Letrozolin käyttäjiä?

Uutena ketjuun. Eka kierto letroilla. Yritystä takana marraskuusta, yksi vkm joulukuussa. Pitkät kierrot/ovuloimattomat kierrot ongelmana. Viimeksi kp 10 ultrassa oli tosi ohut limakalvo ja kierto jäikin ovuloimattomaksi.

Nyt viimeinen tabletti otettu ja maanantaina ultra. Ei sivuoireita, ei mitään oireita. Jännää!
 
Uutena ketjuun. Eka kierto letroilla. Yritystä takana marraskuusta, yksi vkm joulukuussa. Pitkät kierrot/ovuloimattomat kierrot ongelmana. Viimeksi kp 10 ultrassa oli tosi ohut limakalvo ja kierto jäikin ovuloimattomaksi.

Nyt viimeinen tabletti otettu ja maanantaina ultra. Ei sivuoireita, ei mitään oireita. Jännää!
Tsemppiä ekaan letro kiertoon! 🤩 Toivottavasti ultrassa näyttää maanantaina hyvältä!

Täällä alkoi menkat tänään 🥳 toiveikkain fiiliksin siis pääsee uuteen kiertoon ja tällä kertaa tupla annos letroja. Bookkasin ultran jo sinne kp12.
 
Ovis+ tuli kp16 ja eilen ovispäivänä kp17 oli ihan järkyttävät alavatsakivut oikealla puolella missä oli kaksi follikkelia. Toki voimakas kipu voi johtua isommasta letroannoksestakin? 🤔 Ovislimaa tuli myös ihan järjetön määrä pari päivää, mutta loppui jo heti ovispäivän iltana.
Sänkypuuhiin päästiin vain kaksi kertaa, neljä päivää ennen ovista ja ovista edeltävänä päivänä. Jäi harmittamaan kun mies ei ollut kotona ovispäivänä niin sitä ei pystytty hyödyntämään. Jospa nämä riittäis 🤞
 
Täällä kans tupla-annoksella Letroja menty tämä kierto. Nyt kp11. Saapa nähdä, miten tässä käy. Mullahan oviksen kanssa ei ole mitään ongelmaa; vuoden verran tullut siinä kp17 (paitsi keskemenojen jälkeen tullut myöhemmin). Mitään ultraa ei ole, mutta toisaalta jos lähtis useampiki munasolu liikkeelle niin oisko osumatarkkuus parempi. Tuskin 🤔 ikä tekee tässä paljon. Oisin toivotun, että ovis ois tullut vähän aikaisemmin mutta tuskin on tulossa.
 
Vaste letroille oli hyvä. Vaikka gyne vähätteli tarvetta niille (oli erinkuin viimeksi). Olin kuulemma erittäin hedelmällinen, mitä nyt oli jotain nestettä kohdussa, mitä oli myös viimeksi. En tiedä mitä se on. Vaihtoi kuvakulmaa ja sano et tää on hyvä. 🤔

Oli kuitenkin kypsyneitä rakkuloita yksi, toinen vähän pienempi. Lisänä munasarjakysta.

No jospa tämä kierto olisi se meidän kierto. 🙏 KP 14 paikkeilla ovulaatio tiedossa kuten kuuluu. 😍
 
No on kyllä super vaste! Aamulla o+ ja KP 13 😍

Käsittämätöntä kun edelliset kierrot eivät ovuloineet kai ollenkaan! Edellinen kierto oli kehittänyt vain kystan munasarjaan.
täällä kp13 ja ovisplussaa ei ainakaan tänään ja tuskin huomennakaan. Uskon, ettei tämä tupla-annoskaan Letroa ovista aikaista, mutta pääasia tietenkin että ovis tulee 🙏 flown mukaan ovis sunnuntaina mutta uskon, että voi tulla jopa pe tai la. Saapa nähdä.
 
No on kyllä super vaste! Aamulla o+ ja KP 13 😍

Käsittämätöntä kun edelliset kierrot eivät ovuloineet kai ollenkaan! Edellinen kierto oli kehittänyt vain kystan munasarjaan.
Hei jee ihanaa, että Letrot siellä toimii! 😍

Ja @Rimpukka toivottavasti siellä pian ovis ilmaantuu 🤞

Tärppiä onnea molemmille!!

Mulla tänään neljäs päivä letroja tupla annoksella. Huomenna siis vikat tabletit tiedossa. Voi mä niin toivon, et nyt ovuloisin vihdoin 😩 muita oireita ei oo ollu, mut vähä sellanen kuuma aalto fiilis välillä ja eilen yritti migreeniä iskeä.
 
Hei jee ihanaa, että Letrot siellä toimii! 😍

Ja @Rimpukka toivottavasti siellä pian ovis ilmaantuu 🤞

Tärppiä onnea molemmille!!

Mulla tänään neljäs päivä letroja tupla annoksella. Huomenna siis vikat tabletit tiedossa. Voi mä niin toivon, et nyt ovuloisin vihdoin 😩 muita oireita ei oo ollu, mut vähä sellanen kuuma aalto fiilis välillä ja eilen yritti migreeniä iskeä.
kiitos🙏 toivottavasti sinullekki ovis nyt tulisi! 🤩
 
Olipa erikoinen ovis. Noin voimakasta ei ole ollut koskaan. Oli huono olo, paineen tunne vasemmalla munasarjassa ja ne limat... Aika kokemus. Tämmönenkö sen ovulaation pitäisi olla? Nimimerkillä: kolme lasta "nuoruusvuosilta", enkä ole koskaan tämmöistä kokenut... Tosin nyt nämä häiriöt kierrossa tulikin kyllä ihan puskista. 😅


Jotenkin hyvä fiilis, vaikka nyt dpo 2 ja piinailu ihan alussa. Onneksi on vkl ja paljon kivaa tekemistä.

Edellisen keskenmenneen oireilu alkoi dpo 5-6 menkkatuntemuksilla. Oisko ollu kiinnittymistä..?

Mut siis ihan jäätävää kuinka voi oma kroppa reagoida muutamaan pieneen tablettiin noin. ♥️🙏

Edellinen ja viimeinen "luomukierto" oli tehnyt kystan myös tuonne vasemmalle. Oli kai ovuloimaton kierto ja munarakkula jäänyt puhkeamatta. Onko kellään kokemusta? Ultra nyt gyne ensin vähätteli mua alkutietojen perusteella (ei ollut siis alkuperäinen hoitava), mutta kun ultrasi, totesi, että letrot oli ihan paikallaan.

Toinen mitä mietin, niin sekä edellisessä, että tässä kierrossa oli nestettä kohdussa vähän KP 10/11. Mietin onko vaarallista vai onko teoriassa mahdollisuus, että se oli edellisen illan peittojen heilutusten jäämiä.. gyne ei ollut huolissaan kun vaihtoi kuvakulmaa.. 😅
 
Voisko paineen tunne johtua siitä kystasta... Jos ei ole tyhjentynyt/kuivunut, niin voi puhjeta kivuliaasti. Tai ainakin voi olla voimakasta kipua ovulaation aikaan kun yrittää puhjeta ainakin.. näin useampi gynekologi minulle on asiaa selittänyt... 🤔
 
Mulle tuli vähän yllätyksenä ettei letrotsolia saa syödä "omin päin" kesätauon aikaan. Ilmeisesti, vaikka 1. kierto niiden kanssa sujui hyvin, voi tulos poiketa seuraavissa kierroissa 🤷🏼‍♀️ Vielä ehdin yhden letrokierron syödä ennen taukoa, koska ultraan ehtii vielä, vaikka inseminaatioon ei.

Noista kystista, itsellä muodostui edellisessä (luomu)kierrossa sellainen puhjenneeseen munarakkulaan, kipu päättyi seuraavaan kiertoon mennessä. Nyt viime kierrossa taas kovia kipuja ovuloineella puolella - kivut jatkuu vaikka menkat ja uusi kierto jo alkanut.. Ehkä taas kysta, jolla kestää nyt kauemmin kuivua pois.
 
Niin... Jos se oli edes kysta. Saattoipa olla iso follikkeli. Näin kertoi oma gyne, jolle kuvat laitoin... Aika näyttää... 26,7mm oli kokoa ja alle 30mm ei kuulemma pitäisi kystaksi kutsua. Eli saattoi irrota kaksi munasolua. 😅 KP 11 ultra ja KP 13 ovis.

Nyt dpo 5.
 
Täällä dpo 9 eikä yhtään ole sellainen olo että olisi jotain tapahtunut. Ei niin mitään tuntemuksia vaikka kuinka koittaa keksiä "oireita".

@Betta jännä ettet saa syödä kesäsulun aikana letroja, minulle sanottiin että seuraavat 6kk voi syödä tupla-annoksella ilman seurantaa vaikka on kesäsulkukin välissä 🤔

Tsemppiä kaikille letroilijoille!
 
Mähän sain letrot yksityiseltä ja vain eka kierto seurattiin. Sen jälkeen oon syönyt ilman seuraamista.
Tässä kierrossa mentiin nyt tyksiin ja ultrassa näkyi molemmissa munasarjoissa 8cm kysta. 🙄 En sitten tiedä olinko ovuloinut ollenkaan. Vatsa kyllä olikin ihan hemmetin kipeä! Että kyllä niitä kystia voi tulla letroillakin.
 
Mähän sain letrot yksityiseltä ja vain eka kierto seurattiin. Sen jälkeen oon syönyt ilman seuraamista.
Tässä kierrossa mentiin nyt tyksiin ja ultrassa näkyi molemmissa munasarjoissa 8cm kysta. 🙄 En sitten tiedä olinko ovuloinut ollenkaan. Vatsa kyllä olikin ihan hemmetin kipeä! Että kyllä niitä kystia voi tulla letroillakin.
Oho! Onpa ollu jo isoja. 🙈
 
Mähän sain letrot yksityiseltä ja vain eka kierto seurattiin. Sen jälkeen oon syönyt ilman seuraamista.
Tässä kierrossa mentiin nyt tyksiin ja ultrassa näkyi molemmissa munasarjoissa 8cm kysta. 🙄 En sitten tiedä olinko ovuloinut ollenkaan. Vatsa kyllä olikin ihan hemmetin kipeä! Että kyllä niitä kystia voi tulla letroillakin.
Mä en oo tajunnu että letrot voi aiheuttaa kystia, mutta mullakin oli iso kysta munasarjassa, joka oli tullu nopeasti muutaman viikon sisään letrokierron jälkeen 🤔 Ja vajaa 2 vuotta sitten todettiin myös kovan toispuoleisen vatsakivun jälkeen nestettä vatsaontelossa ja epäiltiin että munasarjasta lähtösin, en muista oliko sillon kystaepäilyä, mutta silloin mulla oli myös ollut letrot käytössä, ett oisko sillonkin joku kysta revenny.
 
Oho! Onpa ollu jo isoja. 🙈
Oli kyllä tuntemuksetkin sen mukaisia! Oletettuna ovulaatio päivän iltana en kyennyt tekemään mitään, kun vatsa juili niin paljon ja juiliminen jatkui viikon ja hienoinen tiputteluvuoto on nyt jatkunut ovulaatiosta asti.
 
Oli kyllä tuntemuksetkin sen mukaisia! Oletettuna ovulaatio päivän iltana en kyennyt tekemään mitään, kun vatsa juili niin paljon ja juiliminen jatkui viikon ja hienoinen tiputteluvuoto on nyt jatkunut ovulaatiosta asti.
Joo, mä en usko et tuo mun 27mm oli edes kysta. Ei se tuntunut pahalle. Ovulaatio tuntui voimakkaalle muuten, mutta ei ollut "kipeä". Mulla on joskus puhjennut kysta kierukan kanssa, niin se oli paha.
 
Kirjoittelen nyt tännekin..

Mulla 1 tabletti ei ole tehonnut aikaisemmissa kierrossa ja kesätauon takia mun pistoshoitojen jatkuminen venyy syksylle.. eli ajattelin itsenäisesti testata tuplata letro annoksen, menkat alkoi tänään ja en ehdi enää kontrolli ultraan, kun klinikka sulkee juhannuksena.. eli uskaltaisikohan itsenäisesti tuplata 🤔 mulla ei ole ovista tullut itsenäisesti, vaan aina tarvittu ovitrelle pistos siihen.. mutta ilmeisesti muillakin letrojen tupla-annos auttanut jopa oviksen tapahtumiseen..? Tuntuu, että joka paikasta saa vähän eri ohjeet - mun oma klinikka ei halua, että asiakkaat edes syö yhtä letro tablettia ilman kontrollia, eli heiltä ei auta kysellä mielipiteitä 😅
 
Takaisin
Top