Letrozolin käyttäjiä?

Olen seuraillut tätä keskustelua jo hetken mutta en ole aiemmin itse osallistunut keskusteluun.
Onko kenelläkään muulla käynyt niin, että letrojen myötä ovulaatio jää kokonaan pois? Ilman letroja ovuloin normaalisti mutta letrot(?) vaikuttavat niin, ettei ovulaatiota tule. Ihmetyttää ja ärsyttää.
Jep, elämäni ensimmäinen letrokierto oli samalla elämäni ensimmäinen ovuloimaton kierto. Toivotaan, että sulla seuraava kierto rupee toimimaan 😊
 
Siis huh, aivan kauheita jomotteluja ja kipuilua tänään, luulin jo moneen kertaan että menkat alkoi tai että oonko jonku ruokamyrkytyksen saanut (ei oksentelua tai ripulointia kuitenkaan) 😳 tulee ja menee.
Väsymys, päänsärky…

Voi olla että menee sen piikkiin kun en ollut nukkunut hyvin kun jännitti niin paljon uuden työn aloitus.

Dpo 10 kp 25/28
 
Olen seuraillut tätä keskustelua jo hetken mutta en ole aiemmin itse osallistunut keskusteluun.
Onko kenelläkään muulla käynyt niin, että letrojen myötä ovulaatio jää kokonaan pois? Ilman letroja ovuloin normaalisti mutta letrot(?) vaikuttavat niin, ettei ovulaatiota tule. Ihmetyttää ja ärsyttää.
Milläs annostuksella meet? Onko seuranta ultraukset tehty? Kierto pysynyt normaalin rajoissa?
Mull ei ovista tuu normaalisti ku joskus ja jouluna. Eli varmaan 3-5kertaa vuosi. 2,5mg annostuksella ei vaikutusta.
5mg annostuksella ollu pari kertaa kp16 ja nyt viime kierossa oli vasta kp20.
Nyt menossa taas kp14. Tikuissa ei näy mitään. Mut valkovuoto lähentelee ovislimoja. Saapa nähä onko sit ovis tulossa millon. Täll viikolla vai venyykö taas.
 
Hei, en läytänyt ketjua lugesteronin käytöstä enkä viitsinyt alkaa luomaan kysymykseni vuoksi uutta ketjua.
Toivottavasti tämä on täällä ok jos ei niin siittän johonkin muualle. Tilanne siis se, että käytössä luomukiertoon luget tukemaan omaa loppukiertoa kun odotellaan suunnittelukäyntiä passiin, joka on tän kuun lopulla.

Ssain eilen illalla hymynaaman ovistestiin ja tänään vielä tuossa noin klo 11.30 dig hymyili edelleen. Testaan vielä nyt päivällä varmaan uudestaan ja illalla myös.

Kysymys tulee tässä: kun eilen illalla ja tänä aamuna on testissä plussa (ja esim vaikka vielä nyt päivällä) mutta tänään illasta näyttäisi jo negaa niin miten laskisitte dpot tai mistä alkaen? Olisko ovisplus päivä enemmän tänään? Eilen päivällä ei ollut mahdollisuutta testata mutta jos väriviivoja kattoo cb testistä niin tän päivän on kyllä tummempi kuin eilisen illan. Toki illan testi on jo pidempään kuivunut, mut oli kyllä vielä aika tuoreenakin haaleampi kuin tämän päivän.
 
Hei, en läytänyt ketjua lugesteronin käytöstä enkä viitsinyt alkaa luomaan kysymykseni vuoksi uutta ketjua.
Toivottavasti tämä on täällä ok jos ei niin siittän johonkin muualle. Tilanne siis se, että käytössä luomukiertoon luget tukemaan omaa loppukiertoa kun odotellaan suunnittelukäyntiä passiin, joka on tän kuun lopulla.

Ssain eilen illalla hymynaaman ovistestiin ja tänään vielä tuossa noin klo 11.30 dig hymyili edelleen. Testaan vielä nyt päivällä varmaan uudestaan ja illalla myös.

Kysymys tulee tässä: kun eilen illalla ja tänä aamuna on testissä plussa (ja esim vaikka vielä nyt päivällä) mutta tänään illasta näyttäisi jo negaa niin miten laskisitte dpot tai mistä alkaen? Olisko ovisplus päivä enemmän tänään? Eilen päivällä ei ollut mahdollisuutta testata mutta jos väriviivoja kattoo cb testistä niin tän päivän on kyllä tummempi kuin eilisen illan. Toki illan testi on jo pidempään kuivunut, mut oli kyllä vielä aika tuoreenakin haaleampi kuin tämän päivän.
Mä oon ymmärtänyt, että ainakin pakastealkionsiirroissa se menee niin, että jos ovisplussa tulis illalla, niin virallisesti se laskettais vasta seuraavalle päivälle.

Tän laskuopin mukaan sulla olis ovisplussa tänään 😊 jos vielä testiviivatki tänään tummemmat, niin ite laskisin varmaan niin, että tänään on dpo-1 ja huomenna dpo0.
 
Kiitos @Mimossa pohdinnasta. Tuo oli mulle uutta tietoa tuon passin kohdalla miten lasketaan. Mutta tuon mukaan tosiaan tänään olis tuo -1. Tämän vuoksi varmaan päädyn nyt päiväsaikaan vielä testaamaan uudestaan ja samoin illalla. Jos nyt päivällä näyttää plussaa, niin kääntyisin ehkä itsekin sille kannalle, että 0-päivä on huomenna.

Ärsyttävää, kun nuo omat ekat ovisplussat tulee aina iltaisin :Upside Down Face: ois paljon helpompi laskea jos se ois aamulla ja illalla ja edeltävä päivä ja seuraava ei mitään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Plussaa näytti vielä päivän ja illan testit eilen. Kaikista tummimmat viivat on eilisen päivän ja illan testeissä.

Aloittaisinkohan luget kuitenkin jo pe iltana vai vasta lauantaina illalla? Onkohan tuo pe ilta liian aikaisin, mulla on ohjeena siis kerran vuorokaudessa paketin ohjeen mukaan, olikohan se oviksesta kolmas päivä eli dpo3 joka ois lauantai jos tänään on dpo0 viivojen tulkitsemisen suhteen. Mutta jos otetaan ekasta plussasta niin tänään ois dpo1 ja dpo3 sit pe. Ompas kinkkistä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Vai pitäsköhän aloittee lauantaina aamulla. Yötä vasten vaan on niin paljon helmpompi ottaa ja tulee varmemmin otettua samaan aikaan.
 
Plussaa näytti vielä päivän ja illan testit eilen. Kaikista tummimmat viivat on eilisen päivän ja illan testeissä.

Aloittaisinkohan luget kuitenkin jo pe iltana vai vasta lauantaina illalla? Onkohan tuo pe ilta liian aikaisin, mulla on ohjeena siis kerran vuorokaudessa paketin ohjeen mukaan, olikohan se oviksesta kolmas päivä eli dpo3 joka ois lauantai jos tänään on dpo0 viivojen tulkitsemisen suhteen. Mutta jos otetaan ekasta plussasta niin tänään ois dpo1 ja dpo3 sit pe. Ompas kinkkistä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Vai pitäsköhän aloittee lauantaina aamulla. Yötä vasten vaan on niin paljon helmpompi ottaa ja tulee varmemmin otettua samaan aikaan.
Mä sain viime kierrossa Suomessa ollessa progetuen gyneltä, ja hänen ohjeensa oli, että mieluummin myöhemmin kuin aiemmin aloitetaan ja sanoi jopa, että ”ei haittaa vaikka unohtuisi (aloitus)”. Eli tuon perusteella itse varmaan aloittaisin vasta lauantaina. Oliko sulla mitään kipuja mistä vois hieman tarkemmin päätellä millon ovis olis voinut olla? Et varmaankaan mittaa aamulämpöjä?
 
@Aloy mielenkiintoinen ohje, mutta tuo tukisi kyllä omia ajatuksia aloituksen suhteen ja kallistuu siihen lauantaihin. Liian aikaisesta aloituksesta kun kuitenkin voi sitä haittaa olla.

En mittaa lämpöjä, en itseasiassa ole tehnyt sitä ikinä, jotenkin koen sen hankalana :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mut oireita saattoi olla viime yönä, kun tuntui sellaista painetta yhdessä vaiheessa että piti käydä kaks kertaa vessassakin yön aikana. Ja ehkä sellaista tuikimista/juilintaa mut en mee vannomaan. Mut nää on ainoat tuntemukset mihin selvästi nyt kiinnitin viikonlopun jälkeen huomion, muuten en oo huomannu , varsinkaan päivisin mitään oireita. Eli tänkin perusteella se lauantai ilta vois olla sit kuitenkin ihan hyvä aloitukseen.
 
Mitäs tänne kuuluu?

Mikä tilanne @Jefar ja muut?

Minä täällä yritän arpoa eri tuntemuksia.. on ollut pienoista vihlontaa, nipistystä ja tänään melkein kramppi puolilta päivin, niin että piti pitää pieni tauko sohvalla. Samoja tuntemuksia, mitä edellisestä positiivisesta.. mutta kokemukset raskauksisrta rajoittuu vain siihen... Jännää.. 😁

Tänään KP24/28 ja oisko dpo jotain 7-9 kun en saanut tikutettua varmaksi tässä kierrossa. 🥴

Yritä tässä sitten malttaa vielä muutama päivä...🙈 tai voihan sitä huomenna hankkia sellaisen oikein herkän testin... 🤔
Vaikka sama kait se olisi yrittää malttaa odottaa tiistaihin... 🤷‍♀️
 
Mitäs tänne kuuluu?

Mikä tilanne @Jefar ja muut?

Minä täällä yritän arpoa eri tuntemuksia.. on ollut pienoista vihlontaa, nipistystä ja tänään melkein kramppi puolilta päivin, niin että piti pitää pieni tauko sohvalla. Samoja tuntemuksia, mitä edellisestä positiivisesta.. mutta kokemukset raskauksisrta rajoittuu vain siihen... Jännää.. 😁

Tänään KP24/28 ja oisko dpo jotain 7-9 kun en saanut tikutettua varmaksi tässä kierrossa. 🥴

Yritä tässä sitten malttaa vielä muutama päivä...🙈 tai voihan sitä huomenna hankkia sellaisen oikein herkän testin... 🤔
Vaikka sama kait se olisi yrittää malttaa odottaa tiistaihin... 🤷‍♀️
Täällä alkoi uusi kierto eli nyt kp 1
Letrot alkaa taas kp 3-5 ja sit taas bongaillaan ovista ja eka inssi (toivottavasti)
 
Mitäs tänne kuuluu?

Mikä tilanne @Jefar ja muut?

Minä täällä yritän arpoa eri tuntemuksia.. on ollut pienoista vihlontaa, nipistystä ja tänään melkein kramppi puolilta päivin, niin että piti pitää pieni tauko sohvalla. Samoja tuntemuksia, mitä edellisestä positiivisesta.. mutta kokemukset raskauksisrta rajoittuu vain siihen... Jännää.. 😁

Tänään KP24/28 ja oisko dpo jotain 7-9 kun en saanut tikutettua varmaksi tässä kierrossa. 🥴

Yritä tässä sitten malttaa vielä muutama päivä...🙈 tai voihan sitä huomenna hankkia sellaisen oikein herkän testin... 🤔
Vaikka sama kait se olisi yrittää malttaa odottaa tiistaihin... 🤷‍♀️
Ompa hyvänkuulosia tuntemuksia sulla🤩 jospa tietäis hyvää!

Täällä dpo9 ja äsken tein negatestin. Ei yllätä eikä jaksa enää ees pettyäkkää. On sen nega testin tehny jo nii monesti. Vähän oli poikkeavia oireita tässä kierrossa ja eile joku dippi lämmöissä illalla, mitähä lie.
 
Ompa hyvänkuulosia tuntemuksia sulla🤩 jospa tietäis hyvää!

Täällä dpo9 ja äsken tein negatestin. Ei yllätä eikä jaksa enää ees pettyäkkää. On sen nega testin tehny jo nii monesti. Vähän oli poikkeavia oireita tässä kierrossa ja eile joku dippi lämmöissä illalla, mitähä lie.
Malttia (paraskin puhuja täällä)... Toivo loppuu vasta kun kp1 ja onneksi itellä uusi toivo herää yleensä joko kp2 tai kp3 :No Evil Monkey:
Muutenkin olen sekä hyvässä että pahassa sekunnissa nollasta sataan menevä tyyppi.. 🥴
Tsemppiä!
 
Olisko kellään sellaista rohkaisu tai tsemppitarinaa? Itsellä alkoi 3. letrokierto nyt ja jotenkin vaan olo, että miks nyt onnistuis, kun kahdella aikaisemmallakaan ei 🤦‍♀️

Niin olisko joku kenellä olis onnistunu myöhemmin? 😊 ihan vaan lohdutukseks itselle!
 
Hei @Piisku !
Aloitin letrot viime vuoden lokakuussa.. helmikuun kierrosta onnistui, mutta oli todennäköisesti tuulimuna. Keskeytettiin lääkkeillä nopeaan RV 10. Elämäni eka positiivinen raskaustesti, joten siinä mielessä toimii. Oltu kuitenkin ilman ehkäisyä melkeinpä 7 vuotta... Ja 1,5 vuortta yritystä ilman letrozolia... minulla on pitänyt alussa säätää annosta, 2 kiertoa 1 tabletti, ei todennäköisesti ovista..nostettiin kahteen ja sit 4. kierrossa tärppi.. vaikkei lopputulos ollutkaan mieluinen. Ja ilmeisesti joillakin on tarvittu suurempiakin annoksia.. jos meillä ei nyt tässä tärppää tän tai seuraavien kahden kierron aikana, katsotaan taas annosta tai muuta vaihtoehtoa.
Joten omalta kohdalta sanoisin, että voi kestää ..
Toki olen kuullut, että joillakin tärppää heti 🙂
Tässä tarvitaan hermoja ja malttia, syitä voi olla monia. Toki apukeinojakin on monia 🧡 voi kestää että löytyy itselle sopiva.

Joten tsemppiä!
 
Hei, en läytänyt ketjua lugesteronin käytöstä enkä viitsinyt alkaa luomaan kysymykseni vuoksi uutta ketjua.
Toivottavasti tämä on täällä ok jos ei niin siittän johonkin muualle. Tilanne siis se, että käytössä luomukiertoon luget tukemaan omaa loppukiertoa kun odotellaan suunnittelukäyntiä passiin, joka on tän kuun lopulla.

Ssain eilen illalla hymynaaman ovistestiin ja tänään vielä tuossa noin klo 11.30 dig hymyili edelleen. Testaan vielä nyt päivällä varmaan uudestaan ja illalla myös.

Kysymys tulee tässä: kun eilen illalla ja tänä aamuna on testissä plussa (ja esim vaikka vielä nyt päivällä) mutta tänään illasta näyttäisi jo negaa niin miten laskisitte dpot tai mistä alkaen? Olisko ovisplus päivä enemmän tänään? Eilen päivällä ei ollut mahdollisuutta testata mutta jos väriviivoja kattoo cb testistä niin tän päivän on kyllä tummempi kuin eilisen illan. Toki illan testi on jo pidempään kuivunut, mut oli kyllä vielä aika tuoreenakin haaleampi kuin tämän päivän.

En oo ihan varma, mut muistelisin että klinikalla lasketaan vain aamun testaukset, mut en tosiaan oo varma! Tai luulisi että vielä päivänkin..Mut en muista ohjeistetaanko testaamaan vain aamuisin.. Meillä muutaman viikon päästä pas suunnittelu, selvinnee sitten viimeistään :)
 
Takaisin
Top