Letrozolin käyttäjiä?

OYSn soitettu. Käskettiin seurailla ja jatkaa oviksen tikuttelua. Jos vuoto ei lopu tai runsastuu, tai jos toistuu mahdollisessa uudessa kierossa nii sit pitää luultavasti ajella sinne ultrattavaksi. 🤷🏻‍♀️
 
Moikka! Itse olen saanut kaksi lasta Letrozolin ansiosta. Ekan lapsen kohdalla tärppäsi ensimmäisestä letrozol-kierrosta. Toista lasta saatiin odotella hieman pidempään ja neljäs kierros tuotti tulosta kun nostettiin annoskokoa. Tsemppiä sinulle!
 
OYSn soitettu. Käskettiin seurailla ja jatkaa oviksen tikuttelua. Jos vuoto ei lopu tai runsastuu, tai jos toistuu mahdollisessa uudessa kierossa nii sit pitää luultavasti ajella sinne ultrattavaksi. 🤷🏻‍♀️

Äh, miksi ei voi olla mitään helppoa ratkaisua. Seuraillaan ja tuumaillaan, miten turhauttavaa 😔

Mulla alkaisi olla taukokierto letroista taputeltu. Tämä kierto oli ihan hällä väliä seksin ajoituksista, en tikutellut ovista, join alkoholia ja elin elämää hieman rempallaan ja stressaamatta mistään. No eipä tuntunut auttavan. Ihan puhdas negatesti, kun aamulla havahduin että menkathan piti muuten sunnuntaina alkaa, eikä näy vuotoa ei. Letrot odottelee kaapissa, kunhan päättyisi tämän kertainen epätietoisuus..
 
Joo perinteiset ohjeet siis.. tsemppiä siihen ja jos muuttuu tilanne niin soita sinne OYSiin uudestaan.
@Maakku jos kiinnittyminen on tapahtunut vasta sunnuntaina niin voihan olla että näkyy testissä vasta lähipäivinä, kun hormonin tuotanto käynnistyy 🤔
Oispa mahtavaa jos tärppäisi!
 
Ootteko testanneet, näkyykö letrozolin vaikutus ovistesteissä? Minulla primperan lisäksi menossa vuotoa indusoimaan, ja nyt ollut jo kohta 2vk ovulaatiotestit plussaa. Raskaustestit olleet negoja ja niin ajattelinkin kun ei johtofollia saatu aikaan. Hämmentävää.
 

Liitteet

  • IMG_20230830_072602.jpg
    IMG_20230830_072602.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 53
Ootteko testanneet, näkyykö letrozolin vaikutus ovistesteissä? Minulla primperan lisäksi menossa vuotoa indusoimaan, ja nyt ollut jo kohta 2vk ovulaatiotestit plussaa. Raskaustestit olleet negoja ja niin ajattelinkin kun ei johtofollia saatu aikaan. Hämmentävää.
Ei mulla ikinä letrot vaikuttanu. Letrot oli kp 3-7 ja oviksien testaus piti aloittaa kp 9 alkaen niillä cb v.punasilla
 
Ootteko testanneet, näkyykö letrozolin vaikutus ovistesteissä? Minulla primperan lisäksi menossa vuotoa indusoimaan, ja nyt ollut jo kohta 2vk ovulaatiotestit plussaa. Raskaustestit olleet negoja ja niin ajattelinkin kun ei johtofollia saatu aikaan. Hämmentävää.
Minulla on letroilla ovuloimattomissa kierroissa ovulaatiotestit olleet lähes koko ajan plussaa. Johtuu varmaan PCOS:sta ja siitä että moni munasolu alkoi kasvamaan, mutta johtofolliksi mikään ei päätynyt.
 
PCOS voi käsittääkseni antaa virheellisiä positiivisia ovistesteissä, minulla ei käsittääkseni ole.. mutta toki PCOS oireet ovat tässä iän myötä helpottaneet ja nuorempana en testejä tehnyt.. vasta nyt viimeisen vuoden olen käyttänyt.. ja ennemminkin päinvastoin positiivista on ollut vaikea saada. 🙈

Toki onko nuo kemialliset ja km nostaneet sinulla hormonitasoja niin pitkään että sekoittavat ovistestitkin? 🤔
 
Tarkoititko minua @Kesäheinä85 ? 😊 Ei ole ovulaatiotestit kyllä sekaisin joka kierroissa olleet 🤗 kirjoitinkin tuossa että ovuloimattomissa kierroissa näyttäneet plussaa lähes koko kierron.

Oon syönyt letroja kymmeniä kiertoja isolla annostuksella ja sekään ei oo riittävä läheskään aina ollut, niin pistokset on otettu lisäksi. 😊 Mulla on todella vaikea PCOS.
 
Ahaa ok. 🙈
Mullakin ei ole joka letrokierrolla tullut ovista.. mutta vielä ei ole muuta kokeiltu.. ehkä seuraavaksi jos tässä tai seuraavassa ei tärppää 🤔
 
Minulla oli folliultrassa lääkärin mukaan lähes jokainen folli 8mm kp 11 ja niitä oli normaali määrä. Pco diagnoosia ei ole koskaan asetettu, joskus joku lääkäri totesi että pco tyyppiset munasarjat mutta en tiedä mihin tuo perustui. Kurjaa kun keho on niin sekaisin 🥺
 
Itse olen kaksonen ja kaksosveljellä on kaksospojat.. identtiset serkut löytyy myös... 😅 että ei haittaa jos tulee 2 tai 3..
Ja sen verran kyllä alkuun gynekologi seurasi että ei näytä olevan mitään suurta riskiä ku mun kroppa reagoi niin maltillisesti.. ja antoi luvan jatkaa.. hän tekee toisessa työpaikassaan hedelmöitys hoitoja jo yli 20 vuoden kokemuksella.. että luotan hänen arvioonsa.
Taukokierto letroista seuraavaksi jos ei nyt tärppää (luulen että ei, vaikka ovis tässä kierrossa olikin) ja sit vimppa letrokierto ennen uutta lääkäriaikaa... Juteltiin miehen kanssa, että sitte lähdetään yksityisen kautta selvittelee asioita lisää jos nyt seuraavat 2 kiertoa maan ei tuota tulosta... 🤔
 
Ootteko testanneet, näkyykö letrozolin vaikutus ovistesteissä? Minulla primperan lisäksi menossa vuotoa indusoimaan, ja nyt ollut jo kohta 2vk ovulaatiotestit plussaa. Raskaustestit olleet negoja ja niin ajattelinkin kun ei johtofollia saatu aikaan. Hämmentävää.
Mulla ei oo kyll letrot vaikuttanut ovistesteihin. Ja ovuloimattomissa kieroissa ei tuu ees ees viivanpaikkaa ovistesteihin. Must tuntuu et joka kierto on yhtä hämmentävä ja joka kerta erisyystä 🙈

Nyt mulla kp15. Ihmeelinen välivuoto kesti kp10-13. Ovistestit ollu ihan puhtaita negoja, mut jatketaan testien tekua. On se ennenkin venynyt ties mihin asti.
Toisaalta pelottaa et ovis jää tääl kokonaan tulematta ja sit taas kierto venyy johonki jouluun 🙄 pitää sit vaan soitella taas lisää pillereitä et pääsee uuteen kiertoon.🤷🏻‍♀️

Toissapäivä kävin hermoratahieronnassa ja aivan ihana kokemus 🤩 käyn kyll heti kohta uuestaan. Kaikki apu kiertojen säänöllistämiseen ja raskautumiseen otetaan kyll käyttöön.
 
Mulla ei oo kyll letrot vaikuttanut ovistesteihin. Ja ovuloimattomissa kieroissa ei tuu ees ees viivanpaikkaa ovistesteihin. Must tuntuu et joka kierto on yhtä hämmentävä ja joka kerta erisyystä 🙈

Nyt mulla kp15. Ihmeelinen välivuoto kesti kp10-13. Ovistestit ollu ihan puhtaita negoja, mut jatketaan testien tekua. On se ennenkin venynyt ties mihin asti.
Toisaalta pelottaa et ovis jää tääl kokonaan tulematta ja sit taas kierto venyy johonki jouluun 🙄 pitää sit vaan soitella taas lisää pillereitä et pääsee uuteen kiertoon.🤷🏻‍♀️

Toissapäivä kävin hermoratahieronnassa ja aivan ihana kokemus 🤩 käyn kyll heti kohta uuestaan. Kaikki apu kiertojen säänöllistämiseen ja raskautumiseen otetaan kyll käyttöön.


Jooo kyllä on joka kierrossa jotain hämminkiä 🤣 latasin sen premom sovelluksen ja ihan testimielessä otin kuvia illan ovistesteistä. Aina vaan tummaa antaa ja tänään kp 26🤦🏼‍♀️ ja tiedän tuon tunteen kun jännittää jo etukäteen sitä kierron venymistä ja suoraan sanottuna vtuttaa kun ei se kroppa toimi halutulla tavalla 🙁
 

Liitteet

  • Screenshot_20230902_214252_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    Screenshot_20230902_214252_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg
    433.3 KB · Katsottu: 70
Jaahas.. ilmeisesti sentään yhteen asiaan voi taas elämässä luottaa.. kp1, kuten "pitikin"...🤦‍♀️
Noh nyt sitten kierto ilman letrozolia.. yritän kyllä tikuttaa oviksen.. ja vois jo varalta kysellä aikoja lääkäriin tai gynekologille...
Ja laittaa isomman pyörän pyöriin.. jos olis edes toisen kerran raskaana ennen ku täytän 39... 😣
Painon pudotus ja ruokavalio on edennyt mulle normaaliin PCOS tahtiin.. taas oon samassa mitä ennen keskenmenoa.. tästä taas suuntaa vain eteenpäin..
Näin menkkakipuihin herätessä vaatii vaan aika paljon tsemppiä...
Ainaki sain positiivisen ovis testin tässä kierrossa ja ovis tuntemuksia.. jos oli vaan huonolaatuinen tms. 🤷‍♀️
Muutenkin han mahdollisuudet on aika pienet mun taustoilla..😪
 
Takaisin
Top