Letrozolin käyttäjiä?

Osaatko sanoa, kuinka tuo adenomyoosi todettiin ultran avulla, mitkä asiat viittasi siihen?
Näytti minullekin kohdun kokoa ja sen että on laajentunut. Jossain osissa myös jotain muodostumaa, mitä nyt en muista mitä se oli. Mutta pääasiassa siis siitä, että kohtu on normaalia kookkaampi. Mutta oli useampi tekijä. Kunhan kantaan tulee tarkempi tieto, katson sieltä. Meni vähän ohikin...

@MiiMii93 ompa harmi, tsemppiä ja jospa nyt sais hoitoja kohdennettua paremmin kun syy ehkä tiedossa!

Täällä kp30 ja ovista tikutettu tähän saakka ilman plussaa. Nyt ajattelin lopettaa ja odottaa uuden kierron alkua. Tässä kuussa en syö terolutia vaan luomuna mennään, jännittää kuinka pitkäksi kierto venyy. Seuraavassa kierrossa mennään edelleen letroilla, mutta ultrataan kp 10-12 ja inseminaatio tehdään jos sattuu ovis arkipäivälle.

Osaatko sanoa, kuinka tuo adenomyoosi todettiin ultran avulla, mitkä asiat viittasi siihen?
Kysymys ei ollut mulle mut vastaan, kun mullakin näkyi adenomyoosiin viittavaa tutkimuksissa. Mulla ei ollut suurentunut kohtu, vaan kohdun lihaksen pinta oli jotenkin epätasainen, eikä sileä. Näin muistelen, omakantaan ei kirjoitettu muuta kuin epäily adenomyoosista.
Tuolta linkistä kuva 2. ja siitä F:n kaltainen uskoisin mulla olevan.

Kysymys ei ollut mulle mut vastaan, kun mullakin näkyi adenomyoosiin viittavaa tutkimuksissa. Mulla ei ollut suurentunut kohtu, vaan kohdun lihaksen pinta oli jotenkin epätasainen, eikä sileä. Näin muistelen, omakantaan ei kirjoitettu muuta kuin epäily adenomyoosista.
Mulla siis lienee tuo A. Puhui seinämien paksuudesta ja kohdun kokonaiskoosta.

Täällä alkoi yk 20. Melkein huvittaa puhua "yrityksestä" kun ei sillä tunnu olevan mitään merkitystä. Yritti tai ei niin tulos on kuukaudesta toiseen sama. On taas menkkojen alettua mieli niin maassa.. 😑 Mut nyt letrot kehiin taas, kun niitä kerran kaapissa vielä on ja ivf suunnitteluun vielä reilu kuukausi 💪🏼

Mulle lääkäri myös näytti siitä kohdun ulkopuolelta että sieltä pitäisi just olla sellaisia vaaleita läikkiä ja epätasaisuutta jos kyse on adenomyoosista.

Täällä olis toinen letrokierto käynnissä, minä vaan en saa vahvoja ovulaatiotestin tuloksia. Viime kierrossakin ovulaatio on kuitenkin todistettu tapahtuneeksi verikokeilla vaikka tikuun ei täysin vahvaa viivaa tullutkaan. Tässä kierrossa ilmeisesti sama juttu, mutta nyt vahvin tulos kp13 kun viimeksi sain kp16. Siitä mieleen tulikin, kuinka paljon muilla on lertokierroissa ovulaation ajankohta vaihdellut?

Täällä olis toinen letrokierto käynnissä, minä vaan en saa vahvoja ovulaatiotestin tuloksia. Viime kierrossakin ovulaatio on kuitenkin todistettu tapahtuneeksi verikokeilla vaikka tikuun ei täysin vahvaa viivaa tullutkaan. Tässä kierrossa ilmeisesti sama juttu, mutta nyt vahvin tulos kp13 kun viimeksi sain kp16. Siitä mieleen tulikin, kuinka paljon muilla on lertokierroissa ovulaation ajankohta vaihdellut?
Mulla ainakin vaihteli letroilla kp 13-18 tuli ovulaatio. Mä en jaksa tihrustaa niitä tikkuja ja arpoa, et mikä on positiivinen. Mä oon jo pitkään käyttänyt digitestejä ja niillä on joka kierrossa löytynyt ovulaatio, joten olen todennut, et käytän mieluummin niitä, vaikka rahaa niihin meneekin!

Mulla on nyt viisi edellistä kiertoa ollut ovis aina kp 13. Eli ei juurikaan oo aiemminkaan letrojen kanssa heitellyt. Mä myös käytän digitestejä koska viivojen arpominen on hermoja vievää.

Mulla ainakin vaihteli letroilla kp 13-18 tuli ovulaatio. Mä en jaksa tihrustaa niitä tikkuja ja arpoa, et mikä on positiivinen. Mä oon jo pitkään käyttänyt digitestejä ja niillä on joka kierrossa löytynyt ovulaatio, joten olen todennut, et käytän mieluummin niitä, vaikka rahaa niihin meneekin!
Itse ostin myös tähän kiertoon digitaaliset, eivät minulla toimineet. Tavan testi paljasti ovulaation vaikkei täysin viivat tummuneetkaan.

Heippa, hyppään tänne ketjuun taas mukaan. 👋🏻
Olin täällä 2022 aktiivinen kun esikoista yritettiin, hän nyt 1v taapero. Ollaan puolison kanssa tämä kesä tjottailtu, mutta nyt tästä kierrosta eteenpäin apuna taas letrozol. Viimeeksi söin letrozolia muistaakseni kuudessa kierrossa, joista kaksi raskautta (toinen meni kesken). Toiveet on siis korkealla että taas onnistuttaisiin.🥹

Nyt siis kp3 tätä kiertoa eli tästä lähtee taas. 🌈 Ilman letroja ovikset tulleet siinä kp20 tietämillä tänä kesänä. Esikoista yrittäessä en välttämättä ovuloinut ollenkaan ilman lääkettä (kierrot oli tyyliin 60pv usein). Letrot on mulla aiemmin aikaistaneet oviksen kp15-17 tietämille muistaakseni.

Mä liputan kans ovulaation digitestin puolesta. On niin paljon kivempi se kuin yrittää tihrustaa viivoja! Tosin tälleen 2v aktiivisesti raskautta yrittäneenä ne oireet kyl tunnistaa vaikka unissaan. 🙈

Muokattu viimeksi:
Meillä on nyt menossa viides kierto letroilla. Ensimmäisessä ovulaatiota ei tapahtunut ollenkaan, toisessa ja neljännessä kierrossa ovulaatio oli kp14, mutta kolmannessa kierrossa jo kp11 eli mulla on ollu nyt muutaman päivän vaihtelua.

Ja mää en myöskään oo tahtonut saada viivatesteihin aina kunnon positiivista. Viiva kyllä vahvistuu selvästi, mutta ei oo kunnon positiivinen. Vahvoilla viivoilla oon tehny lisäks digitaalisen testin ja usein siihen on tullu hymynaama, mut esim tuollon kp11 ovulaatiosta en saanut ollenkaan positiivista testiä, mutta verikokein varmistettiin, että ovulaatio oli tapahtunut🤔

Ootteko kokeilleet tehdä kaksi testiä päivässä @Pohdiskelija @Henko ? Joillain kai se huippu voi olla tosi nopea ja 24h testausvälillä sen voi missata.
Oon pyrkiny tekemään kaks testiä päivässä sit kun viiva lähtee tummumaan, mutta silti saattanut jäädä yhtä vahva viiva näkemättä. Mutta ilmeisesti myös vuorokaudenaika voi vaikuttaa tuohon. Ennen tein testin monesti heti aamulla ja sit illalla vasta toisen ja saatto se tasavahva viiva jäädä näkemättä, mut viime kierrossa tein toisen testin jo iltapäivästä niin sillon sain jopa kontrolliviivaa vahvemman testiviivan😍 Tästä joku sanoi täällä toisessa keskustelussa.

Oon pyrkiny tekemään kaks testiä päivässä sit kun viiva lähtee tummumaan, mutta silti saattanut jäädä yhtä vahva viiva näkemättä. Mutta ilmeisesti myös vuorokaudenaika voi vaikuttaa tuohon. Ennen tein testin monesti heti aamulla ja sit illalla vasta toisen ja saatto se tasavahva viiva jäädä näkemättä, mut viime kierrossa tein toisen testin jo iltapäivästä niin sillon sain jopa kontrolliviivaa vahvemman testiviivan😍 Tästä joku sanoi täällä toisessa keskustelussa.
Okei, hyvä kun löytyy ne keinot mitkä itsellä toimii! 🤩 Vaikka se ovisplussan "kiinni saamimen" nyt sinällään ei vaikuta kun ovis kuitenkin todistetusti tulee, mut onhan se hitsin tyydyttävää saada edes siihen ovistikkuun plussa. 🤣

Täällä aika matelee! Koko kesä mennyt tosi nopeasti enkä oo kokenut edes piinapäiviä millään muotoa raastaviksi. Mutta nyt nää letrot pisti ihan uuden vaihteen tähän hommaan, ja oon yhtäkkiä tosi malttamaton. 😅 Täällä siis nyt kp6.

Onko jollain piinapäivät alkamassa? 🌈

Okei, hyvä kun löytyy ne keinot mitkä itsellä toimii! 🤩 Vaikka se ovisplussan "kiinni saamimen" nyt sinällään ei vaikuta kun ovis kuitenkin todistetusti tulee, mut onhan se hitsin tyydyttävää saada edes siihen ovistikkuun plussa. 🤣

Täällä aika matelee! Koko kesä mennyt tosi nopeasti enkä oo kokenut edes piinapäiviä millään muotoa raastaviksi. Mutta nyt nää letrot pisti ihan uuden vaihteen tähän hommaan, ja oon yhtäkkiä tosi malttamaton. 😅 Täällä siis nyt kp6.

Täällä mennään kp20 ensi viikon su olisi 2vk oletetusta ovulaatiosta. Vielä olisi ensi viikko odottelua.

Joo kyllä se ovisplussa vaan saa itellekki hymyn huulille etenkin kun monen monta kiertoa on menny niin, ettei ovista oo ollenkaan tapahtunu! Mun pitäis olla ovulaation ajasta kärryillä et osaan sit alottaa tukilääkityksen oikeena päivänä😬

Itekki huomaan et letrojen myötä laskee päiviä paljon aiempaa tarkemmin😅 Mää oottelen ovisplussaa ihan lähipäiville, nyt kp12😬

Onko teillä muilla muuten määritelty miten monta kiertoa letroilla yritetään ennen kuin siirrytään muihin keinoihin, jos ei toivottua tulosta oo tullut?🤔

@Pohdiskelija aiotko testata vai odottaa kunnes menkat myöhässä? :) Toivottavasti tulisi se toivottu lopputulos tästä kierrosta teille! 🌈

@Henko mikä tuki teillä on luteaalissa? :) Mulla on ollut terolut ja luget vaihdellen.
Meillä silloin aikoinaan esikoista yrittäessä (julkisella) oli kokoajan puhe että letroja kokeillaan ~6kk. Sen jälkeen meillä olisi tehty muutamaan kiertoon vielä OI eri lääkkeillä (pistettävät ja irrotuspiikki) + inseminaatiot samalla. Ja sitten olisi ollut IVF.

@Henko mikä tuki teillä on luteaalissa? :) Mulla on ollut terolut ja luget vaihdellen.
Meillä silloin aikoinaan esikoista yrittäessä (julkisella) oli kokoajan puhe että letroja kokeillaan ~6kk. Sen jälkeen meillä olisi tehty muutamaan kiertoon vielä OI eri lääkkeillä (pistettävät ja irrotuspiikki) + inseminaatiot samalla. Ja sitten olisi ollut IVF.
Terolut on testipäivään asti ja jos joskus sen plussan saisi nii siitä rv8 asti sit lugesteron😊

Tuosta puolesta vuodesta oon kuullu aiemminki, meillä nyt lääkäri on sanonu et voitais mennä tällä vuoden loppuun eli siinä tulis 8 kiertoa. Meinaa vaan alkaa itseä turhauttamaan ja mietityttämään, et onko tässä järkeä niin kauaa, mutta kait ne lääkärit tietää🤷🏼‍♀️ Sitäkin oon miettiny et kannattaisko pistettäviä kokeilla, vaikka letroillakin on nyt saatu ovisplussa🤔

Takaisin