Letrozolin käyttäjiä?

Kirjoittelen nyt tännekin..

Mulla 1 tabletti ei ole tehonnut aikaisemmissa kierrossa ja kesätauon takia mun pistoshoitojen jatkuminen venyy syksylle.. eli ajattelin itsenäisesti testata tuplata letro annoksen, menkat alkoi tänään ja en ehdi enää kontrolli ultraan, kun klinikka sulkee juhannuksena.. eli uskaltaisikohan itsenäisesti tuplata 🤔 mulla ei ole ovista tullut itsenäisesti, vaan aina tarvittu ovitrelle pistos siihen.. mutta ilmeisesti muillakin letrojen tupla-annos auttanut jopa oviksen tapahtumiseen..? Tuntuu, että joka paikasta saa vähän eri ohjeet - mun oma klinikka ei halua, että asiakkaat edes syö yhtä letro tablettia ilman kontrollia, eli heiltä ei auta kysellä mielipiteitä 😅
Toki jos uskaltaa ”ottaa riskin” kai sitä voi kokeilla. Ainakin itsellä ollut kaikki Letrokierrot niin erilaisia, etten ehkä uskaltaisi 🙈 ekassa kierrossa yhellä tabletilla tuli ovis liian aikaisin, tokalla kierrolla yhellä ei tapahtunut mitään ja nyt kolmannessa oli tuplat ja ovitrelle käytössä. Mitä ymmärsin HUS:ssa niin suositus olisi, että jos tietyllä annoksella on saatu todettua ovulaatio ilman ovitrellea voi Letroja käyttää itsenöisesti :) Kävin myös erikseen pcon takia pcosn erikoistuneella gynellä ja hän sanoi samaa. Kuitenkin on aina mahdollinen riski siitä, että liian moni munasolu kypsyisi. Vaikka toki pieni :)
Jos sulla on mahdollisuus voisit varmaan varata yksityiselle ultra-ajan pelköstään?
 
Toki jos uskaltaa ”ottaa riskin” kai sitä voi kokeilla. Ainakin itsellä ollut kaikki Letrokierrot niin erilaisia, etten ehkä uskaltaisi 🙈 ekassa kierrossa yhellä tabletilla tuli ovis liian aikaisin, tokalla kierrolla yhellä ei tapahtunut mitään ja nyt kolmannessa oli tuplat ja ovitrelle käytössä. Mitä ymmärsin HUS:ssa niin suositus olisi, että jos tietyllä annoksella on saatu todettua ovulaatio ilman ovitrellea voi Letroja käyttää itsenöisesti :) Kävin myös erikseen pcon takia pcosn erikoistuneella gynellä ja hän sanoi samaa. Kuitenkin on aina mahdollinen riski siitä, että liian moni munasolu kypsyisi. Vaikka toki pieni :)
Jos sulla on mahdollisuus voisit varmaan varata yksityiselle ultra-ajan pelköstään?

Kiitos! Mä nyt soitin klinikalle ja kyselin olisko heillä suositella toista ultra-paikkaa 😅 lupasivat soitella myöhemmin tänään - toivottavasti löytyisi aika jostain 😊 jotenkaan ei malttaisi heittää yrityskiertoja vain hukkaan
 
Ei auttanut letrojen tupla-annos ainakaan tässä kierrossa 😥 täti tuli rytinällä joten uuteen kiertoon mars. Letrot jatkuu tuplana mutta mietin kannattaisiko aloittaa terolut vielä oviksen jälkeen? Eikö sitä käytetä myös kiinnittymisen tukena? Aiemmista viesteistä luin että joillekkin oli määrätty terot myös tähän tarkoitukseen. Luteaalivaihe oli 13pv eli sinänsä ihan normaali.
 
Ei auttanut letrojen tupla-annos ainakaan tässä kierrossa 😥 täti tuli rytinällä joten uuteen kiertoon mars. Letrot jatkuu tuplana mutta mietin kannattaisiko aloittaa terolut vielä oviksen jälkeen? Eikö sitä käytetä myös kiinnittymisen tukena? Aiemmista viesteistä luin että joillekkin oli määrätty terot myös tähän tarkoitukseen. Luteaalivaihe oli 13pv eli sinänsä ihan normaali.
Mulla on esimerkiksi just näin. Letrot tupla-annoksena ja kolme päivää ovulaatioplussasta terolutit käyttöön kiinnittymisen tueksi.
 
Okei kiva tietää!
Millä annoksella syöt terolutit oviksen jälkeen? Alkaako vuoto heti kuurin päättymisen jälkeen vai venyykö luteaalivaihe tosi pitkäksi?
Mä syön teroluteja yhden aamulla ja yhden illalla. Luteaali venyy luonnollisesta muutamalla päivällä eli on sen 14-15 päivää yleensä. Mä siis testaan dpo 10 ja lopetan sitten lääkkeen jos testi on nega. Mulla kaikki raskaudet on siis näkynyt dpo 10. Ohje olisi jatkaa dpo 14 asti ja testata sitten.
 
Tänään dpo 10 ja ei minkäänlaisia oireita. En usko tärppiin. Menkkojen pitäisi alkaa viimeistään torstaina (luteaali aina 12-13pv).

Mulle ei annettu ohjeeksi käydä ultrassa, mutta taidan varata sen silti sinne heinäkuun alkuun KP. 10-11 aikaan Ovumialla. Ajan ennemmin sinne kuin meen uudelleen tänne Terveystalolle. 🙄
 
@Jolinda pääsitkö syömään letrot tähän kiertoon? 😊

@MiiMii93 voi harmi kuulla ❤️ toivottavasti kuitenkin oisikin tärppi käynyt, vaikka ei tunnu siltä 🤞 aiotko testailla vai odotella menkkoja?

Mulla nyt siis eka kierto letroja tupla annoksella menossa (1tbl /vrk annos ei tuonu mitään vastetta). Kp12 kävin ultrassa ja vasemmalla näkyi 14mm johtofolli 🤩 sain perjantaina kp15 tosi vahvan ovisplussan testiin ja oireista päätellen ovis oli lauantaina. Oli kyllä runsaimmat ovislimat koskaan ja sit kovaa vatsan juilintaa/kipuilua ja turvotusta. Sunnuntaina oireet selkeesti väistyi ja nyt tänää lämmöt oli kohonnut 👌 soittelin tos illasta gynen kanssa ja hän sanoi, että progesteroni arvon voisi ottaa 6-8 päivää positiivisesta ovistestistä, mutta ei tartte tässä kierrossa just juhannuksena, ellen itse halua. Niin jätän sen mittauksen sit ens kiertoon. Mä sain luvan syödä nyt letroja tuolla tupla annoksella ilman kontrolli ultria, sanoi että husissakin toimitaan näin ja tää kierto meni hyvin. Toki jos jotain tulee nii varailen herkästi aikaa tsekkaukseen. Ja sanoi et maksimi on 6 hoitokiertoa letroilla ja sit pitää siirtyä kokeilemaan jotain muuta. Mut voi toivottavasti, kun nyt tärppäisikin 🥺 tänään siis dpo2 ja mieletöntä, että saa piinailla pitkästä aikaa monen kierron ovuloimattomuuden jälkeen. Ja en muistanutkaan, kuinka persiistä nää luteaalivaiheen oireet itellä on 😑 nukun huonosti, sykkeet on korkeella ja herkästi migreeniä tulee.
 
@Minnnis Odottelen menkkoja alkavaksi torstaille. Jos ei ala, niin sitten testaan, mutta epäilen tarvetta. Kaikissa aiemmissa alkaneessa raskauksissa olen tiennyt kyllä näillä päivillä, että tärppi on käynyt. 😔

Ovumia näköjään kesätauolla missä oon käyny, eli elokuulle jää ultra väkisin. Taidetaan mennä sokkona tuleva kierto, ei siis olisi edes tarvinnut kuin yhden, mutta oli tuota kystaa tms ja nestettä kohdussa hieman. 🤔
 
Mun oli tosiaan tarkoitus syödä vielä 1 kierto letrozolia ja käydä ultrassa tsekkaan vaste ennen kesätaukoa (jolloin ei suositeltu itsenäisesti letrozolia syömään ilman mahdollisuutta kontrolliultraan). Inseminaatiota ei suunniteltu koska kesäsulku kolkuttelee ovella.
Eilen ultrassa kp11 näkyi kuitenkin jo 21mm johtofollikkeli ja saatiin aika inseminaatioon huomiselle 😮
Eli ehditään sittenkin tehdä 2. iui ennen kesäsulkua! 🥰
Viime kierrossa kp10 folli oli vasta 12mm, eli en yhtään osannut odottaa tätä. Näköjään voi eri nopeudella follit kasvaa eri kierrossa!
 
Muokattu viimeksi:
@Jolinda pääsitkö syömään letrot tähän kiertoon? 😊

@MiiMii93 voi harmi kuulla ❤️ toivottavasti kuitenkin oisikin tärppi käynyt, vaikka ei tunnu siltä 🤞 aiotko testailla vai odotella menkkoja?

Mulla nyt siis eka kierto letroja tupla annoksella menossa (1tbl /vrk annos ei tuonu mitään vastetta). Kp12 kävin ultrassa ja vasemmalla näkyi 14mm johtofolli 🤩 sain perjantaina kp15 tosi vahvan ovisplussan testiin ja oireista päätellen ovis oli lauantaina. Oli kyllä runsaimmat ovislimat koskaan ja sit kovaa vatsan juilintaa/kipuilua ja turvotusta. Sunnuntaina oireet selkeesti väistyi ja nyt tänää lämmöt oli kohonnut 👌 soittelin tos illasta gynen kanssa ja hän sanoi, että progesteroni arvon voisi ottaa 6-8 päivää positiivisesta ovistestistä, mutta ei tartte tässä kierrossa just juhannuksena, ellen itse halua. Niin jätän sen mittauksen sit ens kiertoon. Mä sain luvan syödä nyt letroja tuolla tupla annoksella ilman kontrolli ultria, sanoi että husissakin toimitaan näin ja tää kierto meni hyvin. Toki jos jotain tulee nii varailen herkästi aikaa tsekkaukseen. Ja sanoi et maksimi on 6 hoitokiertoa letroilla ja sit pitää siirtyä kokeilemaan jotain muuta. Mut voi toivottavasti, kun nyt tärppäisikin 🥺 tänään siis dpo2 ja mieletöntä, että saa piinailla pitkästä aikaa monen kierron ovuloimattomuuden jälkeen. Ja en muistanutkaan, kuinka persiistä nää luteaalivaiheen oireet itellä on 😑 nukun huonosti, sykkeet on korkeella ja herkästi migreeniä tulee.
Oi tsemppiä piinailuun! 😍 Tiedän niin tuon tunteen, että saa vihdoin edes piinailla 😅

Mä aloitin tuplaletrot kans ekaa kertaa 😊 sunnuntaina on kontrolliultra! Toivon, että siellä olisi yksi johtofolli, pelottaa että joko on liian monta tai ei yhtään 😅 nyt kyllä on ainakin juilinut vatsaa paljon, eli jotain tapahtuu..
 
Takaisin
Top