Letrozolin käyttäjiä?

Tiedän että tämäkin on tosi yksilöllinen juttu, mutta onko täällä ketään jolla 2-1-2-1-2 annostuksella ei vastetta ja 2-2-2-2-2 annostuksella olisi vastetta?
En jotenkin jaksa uskoa, että näin pienellä annoksen nostolla olisi itselle vaikutusta. Kyse kuitenkin vain kahdesta tabletista. Ensi kiertoa varten valmistaudun hyvin jo etukäteen pettymään! 😅 en oikeasti usko yhtään. 250€ suoraan ultrasta roskikseen.
 
Tiedän että tämäkin on tosi yksilöllinen juttu, mutta onko täällä ketään jolla 2-1-2-1-2 annostuksella ei vastetta ja 2-2-2-2-2 annostuksella olisi vastetta?
En jotenkin jaksa uskoa, että näin pienellä annoksen nostolla olisi itselle vaikutusta. Kyse kuitenkin vain kahdesta tabletista. Ensi kiertoa varten valmistaudun hyvin jo etukäteen pettymään! 😅 en oikeasti usko yhtään. 250€ suoraan ultrasta roskikseen.
Pienelläkin annosmuutoksella voi olla väliä. Lääke on myös luonteeltaan sellainen, että säilyy elimistössä jonkin aikaa ja voi alkaa kumuloitua. Siksi lääkäri esim mulle sanoi että välillä pitää olla välikierto (erillinen ohje). Eli ei noi annokset ole tuulesta temmattuja 😊
 
Sain juuri progesteronituloksen eiliseltä kp 20 ja tulos oli 0,4 nmol/l, mitähän ihmettä..

Kävin kp 13 ultrassa, samana aamuna ovulaatiotestin plus. Tässä kierrossa ensimmäiset letrotsolit oli alkukierron käytössä 1x1. Ultrassa oli limakalvo suht ok ja muistaakseni kasvava follikkeli löytyi, eikö se sitten irronnutkaan vai kävikö verikokeessa jotain, mutta kummallinen tulos. Että mitäs nyt.. ei siellä ainakaan mitään kiinnity kun mun progesteroni melkein nolla 😭 Luomukierrossa oli viimeksi arvo 25.
 
Sain juuri progesteronituloksen eiliseltä kp 20 ja tulos oli 0,4 nmol/l, mitähän ihmettä..

Kävin kp 13 ultrassa, samana aamuna ovulaatiotestin plus. Tässä kierrossa ensimmäiset letrotsolit oli alkukierron käytössä 1x1. Ultrassa oli limakalvo suht ok ja muistaakseni kasvava follikkeli löytyi, eikö se sitten irronnutkaan vai kävikö verikokeessa jotain, mutta kummallinen tulos. Että mitäs nyt.. ei siellä ainakaan mitään kiinnity kun mun progesteroni melkein nolla 😭 Luomukierrossa oli viimeksi arvo 25.
Ymmärrän masennuksen! Mutta hyvä että tilanne jäi kiinni verikokeessa, sille on paljonkin tehtävissä, ja voi olla että se on se the juttu teidän kohdalla, joka auttaa, kun oikea lääke ja oikea annos saadaan räätälöityä. 🌈 Halaus tilanteeseen! ❤️
 
Halaus @Maakku 🧡 Kurjaa, että siellä proge arvo oli noin matala. Mut ehkä just niinkuin Omppu sano, et jos siitä löytyy se selittävä tekijä niin apu olisi lähellä.
Mielenkiintoista myös tuo maininta letrojen tauottamisesta, mulle ei sanottu siitä vielä mitään ja laitettiin nyt vaan puoleksi vuodeksi syömään niitä.
 
Kiitos myötätunnosta. Jännätään, mitä lääkäri tuumaa.. taisin aiemmin mainita siitä, että tämä letrokierto on sekoittanut kehon omia tuntemuksia kierron vaiheista ja tämä verikoetulos tuntuu korostavan sitä, että ei nyt ole kaikki toiminut niin kuin piti. Kestopessimistin on vaikee kääntyä fiilikseen "kyllä se siitä", mutta olette oikeassa, eiköhän tähän syy selviä.

Ja mitä @Kuuttituutti tulee letrojen tauoista ja annoksista, tää on taas tätä yksilöllisyyttä ja varmaan riippuu lääkärin näkemyksestä. Puolta vuotta pidempään ei sinunkaan varmaan tosiaan pidä sitä käyttää niin lääkkeen ominaisuuksien sekä hoidoissa etenemisen takia. Kumpa ei tarvitsisi edes ajatella niin pitkälle mitään hoitoja 🤗
 
@Maakku joo tarkoitus onkin kesän jälkeen lääkärin kanssa keskustella ja miettiä jatkoja :) Kaikkeen oon valmis mutta vähän tökkii se että ei päästä julkiselle vielä vaan kaikki tehdään yksityisesti.

Ymmärrän myös, että pessimistinen ote pitää päätänsä pystyssä mutta me muut uskotaan suinkin puolesta teidän onnistumiseen.
 
@Maakku joo tarkoitus onkin kesän jälkeen lääkärin kanssa keskustella ja miettiä jatkoja :) Kaikkeen oon valmis mutta vähän tökkii se että ei päästä julkiselle vielä vaan kaikki tehdään yksityisesti.

Ymmärrän myös, että pessimistinen ote pitää päätänsä pystyssä mutta me muut uskotaan suinkin puolesta teidän onnistumiseen.
Kiitos 😭

Yksityisellä ollaan mekin oltu, mutta on se niin hintavaa, että ei taida rahat riittää jos täytyy rankempiin hoitoihin lähteä. Lääkäri suunitteli jo syksyyn Menopur-pistoksia ja nehän vaatii taas tiheämpää seurantaa eli kalliita käyntejä jos ei julkiselle aleta hakeutua..
 
Muokattu viimeksi:
Voi ei @Maakku 😮‍💨 tsemppiä ❤️
Hyvä kuitenkin tosiaan, että nyt saitte kiinni tuon progesteroniarvon, niin jospa sille olisi pian jotain tehtävissä. Täällä myös uskotaan että nyt varmasti saatte oikeanlaista hoitoa ja jospa tärppäisi pian!

Ite oon myös pitkään miettinyt mitä arvoja kannattaisi käydä mittauttamassa? Kun on todettu pco niin tokikaan oikeen mikään omassa kierrossa ei toimi. Progesteronituki on jo menkkoja käynnistämään.

Tänään sain pitkästä aikaa aivan järkyttävän migreenikohtauksen, ja aloin miettimään olisiko tämä viimeisten kuukausien isojen lääkemäärien vetäminen ja jatkuva kierron sekoittaminen osasyyllinen. Välikierto alkaa kuulostaa hyvältä idealta.. huoh..
 
Mitenkäs täällä kierrot etenee? Onko @Maakku sulla nyt täysin ovuloimaton kierto, vai onko nyt myöhemmin vielä irronnut kuitenkin? Onko sulla jo aika lääkärille varattuna noihin tuloksiin liittyen? Itsekin nyt viime aikoina lukenut kokemuksia, että muuten toimiva kierto johon letrot määrätty ”vahvistukseksi”, ja sitten yht äkkiä ei tulekaan ovista. Mistäköhän sellainenkin voi johtua.

Mä nappasin tänään viimeisen letron, eka kierto menossa näiden kanssa. Maanantaille, kp12, sain ajan gynelle ultraan. Mulla ei tullut kyllä oikein mitään sivuoireita noista, ei ainakaan päänsärkyä, ehkä vähän ollut tavallista enemmän ilmaa vatsassa, mutta en edes tiedä voiko se olla noista johtuvaa, vai vaan sattumaa. Nyt siis vasta kp7. Vähän oon kasvukipuja ollut tuntevani, mutta ei vielä muuta. Varmaan viimeistään su alan testaamaan ovista.

Jotenkin tosi hitaasti tuntuu menneen tämä kierto, vaikka ollaan lomalla ja sinänsä siis aika kulkee (liiankin) nopeasti.
 
Toivottavasti sulla @Aloy toimii letrot hyvin. Mullakaan ei ollut mitään haittoja ja se ovisasia jäi kyllä mysteeriksi. Aloin oletetun oviksen (kolme pv o+ jälkeen urheilla enemmän) ja mietin, etä heittikö ovista sitten sen takia vai jäikö tosiaan tulenatta.. Menkkoja odottelen näinä päivinä (pessimisti ei pety). Ei osannut lääkärikään mitään sanoa, koitetaan seuraava kierto samalla annoksella ja ovisplussasta taas viikon päästä progemittaus ja jos se on taas huono, niin mietitään jatkoa sitten. Vähän kävi mielessä että oisko ilman letroja, kun kierto tuntui toimivan paremmin.. 🤷‍♀️
 
@Maakku toisaaltahan se ois mielenkiintoista seurata ja verrata miten progearvo käyttäytyy luonnollisessa kierrossa, kun eikös se siinä ollut viimeksi kunnossa?

@Aloy mulla ei aluks tullut letroista sivuoireita mut nyt kolmannessa kierrossa on ollut hurjaa väsymystä ja päänsärkyä.
 
Toivottavasti sulla @Aloy toimii letrot hyvin. Mullakaan ei ollut mitään haittoja ja se ovisasia jäi kyllä mysteeriksi. Aloin oletetun oviksen (kolme pv o+ jälkeen urheilla enemmän) ja mietin, etä heittikö ovista sitten sen takia vai jäikö tosiaan tulenatta.. Menkkoja odottelen näinä päivinä (pessimisti ei pety). Ei osannut lääkärikään mitään sanoa, koitetaan seuraava kierto samalla annoksella ja ovisplussasta taas viikon päästä progemittaus ja jos se on taas huono, niin mietitään jatkoa sitten. Vähän kävi mielessä että oisko ilman letroja, kun kierto tuntui toimivan paremmin.. 🤷‍♀️
Yritän muotoilla lohdutuksen sanoja.
Ymmärrän turhauman, jos tuntuu ja vaikuttaa, että lääkkeet vain pilaavat mahdollisuudet. Terolutit oli itellä vähän sama juttu, kyn ne piti aloittaa jo ennen ovista ja saattoivat estää oviksen, mutta toisaalta parin Terolut-kierron jälkeen kierrot olivat tasaisempia.

Voi olla myös, toivottavasti, että nyt oli sattumalta vain joku poikkeuskierto sinulla, esim kun minä ensimmäisen kerran tikutin oviksen, luteaalivaihe jäi vain 9 päivää pitkäksi. Olin ihan paniikissa siitä. Mutta koskaan sen jälkeen luteaali ei ole ollut alle 12 päivää. Aika huono tuuro, että eka ovistikutus osui siihen poikkeuskiertoon, kun tuli heti hirveä huoli.

Tietysti sinä itse päätät, mitä teet, sinuna ehkä toimisin lääkärin ohjeen mukaan, jollen neuvottelisi muuta. Mutta se homma etenee koko ajan, vaikka turhauttaakin. Ja ymmärrä ajatuksen toimia toisin, kun yhtään kieroa ei tahtoisi hukata. Itselläni on ollut usein ihan vimmainen se ajatus, ettei yhtään kiertoa saa hukata. Hoitopolut tahtoo olla vähän semmoista testausta, mikä toimii. Itselläni se on ainakin ollut. Toisaalta jos Letrot ei toimi, niin on ihan nopea aikataulu saada se selville parissa kierrossa. Itse olen syönyt Letroja yli 12 kiertoa ja kyllähän ne ovista aikaistavat eli sinänsä toimivat. Mutta ei niillä raskautta ole tullut, yhden kerran lyhyt raskaus inssiin yhdistettynä. Ja nyt eilen oli PAS ja slin tähänkin kiertoon Letrot oviksen aikaistamiseksi. Ilman Letroja ei olisi ehditty ennen juhannusta.

Halaus sinne ❤️❤️❤️❤️❤️

Hajanaista tekstiä tuli.
 
@Kuuttituutti luomukierrossa juu pariin otteeseen ihan ok progetasot. Sen takia niin pillastuinkin kun odotukset oli liian korkealla ja nyt tulos lähes nolla 😄

Kiitos Omppu ❤ Juuri näin, yhtä kokeilua ja testausta tämä homma on ja tuurilla seilaamista. On asenoiduttu siihen, että tämä kesä testaillaan näitä letroja ja koitetaan elää muutakin elämää. Kerätään voimia syksyyn, mikäli hoidoissa täytyy edetä seuraaviin kokeiluihin. Toivotaan, ettei tämä kierto veny liian pitkäksi, että tulee taas selvyys asioihin. Joka vessa reissulla tarkistettava joko hanat aukeaa..
 
Toivottavasti sulla @Aloy toimii letrot hyvin. Mullakaan ei ollut mitään haittoja ja se ovisasia jäi kyllä mysteeriksi. Aloin oletetun oviksen (kolme pv o+ jälkeen urheilla enemmän) ja mietin, etä heittikö ovista sitten sen takia vai jäikö tosiaan tulenatta.. Menkkoja odottelen näinä päivinä (pessimisti ei pety). Ei osannut lääkärikään mitään sanoa, koitetaan seuraava kierto samalla annoksella ja ovisplussasta taas viikon päästä progemittaus ja jos se on taas huono, niin mietitään jatkoa sitten. Vähän kävi mielessä että oisko ilman letroja, kun kierto tuntui toimivan paremmin.. 🤷‍♀️
Jos nyt uuteen kiertoon joutuu, niin toivottavasti siinä sitten toimii paremmin! Se on kyllä raastavaa, että menee aina monta viikkoa tai jopa kuukausia siihen, että näkee onko kyseessä vain yksittäinen oikku, vai jotain pysyvämpää. Mulla oli viime vuonna kokeilussa kilpparilääkitys, ja jotain 3-4 kiertoa niitä söin, kunnes totesin, että luteaali lyheni niiden kanssa niin paljon, että pidin parempana olla ilman (siis toki konsultoin omaa lääkäriä myös tässä päätöksessä).

@Kuuttituutti, onpa hyvä tietää, että oireilu voi muuttua kiertojen edetessä! Vissiin se oireilu kestää sitten kuitenkin vaan sen ~5pv minkä niitä letroja syö? Toivottavasti sulla jo helpottanut oireet, pitkäkestoinen päänsärky on kyllä ikävä!
 
@Aloy joo oisko se päänsärky jatkunut max kaks päivää letrojen syönnin loputtua että ei koko kiertoa kuitenkaan kestä 😊 oon kuitenkin lukenut et toiset on saanut parin viikon päänsärkyjäkin letroista vaikka käyttääkin vaan sen muutaman päivän.
 
Takaisin
Top