Letrozolin käyttäjiä?

Tiiti1 oi miten hienoa! Onnea! :hello2

Tapahtuiko sulla ovis normaalisti vai oliko siinä häikkää alunperin? Mua kiinnostaa siksi koska mulla vikaa ei olla oviksesta löydetty mut kuitenkin kokeilen myös letroja boostausmielessä :)

Onnea plussista:)

Juu saan kyllä tikutettua vahvan ovisplussan ja ovisoireet on myös aika selvät (kivut, limat ym.) et jotenkin en usko, että kyse olis varsinaisesti ovulaatiosta. Epäilen, että vois hyvinkin olla jotain hormonaalista tai polyyppijuttuja, mut tiedä sitä sit. Kun alkoi kumminkin silleen "yhtäkkiä". Mulla siis historiasta on ihan säännöllinen, siisti kierto, mut nyt vuoden alusta ollu tätä. Meen siis näin alkuun ihan tk lääkärille, että sillain ei oo mikään iso luotto siihen, että mahtaakohan sitä edes kiinnostaa tää koko asia:( täytyy sit käydä yksityisellä, jos näyttää siltä, et on hankalaa.

Sithän oon ollu jo siis ihan resseissä, et jotku vaihdevuosi enteilyt käynnissä. Oliski karua, kumminki "vasta" 32, eikä sukurasitetta asialle, mut mistä sitä nykymaailmassa tietää. Toivottavasti ei, se olis kyllä karu päätös lapsihaaveille:(

Hyvä et oot kuitenki jo alottanu asian selvittämisen:) itse menisin kanssa yksityiselle jos tk-lääkäri ei ottaisi tosissaan. Tuttu pelko nuo vaihdevuodet! :confused: :sad001 multa mitattu myös amh joka oli normaalin alarajoissa ja se vähän kummittelee välillä mielessä vaikka lapsettomuuslääkäri piti normaalina. Rukoilen ettei nämä enteile vaihdevuosia koska vasta 30 ikää, ei lapsia, eikä sukurasitetta.

Pääsetkin sitten pian ovista metsästämään smoothie. Oliko sulla aukiolotutkimuksessa kaikki ok? En muista yhtään olitko jo asiata kertonut :grin No toivotaan nyt kuitenkin että tämä kierto tärppäisi teillä ja pysytään siinä postiivisessa ajattelussa :grin ymmärrän kyllä että on helpompi ajatella että ei tästä kuitenkaan mitään tule, se helpottaa ainakin minua sitten kun menkat alkaa. Tarkoitan että jos 2 viikkoa ajattelen että nyt on tärpännyt ja nyt olen raskaana ja menkat alkaakin niin on se raskaampi sieltä nousta taas ylös ja aloittaa uusi kerto taas alusta :sorry:

Juu aukiolotutkimuksessa kaikki ok. Saas nähdä miten tän oviksen hyödyntämisen kanssa käy sillä lähden matkalle tällä viikolla ilman miestä ja palaan kun kp13 eli hieman tiukille menee ja voi mennä ohikin jos tulee aiemmin. Olen siihenkin yrittänyt henkisesti valmistautua että tästä kierrosta ei tule varmaan mitään etten pettyisi liikaa mutta samalla olla myös positiivinen että ehkä se ei tuu tässäkään letrokierrossa ennen kp13 kun ei edellisessäkään. Ristiriitaista :hilarious:Eli tuttua toi et toiveita ei viitsi nostaa liikaa kun sitten tullaan kovemmin alas. Viime kierrossa kävi juuri niin et toiveet nousi liikaa siitä kun oli eka kertaa lääkkeet+aukiolo.

Meillä tulee kanssa seuraavasta kierrosta ohikierto. Mies on työmatkalla. Mutta oon asennoitunut niin, että sittenpä saa harjoitella lääkkeillä kiertoa yhden kuukauden.

Mites ootteko käyttäneet tukilääkkeen lisäksi muita näitä perus poppakonsteja geleetä yms. Että kannattaako kaikki tollainen jättää sitten tauolle?

Mulla on käytössä vain foolihappo ja talvella oli D-vitamiini. :)En ite perusta noista poppakonsteista juurikaan vaikka suuri osa varmaan harmittomia ja ok esim vitamiinit mut erikoisempiin ravintolisiin suhtaudun muutenkin varauksella kun voi olla myös haitallisiakin vaikutuksia kun niille lainsäädäntö ei ole niin tiukka. Mutta lääkkeiden kanssa en varmaan viitsisi juuri em syystä käyttää.

Mä otin geleen käyttöön viime kierrossa, jos olis tukenut tota kohdun limakalvon kehitystä, mutta eipä siitä tainnut hyötyä olla. Melkeen kadutti jo heti ekan pillerin jälkeen. Muutoin en syö kun rautaa ja monivitamiinia ja b12.

Tiiti1 oi miten hienoa! Onnea! :hello2

Tapahtuiko sulla ovis normaalisti vai oliko siinä häikkää alunperin? Mua kiinnostaa siksi koska mulla vikaa ei olla oviksesta löydetty mut kuitenkin kokeilen myös letroja boostausmielessä :)

Ovis tapahtui mitä ilmeisimmin myös ennen letrozoleja. Ainakin ultrien perusteella siellä kasvoi johtofollikkeli ja kertaalleen määritettiin verikokeesta loppukierrosta, josta todettiin ovulaation todella tapahtuneen.
Eli buustaajana oli selkeä lisäarvo ainakin tämän onnistuneen raskauden perusteella.
En tiedä kuinka suuri rooli oli sillä että myös aukiolotutkimus tehtiin juuri tässä plussakierrossa. Voihan se olla että jotain ollut kuitenkin tukkona ja auennut sitten siinä.
Kiitokset onnitteluista, toivon jokaiselle plussatuulia.

Muokattu viimeksi:
Mitäs tänne väelle kuuluu? :):)

Täällä on taas niin kummallista vaihteeks että o_O mulla on nyt jo yli viikon ollut maha kipeä päivittäin, semmosta aaltoilevaa menkkakipua. Aattelin että ovis olis tullut ja siitä johtuvaa, jos näin olis niin nyt olis dpo 11 menossa. mitään muuta tosiaan ei ole kuin sitä mahakipua ja tuntuu että vatsassa nipistelee. Normaalisti ennen menkkoja mulla tulee ihan järjetön tissikipu mitä ei nyt näy ollenkaan tulevan. Ja sitte oli sitä verta oletettua dpo 5 päivänä. Testin olen tehnyt ja siinä hyvin kuviteltuna ehkä joku viivan paikka. Menkkoja kuitenki odotan nyt kohta alkavaksi, mutta sitä mietin että jos menkat eivät tule ja raskaana en ole niin joudun varmaan sitten polille soitella asiasta? Vai miten te muut tekisitte:sorry: en tosiaan saanut mitään räikeää ovis plussaa tikkuun, tikutin yli viikon ja sitten lopetin ja tyydyin siihen yhteen ihan melkein plussa viivaan :grin tässä yrityksen aikana olen kuitenkin saanut pari plussaa ja ne on ollut kyllä heti reilusti tummempia kuin kontrolliviiva. Mutta nyt sitten ei millään tässä kierrossa. Mietin vaan että onko edes koko ovulaatiota tapahtunutkaan :eek:

Täällä piinapäivät menossa.
Puuhommissa vatsaa nippaili tällä viikolla, menkkojen pitäisi maanantaina alkaa. :shifty:

Erehdyin lukemaan ovistestistä raskaustestinä ja pitihän se testata.. selkeä viiva siihen tuli, muttei positiivinen. Mietin uskaltaisko raskaustestin tehdä:nailbiting:

Haisuli19
Oisko ollut kiinnittymisvuotoa dpo5? Ajoitus olisi ainakin oikea.
Ovis voi myös olla nopeasti ohi, joten se on voinut välähtää äkkiäkin plussaksi. Teitkö kerran vai kahdesti päivässä testin?

Ei muutakun kokeilemaan vai tykkäätkö odotella siihen asti että menkat myöhässä RouvaM? :)

Testailin kyllä kahteen kertaan päivässä, toivottavasti käynyt juuri niin että on ollut nopeasti ohi ja siksi ei näkynyt testissä vahvana plussana. Alkaa kuitenkin vain kummitella ajatus että mitä jos ovulaatiota ei sittenkään tapahtunut vaikka kp 11 oli 2x 13mm follia kasvamassa. Tämä homma on kyllä aina vähän semmosta jos ja jos homma, ja alkaa murehtimaan ja miettimään mitä kummallisempiskin ajatuksia:shifty::think005 Ja vielä enemmän mietityttää asiat tässä kierrossa kun ennen, nyt kun on vihdoin saatu lääkkeet avuksi:sorry:

Haisuli19
Aikoinaan kun oli vastaava lääke käytössä, niin minulla meni pari kiertoa, että alkoi toimia kuten pitää :) joten älä hätäile. Kyllä vielä onnistut!

Pelottaa/jännittää/kauhistuttaa testin teko :sour: niin hartaasti toivottu ja pettymyksiä tullut.. tekis mieli odottaa niihin menkkoihin.. saa nähdä malttaako :)

Heippa kaikille :Heartbigred Söin taas primolut kuurin ja kuukautiset olivat myöhässä joten tein raskaustestin johon sain hailun viivan. Seuraavana päivänä tein uuden hailun plussan ja alkoi runsas vuoto joten kemiallinen taisi olla... Vuoto on runsasta mutta teen sunnuntaina testin ihan varmuuden vuoksi vaikka en halua elätellä mitään toiveita.. nyt kuitenkin parin päivän päästä kuuluisi aloittaa letrozol kuuri ja ultrakin on varattuna. Tässä mietin kannattaisiko ultra perua ja jättää letrot tältä kierrolta syömättä ?.. Onko muilla kokemuksia ?

Täällä alkoi ekat menkat km jälkeen jee! Eli maanantaina pääsen letrot aloittamaan! Onko väliä mihin aikaan päivästä pillerin ottaa?

Itse ajattelin jättää geleen pois. Helmikuussa kun söin niitä 2pvässä, tulin raskaaksi, mutta olikin tm tai km. Km jälkeen söin yhtä. Jotenkin jäi niistä huono fiilis, ehkä pelkään et ne aiheutti km. Mut nyt enemmän luottoa oikeeseen lääkkeeseen!

Täällä alkoi ekat menkat km jälkeen jee! Eli maanantaina pääsen letrot aloittamaan! Onko väliä mihin aikaan päivästä pillerin ottaa?

Itse ajattelin jättää geleen pois. Helmikuussa kun söin niitä 2pvässä, tulin raskaaksi, mutta olikin tm tai km. Km jälkeen söin yhtä. Jotenkin jäi niistä huono fiilis, ehkä pelkään et ne aiheutti km. Mut nyt enemmän luottoa oikeeseen lääkkeeseen!

Aloitan siis yhdellä pillerillä ekan kierron. Sitten kahdella.

Muokattu viimeksi:
Takaisin