Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ei ole merkitystä, ei ole niin lyhytvaikutteinen että haihtuisi mihkään teki niin tai näinTaitaa olla monia eri tapoja, onkohan sillä käytännössä mitään väliä lopputuloksen kannalta.
View attachment 127171
Pakko tulla kysyy kokemuksia… mulla vasta kp10 ja ovistesti melkein plussa. Yhden ainoan kerran, ekassa letrokierrossa ovis oli kp16, sen jälkeen letrojen kanssa tai ilman kp19-22, paitsi viime kierrossa oli kp27 ja en ollut moneen kiertoon syönyt letroja. Nyt taas söin ja testi nui tumma. Eli kysymys on, onko teillä paljonkin heitelly ovikset kun ootte letroja syöny?
Viimeisenä oljenkortena ennen lahjamunasoluhoitoja käytetään viimeiset 3 kk jäljellä olevasta Letrozol-reseptistä. Tänään aloitus (kp 2) ja kaksi tablettia päivässä. Keväällä tällä annostuksella kypsyi 2-3 munasolua ultran mukaan. Silloin kolmen kuukauden kuurin tuloksena yksi km raskausviikolla 5, jonka jälkeen kokeiltiin 2 kierrosta IVF-hoitoja tuloksettomina.
Ei mahdottoman suuria toiveita siis, mutta eipä yrittämisestä haittaakaan ole. Jos kuitenkin se yksi tervekin munasolu vielä tulisi kohdalle. Ikä kun minulla tässä on se ongelma, ei ovuloimattomuus, eikä edes hedelmöittyminen sinänsä - IVF:ssäkin kaikki munasolut molemmilla kerroilla hedelmöittyi, ne vaan teki sen joko epänormaalisti tai eivät jaksaneet blastoiksi asti yhtä lukuunottamatta, joka sekään ei jaksanut kunnolla kiinnittyä eikä jatkaa kehittymistään.
Tiedätkö/seuraatko ruotsalaista bloggaaja Kenzaa? Hän on siis nuori, mutta kärsii munasarjojen hiipumisesta, joka tulee aiheuttamaan ennenaikaiset vaihdevuodet. He kävivät ivf-hoidoissa, mutta niistä ei saatu kuin muistaakseni yksi alkio, ja siitä ei alkanut raskautta.
Heillä on kuitenkin tänä päivänä kolme lasta lyhyillä ikäeroilla, sillä heillä menestyksekästä oli Letrozol + Ovitrelle. Jäin vain miettimään teidän tapausta, että saisitteko esim yksityistä konsultoitua tuosta Ovitrellestä. Mulla sitä käytettiin ivf:ssä tuplatriggauksena eli irrotuspiikkeinä oli Gonapeptyl ja Ovitrelle. Ovitrellellä on suotuisa vaikutus munasolujen laatuun, se auttaa vähän huonompiakin soluja kehittymään. Mulla oli 2. ivfssä 38v paljon paremmat tulokset kuin 1. ivfssä 34v. Mun oma kokemus on että syynä oli Ovitrelle ja Ubikinol, jota söin 3kk ennen ivf:ää.
Kenzalla on Youtube-kanava, josta löytyy noita lapsettomuusvideoita.