Letrozolin käyttäjiä?

@MiiMii93 Mulla on myös tullut letrojen tupla-annoksella rintakipua mutta ei turvotusta. 🤔

Jotenkin tässä kierrossa semmoinen plääh-olo. Ei millään jaksaisi ovista tikuttaa kun jotenkin sellainen fiilis ettei tässäkään kierrossa onnistu. Sairaalasta tuli viesti kesäsulusta joka kestää syyskuun alkuun, joten sinne saakka ei saa mihinkään vastauksia, seurantaa tai muutoksia annoksiin jos näyttää ettei tuplaletrot toimi. Kp13 nyt, ei vielä merkkejä tulevasta oviksesta.

Apua! Dpo9 on kyllä paha! Vois periaatteessa testata, mutta ei voi luottaa mihinkään tulokseen oikeen 😅 tsemppiä! Pian jo pystyy ja toivottavasti sieltä tulisi plussa!

Mulla oli 3 johtofollia ultrassa. eli saatiin taas kielto yrittää 😔 vaikuttaa siltä, että joko pitää jatkaa menopur-pistoksia tai sit yksittäisillä letroilla (mutta niistä ei oo tähän mennessä tullut tulosta).. lääkäri aikoi konsultoida kolleegoita ja palaa myöhemmin - elokuuhun menee seuraava hoitokierros joka tapauksessa
Voi ei kuinka ikävä kuulla, että oli liikaa folleja kypsynyt ja yrityskielto napsahti!! 😔 Tsemppiä sinne elokuun odotteluun, toivottavasti silloin löytyy sopivat lääkkeet ja annokset❤️

Mä nyt päivittelen vielä oman tilanteen: eli taustalla pcos ja nyt oli toinen letro kierto ja käytössä tupla annos. Johtofolli vasemmalla kp12 ja ovis tapahtui kp16. Ja niin vaan sitten tärppäsi täällä! 😭❤️ En oikein pysty sisäistämään tätä vieläkään. Toivottavasti nyt vaan kaikki menisi hyviin ja vauva saataisiin syliin.

Tsemppiä siis kaikille tänne ja plussatuulia, toivottavasti teillä kanssa pian onnistaa ❤️

Voi ei kuinka ikävä kuulla, että oli liikaa folleja kypsynyt ja yrityskielto napsahti!! 😔 Tsemppiä sinne elokuun odotteluun, toivottavasti silloin löytyy sopivat lääkkeet ja annokset❤️

Mä nyt päivittelen vielä oman tilanteen: eli taustalla pcos ja nyt oli toinen letro kierto ja käytössä tupla annos. Johtofolli vasemmalla kp12 ja ovis tapahtui kp16. Ja niin vaan sitten tärppäsi täällä! 😭❤️ En oikein pysty sisäistämään tätä vieläkään. Toivottavasti nyt vaan kaikki menisi hyviin ja vauva saataisiin syliin.

Tsemppiä siis kaikille tänne ja plussatuulia, toivottavasti teillä kanssa pian onnistaa ❤️
Vau! Onneksi olkoon ❤️❤️ nyt vaan paljon tsemppiä alkuraskauteen ❤️

Onko muilla turvonneet rinnat letroja syödessä? Omat nyt toiseen kiertoon turposivat ja kipeytyivät. 🤔

Joskus on juuri ennen ovulaatiota vähän turvonneet, mutta nyt ovat samanlaiset kuin raskauden aikana. Googlaten en löytänyt johtuuko letroista. Nyt KP 9.
Mulla ekalla letrokierrolla tuli todella kipeät ja turvonneet rinnat ennen ovulaatiota. Silloin rintojen kipu alkoi 4 päivää enne ovulaatiota.
Muilla kierroilla ovulaatio ei ole onnistunut.
Hyvin voi siis olla oire tulevasta ovulaatiosta :)

Onko teillä muilla vaihdellut oviksen ajankohta letroilla? Nyt jo kp 18 eikä vieläkään ovisplussaa. Aiemmissa onnistuneissa letrokierroissa ovis+ on tullut aina kp16.

Vieläkö tässä odottelisi vai laittaisi terolutit töihin? Oon ehkä hieman hätähousu ja järkikin sanoo että voi vaihdella mutta silti pakko kysyä 😄

Onko teillä muilla vaihdellut oviksen ajankohta letroilla? Nyt jo kp 18 eikä vieläkään ovisplussaa. Aiemmissa onnistuneissa letrokierroissa ovis+ on tullut aina kp16.

Vieläkö tässä odottelisi vai laittaisi terolutit töihin? Oon ehkä hieman hätähousu ja järkikin sanoo että voi vaihdella mutta silti pakko kysyä 😄
Joo mulla on vähän vaihdellut, oisko aina tullut kp 12-16, yleisimmin kp 13 tai 14. Jos terolutit aloittaa nyt ja sieltä oiskin ovulaatio tulossa niin terolut myöhästyttää ovista joten kierto vielä pitkittyisi. Oottelisin siis vielä hetken 😊 Ne on kalliita mutta oon tykännyt testata cb:n liiloilla ovista niin on saanut osviittaa siitä että ovis on tulossa.

Joo mulla on vähän vaihdellut, oisko aina tullut kp 12-16, yleisimmin kp 13 tai 14. Jos terolutit aloittaa nyt ja sieltä oiskin ovulaatio tulossa niin terolut myöhästyttää ovista joten kierto vielä pitkittyisi. Oottelisin siis vielä hetken 😊 Ne on kalliita mutta oon tykännyt testata cb:n liiloilla ovista niin on saanut osviittaa siitä että ovis on tulossa.
Kiitos tiedosta 😄 ehkä maltan vielä muutaman päivän testailla jos se ovis vaikka tulisikin vielä. Käytän cb:n pinkkejä testejä nyt. Liilat vilkkuvat eivät ole toimineet mulla oikein, ne vilkutti toisessa letrokierrossa muistaakseni 11 päivää putkeen ilman pysyvää hymynaamaa.

Täällä toinen letrokierto ja ovis plus eilen illalla, aamulla ja päivällä näytti edelleen plussaa, muttei vahvistunut enää eilisestä. Aamulla alkoi myös oviskivut, huomattavasti lievemmät kuin viimeksi eli se kysta oli varmaan syynä paineen tunteelle. Samalla puolella nytkin kyllä tuntemukset on. KP 13 nyt.

Laitetaan sormet ja varpaat ristiin. Ainakin on yritetty tässä kierrossa joka päivä viikon aikana. 😆 Eikä tunnu vielä pakkopullalle. Ollut oikeastaan aika kivaa ja kutkuttavaa. Vaikka jokaisen kierron lopussa on joutunut pettymään. Yk 8/9 km jälkeen kierto sekoili, mistä nyt sitten letrot tasaamaan. 🙏

Tänään jo kp20 eikä ovista vieläkään. Eilen alkoi ovisliman kaltainen vuoto mutta testit negaa😮‍💨 sunnuntaihin asti testaan vielä mutta vahva tunne ettei tässä kierrossa ovuloida. Mun aiempi viesti kp13 oli joku etiäinen kun silloin jo tuntui että menee harakoille tämä kierto🤦

Tänään dpo 5, ei oireita. Mulla ei oo kyllä yhtään vahva fiilis. On sovittu että elokuun menkkojen jälkeen (eli seuraava kierto) aloitetaan pistoshoidot. Olen henkisesti asennoitunut, että siihen jatketaan. 😬🥲

Oon pitkään lukenut näitä keskusteluja, mut ehkäpä se pitää vihdoin itsekin liittyä mukaan 😅Meillä yritystä takana reilu vuosi, 10/23 sain PCOS-diagnoosin, jota olin itse epäillytkin jo pidempään.

Toukokuussa oli ensimmäinen letrozol kierto 1tbl/vrk kp 3-7. Kp11 ultrassa isoin folli reilun 10mm ja toinen 9mm. Tuossa kierrossa ovulaatiota ei tullut ollenkaan ja piti syödä terolut kuuri vuodon aikaansaamiseksi.

Nyt toinen kierto letroilla menossa, johon annostusta nostettiin vähän: kp3-7 1+2+1+2+1 tablettia. Kp12 ultraan mennessä odotukset oli aika matalalla, mut yllärinä siellä olikin yli 23mm folli! Vähän alko huolettaan, kun ovistestit ei ollu vielä lähteny yhtään vahvistuun, mut seuraavana päivänä tulikin sitte hymynaama😍 Nyt piinapäivät menossa ja aika matelee😩

Miten kävi, tuliko plussia @MiiMii93 ja @Henko ?

Mulla taitaa olla kierto nyt ihan sekaisin. Nyt jo 4pv terolut-kuurin päättymisestä mutta ei näy vuotoa 😤 luin jostain että jos terolut ei käynnistä kuukautisia, on estrogeenin vaje mutta eikö letrot nimenomaan blokkaa estrogeenin tuotantoa jonka seurauksena follikkelit kypsyy? Ärsyttävä kun ei saa polille yhteyttä jotta saisi vastauksia, ottaakohan työterveys kantaa kuukautisongelmiin 🤔 aina ennen teroilla alkanut menkat 3pv viimeisestä tabusta.

Mulla taitaa olla kierto nyt ihan sekaisin. Nyt jo 4pv terolut-kuurin päättymisestä mutta ei näy vuotoa 😤 luin jostain että jos terolut ei käynnistä kuukautisia, on estrogeenin vaje mutta eikö letrot nimenomaan blokkaa estrogeenin tuotantoa jonka seurauksena follikkelit kypsyy? Ärsyttävä kun ei saa polille yhteyttä jotta saisi vastauksia, ottaakohan työterveys kantaa kuukautisongelmiin 🤔 aina ennen teroilla alkanut menkat 3pv viimeisestä tabusta.
Mulla kävi yhden terolut kuurin kanssa niin, että menkat ei myöskään alkanut millään. Kun olin klinikkaan yhteydessä he sanoi, että odottele rauhassa. Jos ei ala 1-2kuukauteen niin syö uudestaan. Olin ihan superturhautunut tähän vastaukseen. Tässä vaiheessa kierto oli kestänyt jo reippaasti yli 50 päivää. Menkat alkoi sitten 2,5 viikkoa teroluttien lopettamisen jälkeen.
Tsemppiä hirveesti!
Toki ei oo turhautuminen väistynyt, kun sen jälkeinenki letrokierto oli ovuloimaton, ovitrelle-pistoksellakin. Ja nyt pitää syödä kuukausi minipillereitä, että saataisi munasarjojen yliaktiivisuus rauhoitettua, jotta vois mahdollisesti saada joskus ovulaatiota aikaseks 🙃

ya 1/23, Pco diagnoosi 10/23, Oi-hoidot 3/24, 4/24, 7/24

Dpo9 ja 10 varhaiset testit selkeen negatiivisia ja usko tähän kiertoon aikalailla mennyt😔 Pitää vielä viikonloppuna testata ja jos edelleen nega niinku uskon, niin lopettaa sit tukilääkitys ja toivoa, et uusi kierto alkais pian🤞🏼

Ei plussaa tännekään. Nyt menossa KP 6 ja ihan tosi masentunut olo. Johtuu ilmeisesti letroista. Iski toisena lääkkeen otto päivänä (isompi annos kuin ennen) ja tuntuu vaan pahenevan. Mietin että keskeytänkö tämän kuurin (illalla ja huomenna pitäisi vielä ottaa lääkkeet) ja kuinka nopeasti olo normalisoituu..? Onko muilla vastaavaa? Mitään syytä ei muuta ole. Olen lomalla ja kaikki hommat muuten ok. 🙈

Haittavaikutuksista bongasin ihan yleiseksi sivuoireeksi. 😬

@Henko ja @MiiMii93 harmi 😔

@Diins :lle myös tsemppiä! On kyllä pitkä aika odottaa pari kuukautta kun muutenkin henkisesti raastavaa tämä hoitojen läpikäynti. Ultrattiinko sulla munasarjoja ennen ovitrellea? Olen luullut että ovitrellellä ovulaatio tulee ns. "aina".

@Henko ja @MiiMii93 harmi 😔

@Diins :lle myös tsemppiä! On kyllä pitkä aika odottaa pari kuukautta kun muutenkin henkisesti raastavaa tämä hoitojen läpikäynti. Ultrattiinko sulla munasarjoja ennen ovitrellea? Olen luullut että ovitrellellä ovulaatio tulee ns. "aina".
Kiitos kovasti!
Ultrattiin joo. Folikkeli oli ennen pistosta 18mm. Jokaisella kerralla johtofollikkelit on ihan hyvin kasvanut, mutta jostain syystä ne ei tahdo irrota 😅 samoin mäkin olin ymmärtänyt, että ovitrellella se ovulaatio tulis aina.
Nyt alkaa onneks taas toivo kasvaa seuraavaa hoitokertaa kohti ja toivottavasti tekis minipillerit tehtävänsä 🙌🏼

Takaisin