Letrozolin käyttäjiä?

Moikka, me aloitettiin viime kierrossa Letrot (kp 3-7), jonka jälkeen ultra missä näkyi kaksi kehittynyttä munasolua kummassakin johtimessa. Olivat kuulemma hyvän kokoisia 16mm. Ovuloinnin yhteydessä irroituspiikki ja siitä 4pvä eteenpäin aloitettiin terolutit.

Laskurin mukaan menkkojen piti alkaa 13.pvä. Isänpäivänä kuitenkin tuli hyvin tummaa ja paakkuista runsasta vuotoa joka kesti ehkä päivän tai kaksi. Lopulta myös normaalivuoto alkoi keskiviikkona. Raskaustesti oli negatiivinen.

Olen myös vähän huolissani, että piikitinkö kuitenkin väärään aikaan. Me ei saatu mitään tarkkoja ajankohtia vaan että kun ovistesti on positiivinen laitetaan irroituspiikki. Tein ovis testin silloin aamulla joka enteili plussaa. Testasin illalla uudestaan ja saatiin vahva plussa. Laitettiin piikki ja harrastettiin seksiä. Olikohan aikataulu kuitenkin pielessä? Jotenkin alan olemaan todella epävarma yhtään minkään asian suhteen.

Tässä kävi itseasiassa vielä niinkin kun aloitin letrot uudestaan söin vahingossa liian pienellä annoksella kaksi päivää. Sain aikamoisen romahduksen kun tajusin asian. Jotenkin alkaa oma jaksaminen olemaan kortilla tässä asiassa.

Kiva muuten että @Allinen sait sen kontrolliultran! Toivottavasti siellä olisi kuitenkin normaalisti kasvanut folli tässäkin kierrossa.
Niimpä! Vähän jännittää mitä ultrassa näkyy.
Tsemppiä myös sulle huomiseen testaukseen! 😊

@Mimosa_ uskoisin että pistit ihan oikeaan aikaan 😊 ja jos sulla viime kierrossa kehittyi neljä follikkelia niin jospa vahingossa otettu pienempi annos kasvattaisi myös pari.

Ultrassa käyty. Ei johtofollikkelia ja limakalvokin ohut, vain 5mm. Otan letroja vielä muutaman päivän lisää ja käyn maanantaina uudestaan kontrollissa.
Harmi juttu, mutta tosiaan hyvä että nyt sait sen "todistettua" ettei ovulaatiota ollut tulossa, ja lääkärit voi asiaan pohtia ratkaisua!

Mulla dpo9 nega testattu.

Ultrassa käyty. Ei johtofollikkelia ja limakalvokin ohut, vain 5mm. Otan letroja vielä muutaman päivän lisää ja käyn maanantaina uudestaan kontrollissa.
Voi hitsit! Mutta niinkuin Viikuna91 sanoi, nyt lääkärit voi pohtia ratkaisua. Toivotaan että maanantain ultrassa olisi toinen tilanne.

Viikuna91 harmi negatesti, mutta onneksi vasta dpo9! Onko huomenna myös testipäivä? Mulla ainakin raskaudessa (joka tosin meni kesken..) oli dpo9 ihan täyin nega mutta dpo10 näkyi jo hailuraa

Mulla on nyt letroja toinen päivä menossa ja on kyllä sivuoireita; kolottaa joka paikkaan ja väsyttää. Ultra mulla on ensi keskiviikkona, jännittää kun ei yhtään osaa aavistaa miten nää nyt ovulaatioon vaikuttaa.

@Allinen perus alavatsalla tuikkimista. Olo on yllättävän tasainen, ei siis mitään PMS juttuja vielä, eikä oikeen mitään menkkoja enteilevää.

Joko oot testannut uudestaan? 🤩
Joo, nega tänään dpo11. Tää on mulle sellanen päivä minkä jälkeen alkaa katse mennä uuteen kiertoon. En siis usko että plussaksi enää muuttuu. Kesken menneessä raskaudessa tosin plussa tuli vasta dpo12, mut silti.

Toivottavasti ens kierrossa ovis tulee ajoissa ettei satu just jouluaatto testipäivä. Ideaalia ois että ehtis menkatkin ennen joulua, mut ei taida ehtiä kuitenkaan.

Moikka, tänään käyty ultrassa ja siellä oli yksi pullea 2cm follikeli kasvanut. Ei onneksi se letrosekoilu vaikuttanu. Oon jotenki niin hermoheikko että sitäkin pelkäsin. Se mikä on erikoista niin laskureiden mukaan ovulaation pitäisi olla vasta ens viikolla, mutta lääkäri totesi tänään että se voi olla jo tänään tai huomenna. Nyt menossa kp 10. Tein ovistestin ja tänään ei ollu mut saa nähdä olisko huomenna sitten se. Saatiin nyt irroituspiikin lisäksi kiinnityspiikki ens viikkoon. Raskaustesti pitäis tehdä 9.12. Lääkärin mukaan vaikka aattelin et vast loppuviikosta. Onko kenelläkään kokemusta tästä?

@Viikuna91 Äh hitto! Ymmärrän tuon pohtimisen joulun suhteen.. Pistetään toiveeksi että jouluna ei alkaisi menkat vaan olisikin ”vähän” parempi joululahja tiedossa ❤️
Niin no totta tosiaan, toivotaan toki sitä plussaa ennemmin eikä niitä menkkoja! 😅

@Mimosa_ Onnea hyvistä ultra kuulumisista! En oo kiinnityspiikistä kuullutkaan, mitä sillä siis tarkoitetaan? Itse varmaan katsoisin sen raskaustestipäivän sen mukaan, milloin ovulaatio on. Laitatko irrotuspiikin siis ovulaatiotestin plussa päivänä vai? Raskaustestissä on mahdollista näkyä plussa siinä 8-10 päivää ovulaatiosta, yleisimmin.

@Mimosa_ Minua ainakin lääkäri ”varoitteli” että ovulaatio saattaa aikaistua Letrojen takia.

Miten olette muut tehneet alkoholin suhteen? Tänään olisi pikkujoulut ja mietin onkohan kuinka haitaksi ottaa lasillinen viiniä.. Aamulla otin viimeisen letron tältä erää. Muuten voisi hyvinkin olla ilman holia mutta väkisin varmasti tulee ”ollaankos sitä raskaana” kysymyksiä.. Mietin että ottaisin yhden lasin jota litkin koko illan.

@Viikuna91 Eli aikaisempina kertoina oli ohjeena pistää ovisplussapäivänä irroituspiikki. Nyt eilen tuli uutena tämä kiinnityspiikki, joka laitetaan sitten ensi viikolla. Tämä on nyt suora lainaus netistä kiinnityspiikistä: "Hedelmöityshoidossa ovulaatio voi joskus tapahtua liian aikaisin, jolloin raskauden mahdollisuudet pienenevät oleellisesti. Gonapeptyl-valmistetta käytetään vähentämään ja ehkäisemään ennenaikaisia LH-erityshuippuja, jotka voivat saada munasolun irtoamaan liian varhain."

Soitin nyt vielä varmuudenvuoksi aiheesta mehiläiseen ja siellä päivystävä kätilö käski toimia niinkuin ohjeissa oli. Liekö follikkeli ollut sitten lääkärin mielestä optimaalinen..? Harmittaa niin kovasti etten huomannut lääkäriltä kysyä mitä jos ovis testi onkin negatiivinen.

Kiitos onnitteluista ja toivotaan että tästä tulisi nyt jotain aikaiseksi. Alkaa turhauttamaan tämä.

@Manta-93 Ja joo voi olla tosiaan et on aikaistunu. Enpä muistanutkaan tätä yhtään.

Muokattu viimeksi:
Takaisin