voin mennä syksyyn saakka.

Alotan vasta ens kierrosta :) katotaan sit käynkö ultrassa. Eli kp10-14 ultraan? Katotaan mikä pvä nyt ovis.. Ekassa gelee kierrossa tais olla aiemmin ku normisti. Ennen ollu ~21 ja geleen kanssa kai ~17. Katotaa kui nyt..

Jokaisen naisen kroppa reagoi erilailla hormoneihin. Joillain Letrot ei saa mitään buustia aikaan, joillain kypsyy useampi folli. Ja tää voi samalla naisella vaihdella kiertokohtaisesti. Mulle lääkäri yksityisellä hed. klinikalla sanoi, ettei Letroilla useinkaan kypsy monia folleja verrattuna esim. Clomifeniin (jota ei Suomesta enää saa).

Mulle tehtiin kolme ovulaatio induktiota+inssiä Letroilla.
Ekalla kerralla söin 2 kpl viitenä päivänä --> kypsyi vain yksi johtofolli, tästä ei tärppiä.
Toisella kierroksella söin 2+3+2+3+2 kpl ja silti kypsyi vain yksi johtofolli, tästä kierrosta tärppi, mutta km 7+6.
Viimeisellä kierroksella söin 3+2+3+2+3 kpl --> tällöin kypsyi kaksi johtofollia, molemmat hedelmöittyi ja nyt mennään rv27+3.
Mun kk-kierto on aina ollut säännöllinen ja ovulaation olen tuntenut joka kierrossa. Silti sain syödä aika paljon Letroja, että munasarjoissa tapahtui kunnon buustausta.

Joten Jannn mä suosittelen, että aloitat Letrot yhdellä tabletilla päivässä ja käyt kerran lääkärillä vasteultrassa katsomassa follitilanteen. Jos kypsyviä folleja on vain yksi, max kaksi niin voit hyvin jatkaa yhden tabletin Letroilua puolikin vuotta omin päin (tai vain tärppiin asti mielummin :) ) Ja varaa folliultra lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä! Kerran se maksu kirpaisee, mutta ainakin saat varmaa tietoa kysymyksiisi!

Juu näin vois tehdä :) mut kyl ekan kierron jälkeen vois kahta syödä. Ei mulla kyllä ole kuin 30tablettia. Eli ehkä pari kiertoa yhdellä ja pari kahdella.. Mut nyt viel luomuna yks kierto :)

Siis onko sulla nyt kaksoset tulossa?

Lääkäri soitti tänään siemenesteanalyysin tuloksista jossa siittiöiden liikkuvuus alentunut. Yritetään 4 kk letrojen avulla, sitten inseminaatioon jos ei onnistu. Mun pitää tämä viikko vielä odotella menkkoja ja tehdä sunnuntaina raskaustesti jos se on negatiivinen edelleen niin sitten teroluteilla vuoto aikaseksi. Ja sitten aloittaa ens kierrossa letrot uudelleen sekä ultraan ja sitten irrotuspiikki. Ilmeisesti tässä kierrossa ei ole ovulaatiota tapahtunut vaikka hyvät follit oli kasvamassa :sorry:

Lääkäri soitti tänään siemenesteanalyysin tuloksista jossa siittiöiden liikkuvuus alentunut. Yritetään 4 kk letrojen avulla, sitten inseminaatioon jos ei onnistu. Mun pitää tämä viikko vielä odotella menkkoja ja tehdä sunnuntaina raskaustesti jos se on negatiivinen edelleen niin sitten teroluteilla vuoto aikaseksi. Ja sitten aloittaa ens kierrossa letrot uudelleen sekä ultraan ja sitten irrotuspiikki. Ilmeisesti tässä kierrossa ei ole ovulaatiota tapahtunut vaikka hyvät follit oli kasvamassa :sorry:

Haisuli19 mitä sinne kuuluu? Alkoiko menkat vai saitko plussan kuitenkin? :woot:

Mulla dpo7 tänään eikä mitään tuntemuksia.. Paitsi tietty eilen illalla yhellä vessareissulla pyyhkiessä tuli ihan haaleen vaaleanruskeaa vuotoa, eli nyt se tiputtelu taitaa taas pikkuhiljaa alkaa :sorry:

Hei smoothie, ei ole alkanut menkat eikä mitään plussaakaan tullut :grin tänään sain alottaa terolutit. Harmittaa kun tää kierto nyt meni näin, mutta uudessa kierrossa sitten uusien apujen kans yrittämään. :joyful: harmi että sulla alkaa taas sitä tiputtelua tulemaan, onko siihen siis olemassa mitään keinoa? :) mä muistan että mulla on ollu joskus vuosia sitten jonkun aikaa sitä tiputtelua kierroissa mutta niin se sitten vaan loppu eikä ole vielä takaisin tullut. :)

Haisuli onneksi sulla on nyt sitten sotasuunnitelma ens kiertoon valmiina:)

Oon kokeillu tähän teroja 1 ja 2 tbl päiväannoksella ja ovitrellea. Letrotkin kai voi joillain auttaa.. Mutta mulla ei näistä mikään ole tätä poistanut. Lapsettomuusklinikan gyne ei osannut sanoa miksi ei auta, mistä johtuu ja miten vaikuttaa raskautumiseen. Mennään syksyllä julkiselle niin katsotaan josko sieltä sais vastauksia. Tämähän alkoi kun jätin ehkäisyn pois 1.5v sitten ja joka kierrossa on ollut. Ehkä vois viel niitä lugeja kokeilla vaikka gyne oli sitä mieltä et todennäkösesti jos terot ei auta niin ei lugetkaan

Niin sulla on jo noin kauan jatkunu tiputtelua. No mutta eikai siinä mitään ainakaan menetä kokeilla niitä lugejakin. :) Ja oishan se varmasti mukava saada tietää mistä se johtuu. Kauankos sulla vielä jatku letrojen syönti, sinne asti että menette julkiselle? Meillähän nyt lääkäri ainakin puhelimessa lyhensi letrojen syöntiaikaa ja kotona yrittämisaikaa kun tuli se siemenneste vastaus :sad001

Todellakin olisi kiva tietää mistä johtuu, epätietoisuus on lopulta aika tuskastuttavaa :bored: ja luulen et jossain vaiheessa luget haluan viel kokeilla. Ehkä vois jo kysyy reseptiä vaikka ens kiertoon (jota toiv ei tulis:rolleyes:
) Varmaan kesän vielä letroja syön kun gynen mukaan siitä ei pitäisi mitään haittaa olla vaikka söisikin pidempään. Toki mietityttää kun monesta olen lukenut et letroja määrätty max 6kk, ja jos söisin nyt kesän eli yhteensä 5kk ja sit pääsis julkisella inssiin ja niissä kai yleensä on ne letrotkin ja ehkä irrotuspiikkikin mukana et menis sit +6kk letroja.. Jollain kokemusta tästä?

Niin Haisuli teillä 4 letrokiertoa ja monesko nyt seuraava sitten on? Oliko sperma kuitenkin vielä normaalin rajoissa vai millaista alentumaa?

No toivotaan että sitä ens kiertoa ei nyt ihan heti teille tulis! :shy: Onko teille puhuttu jo siitä inssin mahdollisuudesta?

No meillä joo tosiaan nyt vaan se 4 kiertoa letroilla ja tää eka nyt meni sitten ihan mönkään kun ei sitä ovulaatiota tullut. :banghead: seuraava kierto tulee olemaan sitten toinen letroilla. Nyt siis syön Terolutit sitten soitan polille kun menkat alkaa ja sovitaan uudesta ultrasta. Ja uudessa seuranta ultrassa sitten puhutaan siitä irrotuspiikistä :wideyed: Tosiaan asthenozoospermia oli oikeen hienolta nimeltä diagnoosi, eli eteenpäin liikkuvia siittiöitä on alle 33% :sad001 nopeita ei ollut yhtään ja liikkumattomia oli noin 50% joten loput on hitaita ja kaartelevia.

Ollaan siis vasta käyty yksityisellä perustutkimuksis ja kokeiltu vähän näitä lääkkeitä ja oon alusta asti sanonu että julkiselle mennään muihin hoitoihin jotrn inssistä ei oo siel sit puhuttu. Ja tosiaan julkiselle oottelen ekaa aikaa tässä mut varmaa menee syyskuulle kun luin toisesta ketjusta et naikkarilla on tänä kesänä 2kkn sulku, pöh :oops:

Varmasti huolettaa toi siittiötilanne mutta ainakin jos määrä on kunnossa niin noita eteenpäin liikuviakin on silti huima määrä! Määrä on se tärkein laatukriteeri:) tsemppiä!

Takaisin