Hei,
Minulla ja miehelläni yritystä nyt takana 1v3kk. Minulla on todettu pco muutama vuosi sitten. Viime vuoden loppupuolella tehtiin munatorvien aukiolotutkimus ja kaikki oli sen suhteen ok.
Pco:n takia kiertoni on ollut todella epäsäännöllinen ja ovulaatio on tapahtunut usein kovin loppuvaiheessa kiertoa. Tämän takia loppuvuonna minulle määrättiin luget, koska yksityisellä he epäilivät, ettei ovulaationi ole tarpeeksi pitkä, koska on usein niin loppukierrossa. Lugeja käytin muutaman kuukauden ja ovis aikaistui. Nyt minulle määrättiin Letrot 2,5mg (1tbl/vrk) ja käytin niitä tässä kierrossa ensimmäistä kertaa. En huomannut mitään sivuoireita Letroista. Ultrassa kävin viime viikolla ja oikeasta munsarjasta löytyi 16mm folli. Tämän lisäksi useampia pieniä, mutta tämä selvästi oli se johtofolli.
Gyne arvioi, että ovulaatio tulee tapahtumaan to-la, puhelinsovellukseni taas näytti, että ovulaatio olisi sunnuntaina (vertaa edellisiin kiertoihin). Aloitin tikuttelun ti gynen ohjeiden mukaisesti. Lauantaina tikussa selvä ovis. Onko teillä ollut vahvoja viivoja ovistesteissä useampana päivänä? Tänään vielä tikutin niin oli enää haalea viiva.
Minua myös mietityttää ne Luget... Gyne sanoi, ettei nyt Lugeja oteta, koska on Letrot, mutta olen lukenut ja kuullut, että joitakin on ohjeistettu käyttämään Letroja sekä Lugeja?
Gynen ohje oli myös, että nyt mennään tällä Letroannoksella 3-4 kiertoa. Jos ei mitään tapahdu niin sitten mietitään annostusta uudestaan.
Ensiviikon perjantaina onkin sitten progesteroniverikoe.
Helou!
Kun teet ekan positiivisen ovistestin (viivat yhtä tummat tai testiviiva kontrollia tummempi), niin jätä testaaminen siihen! Ylimääräinen testaaminen aiheuttaa vaan turhaa päänvaivaa. Näin mua ohjeistettiin hed.klinikalta.
Ja mitä noihin Letroihin ja Lugeihin tulee niin mulle on tehty 7 inseminaatiota, joista jokaisessa on ollut Letrot kp3-7 ja Luget loppukierron tukemassa luteaalia varmuuden vuoksi. Ja näin silti, vaikka kk-kiertoni on säännöllinen ja luteaali aina 14 päivää. Hassua siis, ettei teidän kaikkea mahdollista apua anneta käyttää, kun tuskin Lugeista mitään haittaakaan ole?!
Tsemppiä yritykseen! Toivotaan pikaista tärppiä! :)