Letrozolin käyttäjiä?

En nyt osaa päättää kuinka tekisin 😆 tänä aamuna otin kyllä molemmat yhtäaikaa että ehkä nyt kokeilen sitä taktiikkaa. Vähän tuntuu jo vasemmassa munasarjassa tuikkimista, en tiiä onko mahollista jo tässä vaiheessa että munarakkulan kasvukipuja olis.
 
Tänään kävin aukiolotutkimuksessa. Turhaan jännitin, oli epämukava, mut ei kipeä. Tosin ei sieltäkään mitään syytä löytynyt. Kaiken pitäisi siinäkin suhteessa olla tosi hyvin, samoin kuin kaikki arvot, munasolujen määrä ja myöskin miehen sperman laatu. Ja siltin ei vaan onnistu 🤦‍♀️
No käteen uusi letroresepti ja ensi kierrosta saisi sitten ilmoittautua ekaan inssiin. Kivaa, kun jotain tapahtuu!
Mites muilla?
 
Täällä alkoi piinapäivät... Oisko dpo4 positiivinen ovistesti oli maanantaina... 🙈
Nyt on työreissu tulossa ja palaan kotiin vasta viikon päästä maanantaina.. sopivasti pitäisi silloin tai seuraavana päivänä menkkojen alkaa.. saapa huomata pääseekö tekemään raskaustestiä vai ei 🙈 toki pitää varautua ja ottaa siteitä mukaan reissuun.. ku kp 27 on tiistaina 24.10. Ja palaan kotiin 23.10. illalla..
Tammikuussa sitten uutta vaihdetta tähän hommaan jos ei ovuloinnista huolimatta tärppää uudestaan...
 
Kesäheinä miten kävi?

Olen lueskellut tätä foorumia läpi. Itsellä nyt toinen letrozol kierto meneillään. Ultrassa todettu monirakkulaiset munasarjat. Ovulaatiotestiin sain mielestäni positiivisen sunnuntaina kp 14. Yritystä takana jo pari vuotta ilman apuja. Tänä aikana olen kokenut yhden keskeytyneen keskenmenon, joka havaittiin vasta nt-ultrassa.
 
Eipä onnistunut... Nyt kp4 😪
Menkat alkoivatkin jo lauantaina eli kp24... 3-4 vrk etuajassa...
Ja en jaksanut vielä ottaa viimeistä jäljellä olevaa letrozolikuuria.. otan seuraavassa kierrossa jos ei tässäkään nappaa.. pitää hakea lisää ovistestejä 🤔
Onpahan dataa lääkärille tammikuussa jos ei sitä ennen onnistu... 🤔
 
image.jpg

Pakko tulla kysyy kokemuksia… mulla vasta kp10 ja ovistesti melkein plussa. Yhden ainoan kerran, ekassa letrokierrossa ovis oli kp16, sen jälkeen letrojen kanssa tai ilman kp19-22, paitsi viime kierrossa oli kp27 ja en ollut moneen kiertoon syönyt letroja. Nyt taas söin ja testi nui tumma. Eli kysymys on, onko teillä paljonkin heitelly ovikset kun ootte letroja syöny?
 
Mulla on ollut ilman kp17-21, letroilla kp 14-16, mut kerran tuli jo kp 12. Eli kyllä mulla ainakin aika paljon heittelee, eikä osaa yhtään ikinä varautua etukäteen🤣
 
View attachment 127171
Pakko tulla kysyy kokemuksia… mulla vasta kp10 ja ovistesti melkein plussa. Yhden ainoan kerran, ekassa letrokierrossa ovis oli kp16, sen jälkeen letrojen kanssa tai ilman kp19-22, paitsi viime kierrossa oli kp27 ja en ollut moneen kiertoon syönyt letroja. Nyt taas söin ja testi nui tumma. Eli kysymys on, onko teillä paljonkin heitelly ovikset kun ootte letroja syöny?

Aikaistunut tosi paljon! Plussakierrossa jolloin ovuloin luomusti ovis oli kp 18 ja meneillään olevassa kierrossa folli oli 22millinen jo kp 10! Ja kp 11 irroitettiiin.
 
Heittelee se muutamilla päivillä. Varsinkin jos on stressiä tai vaikka flunssaa 🤔
Mulla on ollut ennen letroja kierto 29-30pv viimeiset 10 vuotta... Ja ovis vain silloin tällöin n. 19kp.. viimeisen vuoden aikana, letrojen aloituksen jälkeen ovistesti on näyttänyt plussaa 12-14 kp kohdalla. Myös kuukausina ilman letroja.
 
Mulla letrozol aikaisti ovulaatiota, ihan ekalla kerralla se aiheutti tiputteluvuotoa, tokalla kerralla tuli kamala päänsärky (gyne sano että ei pitäis aiheuttaa 🤔). Näillä kahella ekalla kerralla ekalla kypsyi 2 munasolua, toisella 3. Sit kolmannella kerralla söin letroja vain joka toinen päivä, ei tullut haittoja ja munasoluja kypsyi 1.
 
Viimeisenä oljenkortena ennen lahjamunasoluhoitoja käytetään viimeiset 3 kk jäljellä olevasta Letrozol-reseptistä. Tänään aloitus (kp 2) ja kaksi tablettia päivässä. Keväällä tällä annostuksella kypsyi 2-3 munasolua ultran mukaan. Silloin kolmen kuukauden kuurin tuloksena yksi km raskausviikolla 5, jonka jälkeen kokeiltiin 2 kierrosta IVF-hoitoja tuloksettomina.

Ei mahdottoman suuria toiveita siis, mutta eipä yrittämisestä haittaakaan ole. Jos kuitenkin se yksi tervekin munasolu vielä tulisi kohdalle. Ikä kun minulla tässä on se ongelma, ei ovuloimattomuus, eikä edes hedelmöittyminen sinänsä - IVF:ssäkin kaikki munasolut molemmilla kerroilla hedelmöittyi, ne vaan teki sen joko epänormaalisti tai eivät jaksaneet blastoiksi asti yhtä lukuunottamatta, joka sekään ei jaksanut kunnolla kiinnittyä eikä jatkaa kehittymistään.
 
Viimeisenä oljenkortena ennen lahjamunasoluhoitoja käytetään viimeiset 3 kk jäljellä olevasta Letrozol-reseptistä. Tänään aloitus (kp 2) ja kaksi tablettia päivässä. Keväällä tällä annostuksella kypsyi 2-3 munasolua ultran mukaan. Silloin kolmen kuukauden kuurin tuloksena yksi km raskausviikolla 5, jonka jälkeen kokeiltiin 2 kierrosta IVF-hoitoja tuloksettomina.

Ei mahdottoman suuria toiveita siis, mutta eipä yrittämisestä haittaakaan ole. Jos kuitenkin se yksi tervekin munasolu vielä tulisi kohdalle. Ikä kun minulla tässä on se ongelma, ei ovuloimattomuus, eikä edes hedelmöittyminen sinänsä - IVF:ssäkin kaikki munasolut molemmilla kerroilla hedelmöittyi, ne vaan teki sen joko epänormaalisti tai eivät jaksaneet blastoiksi asti yhtä lukuunottamatta, joka sekään ei jaksanut kunnolla kiinnittyä eikä jatkaa kehittymistään.

Tiedätkö/seuraatko ruotsalaista bloggaaja Kenzaa? Hän on siis nuori, mutta kärsii munasarjojen hiipumisesta, joka tulee aiheuttamaan ennenaikaiset vaihdevuodet. He kävivät ivf-hoidoissa, mutta niistä ei saatu kuin muistaakseni yksi alkio, ja siitä ei alkanut raskautta.

Heillä on kuitenkin tänä päivänä kolme lasta lyhyillä ikäeroilla, sillä heillä menestyksekästä oli Letrozol + Ovitrelle. Jäin vain miettimään teidän tapausta, että saisitteko esim yksityistä konsultoitua tuosta Ovitrellestä. Mulla sitä käytettiin ivf:ssä tuplatriggauksena eli irrotuspiikkeinä oli Gonapeptyl ja Ovitrelle. Ovitrellellä on suotuisa vaikutus munasolujen laatuun, se auttaa vähän huonompiakin soluja kehittymään. Mulla oli 2. ivfssä 38v paljon paremmat tulokset kuin 1. ivfssä 34v. Mun oma kokemus on että syynä oli Ovitrelle ja Ubikinol, jota söin 3kk ennen ivf:ää.

Kenzalla on Youtube-kanava, josta löytyy noita lapsettomuusvideoita.
 
Tiedätkö/seuraatko ruotsalaista bloggaaja Kenzaa? Hän on siis nuori, mutta kärsii munasarjojen hiipumisesta, joka tulee aiheuttamaan ennenaikaiset vaihdevuodet. He kävivät ivf-hoidoissa, mutta niistä ei saatu kuin muistaakseni yksi alkio, ja siitä ei alkanut raskautta.

Heillä on kuitenkin tänä päivänä kolme lasta lyhyillä ikäeroilla, sillä heillä menestyksekästä oli Letrozol + Ovitrelle. Jäin vain miettimään teidän tapausta, että saisitteko esim yksityistä konsultoitua tuosta Ovitrellestä. Mulla sitä käytettiin ivf:ssä tuplatriggauksena eli irrotuspiikkeinä oli Gonapeptyl ja Ovitrelle. Ovitrellellä on suotuisa vaikutus munasolujen laatuun, se auttaa vähän huonompiakin soluja kehittymään. Mulla oli 2. ivfssä 38v paljon paremmat tulokset kuin 1. ivfssä 34v. Mun oma kokemus on että syynä oli Ovitrelle ja Ubikinol, jota söin 3kk ennen ivf:ää.

Kenzalla on Youtube-kanava, josta löytyy noita lapsettomuusvideoita.

Meillä on ollut kerran Ovitrelle irrotuspiikkinä. Plussakierrossa ei ollut mitään. Nyt minulla on 3 kpl Gonapeptyliä reseptillä vielä IVF-hoidon peruina. Ajattelin ne kyllä myös käyttää. Ubikinolia onkin käytössä sekä itsellä että miehellä.
 
Kyselen kokemuksia!
Minulla eilen alkoi todella voimakas alavatsakipu joka säteili tosi kipeästi peräaukkoon. Pahin kipu kesti noin tunnin kunnes otin 600mg buranan. Sillä alko helpottaan. Kipu ei ole vieläkään kokonaan loppunut. Onko kellään ollut vastaavaa tai tietoa mitä tämä voisi olla?
Jos väliä niin mulla on pcos ja tänään dpo2
 
Kirjoitinkin tuonne toiseen ketjuun... Minulla on välillä ollut kystia, jotka puhkeavat ovulaation yhteydessä ja kuvauksessa sopisi sellaiseen tilanteeseen.. eli positiivisesta ovistestistähän ovulaatio tapahtuu yleensä 24-48 tunnin kuluessa, eli jos positiivinenovistesti päivä on dpo0 niin ovulaatio on saattanut sinulla hyvinkin olla tuo dpo2 päivänä... 🤔
 
Takaisin
Top