Letrozolin käyttäjiä?

@Mimosa_ Minua ainakin lääkäri ”varoitteli” että ovulaatio saattaa aikaistua Letrojen takia.

Miten olette muut tehneet alkoholin suhteen? Tänään olisi pikkujoulut ja mietin onkohan kuinka haitaksi ottaa lasillinen viiniä.. Aamulla otin viimeisen letron tältä erää. Muuten voisi hyvinkin olla ilman holia mutta väkisin varmasti tulee ”ollaankos sitä raskaana” kysymyksiä.. Mietin että ottaisin yhden lasin jota litkin koko illan.
Mä oon ihan normaalisti juonut jos on sellainen tilaisuus ja fiilis ollut. Uskon että normaalin elämän jatkaminen ja sitä myötä tuleva hyvinvointi on tärkeämpi tekijä lapsettomuushoidoissa onnistumisen kannalta kuin tarkka sääntöjen noudattaminen. Toki jos ei juoda halua niin ei tietenkään tarvii, mutta en usko siihen että muuta elämää kannattaa laittaa paussille yrityksen ajaksi. ☺️ Se on harmi että ei voi olla holittomana ilman raskausuteluita. 😔

Ultrassa taas käyty ja eihän siellä mitään näkynyt. Paljon alle 10mm follikkeleita ja limakalvo alkanut jo ohentua. Aloitin terolutit tänään ja nyt sormet ristiin että seuraava ovulaatio tulee ennen joulua. Lapsettomuuspoli on kiinni 19.12 alkaen.
Turhautuneisuus purkautui käynnillä itkuna ja sovittiin lääkärin kanssa että vielä yksi kierto letroilla, sitten jotain muuta. Bemfolasta oli puhetta, onko siitä kokemuksia?

Hei,

Onko miten yleistä tuo irrotuspiikin käyttö letrojen yhteydessä? Jos ovulaatiotesti näyttää positiivista, niin eikö silloin ovulaation pitäisi tapahtua? Ajattelin aloittaa letrot seuraavista kuukautisista. Onko joillakin vain letrot käytössä vai aina lisänä terot tai vastaava?

@Allinen Harmittaa sun puolesta! Onneksi keinot ei kuitenkaan tähän lopu ja nähtävästi lääkärillä on heti jo seuraava suunnitelma mielessä ❤️ Bemfolasta ei oo mulla kokemusta.

@-90vuosimallia ymmärtääkseni on aika yleistä, en sitten tiedä miksi? Mulle sanottiin että katsovat nyt ekassa ultrassa otetaanko irrotuspiikki käyttöön

Huomenna ois kontrolliultra.. Ärsyttävästi nyt vähän flunssaa alkaa puskemaan päälle, masentavaa. En usko että inssistä on hyötyä jos oon kovin kipee kun eikös keho taistele silloin kaikkkea ylimääräistä vastaan.

@Allinen harmi ettei siellä ultrassa ollut hyviä uutisia. Toivottavasti ehditte ennen joulutaukoa vielä yhden kierron.

@-90vuosimallia meillä ei julkisella hoidossa ollessa ollut irrotuspiikkiä eikä luteaalivaiheen tukiääkkeitäkään, paitsi vikassa kierrossa (josta raskauduin) oli terolut.

Ärsyttää täällä ihan tosissaan kun ei menkkoja kuulu. Meillähän oli sinänsä epäselvä ovistilanne kun oltiin kipeinä ja positiivisesta testistä (se Cb hymynaama eli ei ole tulkinnanvarainen tulos) huolimatta en tuntenut ovista kuten yleensä. No, luotin testiin ja aloitin terot dpo3 kuten yleensä. Nyt on dpo15, eilen viimeksi kiusasin itseäni raskaustestillä (nega) mutta menkkoja ei vaan kuulu. Terot lopetin dpo13. Ärsyttää kun ei tiedä mikä kehossa nyt meneillään, jäikö se ovis tulematta, vai onko nyt syystä x tällainen pitkä luteaalivaihe.

Hei,

Onko miten yleistä tuo irrotuspiikin käyttö letrojen yhteydessä? Jos ovulaatiotesti näyttää positiivista, niin eikö silloin ovulaation pitäisi tapahtua? Ajattelin aloittaa letrot seuraavista kuukautisista. Onko joillakin vain letrot käytössä vai aina lisänä terot tai vastaava?
Mulla alotettiin ensin terolut kiertojen tasaamiseen, sit alko letrot ja terolut jatkui luteliaalivaiheen tukena. Näin mentiin viisi kiertoa. Kuudenteen kiertoon sain lisäksi irrotuspiikin ja tästä kierrosta raskauduin. Nyt rv 5+4 ja ens viikolla varhaisultraan varmistamaan, että onko siellä joku😍

Minkähän takia joillekin määrätään tuo terolut luteaalivaiheeseen, mutta kaikille ei? Oon miettinyt olisko tuo terolut hyvä tuki luteaalivaiheeseen jos siitä ei haittaa ole...

tayssissa irroituspiikki annetaan aina ovulaatioinduktio hoidoissa. Eikä ovulaatiotestejä pyydetä tekemään. Ultran perusteella määräävät päivän pistolle.

Täällä dpo9 ja raskaustesti negatiivinen. Tänään alkanut pms oireilut.

Minkähän takia joillekin määrätään tuo terolut luteaalivaiheeseen, mutta kaikille ei? Oon miettinyt olisko tuo terolut hyvä tuki luteaalivaiheeseen jos siitä ei haittaa ole...

tayssissa irroituspiikki annetaan aina ovulaatioinduktio hoidoissa. Eikä ovulaatiotestejä pyydetä tekemään. Ultran perusteella määräävät päivän pistolle.

Täällä dpo9 ja raskaustesti negatiivinen. Tänään alkanut pms oireilut.
Tuleeko irrotuspiikki siis pelkässä letro kierrossa, ilman inseminaatiota? Ihmetyttää miten eritavalla menetellään eri paikkakunnilla. Itse kävin 2 inseminaatiossa, letrot + terolut tukena, ei irrotuspiikkiä, tikutuksen (ovulaatio+) mukaan tehtiin inssi.

@-90vuosimallia
Ei tule inseminaatiota, mutta jos tulis niin sama juttu siinä. Tayssilta sanottiinkin että kaikissa paikkakunnissa ei anneta reseptiä irroituspiikkiin, mutta tuolla joka kierrossa määrätään se.

@Viikuna91 ymmärrän ärsytyksen.. olisiko sairastelu voinut sekoittaa kierron? Ehkä lh piikki kesti pidempään jolloin ovulaatiokin ollut sitten vasta myöhemmin.. Tämmöisiä arvailuja nyt vain.

Täällä tilanne se että kontrolliultrassa käyty, yksi 18mm follikkeli ja yksi (muistaakseni) 16mm follikkeli. Ovulaatio odotettavissa parin päivän sisälle mutta jos ei testissä näy positiivista perjantai aamuun mennessä, pistän irrotuspiikin. Jokatapauksessa inssi joko huomenna tai perjantaina.
Ja kuten aiemmin sanoin, flunssa iski.. pistää harmittamaan koska en tosiaaan usko että hedelmöittyminen voi flunssassa tapahtua, joten meneekö nyt tämän kerran hoidot ihan hukkaan.

@Manta-93 joo jotain tuollaista itsekin mietin, mut jos on ovulaatio viivästynyt ihan tosi paljon niin sitten ne terolutit (jotka aloitin oletetusti dpo3) on sen voineet estää kokonaan sen ovulaation... Plaah.

Hyvältä kuulosti sun ultrakuulumiset! Sanoiko lääkäri onko noi molemmat follit todennäköisesti irtoamassa vai? En nyt muista minkä kokoiset on sellaisia et ne todennäköisesti irtoaa siinä kierrossa. Onpa kurjaa toi flunssa, me oltiin kans oletetun oviksen aikoihin flunssassa...

Osaako kukaan vastata seuraavanlaiseen kysymykseen; pistin Ovitrellen n. Klo 8. Digi ovulaatiotestit tuli vasta sen jälkeen postissa ja tein ”huvin vuoksi” digitestin 2 tuntia pistämisestä. Testi näytti hymynaamaa. Vaikuttaako Ovitrelle noin nopeasti vai oliko oman kehon lh huippu?

@Manta-93 Täällä foorumilla monta vuotta pyörineenä olen lukenut monta kertaa siitä, miten juuri flunssakierrossa on plussattu! Itselläkin juuri menossa oleva raskaus alkoi kierrossa, jossa luteaalivaiheessa ja raskauden alkupäivinä oli flunssa. Eli flunssa ei tämän foorumilla kerätyn kokemusperäisen tiedon mukaan ainakaan haittaa raskautta. Joku teoria - en tiedä, miten todenperäinen - on että kun elimistöllä on kiire torjua muita vieraita eliöitä, alkio saisi enemmän rauhassa kiinnittyä.

Mä oottelen edelleen menkkoja (kp40). Pistää kyl mielen matalaksi että ekaa kertaa letroista huolimatta ovuloimaton kierto. 😔 Ne on mulla olleet tosi pitkiäkin joskus (60-70pv) mut toivottavasti terolut sen verran jeesasi että kierto katkeaisi aiemmin. Näissä on raskasta sekin että se pienenpieni toivonkipinä raskaudesta on kokoajan päällä kun ei menkkoja kuulu (realistisesti kyllä ois kai TODELLA epätodennäköistä ovuloida terolut kuurin aikana).

Mites muilla menee? Onko @Allinen uusi kierto jo alkanut?

@Viikuna91 onpa kyllä inhottava tilanne kun ei menkkoja nyt tule.. ja ymmärrän täysin tuon piinaavan tunteen kun sitten miettii josko silti olisi raskaana. Oletko ollut yhteydessä lääkäriin, olisiko sielä ideaa miten tilanne ratkaistaan kun terot ei nyt menkkoja tuoneetkaan?

Omassa navassa myös hankalat fiilikset. Taino kaksi päivää oli jo ihan suht toiveikas olo, tuntui että ehkä tämä on meidän kierto ja pelottavasti kerkesin jo fiilistellä kuinka ihanaa olisi että jouluksi tulisi plussa. Tänään palasin vapailta töihin ja kerkesin olla 2h kunnes työkaveri ilmoittaa raskaudesta. Ja tämä oli nyt _seitsemäs_ tälle syksyllle, meillä kovin pieni työyhteisö. Siinä sitten istuin kyyneleitä pidättäen neljän muun raskaana olevan seurassa kun hypetetään uutta tulokasta.
Samalla tulee myös huono olo kun on näin katkera että alkaa muiden uutiset itkettämään. Meni myös toiveikkuus kankkulan kaivoon, nyt on joka kerta juuri piinapäivillä kuullut uuden raskauden ja sitten itse pettyy, uskon niin käyvän nytkin. Tuskin niin hyvä tuuri olisi että nyt saisikin plussan ja pääsisi noiden onnellisten joukkoon..

Sovimme myös puolison kanssa että nyt tältä erää meidän yritys oli tässä, on ollut todella kuluttava syksy kokea pettymys ja samalla katsoa muiden kasvavia mahoja ja joka kuukausia uusia raskausuutisia. voi olla jostain outoa miksi peilaan näin paljon muihin, mutta ei vaan voi mitään.

Takaisin