Letrozolin käyttäjiä?

Hienoa, että @Aloy luteaali oli parempi, tsemppiä uuteen kiertoon 🍀

Hyvää lomaa @Kuuttituutti, toivottavasti mieluisa tuliainen tarttuisi kyytiin 😊 Nyt vaan nautiskelette, ei tarvi ovulaatioon ja ajoituksiin keskittyä!

Täällä vasta kp 9 ja toiset letrot takana. Viikonvaihteessa oletettava ovis, meinasin alkaa huomenna tikuttelemaan. Lääkäri suositti viikon päähän oviksesta progekoetta. Toivottavasti tämä kierto nyt toisi edes sen ovulaation, joka viime kierrossa jäi puuttumaan, vaikka ultrassa kaikki oli viimesen päälle..
Täällä viimeksi sama homma, että vaikka ovis oli aivan nurkan takana ultrassa ja kaikki tuntemukset oli pelissä, ei siltikään tikkuun jäänyt merkkiä oviksesta! En tmmärrä onko siinä sitten mennyt joku pieleen tms..

Mulla oli tässä toisessa letro kierrossa aivan valtavat ovulaatiokivut lauantaina. Muistutti aivan täysin kuukautiskipuja. Onks muilla ollut samanlaista?

Aikasemmin on ovulaation aikoihin ollut jotain tuntemuksia, mut nyt oli kyllä kipee. Jos en tikuttais ovulaatiota niin olisin ollut aivan varma kuukautisten tulosta. Onneks kesti vaan muutaman tunnin ja nyt taas piinaillaan 😑

Täällä yksi kipujen kanssa painija.. eilen plussa digiovistestiin, ja kyllä tekee kipeää joko turvonnut munarakkula tai sitten jokin muu ovulaatioon liittyvä asia. Onneksi aamulla saatiin heiluteltua peitot, nyt ei kyllä tulis kuuloonkaan! 😫

Edellisessä letrokierrossakin oli ovulaation aikaan "lupaavasti" kipuja, mutta munasolu ei loppujen lopuksi irronnutkaan (verikoe osoitti). Nyt varasin taas progesteronikokeen viikon päähän, toivotaan nyt että olisi ovulaatio oikeasti tapahtunut.

Täällä yksi kipujen kanssa painija.. eilen plussa digiovistestiin, ja kyllä tekee kipeää joko turvonnut munarakkula tai sitten jokin muu ovulaatioon liittyvä asia. Onneksi aamulla saatiin heiluteltua peitot, nyt ei kyllä tulis kuuloonkaan! 😫

Edellisessä letrokierrossakin oli ovulaation aikaan "lupaavasti" kipuja, mutta munasolu ei loppujen lopuksi irronnutkaan (verikoe osoitti). Nyt varasin taas progesteronikokeen viikon päähän, toivotaan nyt että olisi ovulaatio oikeasti tapahtunut.
Toivottavasti sieltä verikokeesta tulee hyvä tulos! 🍀🌈❤️

Täällä odotellaan ovista, digit näytti vielä tyhjää palluraa, kirjottelinkin tuonne salaiselle puolelle eilisen vaste ultra kuulumiset. 🤞🏽
Letrot toimii annostuksella 2.5mg 1x1
Ens kiertoa sitten ei tarvikkaan monitoroida.

Mikähä meissä voi olla oikeesti vikana, yritys alkoi 1/2022 ja letrot pcos:n takia 12/2022, ovis tullut joka kierrossa MUTTA MITÄÄN EI TAPAHU, ei ainuttakaan plussaa ole tullut. Tuntuu vaan niin pahalta välillä tämä kaikki😢
Luulin aina, että helppoa on ku ollaan niin nuoria, mutta paskat.
Piti vaa kirjottaa ku ei oo oikee ketää miehen lisäksi kelle tästä purkaa🥺

Mikähä meissä voi olla oikeesti vikana, yritys alkoi 1/2022 ja letrot pcos:n takia 12/2022, ovis tullut joka kierrossa MUTTA MITÄÄN EI TAPAHU, ei ainuttakaan plussaa ole tullut. Tuntuu vaan niin pahalta välillä tämä kaikki😢
Luulin aina, että helppoa on ku ollaan niin nuoria, mutta paskat.
Piti vaa kirjottaa ku ei oo oikee ketää miehen lisäksi kelle tästä purkaa🥺
Tohon on helppo kyllä itse ainakin samastua. Meillä on pian yritystä takana vuosi. Ovulaatio on löytynyt joka kierto, mut ei yhtään plussaa. Siks mä en enää edes testaa, odotan vaan kuukautisia. Ja aina se on paha paikka, kun ne alkaa 😔 Mut yleensä kun kierto etenee, niin oma fiiliskin paranee.

Toivotaan, että teidän vuoro tulisi jo pian ❤

@IiJa-99 ihan hirmuisesti tsemppiä sinne 🩷 on kyllä varmasti ihan kamalan raskas tilanne. Olitteko te jo lapsettomuuspolilla? Onko mitään seuraavia suunnitelmia että kuinka edetään? Jos letrot ei tuo raskautta niin voisi kuvitella että pian vaihdettaisiin johonkin muuhun.

@IiJa-99, mä olen nyt kolmesti ollut raskaana, ja jokaista raskautta on se noin 6kk yritetty ihan tosissaan (oviksen tikutus, ajoitus jne). Mä olen toki sua vanhempi, mutta nuorillakin ihmisillä se yksittäisen kierron todennäköisyys on ~20% luokkaa (olettaen että ovis tapahtuu ja ajoitus kunnossa), ja vuoden sisällä raskautuu 80%. Että jos sulla on oviksen kanssa ollut häikkää 12/22 asti, niin menee vielä ”normaalin” rajoissa, että ei ole vielä tärpännyt. Mutta ehkä tää tai just seuraava kierto on sitten se mistä tärppää 🤞🙏. Se epävarmuus on niin raastavaa! Onko teillä vuoden loppuun asti tarkoitus jatkaa letroilla, vai onko hoitojen suunnittelua ennen sitä?

Mulla meneillään toinen letro kierto, tänään kp13. Ovis testit vielä ihan hailuraa, mutta kasvukipuja on ollut. Kävin keskiviikkona aukkarissa, ja samalla ultrattiin munasarjat: 12mm johtofolli oikealla (taas oikealla, viime kierrossakin oli), antraali folleja oli 6 oikealla ja 14 vasemmalla. Odottelen, että ovis olis tiistaina. Tallettelut on aloitettu, mutta hittolainen, että nää letrot tuntuu vaikuttavan vv määrään ja laatuun: kovin hissua on ollut sillä rintamalla normaaliin verrattuna 😬

Edit. Ai niin, @Maakulla taitaa huomenna olla proge koe vai? Toivottavasti tällä kertaa olis hyvä tulos! 🙏

@Piisku on se teilläkin ollut yritystä, tsemppiä❤️ pahalta se tuntuu joka kerta kun menkat alkaa, silti sitä jaksaa joka kierto uskoa, että joko nyt, mutta ei…. Ehkä meijän vuoro tulisi pian❤️

@Kwv kiitos❤️ viime lokakuussa käytiin felicitaksella molemmat tutkimuksissa ja aloitettiin mulle letrot ku lääkäri sanoi etten ilman ovuloi koskaan, koska pcos. Lääkäri käski 6kk syödä letroja ja ottaa uudelleen yhteyttä jos mitään ei tapahdu. Söin niitä pari kiertoa ja ovis tapahtu, sit pidin taukoa koska halusin nähä ovuloinko itse ja ovuloinhan minä! Pari kiertoa menin luomuna. Sit aloin syömään taas letroja ja nyt on viides letrokierto menossa. Pitää varmaan syksyllä kysyä lähetettä julkiselle jos ei tärppää… en haluais lähtä mihinkään hoitoihin mutta alkaa pakolta näyttämään…

@Aloy Raskasta ollut varmasti teilläkin🥺 joo rajoissa taidetaan vielä mennä, joten ei pidä vaipua epätoivoon. Jatkan varmaan syksyyn asti ja sitten olla yhteydessä uuelleen lääkäriin että miten edetään. Rukoilen että tärppäis näin helposti ku ei vaan haluais muuhun vielä ryhtyä.
Minkä takia sulla on aloitettu letrot jos saa kysyä? Jospa se ovis sieltä kohta tulis.
Mulla tuli tänä aamuna kp19 positesti eli oviski tapahtuu tänää.
Mulla ei letrot oo vv vaikuttanut mitenkään, hyvin niukkaa on aina.

@Maakku jospa letrot tois teille plussan!!

@Maakulle sormet ristissä, että olis proge noussut ja ovis tapahtunut!

@IiJa-99, ymmärrän hyvin haluttomuuden hoitoihin, mutta hyvä että sekin mahdollisuus on olemassa. Tosin, toivotaan, että tärppää nyt sitä ennen kuitenkin! 🤞Mulle letrot määrättiin ”vahvistamaan” omaa ovista. En ole saanut oikein selvyyttä siitä, että miten ne sitä tarkalleen ottaen vahvistaa, mutta jos ei nyt mitään muuta, niin ainakin aikaistaisi vähän ovista. Meillä on tarkoitus kokeilla näin vielä pari kiertoa, ja siirtyä sitten IVF hoitoon, jos ei tärppää. Ja syynä tähän mun ikä (täytän loppu vuodesta 40v).

@Kuuttituutti, joo, ilmeisesti ihan hyvä määrä, varsinkin iän huomioon ottaen, mutta en mistään saanut selvyyttä, että pitäiskö olla huolissaan siitä, että on niin iso ero eri puolien välillä 🤷🏻‍♀️. Sen sain selville, että itseasiassa ovulaatio tapahtuu keskimäärin useammin oikealta puolen (siis yleensäkin, ei vaan mulla), ei suinkaan vuoroin eri puolilta. Ja että oikealta puolelta raskauden todennäköisyys olis jonkin verran suurempi.

@Aloy okei, vissiin aika monellekki määrätään vahvistamaan omaa ovista. Sitä en tosiaan itsekkään tiedä, että millä tavalla vahvistaa😁
Jospa teilläkin tärppäisi näillä kevyillä hoidoilla🥹

Sain eilen aamulla kauniin ovisplussan, mutta eipä näytä munasolu irtoavan ei. Eka kerta, että käy näin ku on ovisplussat saanu. Eli se sitten tästä kierrosta🙄

@IiJa-99 mulle lääkäri sanoi että Letrozol voi vahvistaa munasolujen laatua ja just kun se ovis aikaistuu niin se kuulemma on kiinnittymisen kannalta parempi. Tai hän käytti lausetta kun sanoin että ovis on ollut kp 20 jälkeen ”raskauden kannalta olisi hyvä olla aiemmin” ja sen perusteella sain letrot. Myöhäsistä oviksista oon myös raskautunut, en hyvällä menestyksellä tosin. Harmi ettei siellä tunnu solu irtoavan 😞 mun tammikuisessa plussa ovistesti oli 4 päivää plussaa ennen kuin solu irtosi.

@Aloy olipa mielenkiintoista infoa! Mulla ainakin tuntui että kaikki Ovikset tuli vasemmalta 😅 enkä kyllä yhtään osaa sanoa mikä noin selkeää puolieroa määrässä selittäisi 🤔

@Aloy okei, vissiin aika monellekki määrätään vahvistamaan omaa ovista. Sitä en tosiaan itsekkään tiedä, että millä tavalla vahvistaa😁
Jospa teilläkin tärppäisi näillä kevyillä hoidoilla🥹

Sain eilen aamulla kauniin ovisplussan, mutta eipä näytä munasolu irtoavan ei. Eka kerta, että käy näin ku on ovisplussat saanu. Eli se sitten tästä kierrosta🙄

Mistä tiedät ettei irronnut? Eikai sitä välttämättä tunne? Plussasta voi mennä ainakin 12-36h että irtoaa..

@IiJa-99 mulle lääkäri sanoi että Letrozol voi vahvistaa munasolujen laatua ja just kun se ovis aikaistuu niin se kuulemma on kiinnittymisen kannalta parempi. Tai hän käytti lausetta kun sanoin että ovis on ollut kp 20 jälkeen ”raskauden kannalta olisi hyvä olla aiemmin” ja sen perusteella sain letrot. Myöhäsistä oviksista oon myös raskautunut, en hyvällä menestyksellä tosin. Harmi ettei siellä tunnu solu irtoavan 😞 mun tammikuisessa plussa ovistesti oli 4 päivää plussaa ennen kuin solu irtosi.

@Aloy olipa mielenkiintoista infoa! Mulla ainakin tuntui että kaikki Ovikset tuli vasemmalta 😅 enkä kyllä yhtään osaa sanoa mikä noin selkeää puolieroa määrässä selittäisi 🤔
Ahaa mielenkiintoista! Ehkä jatkan siis itsekkin vahvistumisen ja aikaistumisen vuoksi syömistä.
Vou, mite onki voinu mennä nui kaua irrotessa😳 mulla oli tänä aamunaki aivan räikyvä posi nii jospa se vielä irtoais.

@jannn mulla on niin voimakas kipu ovulaation aikaan ettei sitä voi olla tuntematta joten siitä tiedän😁 joka kerta on irronnut 24h sisällä, yleensä 16h sisällä ekasta posi testistä. Jospa kroppa olis nyt tekemässä vain poikkeusta.

Takaisin