Letrozolin käyttäjiä?

Täällä menossa nyt dpo2. Yritykset nyt ainakin ajallisesti osu kohalleen. Sit pitäs yrittää heittää aivot narikkaan kaheks viikoksi, ettei analysoi ja ressaille kaiken maailma olotiloja liikaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tässä kierossa oon käyny 2kertaan korva akupunktiossa rentoutus hakemassa. Akupunktiosta kun joillakin saattaa olla apua lapsettomuuteen, niin miks en hyötykäyttäis äitini neulataitoja :Winking Face: Toki ois kiva ku se ois käyny jo laajemmin koulutuksia akupunktioon. Nyt taidot rajoittuu viel toistaiseksi vaan korvan akupisteisiin. Mut näitten kiertojen ja vuosien jälkeen voin kokeilla melkeen mitä vaan, mistä saattaa olla apua enempi tai vähempi.
Uskooko kukaan muu akupunktioon, hermoratahierontaan tai johonkin muuhun apukeinoon mitä ei lääkäreitten kautta saa :Upside Down Face:
 
Täällä kp27/29, kaikenlaisia tuntemuksia ja vaivoja menossa.. nyt taas tuntuu, että tää kierto oli tässä...mutta silti toivon taas loppuun asti, koska vuoto ei ole vielä alkanut... vähän oli nyt aamupäivällä punaista pikkuhousunsuojassa... Mutta sormet ristissä vielä.. :Face Without Mouth:
Akupunktiossa kävin heinäkuussa 3 kertaa. Ajattelin että kokeilen sitäkin, tokkopa siitä haittaamaan on. Ainakin aineenvaihduntaan on tuntunut auttavan nyt. 🤔 Tuttu hieroja opettelee sitä... Ajattelin varata vielä lisää aikoja joka tapauksessa.
 
👍😊

Kiitos ❤️ kuuntelin samalla toisenkin jakson ja taijanpa kuunella pari muutakin 🤭
 
Täällä kp 4 ja letropv 2, täytyy kyllä sanoa että auttoi kun ottaa letron vasta illalla, ei kerkeä tuntemaan niitä sivuvaikutuksia 🙈

Mietityttää edelleen että mitä sanon tonne töihin sittenkun (ja jos) nyt tulee se hymynaama ovistestiin ja samana pv täytyy inssiin mennä 😬
Kun täysin uusi tää työ ja se koeaika niin en haluais heti kertoa tästä prosessista sinne.
Ehkä vaan omaa työmoraaliani vastaan tässä tapauksessa vaan köytän valkoista valhetta äkillisestä sairastumisesta, oon vaan tosi huono ”valehtelemaan” 🤦🏽‍♀️
 
Kiitos ❤️ kuuntelin samalla toisenkin jakson ja taijanpa kuunella pari muutakin 🤭
Ei kestä! Minä tykkään tosi paljon näistä raskaus-podcasteista. Muita hyviä on esim Hei baby, Kätilön kahvitunti ja Kierron verran toivoa (viimeisin lapsettomuusaiheinen).
 
Jaahas kp27/29, hieman vaaleanpunaista havaittavissa. Vessassa käydessä... Oispa kiinnittymisvuotoa eikä menkkojen alkua... Piinaa.. 😣
Toki en sitä ovista varmaksi bongannut... Mutta kirveen heitän kaivoon vasta kun vuoto alkaa kunnolla.. 🤦‍♀️
Onneksi on letrozolit valmiina kaapissa ens kiertoon jos tarvetta tulee 🤔
 
Täällä kp 4 ja letropv 2, täytyy kyllä sanoa että auttoi kun ottaa letron vasta illalla, ei kerkeä tuntemaan niitä sivuvaikutuksia 🙈

Mietityttää edelleen että mitä sanon tonne töihin sittenkun (ja jos) nyt tulee se hymynaama ovistestiin ja samana pv täytyy inssiin mennä 😬
Kun täysin uusi tää työ ja se koeaika niin en haluais heti kertoa tästä prosessista sinne.
Ehkä vaan omaa työmoraaliani vastaan tässä tapauksessa vaan köytän valkoista valhetta äkillisestä sairastumisesta, oon vaan tosi huono ”valehtelemaan” 🤦🏽‍♀️
Voitko vaan sanoa, että on lääkäriaika? Ettet muistanut aiemmin, kun niin kauan sitte varattu? Tai voiko työvuoroa vaihtaa?
 
Voitko vaan sanoa, että on lääkäriaika? Ettet muistanut aiemmin, kun niin kauan sitte varattu? Tai voiko työvuoroa vaihtaa?
Ei oikein voi vaihtaa kun on aamu/päivä painotteinen työ.
Ei oikein auta sanoa lääkärin ajasta kun inssihän ilmotetaan aamulla sitten mulle klo 9 mennessä milloin samana päivänä se sitten on. Ja posi ovis täytyy ilmottaa klo 8 mennessä ja simppanäyte oltava siellä viim 8.30.
Mun mies on viel sellanen et se ei herkästi herää aamulla joten mun täytyy potkia se ylös et saa vietyä simppanäytteen ajoissa 😬

No onneks mun poissaolo töistä ei niin vaikuta työn toimintaan kun on vielä perehdytys eli ei lasketa vahvuuteen.
 
En oo ihan varma, mut muistelisin että klinikalla lasketaan vain aamun testaukset, mut en tosiaan oo varma! Tai luulisi että vielä päivänkin..Mut en muista ohjeistetaanko testaamaan vain aamuisin.. Meillä muutaman viikon päästä pas suunnittelu, selvinnee sitten viimeistään :)
Joo, laskin itsekin nyt siitä päivästä alkaen milloin sain selkeimmät plussat ja aamulla +illalla. Silloin edellisenä päivänä olin testannut myös päivällä, joka nega ja illalla vasta se plussa.

Mutta tää kierto on nyt vähän tällainen kattellaan ja odotellaan myös sitä suunnittelukäyntiä. En jaksa uskoa plussaan, tänään dpo5. Menkat pitäisi keritä vielä tulla ennen käyntiä ja käynti saattais sattua lähelle ovista 🙌
 
Luovutan nykyisen/edellisen kierron, saveen meni. 😣

Nyt uusiksi, kp1. Saan taas luvan kans härnätä miestä reilun viikon päästä 🤪

@Jefar ymmärrän täysin, tsemppiä!

jos tässä ei seuraavien kahden kierron aikana tärppää, että mitä sitten... Jos en nyt tässä kierrossa saa ovista bongattua niin varaan kyllä ajan gynekologille tai jopa suoraan otan yhteyttä lähimpään hedelmällisyys klinikkaan.. pitää ruveta isännän kans keskustelen lisää... Ja uus vaihde silmään painon pudotuksessakin... 🤔
 
Mitä ovulaatiotestejä te muuten käytätte? Ja mitä suosittelemme?

Ajattelin huomenna hakea lisää testejä, rautakuurin ja lisää hivenaineita apteekista...

Mulla on ollut nyt viimeaikoina ns. apteekkarin omia testejä.. valko-vaaleanpunaisia ja ne nyt ainakin on parempia mitä rfsun testit..

Onko ne clearbluen kahden hormonin hymynaama testit parhaita / tarkimpia.. mitä mielipiteitä löytyy?
Kannattaako oikeasti ostaa niitä ?
Tai clear blue yhden hormonin hymynaama testit?

Viimeksi en tosiaan saanut kontrollia tummempaa viivaa ollenkaan.. testailin iltapäivällä / illalla kun lueskelin eri artikkeleista ja ohjeista, että olis selkein/ varmin tulos iltapäivällä... Eikä aamulla... ?

Oviksen olen saanut kiinni testaamalla sekä aamulla 7 aikaan, että iltapäivällä n. 16-18 aikaan....

TAYSin ohje näytti olevan 12-16 välillä mittaus... 🤔
 
Muokattu viimeksi:
Mitä ovulaatiotestejä te muuten käytätte? Ja mitä suosittelemme?

Ajattelin huomenna hakea lisää testejä, rautakuurin ja lisää hivenaineita apteekista...

Mulla on ollut nyt viimeaikoina ns. apteekkarin omia testejä.. valko-vaaleanpunaisia ja ne nyt ainakin on parempia mitä rfsun testit..

Onko ne clearbluen kahden hormonin hymynaama testit parhaita / tarkimpia.. mitä mielipiteitä löytyy?
Kannattaako oikeasti ostaa niitä ?

Viimeksi en tosiaan saanut kontrollia tummempaa viivaa ollenkaan.. testailin iltapäivällä / illalla kun lueskelin eri artikkeleista ja ohjeista, että olis selkein/ varmin tulos iltapäivällä... Eikä aamulla... ?

Oviksen olen saanut kiinni testaamalla sekä aamulla 7 aikaan, että iltapäivällä n. 17-18 aikaan....
Minä liputan ehdottomast PC:n ovistestien puolesta, myös siskoni. Cb vaaleenpunaset toimi mulla myös mutta on nii piru kalliita, että PC on luotto!
Mulla pysyy testi posina pari päivää ja vahvimmat oon saanu aamupäivällä 2-3h pidätyksellä.

Tuosta raudasta tuli mieleen, että olisi kiva käydä taas mittauttaan arvot. Viimeksi oli 69 ja oon syöny nyt puolisen vuotta senki jälkeen vielä rautaa.
 
Minä oon kans sen hinnan vuoksi vielä jättänyt ostamatta... Mutta nyt kun on kohta useamman kierron testaillu... Niin jos nyt ainakin yhden kalliimman raaskisi... Mies meinasi että aivan sama hinnalle jos toimii parhaiten, on varmin.
Siksi kyselen. Kun eihän hinta aina takaa parasta laatua 🙈
 
Minä oon kans sen hinnan vuoksi vielä jättänyt ostamatta... Mutta nyt kun on kohta useamman kierron testaillu... Niin jos nyt ainakin yhden kalliimman raaskisi... Mies meinasi että aivan sama hinnalle jos toimii parhaiten, on varmin.
Siksi kyselen. Kun eihän hinta aina takaa parasta laatua 🙈
Mä käytin niitä cb:n liloja testejä jotka näyttää nousseen hedelmällisyyden n. Neljä päivää ennen ovista kierron alussa ja sitten huipun sain kiinni pc:n liuskoilla. Netistä saa cb:tä huomattavasti edullisemmin kuin kaupasta tai saatika apteekista.
 
Mä oon ihan tyynesti käyttänyt niitä CB:n liloja. On selkeet eikä tarvii tulkita viivoja. Mä kans tilailen niitä netistä niin saa halvemmalla, mut onhan ne aika arvokkaat, mut tykkään niistä! Alotetaan tallettelut aina viimeistään ekana vilkkuvan hymiön päivänä ja jatketaan pysyvän hymiön yli. Ovulaatio on löytynyt joka kerta, tosin tulosta ei oo siltin tullut 😅
 
Kun esikoista ruvettiin yrittämään tosissaan 2020, seurasin ensiksi pari kiertoa niillä CB:n testeillä jotka näyttää vilkkuvaa hymyä ensin. Parin kierron jälkeen ostin Easy@home liuskatestejä Amazonista (asun ulkomailla, mutta ymmärtääkseni niitä saa tilattua myös Suomeen Saksan Amazonista). Sen jälkeen testasin suurimmaksi aikaa liuskoilla, ja sitten kun siinä hilkulla, niin sitten varmistin sillä CB:n digillä. Nykyisin testaan vaan noilla liuskoilla.

Mun kokemus noista digeistä on ollut, että antaa aika herkästi sen hymynaaman. Liuskatestit tummuu vielä ainakin 12h siitä kun digi on jo plussa/hymynaama. Että jos on haastetta viivojen tulkitsemisessa, niin sitten toi digi voi olla hyvä. Ja voihan ajatella että digiä käyttää vaan viivojen varmistamiseen, sillon niitä menee tod näk vaan 1-2 /kierto.
 
Käytän hoitavan tahon ohjeistuksen mukaan CB vaaleanpunaisia ja aloitan ohjeen mukaan testien teon aamuisin kp 9 alkaen niin kauan kun hymy tulee.
Viimeksi kun hymy tuli kp 14 niin kp 15 ei enää ollut hymyä.
On kyllä tosi helpot ja selkeät, ei tarvinut enää tiirailla viivoja yms.
Hintavat joo, netistä saa halvemmalla (hoitava tahokin neuvoi että tietyistä paikoista saa halvemmalla).

Nyt kp 6 ja Letropv 4, ei muuten mitään sivuoireita havaittavissa 👍🏼
 
Yliopiston apteekissa oli kanta-asiakastarjous -24% niin tilasin sieltä hymynaamoja. Ehtinevät postissa hyvin vielä perille.
Vaikka kyllähän tää niin tärkeä projekti on, että ei hinnalla ole lopen väliä, jos homma onnistuu.👍🏻
 
Itse metsästän ovista eka limojen seuraamisella ja kun alkaa selvästi lisääntyä, käytän jotain tikkutestejä, yleensä pregcheckin mut nyt oli käytössä one step. Sit kun selvästi alkaa ovis oireet lisääntymään ja tikut tummenemaan niin varmistan sen noin parin kolmen päivän verran CB vaaleanpunaisilla hymynaamoilla. Riippuu aina vähän kierrosta monta menee ja mitäkin, mutta mun on varmistettava digitaalisella, koska en saa tikkuihin koskaan täysin tasavahvoja viivoja. Mut näin toimimalla noita digejä riittää useampaan kiertoon yhdestä ostokerrasta.

Ostan yleensä netistä kaikki testit, sillä on huomattavasti halvempia ja vertailen myös nettikauppoja, kun ostan yleensä just noita digejä, liuskoja ja r-testejä samalla niin katon missä ja millä kombinaatiolla tulee halvemmaksi + että onko ilmaiset postarit.
 
Takaisin
Top