Letrozolin käyttäjiä?

Letrot eivät tuoneet tuloksena kuin yhden kemiallisen. Hain tänään gonal f pistokset. Mitä irrotuspiikkiä nykyään käytetään? Hintaa koitan ennustaa kk tasolla koko lystille. 🙄
 
Ekasta letrokierrosta tarranut edelleen kyydissä mukana 🥹🥰 varhaisultra ja neuvola varattuna 9.9.

Tsemppiä ihan hirveästi kaikille hoitoihin!❤️
 

Liitteet

  • IMG20240817162453.jpg
    IMG20240817162453.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 50
Ekasta letrokierrosta tarranut edelleen kyydissä mukana 🥹🥰 varhaisultra ja neuvola varattuna 9.9.

Tsemppiä ihan hirveästi kaikille hoitoihin!❤️
Onnea teille hirveesti. 😌

Täällä on nyt eka letrokierto menossa ja toivo on vaihteeksi korkeella. Torstaina on kontrolliultra ja katotaan miten nää on purru. Nää letrot on tuntunu ainaki väsyttävän hirveesti ja välillä pientä nipistelyä alavatsalla. Jotaki siellä tapahtuu.
 
Täällä myös maanantaina olisi tarkoitus mennä ensimmäiseen kontrolliultraan.
Kp5 tunsin erittäin voimakkaan vihlaisun alavatsalla, liekö johtui letroista. Päivittäin ollut myö alavatsan pientä vihlontaa, painottuneena hieman enempi oikealle. Kovasti yritettävä rauhoittaa mieltä ja olla toivomatta liikoja, ettei tipu maanantina korkealta ja kovaa jos mitään ei olekkaan tapahtunut 😔

@Burkei oikein paljon onnea ❣
 
Hei,
Kaipaan apua hyvin hämmentävään tilanteeseeni… aloitin toissa kierrosta letrot annoksella 1tbl päivässä vaikka lääkäri oli määrännyt 2tbl päivässä, tämä kierto sujui hienosti, kp 28 ja menkat tuli niin kuin kuului. Nostin sitten annoksen tuohon lääkärin määrään 2tbl päivässä ja nyt menossa kp36, eilen tein aamusta ensin neg testin, sitten selvän pos ja sitten 2 neg. Tänään aamulla tein jälkeen neg testin. Olen ihan ihmeissäni ja surun murtama miten näin voi käydä?
Minulle on siis aloitettu yksityisellä lääkärillä letrot buustaamaan omaa ovulaatiota en ole siis varsinaisesti lapsettomuushoidoissa. Letrot aloitettiin jo kun yritimme kuopusta mutta kuopus ehti saada alkunsa ennen kuin ehdin aloittaa letroja. Nyt toiveena vielä yksi lapsi joten päätin nyt aloittaa letrot buustaamaan ovista koska ikä alkaa pian tulla vastaan joten aikaa ei ole lopuutomasti. Apua ja vertaistukea! ❤️
 
@Hoosa osalla ilmeisesti aamupissasta ei aikaisessa vaiheessa näy.. vaan just esim päivällä. Jatka testailua, varmimmin saat tiedon, kun käyt verikokeessa. Plussa on plussa, testeissä voi olla eroa ja virtsan voimmakkuudessa yms.. 🤔 jos kerta kuitenkin positiivisen kuin sait.. 🤔
 
@Kesäheinä85 onko näin? 😱Myönnän kokemattomuuteni tässä testinteko viidakossa.. miten pitkään pissan pitää olla rakossa? Kuopuksen plussasin puoliltapäivin sinä päivänä kuin kuukautisten piti alkaa, tuli hyvin vaalea viiva joka hiljakseen vahvistui. HCG verestä oli sillloin rv 4+1 52 eli ei ihan päätä huimaava, seuraava HCG arvo oli viikon päästä 1440. Epäilys et mulla HCG nousi kuopuksen aikana hitaasti.
Tosiaan tein ekan testin klo 5 aamulla (pidätys 5h) neg, toinen testi 3h pidätyksellä klo 8 oli pos. Ja pos lävähti tauluun heti kun pissa siihen kohtaan nousi. Tämän jälkeen tullut sitten negoja. Nyt ennen ja jälkeen kuopusta kierto on ollut säntillisesti 28päivää ja nyt tosiaan menossa jo kp36. Soitan huomenna neuvolaan ja pyydän päästä verikokeeseen.
 
Täällä on nyt käyty ultrassa, yksi johtava folli näkyi. Kooltaan oli 11mm nyt on kp10. Kätilö sanoi kyllä tilanteen olevan hyvä, katsotaan torstaina uudella ultralla onko tapahtunut kasvua. Toki mainitsivat jotenkin, että olisi muitakin kasvaneita muttei sen koommin niihin puutuneet. Liekö niin pieniä sitten.
Hui kauheaa kun niin jännittää. Omalla tavallaan niin toivoin, että näillä letroilla olis ollut hyväkin vaste. No se selviää sitten torstaina 🤞🏻
 
Täällä dpo 12 ja ei oireita. Dpo 8-10 oli lupaavan tuntuista alavatsan jomottelua ja runsasta vv mutta nekin lässähti. En ajatellut tehdä r-testiä ollenkaan tässä kierrossa, vasta sitten jos vuoto ei tulekaan.

Seuraava kierto kuudes ja viimeinen letrokierto. Mut veikkaan ettei ovista tule seuraavassa taaskaan kun joka toinen kierto on letroilla ollut ovuloimaton. Mistähän lie sekin johtuu🤦
 
Täällä on nyt käyty ultrassa, yksi johtava folli näkyi. Kooltaan oli 11mm nyt on kp10. Kätilö sanoi kyllä tilanteen olevan hyvä, katsotaan torstaina uudella ultralla onko tapahtunut kasvua. Toki mainitsivat jotenkin, että olisi muitakin kasvaneita muttei sen koommin niihin puutuneet. Liekö niin pieniä sitten.
Hui kauheaa kun niin jännittää. Omalla tavallaan niin toivoin, että näillä letroilla olis ollut hyväkin vaste. No se selviää sitten torstaina 🤞🏻
Mullakin oli tänään ultra kp9. Mulla oli muutama 11mm follikkeli. Ollut Letrojen sijaan Gonal-f tässö kierrossa. Letroilla ei ole tullut vastetta toivotulla tavalla. Kai siis se 11mm on tässä vaiheessa ihan hyvä kun lääkäri kehoitti vaan jatkamaan vielä pistelyitä. Mulle varattiin ens viikon maanantaille kontrolliultra, mikäli ei positiivista ovulaatiotestiä oo vielä siihen mennessä tullut 😅 Päivitäthän miltä sitten sulla torstaina näyttää? :)

@Allinen toivottavasti vielä täst tärppäis 🙌🏼 Anteeksi jos ootkin jo aiemmin laittanu ja menny multa ohi, mutta oliko sulla myös gonal-f käytössä vai pelkkä Letrozol?
 
@Allinen toivottavasti vielä täst tärppäis 🙌🏼 Anteeksi jos ootkin jo aiemmin laittanu ja menny multa ohi, mutta oliko sulla myös gonal-f käytössä vai pelkkä Letrozol?
Pelkät letrot on käytössä. Oli tarkoitus siirtyä inseminaatioon kuudennen letrokierron jälkeen, en tiedä käytetäänkö niissä sitten pistoksia vai letroja edelleen.
 
Mullakin oli tänään ultra kp9. Mulla oli muutama 11mm follikkeli. Ollut Letrojen sijaan Gonal-f tässö kierrossa. Letroilla ei ole tullut vastetta toivotulla tavalla. Kai siis se 11mm on tässä vaiheessa ihan hyvä kun lääkäri kehoitti vaan jatkamaan vielä pistelyitä. Mulle varattiin ens viikon maanantaille kontrolliultra, mikäli ei positiivista ovulaatiotestiä oo vielä siihen mennessä tullut 😅 Päivitäthän miltä sitten sulla torstaina näyttää? :)

@Allinen toivottavasti vielä täst tärppäis 🙌🏼 Anteeksi jos ootkin jo aiemmin laittanu ja menny multa ohi, mutta oliko sulla myös gonal-f käytössä vai pelkkä Letrozol?
Onko sulla irroituspiikki käytössä? Minä pistelen kans gonal-f 50 yksikköä nyt neljättä päivää (kp 6) ja ens ma (kp 12) vasta vasteultra. 🤔 Mielestäni rohkeaa, mutta eipä letrotkaan ihmeitä tehneet ja ovis niillä kp 14-19.
 
Onko sulla irroituspiikki käytössä? Minä pistelen kans gonal-f 50 yksikköä nyt neljättä päivää (kp 6) ja ens ma (kp 12) vasta vasteultra. 🤔 Mielestäni rohkeaa, mutta eipä letrotkaan ihmeitä tehneet ja ovis niillä kp 14-19.
Eilen lääkäri ei maininnut mitään irrotuspiikistä, varmaan sen takia, kun ei mitään selvää johtofollikkelia ollut. Uskoisin, että jos ennen maanantain kontrollia ei oo ovulaatiota tullut (alan testaamaan huomenna) ja maanantain ultrassa olisi joku potentiaalinen follikkeli, niin sitten olisi irrotuspiikin vuoro. Pistelen kanssa vielä Gonal-f 50yksikköä loppuviikon.
Tällä kerralla olen kyllä tuntenut pistelyä oikeessa munasarjassa. Tätä ei ole tapahtunut ensimmäisen letrokierron jälkeen, niin ehkä ovulaation mahdollisuus vielä on 🙌🏼 Toki oon kyllä saanu kehiteltyä itelleni kaikki maailman raskausoireetkin tässä yli vuoden aikana, niin en enää osaa ees luottaa omiin tuntemuksiin 🤣

Toivottavasti sillon kp 12 kaikki olisi sulla tosi optimaalisesti 🙌🏼

@Allinen jotenkin jännää miten musta kaikkialla nää lääkitysasiat on niin erilaisia. Toivottavasti kuitenkin tästä kierrosta olisi tärpännyt ✨
 
Muokattu viimeksi:
@Diins niimpä, tosi paljon eri käytäntöjä lääkitysten ja seurannan suhteen. Mulle esimerkiksi ei ole tehty mitään lisätutkimuksia lapsettomuuteen liittyen ultran lisäksi. Meillä yksi lapsi ennestään ja pari lääkäriä on sanonut että kunhan ovulaatio saadaan tapahtumaan niin raskautuminen on lähes varmaa koska miehen näytteessä ei vikaa ollut. 🤔

Sanoin aiemmin etten aio testata mutta taas sitä repsahti! Ehkä tunnin pidätyksen jälkeen tein PC:n liuskatestin joka testiajalla nega, MUTTA katsoin tuntia myöhemmin ja siihen oli ilmestynyt roskishaamu?? Testailen huomenna uudestaan. 🙈
 
Takaisin
Top