Letrozolin käyttäjiä?

Eilen folliultrassa käyty. Ei näyttänyt olevan kypsää follikkelia, mutta yksi oli kasvanut muita kookkaammaksi 1,2cm. Näillä päivillä sen pitäis olla isompi n. 20mm, mutta lääkäri pohti että voi tuosta vielä kasvaa varsinkin kun pitkä kierto ja ovulaatiot aiemminkin ollu keskivertoa myöhemmin sen takia. Menen 6pv päästä vielä tsekkauttamaan tilanteen.
Mitä olen keskusteluja lukenut, niin on se pienemmilläkin muniksilla raskaus kuitenkin alkanut monella, että ehkä ei ole vielä toivo täysin menetetty tämän kierron osalta. Kyllä silti tuntui raskaalta kuulla taas ne sanat että ei näy johtofollikkelia, piti oikein skarpata etten pura kiukkuani lääkäriin 😣 Yhdyntöjä ollut tasaisesti ja niin tarkoitus jatkaa, josko tässä vielä jokin ihme tapahtuisi ensi viikkoon mennessä ja tuo isompi folli ottaisi spurtin.
 
Tsemppiä @Nooraolivia !
Mulla näytti tänä aamuna apteekin ovistesti positiivista, jospa nyt letrojen välikierrossakin tapahtuisi ovis... 🤩
Hidasta, mutta olen jo iloinen siitä että ovis näyttäisi tapahtuvan.. tai ainakin hormonihuippu.. kunpa olisi hyvä munasolu, irtoaisi ja vielä hedelmöittyisi ja tarttuisi ja kehittyisi lapseksi asti.
Vielä on monta epävarmuustekijää ja mutkaa matkassa.. mutta kyllä pitää PCOSn ja keväällä olleen km jälkeen olla iloinen pienistäkin askelista.
 
Muokattu viimeksi:
Letroilijat, mikä kp teillä letroilla tulee ovis? ☺️
Tässä kierrossa en mene vasteultraan vaikka mieli tekisi kamalasti, joten en yhtään tiedä mikä tilanne! Kipuja on ollut ja tällä hetkellä kirkas, vetinen vv. Mutta testit ei ainakaan vielä näytä tulevaa ovista. Mietin mihin asti viitsin odottaa tuleeko ovista vai ei, ja jos ei tule niin milloin uskallan aloittaa terolutin että saan menkat tulemaan myös? 👏
 
Letroilijat, mikä kp teillä letroilla tulee ovis? ☺️
Tässä kierrossa en mene vasteultraan vaikka mieli tekisi kamalasti, joten en yhtään tiedä mikä tilanne! Kipuja on ollut ja tällä hetkellä kirkas, vetinen vv. Mutta testit ei ainakaan vielä näytä tulevaa ovista. Mietin mihin asti viitsin odottaa tuleeko ovista vai ei, ja jos ei tule niin milloin uskallan aloittaa terolutin että saan menkat tulemaan myös? 👏
Mulla tuli nyt letrokierrossa kp14. Ilman letroja ovis ollut aina kp 16 tai 17 eli vähän aikaistui. Tänään kävin progesteronikokeessa ja tulokset saan pe tai viimeistään maanantaina eli jospa ovis olisi oikeasti tapahtunut🤞
 
@Kwv Mulla on takana kaiken kaikkiaan 13 letrokiertoa, joten dataa löytyy 😅 Mä tosin saatan olla siinä mielessä vähän huono esimerkki, ku ovuloin hyvin ilman letrojakin.

Letrokierroissa ovulaatio on vaihdellu päivien 10-15 välillä, yleisimmin kp13. Luomukierroissa (ku letroa ei oo ollu käytössä) ovis on ollu kp11-15 välillä, yleisimmin kp12-13. Omalla kohalla letrot ei siis oo vaikuttanu oviksen ajankohtaan. Pientä vaihtelua oviksen ajankohdassa näkyy silti olevan, oli letroja tai ei. 😊
 
Mulla taas ilman letroja muutaman kerran vuodessa tuli ovis... joskus kp19 paikkeilla.. kierto yleensä 29-30 päivää
Letrojen kans sitte ovis siinä 14kp paikkeilla.. eikä edes letroilla joka kierrossa... tosin nyt välikierrossa kp14 sain positiivisen ovis testin 🤷‍♀️ että kait ne sen 3-5päivää on aikaistaneet... 🤔
 
Kiitos nopeista vastauksista @Mimossa @Marimii @Kesäheinä85 👌 Eli teidän kokemusten perusteella viimeistään kp15 pitäisi varmaan oviksen tulla 🙈 Siispä viikonloppuna aloitan terot!
Mulla kaksi kiertoa aiemmin joissa letrot toimineet, toisessa ovis kp12 ja toisessa irroituspistoksella kp13 🤞 muuten ei ole ollut vastetta ja aina ultrattu. Nyt ekaa kertaa lisäksi Donaferty käytössä ja kiinnostaa nähdä onko sillä vaikutusta 🤞
 
Vaikka olisi välikierto letroista, ne yleensä vaikuttaa vielä siinäkin :)
Tätä oon vähän pohdiskellut, että mitä niille muille follikkeleille tapahtuu, jotka ei ehdi kypsäksi asti? Surkastuuko ne pois, vai pysähtyykö se kasvu jotenkin ja voi jatkua sitten seuraavassa kierrossa? Muistan jostain lukeneeni että hoitokertojen myötä se raskauden todennäköisyys kasvaisi, mutta mihin se perustuu?
 
Käsittääkseni muut follikkelit jatkaa kasvua, mutta en nyt tähän hätään löytänyt mitään tieteellistä tutkimusta lähteeksi..
Itellä oli eilen aamulla kramppia tms alavatsassa aamulla ja illalla.. tiedä sitten olisiko ovis ollut vasta eilen.. 🤷‍♀️ vaikka positiivinen testi oli lauantaina 🤷‍♀️ testistä laskettuna eilen oli dpo4, joten ei se nyt vielä oikein muutakaan voinut olla... 🤦‍♀️
 
@Nooraolivia Mulle lääkäri sanoi, kun olin ultrassa, että ne muut munarakkulat surkastuu pois, joista ei johtofollia muodostu. Ja löysin lähteenkin

Mulla letrot ovat hivenen aikaistaneet ovista, viime kierrossa oli jo kp 9. Ovuloin kyllä muutenkin, mutta letrot ovat tukemassa ja "vahvistamassa" että myös varmasti jatkuisikin niin. Luomukierrossa ovis on ollut kp 12.
 
Palaa päreet näihin letroihin. Nyt 4 kiertoa niitä takana, joista 2 ovuloimattomia ja sen takia venyneitä kiertoja. Luomuna täysin säännöllinen ja todennäköisesti toimiva ovulointi. Eli enemmän näistä tuntunut olevan harmia kuin hyötyä. 2,5 vuotta tahkonneena alkaa olla mitta täysi epäonnistumista. Tänään vaihteeksi menkat 4 päivää myöhässä ja ihan blanko valkoinen nega 😔 toivottavasti ei veny kovin pitkäksi että pääsisimme taas uuteen kiertoon.
 
Muokattu viimeksi:
Voi ei @Maakku ❤️ täällä hieman samanlainen tunnelma... viime vuonna tähän aikaan oli eka letrokierto.. eikä ensimmäisen kahden kierron aikana onnistunut ovulaatiota tikuttamaan... lisättiin annosta 5mg /päivä.. sitten onnistui... ja muutaman kierron jälkeen tärppäsi, mutta olikin ns. tuulimuna.. eikä sen jälkeen ole vielä plussaa tullut vaikka testien mukaan ovuloin... nyt oli välikierto letrozolista.. ja taidan pitää ens kierron kuin kun väsyttävät niin kamalasti..
Mulla letrozolit lyhensi kiertoa 29-30 päivästä 27 päivään 🤷 näin me ollaan kaikki yksilöitä tässäkin miten letrozolit vaikuttaa.
Meillä kans aktiivisempaa yritystä takana se kolmisen vuotta, ellei enemmänkin..
kyllähän tässä kohta pitää lähteä kauempaa hakemaan apua, yksityiselle on pakko mennä, kun en ole saanut vielä painoa tarpeeksi alas.. kilppariarvoja ajattelin seuraavaksi tarkistuttaa...
Nyt kp 2 ja sellaiset kivut, että itken sohvalla kun odotan että kipulääke alkaisi vaikuttamaan... 🤦‍♀️

Muistaakseni mulla näkyi normaalissa raskaustestissä plussa vasta kun menkat oli viikon myöhässä... vaikka ovistesti mukaan olisi pitänyt näkyä jo aiemmin.. dpo meni tosi pitkälle siis ennen plussaa.. mikä tuntui oudolta.. kun porukka yleensä saa testeissä tuloksia aiemmin.. mutta Noh, en ole muutenkaan sopinut normirajoihin 🙈
 
Mä kans tein vaihteeksi taas negan ja dpo 20, olis kiva, että ne kuukautiset alkaisi, niin sais varattua sitä aukiolotutkimusta ja sais taas asioita eteenpäin 😔

Mulla on kierto ollut ihan säännöllinen letroilla ja ilman, mut en tosiaan tiedä mikä nyt mättää. Tässä kierrossa ei ollut edes letrot käytössä 😡
 
Takaisin
Top