Letrozolin käyttäjiä?

Nyt KP 13 ja ei ovisplussasta tietoakaan 🤷 ei olojen, eikä testien perusteella. Edellisissä kierroissa oli KP 14 ovis.
Täällä sama juttu! KP14 menossa ja oviksesta ei tietoakaan, tänään toki ehkä pikkuisen alkanut olla limoja joten jospa se sieltä tulisi🫢

Toivottavasti meille tulis ne ovisplussat pian!
 
Kp16 ja ovisplussa pyörähti testiin viimeinkin!🤩
Hiukan harmittaa että eilen ei millään jaksettu talletella, viimeksi perjantaina. Tänään ja huomenna tietty sit "pakko" jaksaa, onneksi mies on myös täysillä mukana tässä ja iloitsi mun kans tästä plussasta kun ei näitä usein tule❤️
 

Liitteet

  • IMG_20240729_111032.jpg
    IMG_20240729_111032.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 27
Kp16 ja ovisplussa pyörähti testiin viimeinkin!🤩
Hiukan harmittaa että eilen ei millään jaksettu talletella, viimeksi perjantaina. Tänään ja huomenna tietty sit "pakko" jaksaa, onneksi mies on myös täysillä mukana tässä ja iloitsi mun kans tästä plussasta kun ei näitä usein tule❤️
Samoissa mennään. 🤞 Täällä ovisplussa tänä aamuna (olis voinu olla jo eilen jos oisin testannut, mutta tikut oli vähissä). 😅
 
Täällä kp 10 ja tällä kertaa taas kohtuu luottavainen olo 😅. Ainut vaan että pääsin uuteen työpaikkaan ja koeaika on 6kk. Jos nyt tulisinkin raskaaksi niin jännittää kuinkahan pahana olisivat uudessa työpaikassa 🤔 raskaushan ei ole koeaikapurun tai irtisanomisen peruste mutta jännittää silti suhtautuminen jos raskaaksi nyt tulisikin. Yritystä en haluaisi tauottaa uuden työpaikan takia.
 
Ovistestiin tuli aamulla plussa, kp 17 tänään. 🥳 Vähän epäilen että olisi ollut plussa jo eilen illalla, koska eilen aamulla liuska oli tasavahva mutta digi näytti negaa. Nyt illalla alkoi oviskipu joka yleensä alkanut noin 24h ovis+ eli täsmäisi siihen että ovisplussa ois jo eilen. No eipä se niin päivän päälle ole, harmi vaan kun mies reissussa niin huomenna vasta pääsee puuhiin uudestaan, edellisestä kerrasta jo pari päivää.

Onko muilla mikä tilanne?
 
Ovistestiin tuli aamulla plussa, kp 17 tänään. 🥳 Vähän epäilen että olisi ollut plussa jo eilen illalla, koska eilen aamulla liuska oli tasavahva mutta digi näytti negaa. Nyt illalla alkoi oviskipu joka yleensä alkanut noin 24h ovis+ eli täsmäisi siihen että ovisplussa ois jo eilen. No eipä se niin päivän päälle ole, harmi vaan kun mies reissussa niin huomenna vasta pääsee puuhiin uudestaan, edellisestä kerrasta jo pari päivää.

Onko muilla mikä tilanne?
Tuo on kyllä niin mahtava tunne, kun saa selkeen positiivisen😍

Täällä ihmetellään et tapahtuikohan ovista ollenkaan tässä kierrossa, liuskatesteillä selkee lh nousu ja lasku, mutta ei kuitenkaan vahvimmillaankaan positiivinen. Oireet kuitenkin viittas siihen, että ovis ois voinut olla sillon🤷🏼‍♀️ Ultrassakaan ei lääkäri pystyny sanomaan varmaksi. Perjantaina koitetaan, jos verikokeella saatais selvyys, niin tietää miten jatketaan.
 
Tuo on kyllä niin mahtava tunne, kun saa selkeen positiivisen😍

Täällä ihmetellään et tapahtuikohan ovista ollenkaan tässä kierrossa, liuskatesteillä selkee lh nousu ja lasku, mutta ei kuitenkaan vahvimmillaankaan positiivinen. Oireet kuitenkin viittas siihen, että ovis ois voinut olla sillon🤷🏼‍♀️ Ultrassakaan ei lääkäri pystyny sanomaan varmaksi. Perjantaina koitetaan, jos verikokeella saatais selvyys, niin tietää miten jatketaan.
Ootko kokeillut digitestejä? Mulla oli apua niistä kun ei tarvinnut arpoa onko plussa vai ei. Oliko sulla ultraa ennen ovista?
Mulla oli myös viime kierrossa ovislimat mutta testi ei ollut pos vaikka olikin lähes tasapaksut viivat. Luin jostain että vaikka oireet on, munasolu ei välttämättä ole edes kasvanut. 🤦
 
Ootko kokeillut digitestejä? Mulla oli apua niistä kun ei tarvinnut arpoa onko plussa vai ei. Oliko sulla ultraa ennen ovista?
Mulla oli myös viime kierrossa ovislimat mutta testi ei ollut pos vaikka olikin lähes tasapaksut viivat. Luin jostain että vaikka oireet on, munasolu ei välttämättä ole edes kasvanut. 🤦
Oon tehnyt digitestin aina kun liuskan viivat on ollut vahvat, mut se näytti nyt negatiivista. Viime kierrossa liuska oli vain aavistuksen vahvempi kuin nyt, mutta sillon digi positiivinen.
Tuo lh huippu tuli odotettua aikasemmin niin ultra oli vasta vähän sen jälkeen. Lääkäri meinas, et limakalvosta ja keltarauhasesta pitäis nähdä, et onko ovulaatio tapahtunut vai ei. Limakalvo oli ok, mut keltarauhasta ei varmaksi löytynyt🤔
 
Dpo9 ja eka negatesti tehty😅
Oireita ei oikein ole muuta kuin ennen menkkoja oleva pahoinvointi ja yökötys, ehkä jotain pieniä alavatsatuntemuksia ollut
 
@Burkei odotan innolla, miten teidän viivat vahvistuu 😍 meillä samoihin aikoihin sekä yritys alkanut, että PCOS-löydös, joten luo toiveikkuutta! 💝

Täällä letrot toista kertaa käytössä, maanantaina ultra. Nyt kp 9 ja vähän ovulaation tyylisiä tuntemuksia. Kierto mulla yleensä lähemmäs 40 päivää, joten ovulaatioon en vielä usko, voikohan tuntemukset olla munarakkulan kypsymisestä johtuvaa?

Onko täällä PCOS:ta kärsiviä, joilla normaalipaino? Oon pohtinut johtuisko oma PCOS heikosta ruokavaliosta ja jonkun täällä vinkkaama Glukoosikumous kirja on vahvistanut omaa käsitystäni. Jos jotain hyvää tässä raskautumattomuudessa niin ainakin se on pistänyt ihan eri tavalla miettimään omia elintapoja. Ruokailutottumuksia oon alkanut muuttamaan, mutta on pitkä prosessi saada keho tasapainoon, toivottavasti siitä olis apua raskautumiseen 🤞
 
@Burkei odotan innolla, miten teidän viivat vahvistuu 😍 meillä samoihin aikoihin sekä yritys alkanut, että PCOS-löydös, joten luo toiveikkuutta! 💝

Täällä letrot toista kertaa käytössä, maanantaina ultra. Nyt kp 9 ja vähän ovulaation tyylisiä tuntemuksia. Kierto mulla yleensä lähemmäs 40 päivää, joten ovulaatioon en vielä usko, voikohan tuntemukset olla munarakkulan kypsymisestä johtuvaa?

Onko täällä PCOS:ta kärsiviä, joilla normaalipaino? Oon pohtinut johtuisko oma PCOS heikosta ruokavaliosta ja jonkun täällä vinkkaama Glukoosikumous kirja on vahvistanut omaa käsitystäni. Jos jotain hyvää tässä raskautumattomuudessa niin ainakin se on pistänyt ihan eri tavalla miettimään omia elintapoja. Ruokailutottumuksia oon alkanut muuttamaan, mutta on pitkä prosessi saada keho tasapainoon, toivottavasti siitä olis apua raskautumiseen 🤞
Toivon kans että lähtisi oikeasti vahvistumaan!🥹
Olisihan se mahtavaa jos heti ekasta letrokierrosta tärppäisi, vaikkakaan en ole vielä uskaltanut antaa itseni täysin innostua tästä.
 
Hei, liityn myös tänne keskusteluun! Ensimmäisen letrozol kiertoni kanssa.

Vähän taustatietoa ensin, olemme 26 ja 29 vuotiaita. Meillä lapsettomuusmatkaa tällähetkellä takana pian 2v. Tiesin jo alusta asti, että vaikeuksia tulee olemaan minun puoleltani. Minulla kk hyvin epäsäännölliset kierrot 35-110. Kävin terkkarissa ja gynellä, jotta saataisiin asiaa eteenpäin kun vuosi on mennyt. Gyne sanoi aikanaan, ”mahdollinen ovulaatiohäiriö”. Matkanvarrella söin puolivuotta terolutteja (ja satunaisesti muutenkin) jotka toimivatkin hyvin kun niitä söi.
Loputa pääsimme lapsettomuustutkimuksiin, täällä todettiin minulle PCOS. Ylipainoa minulla on, mutta sen verran ettei bmi 35 raja ylittynyt. Mieheni näytteet priimaa. Ensimmäisenä lapsettomuuslääkäri määräsi metforem lääkityksen ovulaatioiden ja painonpudotuksen tueksi, kk kierto kyllä lyheni seuraavassa kierrossa 20pv luulen metforemin tähän auttaneen. Ja painoa tippunut n. 5kg. Lapsettomuuspoli jäi tuolloin kesäsululle. Nyt elokuussa aukesivat ja aloitetaan hoidot suunnitellusti, tänään alkoi ensimmäinen Letrozol kierto. Hirveästi jännittää onko näistä itselle mitään hyötyä ja saadaanko näillä omaa pientä alkuun ❤️✨
 
Mäkin kirjoittelen nyt ensimmäistä kertaa tänne. Meillä yritystä takana 1 v 7 kk ja dg selittämätön sekundaarinen lapsettomuus. Tässä kierrossa ensimmäiset letrot ja inssi. Inssipäivänä oli tosi positiivinen olo, mutta nyt tulkitsee kyllä jo kaikki oireet lähestyviksi menkoiksi😅
 
Takaisin
Top