Letrozolin käyttäjiä?

Täällä kp1, ihanan lyhyt kierto oli primolutien ansiosta jos jotain positiivista hakee. Kp 3-7 alkaa letrot annoksella 5mg/pv ja varasin jo kp 12 folliultran. Toiveikas mutta samaan aikaan taas skeptinen olo, aika näyttää miten käy.
 
Uusi letrojen käyttäjä täällä myös mukana. Kiva ollut lukea muiden kokemuksia. Meillä alkanut nyt ensimmäinen Letrozol kierto. Menossa kp 5 ja kp 3-7 syön Letroja. Vasteultra tulossa kp 12. Endometrioosin vuoksi aloitettu hoidot nyt yk 9 joten ihan uuden äärellä ollaan 🤭
 
Mulla tänään ekan letrokierron seurantaultra, kp 10 ja ovis taisi olla jo kp 9. Eli ovulaatio näyttää aikaistuneen usealla päivällä :crying-face:Mutta näkee iltapäivällä sitten, mikä on todellinen tilanne!

Jotenkin tosi synkeä olo tänään tähän projektiin liittyen.
 
Mulla tänään ekan letrokierron seurantaultra, kp 10 ja ovis taisi olla jo kp 9. Eli ovulaatio näyttää aikaistuneen usealla päivällä :crying-face:Mutta näkee iltapäivällä sitten, mikä on todellinen tilanne!

Jotenkin tosi synkeä olo tänään tähän projektiin liittyen.
Näkykö siis ultrassa et ois jo folli irronnu?
 
@Jefar oli irronnut ja puhjennut ja nestelammikko kohdussa viittasi myös tapahtuneeseen ovikseen eli ajoitus sinänsä meni hyvin kun la-su puoliltaöin vika talletus (kp 7-8) ja ovis jo kp 9. Eilen tosi harmillisesti ovisplussaan osui työmatka miehellä mut lääkärin mielestä tämä oli hyvä ajoitus kans :Smiling Face With Smiling Eyes:

kohdun limis oli vähän vahvistunut ja vaihtoehdot oli ottaa uus progelabra tai suoraan terolutit ja lääkäri sano et suoraan sanottuna vaikka ois hyväkin olla seurantadataa miten letrot vaikuttaa progetasoon niin ns. tuottoisampaa se voi olla vetää suosiolla ne terot. Kun kysyin et sano vaan kumpi tehokkaampaa että saa vanhan naisen kantavaksi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Pikkufolleja oli hyvä määrä ja totes et ikään nähden kaikki tosi jees.
 
Muokattu viimeksi:
Heippa! Minkä kokoiseksi teillä on letrot kasvattaneet johtofollin?☺️
Ekassa letrokierrossa (ei inssiä) kp 12 oli johtofolli kypsä 20mm , en muista tarkkaa mutta tuosta taisi mennä 1-2pv että testi oli positiivinen

Seuraava letrokiero jossa eka inssi tehtiin oli testit positiivinen kp13 iltapäivällä, inssi sitten kp 14 jolloin johtofolleja oli molemmilla puolilla yksi 15mm ja 19mm -> tästä tuli plussa
 
Hei kiitos hurjasti jo vastauksista @Jefar ja @Mimossa ☺️

Kyselin siis siksi kun itsellä jo pitempi lapsettomuus taustalla ja ennenkin letroja ovuloin, mutta ne ovat olleet nyt 5yk mukana ja ovulaatio on tapahtunut n.20mm follilla. Niin tässä vaan lauantai-illan ratoksi pohdiskelin, että onkohan se riittävä😁
Meillä oli myös vuoden yritys taustalla eikä kunnon selittävää tutkimuksissa löytynyt.
 
Onks kokemuksia aukiolotutkimuksesta? Mun pitäis sellainen varata heti kun uusi kierto alkaa. Ja luin tietty kauhean kasan kaikkia kauhukertomuksia siitä ja nyt oon jo aivan hermona, vaikka vasta dpo 3. 🤦‍♀️

Uskoa tämän kierron onnistumiseen ei oikein ole. Olin ilman letroja ja ekaa kertaa tuli ovistestiin pysyvä hymiö heti ilman yhtäkään vilkkuvaa päivää ja samaan aikaan, kun letroilla eli mulle aika aikaisin ja tietty mieskin oli reissussa sillon 😡 joten ehdittiin talletella vaan dpo -4 ja dpo 0.
 
Onks kokemuksia aukiolotutkimuksesta? Mun pitäis sellainen varata heti kun uusi kierto alkaa. Ja luin tietty kauhean kasan kaikkia kauhukertomuksia siitä ja nyt oon jo aivan hermona, vaikka vasta dpo 3. 🤦‍♀️

Uskoa tämän kierron onnistumiseen ei oikein ole. Olin ilman letroja ja ekaa kertaa tuli ovistestiin pysyvä hymiö heti ilman yhtäkään vilkkuvaa päivää ja samaan aikaan, kun letroilla eli mulle aika aikaisin ja tietty mieskin oli reissussa sillon 😡 joten ehdittiin talletella vaan dpo -4 ja dpo 0.
Mulle tehtiin aukkari toukokuussa, en halua luoda/maalata mitään kauhukuvia kun jokainen ihminen on yksilö ja kellä on mitkäkin kipuasteet 🤗

Itsellä oikea oli täysin auki ja puhdas, vasemmalta oli pientä tukkeumaa vai mitä ny sanoikaan se lääkäri mutta sai virtauksen kuotenkin menemään.
Oikealta ei tuntunut oikein mitään mutta vasen huh huh, ihan lopussa teki mieli lopettaa homma kesken. Lopulta kirjoitti papereihin et ei kipua tai mitään potilaalla, ai ei vai??
Vuotoa/tiputtelua oli muutamia päiviä sen jälkeen ja vikat pöivät oli ”roskamaista” ja sitten kysyinkin sieltä et onko normaalia ni oli kuulemma.
Luomuplussaa ei siitä eikä seuraavistakaan tullut kun jotkut puhuneet et aukkarikin voi auttaa.
Eka inssi toi plussan Elokuussa 🫶🏼
 
Onnea plussasta ❤
Mäkin käsitin, että tarkoitus olis, jos ei aukkarissa oo mitään ihmeellistä, niin inssiä meilläkin lähdetään kokeilemaan. Jotenkin kiva, että homma etenee. Mut tosiaan alko vähän jännittää tuo tutkimus. Toivottavasti siitäkin selvitään. 🤭
 
Onnea plussasta ❤
Mäkin käsitin, että tarkoitus olis, jos ei aukkarissa oo mitään ihmeellistä, niin inssiä meilläkin lähdetään kokeilemaan. Jotenkin kiva, että homma etenee. Mut tosiaan alko vähän jännittää tuo tutkimus. Toivottavasti siitäkin selvitään. 🤭
Joo siinä aukkarin jälkeen heti hoidon suunnittelu 🙂
Jännitti itseäkin enemmän se mitä löytyy jne
 
Onks kokemuksia aukiolotutkimuksesta? Mun pitäis sellainen varata heti kun uusi kierto alkaa. Ja luin tietty kauhean kasan kaikkia kauhukertomuksia siitä ja nyt oon jo aivan hermona, vaikka vasta dpo 3. 🤦‍♀️

Uskoa tämän kierron onnistumiseen ei oikein ole. Olin ilman letroja ja ekaa kertaa tuli ovistestiin pysyvä hymiö heti ilman yhtäkään vilkkuvaa päivää ja samaan aikaan, kun letroilla eli mulle aika aikaisin ja tietty mieskin oli reissussa sillon 😡 joten ehdittiin talletella vaan dpo -4 ja dpo 0.

Aukkari tehty kolme vuotta sitten eikä tuntunut oikein millekään 🤷🏻‍♀️ nopea ja helppo toimenpide itselle. Molemmat munanjohtimet olivat hyvin auki.
 
Onks kokemuksia aukiolotutkimuksesta? Mun pitäis sellainen varata heti kun uusi kierto alkaa. Ja luin tietty kauhean kasan kaikkia kauhukertomuksia siitä ja nyt oon jo aivan hermona, vaikka vasta dpo 3. 🤦‍♀️

Uskoa tämän kierron onnistumiseen ei oikein ole. Olin ilman letroja ja ekaa kertaa tuli ovistestiin pysyvä hymiö heti ilman yhtäkään vilkkuvaa päivää ja samaan aikaan, kun letroilla eli mulle aika aikaisin ja tietty mieskin oli reissussa sillon 😡 joten ehdittiin talletella vaan dpo -4 ja dpo 0.
Dpo0 on kuitenkin tosi hyvä päivä, toivotaan siis että ei ole tarvetta aukkarille 🤞

Mutta jos nyt kuitenkin päädyt aukkariin, niin tosiaan voi olla myös hyvin helppo toimenpide. Mulla oli aukkari heinäkuussa eikä tuntunut miltään. Olin tosin ottanut ohjeen mukaiset särkylääkkeet ennakkoon, ja molemmat putket auki.

Mulla myöhästyi siinä kierrossa ovis jonkun 3-4 päivää (letro kierto), ja luin jälkikäteen kokemuksia, että niin oli käynyt muillekin. Liekö sattumaa vai mitä 🤷🏻‍♀️. Mulla siitä kierrosta (ja seuraavassakin) seurasi kemiallinen. Nyt siis toinen kierto aukkarin jälkeen juuri alkanut.
 
Onks kokemuksia aukiolotutkimuksesta? Mun pitäis sellainen varata heti kun uusi kierto alkaa. Ja luin tietty kauhean kasan kaikkia kauhukertomuksia siitä ja nyt oon jo aivan hermona, vaikka vasta dpo 3. 🤦‍♀️

Uskoa tämän kierron onnistumiseen ei oikein ole. Olin ilman letroja ja ekaa kertaa tuli ovistestiin pysyvä hymiö heti ilman yhtäkään vilkkuvaa päivää ja samaan aikaan, kun letroilla eli mulle aika aikaisin ja tietty mieskin oli reissussa sillon 😡 joten ehdittiin talletella vaan dpo -4 ja dpo 0.
Tännekkin aukkari tehty kesällä ja oli helppo toimenpide ja kokemuksena muutenkin hyvä. Hetken kohtu supisti kun asetettiin ballonki ja nesteen virtauksen tunsi mutta ei kovaa kipua missään nimessä. Molemmat johtimet oli auki. Ei raskautta aukkari kierrossa ja nyt tähän seuraavaan alotettiin letrot.
 
Ensimmäisessä letrokierrossa oli ultrassa hyvä vaste ja ovulaatio saatu kiinni ja aikaistui useammalla päivällä. Yksi hyvä johtofollikkeli oli kehittynyt ja limakalvo hyvin paksuuntunut. Nyt sitten vietetään taas piinapäiviä🤞Tsemppiä myös muille🥰
 
Mulle kokeilu oli pettymys. Pienimmällä annoksella tuli kolme johtofollia ja yhdyntäkielto. Positiivista se, että lääkkeellä oli vaste, mutta jälleen oma keho reagoi liikaa ja se oli pienin annos jo valmiiksi. Pistoshoitoihin siis 😑
 
nyt letrozolista välikierto menossa... saapa huomata tuleeko ovulaatiota ollenkaan.. 🤔 testit on hieman tummentuneet tässä parin päivän aikana.. nyt kp12 ehkä kp 14-16 pitäisi oviksen tapahtua...

Seuraavaksi sitten kerään rohkeuteni ja soitan yksityiselle, että varattaisiin aikaa tarkempiin tutkimuksiin.. julkiselle on turha tässä painoluokassa yrittää.. tai sellaiseen vaikutelmaa jäin vuosi sitten kun soittelin... 😣
 
Takaisin
Top