Letrozolin käyttäjiä?

@Manta-93 Feel u! Tuntuu pahalta tunnustaa se oma katkeruus. Mulla ne menkkaviikot on tosi pahoja ja itken vähän väliä. Oon vielä semmoisissa hommissa missä törmään pieniin vauvoihin. Välillä täytyy mennä oikein nurkan taakse puhaltamaan kun niin harmittaa se oman kehon toimimattomuus. Pahinta oli tossa viime keväänä kun sain toisen km ja yks tuttu päivitti raskausuutisia. Itketti niin et tuntu etten pysty mihinkään enään.

Ens maanantaina pitäis tehdä raskaustesti, mutta nyt jo oon sitä mieltä etten ole raskaana. Mulla ei oo mitään oireita. Kummassakin aikaisemmassa oli todella kovaa rintojen arkuutta mut nyt ei ole mitään. Lisäks oon ollu 2viikko enemmän tai vähemmän flunssasa ja tuntu et seinät kaatuu päälle. Meillä alkaa tosiaan keväällä keinohedelmöitys jos nyt ei saada aikaiseks mitään. Syyskuussa kun käytiin lääkärissä mieheltä pyydettiin spermanäytettä joka piti lokakuussa toimittaa. En halunnu painostaa ja muistutella kun aattelin et on muutenkin vähän erikoinen tilanne. Niin nyt viime kuussa kun kysyin siitä hän oli unohtanu koko jutun!! Piti aika paljon nieleskellä sitäkin etten ärähtänyt. Mutta nyt sekin on sit hoidettu ja ootellaan mitä sieltä sanotaan.

@Mimosa_ onneksi täältä saa vertaistukea🩷 itseäni on helpottanut tänne kirjoittelu, kaikki nämä tutut nimittäin ovat olleet niitä onnekkaita jotka onnistuneet 1-3 kierron aikana.. yhdelle puhuin ”piinapäivistä” ja hän hölmönä kysyi että mitkä ihmeen piinapäivät. Ihania ihmisiä kaikki ja onnen ansaitsevat, tuntuu vain itsestä niin pahalta ja ihan luuserilta.. Täällä onneksi ymmärretään niin ei ole tarvinnut edes sitten kavereille sen enempi asioista puhua, vuodatan teille 😜🩷

Itse olisin jo miehelle saattanut ärähtää tuosta, inhottavaa että ei ole hoitanut hommaa.. onhan se varmasti epämukavaa ja outoa mutta mielestäni lopulta pieni vaiva siihen nähden että me naisena joudumme syömään lääkkeitä ja kestämään kivuliaatkin toimenpiteet… Onneksi nyt miehesi kävi antamassa näytteen!

Onko sulla maanantaina mikä dpo?

Osaako joku muuten sanoa miten dpo lasketaan ovitrellen pistosta?

@Manta-93 on varmasti tosi raskasta kuulla työyhteisöstä noin monta raskausuutista oman lapsitoiveen vesittyessä kuukausi toisensa jälkeen. 😔💔 On ihan normaalia tuntea ensisijaisesti katkeruutta eikä onnea muiden puolesta. Kovasti toivon että teidän lapsitoive toteutuisi pian. 💛 Aiotteko pitää tämän kierron jälkeen jonkinlaisen hengähdystauon vai mikä suunnitelma? Joskus tauko voi tehdä ihmeitä. 💛

@Mimosa_ olipas ajattelematonta mieheltä unohtaa se simppanäyte... Ymmärrän kyllä että voi olla epämiellyttävä tilanne (pelko siitä että jotain tulee ilmi tai voi nolottaa koko asia) mut toi mitä Manta sanoi, että aika vähällä miehet pääsee tässä koko lapsettomuushoitokuviossa useimmiten, joten se oma tontti pitäisi kyl hoitaa! Toivotaan et näyte on normaali. Tsemppiä myös flunssan kanssa!

@Viikuna91 Nyt tulee pakostikkin hoitotauko kun kaksi seuraavaa ovulaatiota menee pyhien päälle. Enkö aio ovulaatiotakaan tikutella. Katsoo sitten mitä tekee. Koko tästä vuodesta on aikalailla käteen jäänyt vain muisto negatiivisista testeistä sekä keskenmeno, niin vallitsevaa tämä ”projekti” ja sen tuoma suru on ollut. Josko ensi vuonna olisi jotain muuta. En vain tiedä miten onnistuu ettei ajattelisi koko asiaa?

@Manta-93 No siis jos lasken irrotyspiikistä niin maanantaina olis dpo 16. Mutta taitaa menkat olla alkamassa kun rusehtavaa vuotoa oli havaittavissa nyt aamulla. Ärsyttää ihan hirveästi. Tuntuu että kaikki kärsii jo tästä kun oma nuppi alkaa pettämään.

Mun paras ystävä on näitä kun on raskautunu kun on istunu samalle sängylle miehen kanssa. Hän ei ihan ymmärrä tätä tunnetta ja tilannetta mikä on itellä. Kovasti yrittää tukea, mutta kyl totuus on et oon aivan liian katkera ja jatkuvasti pettyny ymmärtääkseni tai edes pystyväni vastaanottamaan mitään.

Täytyy kyl itekki sanoa, että tämä keskustelupalsta on kyllä itelle aika pelastus. Kaikki tietää miltä tuntuu ja löytyy sitä vertaistukea. Kiitti ihan kaikille siitä. ❤️

@Manta-93 onhan se tosi vaikeaa yhtäkkiä muka olla "tauolla" siitä kehon tarkkailusta jne. mistä on tullut jo niin kiinteä osa arkea. Siksi kai osa pitää todellisia taukokiertoja ehkäisyn kera, jolloin ehkä henkisesti voi jollain tavalla edes päästää irti siitä kyttäyksestä kun raskauden mahdollisuus on oikeasti 0%.

@Mimosa_ pahoittelut jos siellä menkat alkamassa. 😔💔 Mä en myöskään ole osannut tai halunnut edes yrittää liikaa avata lapsettomuusaspektia ystäville, joilla lapset tulleet helposti. Se suru on niin vaikea ulkopuolisen käsittää, ja just toi oma katkeruus sitä muiden helppoa onnistumista kohtaan... Helposti siitä tuli vain surua itselle lisää. Valitettavasti omalla kohdalla ne ystävyyssuhteet sitten koki tietyllä tavalla kolauksen meidän lapsettomuustaipaleen aikana. Luonnostaan vähän erkaannuttiin kun mä jätin niin ison osan senhetkistä elämää jakamatta. Nyt esikoisen syntymän myötä tilanne on tosin lähtenyt luonnostaan korjaantunaan onneksi, mutta olihan se aika yksinäistä silloin syvimmässä suossa, kun oli itse tietoisesti valinnut vain harvoja kenen kanssa jakaa sitä lapsettomuuden surua. Tää foorumi oli/on mullekin tosi tärkeä vertaistuen paikka. 💛

Täällä alkoi tiputtelu, vihdoin! Toivottavasti oikea vuotokin pian. Tosi huojentunut olo. Kunpa joulukuussa tulisi ovulaatio normaalisti. Esikoisesta plussasin joulun välipäivinä ja jos nyt tää kierto menisi normaalia aikataulua niin samaan aikaan on taas testipäivät.

@Mimosa_ Okei, onko vuoto jatkunut? Tuohan voi olla myös kiinnittymisvuotoa jos ei ole paljoa tullut, sopisi dpo päiviin. Mutta ymmärrän ettei halua valaa liikaa toivoa.
Hyvä että sinäkin löydät täältä tukea 🩷 niinkuin olen kertonutkin niin itsellä hyvin samanlainen tilanne että ystävät raskautuu kun vaan katsovat puolisoaan. Voidaan yhteisesti sopia että on täysin ok olla katkera ja harmissaan. Se ei tee meistä pahoja ihmisiä, vaan kertoo että lapsen saaminen on meille tärkeä asia ja toivoisimme sen onnen myös itsellemme 🩷 uskon myös että meidän vuoro on vielä!!

@Viikuna91 hyvä jos vuoto on nyt alkanut, saat rauhan mielelle ja katseen kohti uutta kiertoa. Siinähän olisi ihana hieman myöhäinen joululahja kun plussa tulisi. Aloitatlo letrot myös tähän kiertoon?

Omanapa: dpo5, ei mitään oireita mutta ei kyllä kuuluisikaan olla. Parin päivän takainen ketutus on laantanut ja todella pelottavalla tavalla on tosi toiveikas olo. Pelottavaa se on siksi että ensi viikolla tullaan tippumaan kovaa ja korkealta jos testi onkin nega. Jotenkin nyt vaan on sellainen tunne että tämä olisi meidän kierto.. toivottavasti saan pettymyksen jälkeen keräytyä itseni ennen joulua 😅 pari kertaa olen eilen hieman liikuttunut kun mietin sitä fiilistä jos testi olisikin ensi viikolla positiivinen.

Kp1! 🥳

@Manta-93 joo on letrot tulevassa kierrossakin!
Nauti tuosta toiveikkaasta olosta. 💛 Ihan riittävästi harmia ja surua teilläkin takana, joten jos nyt on toivoa ja kevyempi olo, niin ota siitä kaikki irti! 🥰 Toivon kovasti että teille tulisi ihana joululahja plussan muodossa. 💝

Mies kävi viimein antamassa näytteen ja saatiin tuloksetkin. Ja hyvältä näyttää ja niinkuin epäiltiinkin vikaa ei ole hänessä. Se on musta hyvä uutinen. :) Jee!

@Viikuna91 91 Sitä ei kans oikein jaksa siinä omassa surussaan alkaa ilmottelemaan ympäriinsä ettei tälläkään kertaa onnistunut. Itellä ainakin ne on aikamoisia breakdowneja kun menkat alkavat.
Ihana kuulla, että kuitenkin olette nyt alkaneet kähentymään
Kyllä se on vaan fakta, että kun elämäntilanteet on täysin erit on vaikea löytää yhteisiä juttuja.
Toivotaan, että se ovulaatiokin sieltä tulee. Tuntuu hassulta sanoa, että onneksi vuoto alkoi, mutta tarkoitan juuri, että taas pääsee eteenpäin. 🤗

@Manta-93 Salaa toivon myös että olisi kiinnitysvuotoa, mutta koitan koko ajan jarrutella niitä omia ajatuksia. Pikkiriikkistä tiputtelua on ollut edelleen eikä olo ole yhtään sellainen että kuukautiset alkaisi. Toki ei ole semmoinenkaan että olisi raskaana. Mulla on molemmissa raskauksissa ollut voimakkaasti rinnat kipeänä ja nyt ei siis mitään.
Hyvä idea tuo, että sovitaan yhteinen katkeruussopimus. ❤️ Kukaanhan meistä ei pahaa toivo kenellekkään, mutta jollain tapaa sitä omaakin pahaaoloa pitää käsitellä. Yleensä näissä on sitten kyse juurikin siitä ettei jumiudu siihen. Kaikki tunteethan on sallittuja.
Toivotaan parasta, että sun tunne osuu oikeaan. ❤️

Lääkäri sanos mulle, että raskaustestin voisi tehdä maanantaina. Käytiin ostamassa erityisherkkiä testejä ja kovasti tekis mieli tehdä jo sunnuntaina niin saisi koottua itsensä maanantaiksi töihin. 🤔 Mitä minaatte uskaltaiskohan sitä jo sunnuntaina tehdä?

@Mimosa_ Mielestäni ihan hyvin voit tehdä testin huomenna ja/tai sunnuntaina. Itsekkin aion illa rikkuri ja tehdä testin jo tiistaina kun on dpo10 ja myös keskiviikkona koska oikea testipöivä olisi torstai jolloin alkaa työputki. Siinö on sitten ti+ke aikaa kerätä omia sirpaleita taas kasaan että jaksaa olla sielä raskautuneiden keskellä kuuntelemassa vauvajuttuja..

@Mimosa_ hieno juttu et miehen näyte oli ok! 👍
Todellakin voit testata jos haluat. Mä testaan ite yleensä jo dpo8 lähtien koska saan sillä oudosti mielenrauhaa. Dpo10-11 on jo mielestäni tosi järkevä aika testata, silloin kai jo valtaosa raiskauksista näkyy testissä, joten miksi ei testasi. ☺️

@Viikuna91 ei ole vielä uusi kierto alkanut. Joka tarkoittaa sitä että ei päästä inssiin enää tälle vuodelle. 🙁
Pettymystä pettymyksen perään, ollut tämän vuoden teema.

Tsemppiä kaikille ❤️ Vaikeita asioita ja myös minua on tämä palsta auttanut vertaistuen muodossa kun ei lähipiiristä ole ketään ymmärtämään omia fiiliksiä.

Mä nyt sit tein sen testin tänä aamuna. Ja olen raskaana😭😭😭😭 En oikeen tiedä mitä ajatella ja oon nyt itkeny koko aamun. Mä pelkään sitä keskenmenoa, koska mulla on jo kaks km alla. Vaikea uskoa että tämä olisi erilainen. Vaikka oireet on ihan erit. Oliko täällä joku muu joka on raskautunu jo näiden letrojen avulla?

@Mimosa_ Voi onnea ihan hirmuisesti 🩷 ymmärrän varsin hyvin keskenmenon pelon. Sekin on varmaan asia että sen ymmärtää kunnolla vasta kun on kohdalle sattunut.. Koita ajatella nyt niin että tekin ansaitsette onnen ja nyt päivä kerrallaan sitä onnea kohti 🩷
Mitä oireita sinulla on ollut? Ja oliko nyt siis dpo15?

@Manta-93 Niin no sekin on ihan totta. Ja kiitos ❤️Hetken mietin, että uskallanko tähänkään laittaa että plussa tuli. Pelätään ihan hirveästi, että jotenkin jinksataan koko asia.

Ja joo jos nyt lasken oikein niin on dpo 15. Aikaisemmissa raskauksissa on ollut todella suurta aristusta rinnoissa ja toisessa kerkes pahoinvointikin alkaa. Nyt ei tunnu rinnoissa miltään, mutta närästää vähän jokaisen ruuan jälkeen. Mua ei yleensä närästä ollenkaan mut nyt on hiukan ollu sitä ilmoilla.

@Mimosa_ mää niin ymmärrän ton jinksauksen! Mulla on lähes kaikesta tää sama tunne; jos sanon jollekkin että ollaan hoidoissa, jos sanon testipäivän yms… 😂 tuntuu että kaikesta aina ajattelee että no nyt ei ainakaan mee hyvin mikään jos sanon näin. Tai varsinkin nyt kun itekkin oon sanonut että on jotenkin hyvä fiilis, niin varmasti siitä kohta rankastaan oikein isolla kädellä 😂
Nyt nauti vaan ❤️ oliko testissä viivat vahvat vai teitkö digin?

Voi @Allinen olen niin pahoillani. Tosi kurjaa ettette pääse enää inssiin tänä vuonna. 😔 Onneksi kotonakin voi yrittää että ei ihan hukkaan mene. Mutta ymmärrä et harmittaa. Miten pitkälle joulutaukoa on, eli voisiko uusi kierto alkaakin vasta niin että pääsette heti seuraavasta kierrosta heti joulutauon jälkeen inssiin?

@Mimosa_ onnea ihan valtavasti. 🥰💛 Me saatiin esikoinen letrojen avulla. Sitä ennen letrojen avulla toinen raskaus joka päättyi keskenmenon (olikohan rv8-9). 💔 Ymmärrän että on vaikea täysin iloita, kun pelko menettämisestä on läsnä. Tällä palstalla on tuo salainen puoli menetyksen kokeneille, sain sieltä itse valtavasti vertaistukea omassa raskaudessa keskenmenon jälkeen. 💛

@Manta-93 No siis joo mulla on ollu kans toi ei nyt ei mene hyvin. Kaikki se letrojen kanssa sekoilu kun söinkin pari päivää liian vähän, varmistelin piikityspäiviä, unohdin syödä terolutteja.. ajattelin jo et tää oli nyt semmonen harjottelu kierros et tämä ei voi nyt onnistua. Töissäkin on niin stressaavat ajat menossa et aattelin kortisolitasojen huitelevan pilvissä.

Tein digitestin ja otin sen sängynviereen kun en jaksanu juosta kylppäriin jännittämään. Siinä aamupöpperöissä ja silmät ristissä taisin sokaista mihenki taskulampulla ku tajusin et siinä lukee pelkkä 'raskaana'. En meinannu uskoa kun ei ollu laseja päässä että siinä ei ole ei sanaa edessä.

@Viikuna91 Se on muuten just niin ettei sitä km tajua ennenkuin sen on kokenu. En ainakaan ite ole ymmärtäny ja oon ollu just se hölmöläinen joka on sanonu, että eiku uutta yritystä vaan. 🤦🏻‍♀️ Hävettää oikein.

Mä jossain kohdin yritin hakeutua siihenkin ryhmään, mutta taisi silloin elämä taas ottaa yliotteen enkä jaksanutkaan osallistua. Vois olla kyl varmaan hyvä idea hakeutua sinne, koska se pelko tulee olemaan varmasti läsnä jahka sisäistän tän asian.

Oliko teillä @Viikuna91 myös kiinnityspiikki mukana siinä onnistuneessa raskaudessa? Söitkö myös terolutteja?

Täällä päättyi ”zen kierto” tänään ja kamelinselkä katkesi testailujen suhteen… dpo8 ja Ovitrellen pistosta 10 päivää (9 jos pistospäivää ei lasketa, pistin 29.11 klo 07 aamulla). Hailuraahan tuo testi näyttää ja tiedän että on Ovitrellestä mutta silti jostain syystä joku täpinä sisällä kasvoi.. pettymys tulee olemaan suuri kun tuo tuosta haalenee kokonaan pois. Pidätystäkin oli vain max pari tuntia takana..

Liitteet

• IMG_5746.jpeg
    IMG_5746.jpeg
    841.6 KB · Katsottu: 30
Takaisin