Letrozolin käyttäjiä?

Heippa 😊 täällä menossa eka letrozol kuuri ja jännityksellä odotan, miten tuo omalla kohdalla toimii. Diagnoosina pcos ja ovuloimattomuutta. Sain ihan yksityiseltä gyneltä vihdoin diagnoosin ja suoraan reseptin letroihin. Tänään kp7, joten kuuri nyt kokonaisuudessaan syöty tähän kiertoon. Kp12 eli keskiviikkona on ultra.

Onko kellään ollut tässä vaiheessa letro kiertoa alavatsan kipuilua? Mulla siis eilen kp6 oli illalla tosi kovaa alavatsan vasemman puolen kipua/vihlontaa. Heräsin aamuyöstäkin siihen. Nyt ei tunnu suuremmin mitään. Mitään ovikseen viittaavia oireita ei vielä ole. Mistäköhän voisi johtua näillä kiertopäivillä esiintyvä kipuilu? Mielestäni tuntuu just siellä kohtaa, missä munasarja tuntemukset yleensä on. Alkaako siellä munasarja vaan heräämään talviuniltaan vai pitäskö tästä huolestua 😅
 
Heippa 😊 täällä menossa eka letrozol kuuri ja jännityksellä odotan, miten tuo omalla kohdalla toimii. Diagnoosina pcos ja ovuloimattomuutta. Sain ihan yksityiseltä gyneltä vihdoin diagnoosin ja suoraan reseptin letroihin. Tänään kp7, joten kuuri nyt kokonaisuudessaan syöty tähän kiertoon. Kp12 eli keskiviikkona on ultra.

Onko kellään ollut tässä vaiheessa letro kiertoa alavatsan kipuilua? Mulla siis eilen kp6 oli illalla tosi kovaa alavatsan vasemman puolen kipua/vihlontaa. Heräsin aamuyöstäkin siihen. Nyt ei tunnu suuremmin mitään. Mitään ovikseen viittaavia oireita ei vielä ole. Mistäköhän voisi johtua näillä kiertopäivillä esiintyvä kipuilu? Mielestäni tuntuu just siellä kohtaa, missä munasarja tuntemukset yleensä on. Alkaako siellä munasarja vaan heräämään talviuniltaan vai pitäskö tästä huolestua 😅
Voisi veikata että on munisten kasvukipuja, itsellä oli niitä ainakin. Tai veikkasin, että oli niitä 😄 pcos myös taustalla
 
Voisi veikata että on munisten kasvukipuja, itsellä oli niitä ainakin. Tai veikkasin, että oli niitä 😄 pcos myös taustalla
Kiitos vastauksesta! Toivottavasti kyse olisi tosiaan siitä! Tänäänkin on juilinut /kiristellyt, että toivottavasti siellä vasemmalla nyt jotain tapahtuu 🙏
 
Täällä myös yksi uusi letroilija mukaan! Kahlailin tuossa melkeen koko ketjun läpi ja päätin itsekin liittyä joukkoon.

Ollaan hoidoissa miehen kanssa lahjasiittiöillä ja itsellä letrot tukemassa omaa hieman pitkähköä kiertoa. Nyt toinen letrokierto käynnissä ja tietenkin ovis+ tänään eli inssiin ei päästä tässä kierrossa. Kotonakaan ei auta yrittää kun miehellä ei siittiöitä ole ollenkaan. Iski jotenkin niin lujaa etten tiedä miten tästä pääsee yli ja jaksaa taas yrittää lähteä seuraavaan kiertoon positiivisella asenteella.

Ensimmäinen kierto yritettiin ajoittaa inssi luomukiertoon, mutta lopulta kierto venyi melkeen 40 päivää pitkäksi ja ovis+ tietenkin lauantaina, joten se kierto meni ohi. Seuraavaan otettiin letrot tueksi ja kp 13 ultrassa oli mukava 16 mm follikkeli. Lopulta tehtiin inssi irrotuspiikin kanssa, koska perjantaihin mennessä ei ollut ovis+ ja silloin kp 16 ja follikkeli jo 22 mm. Ei positiivista tulosta.

Nyt kolmas kierto ja toinen letrokierto, helatorstain takia en saanut ultraa loppuviikolle ja lääkäri arvioi että alkuviikko olisi liian aikainen. No ultra varattiin tulevalle ma kp 16. Arvelin että se on liian myöhään ja niinhän ne limat alkoi pari päivää sitten ja tänään pärähti selkeä positiivinen ovistestiin. Rukoilin niin että olisi edes tullut vasta sunnuntaina posi.

Voimaton olo, kun ei saa mahdollisuutta edes yrittää. Lisäksi aukiolotutkimuksessa oli hieman epävarma miten vasen puoli virtaa. No viime kierrossa johtofollikkeli ja tuntemukset oli vasemmalla. Tässä kierrossa taas selkeät tuntemukset oikealla, joka itsellä virtasi todella hyvin. Eli tietenkin ensi kierrossa on varmaan meidän tuurilla follikkeli vasemmalla ja pahimmassa tapauksessa se puoli ei edes virtaa kunnolla. Alkaa tuntumaan ettei koko hommassa ole enää mitään järkeä.
 
Olen keskusteluja kahlanneena huomannut, että lääke on yleinen tuki ovuloimattomuuteen. Itsellä ovulaatio tapahtuu kyllä, ovistesteihin tulee plussa ja kivut on kovat, mutta sain silti tämän lääkkeen tulevaa inseminaatiota varten.. Olisiko ajatuksena apu hieman epäsäännölliseen kiertoon? Ovis voi itsellä tulla kp11-17. Lääkäri ei kommentoinut, vaikutti rutiinireseprilt. Itselle tulee toki ihan hyvä olo, että jotain "tehdään", eli ainakin positiivinen psykologinen vaikutus lääkkeellä on.
 
Hei, onko kellään kokemusta isommasta annoksesta Letrzolia? Itsellä siis nyt yksi kierto 2,5 mg Letrozolia takana ja en oikeastaan tuntenut mitään eroa kierrossa 🤷‍♀️ mulla ei siis ongelmaa oviksen kanssa ja muutenkaan mitään "vikaa" ei ole löytynyt. Paitsi tämä ikä 😥 mietin että saisiko isommalla annoksella useamman munasolun liikkeelle vaikka tokikaan en omin päin voi alkaa annosta nostamaan. Mietin, että onko Letroista mitään haittaa? paitti se että saattaa useampi munasolu kypsyä. Mulla kehityskelpoisia munasoluja tuskin yhtään tai ainakaan montaa niin monikkoraskautta tuskin tarvii pelätä.
 
Hei, mulla taisi olla eka kierto yhden tabletin ja sen jälkeen 2 taplettia 3-7 kp... Vaatetta tuli sopivasta ja ovis aikaistui kp19:sta sinne 12-16 paikkeille.. ainoan plussan sain olikohan 4 vai 5 letrokierto... Toki ei sitten mennyt maaliin... Kokeiltiin vielä sykyllä letroja muutamassa kierrossa.. ei toivottua tulosta.. katsotaan mitä kesän jälkeen keksitään...

Kyllä hoitavan tahon kanssa voi keskustella innostuksesta.. siihenkin vaikuttaa niin moni asia.. 🤔 ja mihin syyhyn kenelläkin letroja määrätään.. minulla oli PCOSn takia oviksen varmistaminen ja aikaistaminen.. toki samalla näyttää kierto lyhentyneen yhtä monta päivää mitä ovis aikaistui.. ja dpo on edelleen 12-14 🤔🤷‍♀️
 
Heippa,

Täälläkin yksi, joka juuri nappasi ensimmäisen letron kp3 nyt siis menossa. Olen siis 4 kierrossa syönyt letroja. Välissä epäonnistunut ivf hoito, välikierto. Kesän ajan jatkan letroilla kunnes ivf:n uusinta syksyllä koittaa.
 
Hei, onko kellään kokemusta isommasta annoksesta Letrzolia? Itsellä siis nyt yksi kierto 2,5 mg Letrozolia takana ja en oikeastaan tuntenut mitään eroa kierrossa 🤷‍♀️ mulla ei siis ongelmaa oviksen kanssa ja muutenkaan mitään "vikaa" ei ole löytynyt. Paitsi tämä ikä 😥 mietin että saisiko isommalla annoksella useamman munasolun liikkeelle vaikka tokikaan en omin päin voi alkaa annosta nostamaan. Mietin, että onko Letroista mitään haittaa? paitti se että saattaa useampi munasolu kypsyä. Mulla kehityskelpoisia munasoluja tuskin yhtään tai ainakaan montaa niin monikkoraskautta tuskin tarvii pelätä.
Mulla nyt seuraavaan kiertoon nostetaan tupla-annokseen, koska tää 2,5mgx1 annos ei tuottanut ovulaatiota ollenkaan mulle 😩 mutta joo luulis, et ainut "haitta vaikutus" isommalla annoksella olisi se, että sitten saattais useampi folli kypsyä. Onko sulla tulossa nyt jotain kontrollia tilanteen suhteen?

Eli mä kans kuulisin mielelläni kokemuksia tuosta tupla annoksesta! 😊 Varsinkin, jos pcos tausta ja perus annostus ei oo riittänyt ovulaatiota tuottamaan. Pessimistisenä täällä mietin tällä hetkellä, että tuskin se tupla annoskaan auttaa, kun kroppa ei nyt näytä millään enää ovuloivan 😒 turhauttavaa, kun joutuu odottelemaan seuraavaa kiertoa taas vaihteeksi (nyt terolut kuuri menossa).
 
Mulla nyt seuraavaan kiertoon nostetaan tupla-annokseen, koska tää 2,5mgx1 annos ei tuottanut ovulaatiota ollenkaan mulle 😩 mutta joo luulis, et ainut "haitta vaikutus" isommalla annoksella olisi se, että sitten saattais useampi folli kypsyä. Onko sulla tulossa nyt jotain kontrollia tilanteen suhteen?

Eli mä kans kuulisin mielelläni kokemuksia tuosta tupla annoksesta! 😊 Varsinkin, jos pcos tausta ja perus annostus ei oo riittänyt ovulaatiota tuottamaan. Pessimistisenä täällä mietin tällä hetkellä, että tuskin se tupla annoskaan auttaa, kun kroppa ei nyt näytä millään enää ovuloivan 😒 turhauttavaa, kun joutuu odottelemaan seuraavaa kiertoa taas vaihteeksi (nyt terolut kuuri menossa).
Täällä tuli plussa 1,5 kertaisella annoksella pcos- kanssa :Smiling Face With Smiling Eyes: Luomuna ei ovista oikeastaan ikinä
 
Mulla nyt seuraavaan kiertoon nostetaan tupla-annokseen, koska tää 2,5mgx1 annos ei tuottanut ovulaatiota ollenkaan mulle 😩 mutta joo luulis, et ainut "haitta vaikutus" isommalla annoksella olisi se, että sitten saattais useampi folli kypsyä. Onko sulla tulossa nyt jotain kontrollia tilanteen suhteen?

Eli mä kans kuulisin mielelläni kokemuksia tuosta tupla annoksesta! 😊 Varsinkin, jos pcos tausta ja perus annostus ei oo riittänyt ovulaatiota tuottamaan. Pessimistisenä täällä mietin tällä hetkellä, että tuskin se tupla annoskaan auttaa, kun kroppa ei nyt näytä millään enää ovuloivan 😒 turhauttavaa, kun joutuu odottelemaan seuraavaa kiertoa taas vaihteeksi (nyt terolut kuuri menossa).
Mulla siis letrozol 2,5mg ei kai vissiin ainakaan nyt tässä ekassa kierrossa mitenkään vaikuttanut mihinkään; ovis oli nytkin kp 17 ja kp 12 ultrattiin yksi johtofollikkeli 16mm ja nätti limakalvo 🤷‍♀️ mutta varmaan uskon että ehkä sama tilanne ollu ilman letrojaki 🤷‍♀️ nyt siis ei ole enää kontrollia vaan jatketaan tätä se puoli vuotta. 🤔 mie en usko että lääkäri alkaa nostamaan annosta koska tuskin näkee siinä vastaavaa hyötyä 🤷‍♀️🤔
 
Mulla kp 7 tänään ja just otin viimeisen letron. Tupla-annos aiheutti outoa ihottumaa mutta ei muuta oireilua. Ultra on maanantaina, oviksen tikuttamisen ajattelin aloittaa lauantaina. Jännittää onko vaikutusta tällä annostuksella😵
 
Mihin aikaan päivästä ootte ottaneet letrot, onkohan mitään väliä? Mulla menee 1 tabletti vaan vrk.

Minä otin ekan illalla, loput aamuisin kun totesin, että helpompi silloin muistaa. Ei pitäisi olla ajankohdalla väliä. Itsellä tuli hyvä vaste, 1 munis kasvoi nätisti.
 
Mihin aikaan päivästä ootte ottaneet letrot, onkohan mitään väliä? Mulla menee 1 tabletti vaan vrk.
Mä otan aamusta, lääkäri sanoi ettei ois väliä ajalla 😊

Allinen päivittele sitten ultra kuulumisia, että miten tupla annos tehosi! Onko sulla aiemmin mennyt letrot jo 1tbl/vrk annoksella?

@Rimpukka tuntuu pitkältä vaan puoli vuotta mennä samalla annoksella, jos se ei mitenkään muuta tilannetta positiivisempaan 🤔 tai että jos se ovis muutenkin tulis siihen aikaan. Toki mä en näistä asioista tiedä, että sillä lääkärillä varmaan joku ajatus toki asiassa ollu 😁 Toivottavasti toki silti positiivisesti vaikuttaisi ja tärppäisi pysyvä plussa siellä❤️
 
Täällä tuli plussa 1,5 kertaisella annoksella pcos- kanssa :Smiling Face With Smiling Eyes: Luomuna ei ovista oikeastaan ikinä
Ja kiitos kokemuksen jakamisesta, lohduttavaa kuulla että on letroilla onnistunut vaikka pcos ja ovista ei luomuna tuu. Luo toivoa, et ehkä täälläkin voisi onnata... ❣️

Tosi pessimistisesti kyllä jotenkin suhtautuu tällä hetkellä tuohon seuraavaan kiertoon ja tupla letroihin. Et mitäs jos sekään ei auta ni mitäs sitte. Meneekö taas kierto hukkaan. Vai voidaanko joskus jos nähdään et letroille ei ole vastetta niin samaan kiertoon jatkaa vaikka pistoshoidoilla ovulaation aikaan saamiseksi? Onko kellään kokemusta. Ja jos tupla annos letroja ei auta, niin onko sit psitoshoidot suoraan seuraava vaihe? Vai kokeillaanko clomeja?
 
Allinen päivittele sitten ultra kuulumisia, että miten tupla annos tehosi! Onko sulla aiemmin mennyt letrot jo 1tbl/vrk annoksella?
Tässäpä kuulumisia! Kaksi kiertoa mennyt 1tbl/pv ja nyt eka 2tbl/pv.

Ultrassa käyty ja 8,7mm limakalvo, kolme follikkelia oli kasvanut tupla-annoksella. 🥳Oikealla 10mm ja 13mm ja vasemmalla 14mm. Lääkäri ennusti ovista viikonlopulle noin kp 16-17. Ei sentään määrännyt yhdyntäkieltoa vaikka follikkeleja kolme, meinasi ettei 10mm enää ehdi kasvaa niin että lähtisi irtoamaan. Kaksosriski toki on, mutta lääkäri sanoi että PCOSilla riski on muutenkin suurempi luomunakin 🤔
 
Tässäpä kuulumisia! Kaksi kiertoa mennyt 1tbl/pv ja nyt eka 2tbl/pv.

Ultrassa käyty ja 8,7mm limakalvo, kolme follikkelia oli kasvanut tupla-annoksella. 🥳Oikealla 10mm ja 13mm ja vasemmalla 14mm. Lääkäri ennusti ovista viikonlopulle noin kp 16-17. Ei sentään määrännyt yhdyntäkieltoa vaikka follikkeleja kolme, meinasi ettei 10mm enää ehdi kasvaa niin että lähtisi irtoamaan. Kaksosriski toki on, mutta lääkäri sanoi että PCOSilla riski on muutenkin suurempi luomunakin 🤔
Hei ohoh ja jes, onpa ollut tehokas nyt tuo tupla annos sulla! 🤩 Mahtavaa! Päivittele sit miten etenee oviksen kanssa.
Tuota en tiennytkään, et pcos on suurempo riski kaksosiin!
Ja oliko sulla mitään vastetta siis tuolle 1tbl/pv annostukselle?

Mulla pitäis viikonloppuna menkat alkaa niin ihana päästä sit seuraavaan kiertoon jännäilemään toimiiko itellä tupla annos!
 
Hei ohoh ja jes, onpa ollut tehokas nyt tuo tupla annos sulla! 🤩 Mahtavaa! Päivittele sit miten etenee oviksen kanssa.
Tuota en tiennytkään, et pcos on suurempo riski kaksosiin!
Ja oliko sulla mitään vastetta siis tuolle 1tbl/pv annostukselle?

Mulla pitäis viikonloppuna menkat alkaa niin ihana päästä sit seuraavaan kiertoon jännäilemään toimiiko itellä tupla annos!
Jep nyt on oikeasti fiilis että saattaisi jopa onnistua tämä homma 😄 Ensimmäisessä 1tbl letrokierrossa oli yksi johtofollikkeli ja ovis+ tuli kp 17. Toisessa kierrossa ei tullut ovisplussaa lainkaan joten letroannosta nostettiin tähän kolmanteen kiertoon.
 
Jep nyt on oikeasti fiilis että saattaisi jopa onnistua tämä homma 😄 Ensimmäisessä 1tbl letrokierrossa oli yksi johtofollikkeli ja ovis+ tuli kp 17. Toisessa kierrossa ei tullut ovisplussaa lainkaan joten letroannosta nostettiin tähän kolmanteen kiertoon.
Täällä sormet ristissä, että onnistuisi! 🤞 Päivittele miten etenee!
 
Takaisin
Top