Letrozolin käyttäjiä?

Toivottavasti tulee menkat pian @Maakku ja @Kuuttituutti toivottavasti olis viimeinen paketti minkä tarvii hakea! 🙏

Mulla tänään kp12 ja tänään oli se oma määräämäni kontrolliultra 😆. Yksi 18mm folli sieltä löytyi ja limakalvo oli kuulemma ihan nätti, 8.3mm. Ovistestaukset aloitin jo pari päivää sitten, mutta aivan hailua on ollut. Lääkäri arveli, että olis ovis plussa aivan lähipäivinä käsillä. Eli kaipa ne tallettelut voisi aloitella!

Mainitsin siitä, että maassa jossa asun, ei letrojen kanssa tehdä mitään seurantaa. Tämä (suomalainen siis) gyne oli sitä mieltä, että Suomessa sitä suositellaan, mutta jos ei joku sitä halua, niin ei se aivan pakollistakaan ole. Laitan tämän nyt vaan tähän siltä varalta, että jos joku asiaa miettii tulevaisuudessa. Itse siis halusin hyödyntää mahdollisuuden käydä, mutta jos jollekin on tullut sellainen olo, että aivan pakko olis käydä seurannassa, niin halusin vaan jakaa tämän kokemuksen vähän erilaisena näkökulmana.
 
Täällä en malta odottaa et pääsis alottaan noi Letrot 🙈
Kk pitäis alkaa ehkä 6.7 kakenterin mukaan.

Toki toivon plussaa ennen aloitusta josko hssg ois jelpannut mut tuskimpa.
 
Hellou! Aattelin palata linjoille kuukausien tauon jälkeen. Viime vuojen lopussa/vuojen vaihteessa mull oli 2letrokierto 2tbl/pv (1tbl ei ollu vastetta). Niistä eka kontrolliultrattiin ja sit sairastuinki heti sen jälkeen koronaan, siitä flunssaan ja sit reväytin selkäni... ja kummantkin ovikset meni huti ku ei pystyny yrittään :Upside Down Face: Sit tulikin muutto perhesyistä takaskotiseudulle. Letrot tauolle et saa uuet hoitokontaktit taas pyörimään. Julkisella ku ollaan, nii saatiin tovi ootella.

Lääkäriin ku päästiin nii oli kiertopäivä 90 taas menossa. Se on muka aina yhtä hauskaa ku kertoo kiertopäivän ja lääkärin naama venähtää ja varmistaa viel et niin monesko :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Terolut on aikasemmin ollu tarvittaessa vuodon aikaansaamiseksi. Nyt oli nii mitätön limakalvo et vaihettiin se Primolutiin. Nii mun välikierto oli sit vain 119päivää. Eipä siinä kauheesti jaksanu foorumilla pyöriä ku koitti vaan pitää pään läjässä, ku ikäki vaihtu täs välissä ja mitään ei elimistössä tapahu. Tai painoa oon kyll puottanu tälle vuotta et BMI ei oo este hoitojen jatkamiselle. Syksyn ensikäynnin jälkeen paino nous ja muutto hetkellä BMI oli 35.2 Eli liikaa ja nyt on BMI 31.6 Käytin sit ainaki pitkän välikieron hyödyksi.

No vuoto alko ja rupesin soittaa kontrolli ultraa. Eiköhän just sill viikon oo lääkäripula ku pitäs ultra olla. Hoitaja soitti mulle vain kolme kertaa puolentunnin aikana ku koitti selvitellä et miten tehään, et saanko alottaa ees Letroja tähän kiertoon. Minä kerkesin taas miettiä kesätaukoja ja monen kuukauen kiertoja jne. Sain kuitenki luvan alottaa taas letrot samalla 2tbl. annostuksella, koska se viimeksi kypsytti vaan yhen kerrallaan. Letrot syöty, ei kontrolliultraa, tikuttelut ja tallettelut alotettu. KP13 menossa. Aikasemmin on ovis osunu Kp16. Jännä nähä pysytäänkö samassa.

Ja melkeen unohin, mull alotettiin Metforem-tukemaan ovista, koska mun paasto sokerit on viime syksynä ollu 6,2. Ja kumpaakin diabetesta suvussa. Senkin takia oli tärkiää saaja paino alaspäin. Metforem vaan lopetetaan sit saman tien jos jossain vaiheessa plussa tulee.
Täss nyt sit kokoeillaan letroilla 4-6kiertoo. Toki toivon et ei tarvi niin montaa kiertoo :Upside Down Face:
 
Hienosti olet saanut tiputettua painoa @Winsku! Uskoisin senkin auttavan kiertojen kanssa, lääkkeiden lisäksi!

Onnenlehti, onnittelut plussasta, toivotaan että kaikki menee tällä kerralla hyvin! 💗

@Jefar, tsemppiä odotteluun, kesällä onneksi yleensä on kaikenlaista puuhastelua, pian se koittaa!

Täällä kp14 tänään, ja ei kyllä ole vielä ovisoloja, mihinköhän se nyt jäi, jos ma oli jo 18mm folli 😬. En tänään vielä ole saanut testattua, kun lähdettiin niin aikaseen aamusta junaan, mutta tuskinpa se olis positiivinen, kun ei ole vielä ollut mitään normi eggiksiä edes. Pitää iltapuolesta testata vielä.
 
Tsemppiä painon pudotukseen @Winsku, toivotaan että tuo plussatuulen teillekin 😊

Täällä kp 34, ikinä ei ole näin pitkäksi venynyt kierto, menkoista ei vielä tietoakaan. Maanantaina r-testi ihan puhdas nega. Turhauttaa, kun ei tiedä mitä kropassa tapahtuu. Itseinho kehoa vastaan nostaa päätään, mikä ei ole hyvä asia. Mulla ei saisi päästä paino tippumaan, mutta turvotus ja inho ettei keho pelaa toivotusti tuo omat haasteensa..
 
Tsemppiä painon pudotukseen @Winsku, toivotaan että tuo plussatuulen teillekin 😊

Täällä kp 34, ikinä ei ole näin pitkäksi venynyt kierto, menkoista ei vielä tietoakaan. Maanantaina r-testi ihan puhdas nega. Turhauttaa, kun ei tiedä mitä kropassa tapahtuu. Itseinho kehoa vastaan nostaa päätään, mikä ei ole hyvä asia. Mulla ei saisi päästä paino tippumaan, mutta turvotus ja inho ettei keho pelaa toivotusti tuo omat haasteensa..
No voi ei! Onko sun mahdollista saada terolut tms kuuria katkaisemaan pitkä kierto, jos ovuloimattomuuden takia nyt venyy?
 
Heippa!

Onks teillä letrojen kanssa pysynyt luteaalivaihe saman mittasena, vai onko se pidentynyt?

Itsellä ensimmäinen letrokierto menossa ja tänään olisi pitänyt alkaa menkat, jos ei vaikuta luteaalivaiheeseen. Ovista letrot aikaisti muutamalla päivällä. Testejä en ole tehnyt, kun ei ole mitään oireita eikä yhtään raskaana olo 🤣

En ole yhdessäkään kierrossa saanut edes kuviteltua oireita ja pian on kuitenkin jo vuosi yritetty 🙄
 
Kp 15 ja perus halvoissa viivatesteissä hissukseen tummenee testiviiva. Digi näyttää viel negaa. Ja kyllä, teen molempia, ku ei ollu sitä kontrolli ultraa. Eipähän jää epäselväksi oliko ovis vai ei 😅 Toivottavasti huomenna sit plussaa. Mitään ovis oireita ei oo ollu.
Vkoloppuna mull ois kummatkin yövuorot pubin puolella ja koska osaan maalailla pelkokuvia kauhiasti, niin pelkään et yövuorot sekottaa kroppaa liikaa vaikka kaikki muut tähdet sattuiskin kohdilleen 🙈
Voisko meis olla semmosta "Älä ajattele-nappia" siit ois hyötyä aika monesti 😅
 
Meinasin nyt pari päivää vielä kattella mihin tää tilanne kääntyy mutta täytyy alkaa kysellä jos ei ala vuotoa kuulua.
Lainaan itseäni, testi edelleen negaa eikä vuotoa näy. Lääkärin mukaan odotellaan nyt vaan. Anovulatorinen kierto voi venyä parikin viikkoa. Nyt vasta viikon vuoto myöhässä. Toivottavasto ei tule hirveällä rytinällä, kattelin jo töistä sopivaa kokoa Tenoista 😂
 
Kp 15 ja perus halvoissa viivatesteissä hissukseen tummenee testiviiva. Digi näyttää viel negaa. Ja kyllä, teen molempia, ku ei ollu sitä kontrolli ultraa. Eipähän jää epäselväksi oliko ovis vai ei 😅 Toivottavasti huomenna sit plussaa. Mitään ovis oireita ei oo ollu.
Vkoloppuna mull ois kummatkin yövuorot pubin puolella ja koska osaan maalailla pelkokuvia kauhiasti, niin pelkään et yövuorot sekottaa kroppaa liikaa vaikka kaikki muut tähdet sattuiskin kohdilleen 🙈
Voisko meis olla semmosta "Älä ajattele-nappia" siit ois hyötyä aika monesti 😅
Joo Älä ajattele liikaa -nappi ois kova, samoin joku virheraportti "Mikä meni tällä kertaa vikaan tässä kierrossa" 😂
 
@Aloy mulla oli vasteultrassa kanssa noin että oli 18mm folli ja testit tosi haaleita. Se oli perjantaina niin sit maanantaina oli ovisplussa ja ovis.

@Maakku se vikaraportti ois niin paras! ”Hei, en löytänyt siittiötä, en hedelmöittynyt” ”Hei, löysimme toisemme mutta vähän oli kromosomit vinksallaan niin jakautuminen pysähtyi” ”hei, valitettavasti limakalvosi ei ollut minulle nyt sopiva”. Tsemppiä ihan hurjasti sinne! Mun matikalla muista kierroista laskeneena tänään ois pitänyt alkaa menkat mut ei näy. Testi oli myös aivan vitivalkoinen nega. No toivotaan että uusi kierto tulee kuitenkin vielä tällä viikolla.

@Piisku mulla ei letrot oo pidentänyt luteaalia, terolutit on pidentäneet sitä.
 
@Aloy mulla oli vasteultrassa kanssa noin että oli 18mm folli ja testit tosi haaleita. Se oli perjantaina niin sit maanantaina oli ovisplussa ja ovis.

@Maakku se vikaraportti ois niin paras! ”Hei, en löytänyt siittiötä, en hedelmöittynyt” ”Hei, löysimme toisemme mutta vähän oli kromosomit vinksallaan niin jakautuminen pysähtyi” ”hei, valitettavasti limakalvosi ei ollut minulle nyt sopiva”. Tsemppiä ihan hurjasti sinne! Mun matikalla muista kierroista laskeneena tänään ois pitänyt alkaa menkat mut ei näy. Testi oli myös aivan vitivalkoinen nega. No toivotaan että uusi kierto tulee kuitenkin vielä tällä viikolla.

@Piisku mulla ei letrot oo pidentänyt luteaalia, terolutit on pidentäneet sitä.
Reaktioni viestiisi: ❤️😂🥺🌈
 
@Maakku, onpas tylsää, toivottavasti pian ratkeaisi suuntain tai toiseen.. Onko muuten ovis oloja ollut ollenkaan nyt myöhemmin? Ei laisinkaan sama tilanne, mutta mä otin vuosi sitten korona roketteen just ennen ovista, ja se sit pisti oviksen paussille kahdeksi viikkoa. Sit viimein lopuin tuli se ovis, ja sen jälkeen menkat ”ajallaan”.

@Piisku, sun tilanne ratkesi jo, mutta vastaan kuitenkin, että mulle (ulkomailla) lääkäri ei suostunut antamaan letrojen kanssa mitään progetukea, vaikka siis mun luteaalit on yleensä vain 9 päivää. Hänen mukaansa letrot antaa kaiken sen mitä tarvii ja varsinaista progetukea saa vaan IVF hoidoissa. Ajattelin nyt tämän ensimmäisen kierron katsoa, että miten luteaalin käy, mutta sain just Suomessa käydessä täältä reseptin 3kk progetuelle.

@Winsku, toivottavasti plussa sieltä pian napsahtaa! 🤞

@Kuuttituutti, no sattuipas sitten samalla tavalla; mulla nimittäin eilen lähti testi tummumaan ollen jo illalla positiivinen, ja tänä aamuna sitten vielä selkeämmin. Oletan myös, että tänään olis oviskin, kun yleensä vastaavassa tilanteessa se olis samana päivänä. Toivottavasti siellä myös ratkeaa tilanne suuntaan tai toiseen pian! 🙏
 
@Maakku, onpas tylsää, toivottavasti pian ratkeaisi suuntain tai toiseen.. Onko muuten ovis oloja ollut ollenkaan nyt myöhemmin? Ei laisinkaan sama tilanne, mutta mä otin vuosi sitten korona roketteen just ennen ovista, ja se sit pisti oviksen paussille kahdeksi viikkoa. Sit viimein lopuin tuli se ovis, ja sen jälkeen menkat ”ajallaan”.

@Piisku, sun tilanne ratkesi jo, mutta vastaan kuitenkin, että mulle (ulkomailla) lääkäri ei suostunut antamaan letrojen kanssa mitään progetukea, vaikka siis mun luteaalit on yleensä vain 9 päivää. Hänen mukaansa letrot antaa kaiken sen mitä tarvii ja varsinaista progetukea saa vaan IVF hoidoissa. Ajattelin nyt tämän ensimmäisen kierron katsoa, että miten luteaalin käy, mutta sain just Suomessa käydessä täältä reseptin 3kk progetuelle.

@Winsku, toivottavasti plussa sieltä pian napsahtaa! 🤞

@Kuuttituutti, no sattuipas sitten samalla tavalla; mulla nimittäin eilen lähti testi tummumaan ollen jo illalla positiivinen, ja tänä aamuna sitten vielä selkeämmin. Oletan myös, että tänään olis oviskin, kun yleensä vastaavassa tilanteessa se olis samana päivänä. Toivottavasti siellä myös ratkeaa tilanne suuntaan tai toiseen pian! 🙏
Olot on olleet tässä kierrossa hyvin erikoiset, ei yhtään pystynyt kehon signaaleja lukemaan ja hämmentävää kaikin puolin. Kp 14 oli digiovisplussa ja ultrassa näkyi hyvä follikkeli ja limakalvo ok. Siitä viikon kuluttua progesteronitaso 0,4 (25 olis ollut vähintäänkin toiveissa). Ovuloimatonta kiertoa veikkaan, katse on jo uudessa kierrossa, mikäli se joskus alkaa ettei tarvitse alkaa mummoksi julistautua 😄
 
Takaisin
Top