Letrozolin käyttäjiä?

Täällä tuli plussa ovulaatiotestiin, jouluaattona ois sit dpo10. Mietin että jokohan silloin uskaltais testata, vai meneekö joulu pilalle 😌 Loppuviikosta ivf-ensikäyntikin, jännittää et mikä päätös sieltä tulee. Meillä siis miehen siittiöissä vikaa, normaalimuotoisia 1% ja määräkin oli huonohko.
Mä testaisin. Musta siinä voi vain voittaa. Joko iloinen plussa joululahjaksi tai sit nega, jonka voi kuitata sillä, että "no jaa, eihän se plussa vielä ehkä näkyisi edes" 😁 Mut riippuu kai myös paljon, miten itse yleensä suhtaudut testeihin :)

Mulla nyt kp 20 ja veikkailin tälle päivää ovista leposykkeen nousun takia. Mut tulin myös kipeäksi nyt ja koska mikään muu ei viittaa ovikseen ja testitkin vaan negoja, ni eipä taida paljon joulun ihmettä meille tulla testiin. Pieni toivonkipinä mulla on, kun aamulämpö on normisti aina 36,5 mutta kp 16 se oli 36,0 et jos ovis olisikin ollut kp 17. Mutta mikään muu ei sit taaskaan viittaa siihen, niin tuskinpa. Aika mielenkiintoista, et mitä ihmettä tästä kierrosta mahtaa tulla.

Mulla on nyt toistaseks epäselvä tilanne ovikse suhteen. Kp13 ja lämmöt ei viel kyl kerro mitää. Vaikkei pitäny niitä ovistestei tehdä, niin tein sit kuitenkin la, eilen ja tänään. Sunnuntao jäi välistä. La ja tänään oli tosi hailakat mut eilen viit vail plussa. Et onpi saattanu sunnuntaina tai tässä eilisen ja tän päivän völissä olla jos lämmöt huomenna lähtee koholle.

Tai sit on vielä tulematta ja kenkkuilee, kyl nyt ärsyttää et ehtiikö ovis silleen, et huomenna vikoista talletteluista on iloa viimeks ovis olis kp12. En tiiä sekottaako nyt toi visureiden poisto ja buranat pakkaa.

Tässä kierrossa vedin letrot kp3-7, viime kierrossa 4-8 ja ovis oli kp12. Onkohan tällä merkitystä?

@Röllineiti teilläkin siellä sitten suunnittelukäynti edessä, meillä on se huomenna. Masentaa ajatus itse mennä moiselle käynnille kun tällä viikolla kaksi kaveria ollu onnellisina nt-ultrassa😔 toivotaan et päästää kumpiki nopee sit pistelee ja jos sitä kautta sit sikiöultriin mekin❤ testaisin kans jouluna, varsinkin jos viiniä mielii ottaa.

@Unis sulla on melkonen testauspäivä. Toi varhadin testaus kuulostaa hyvältä oli tulos kumpi hyvänsä tässä kohtaa👌

@Röllineiti jännät paikat sullakin just ennen joulua! 🥺 Mä varmaan testaisin ja yrittäisi sit saada voimaa siitä tulevasta IVF:stä, jotta ei joulutunnelma menis.

@Unis hyvä testaussuunnitelma! Oire-raportti? 😎

@mrz onks sulla normaalisti muita ovisoireita? Harmi että noin vaikeasti tulkittavissa!

@Juliet92 Burana voi kyl lykätä ovista käsittääkseni mut ei kai se montaa päivää pitäis. En usko et myöskään toi päivän heitto letrojen syönnissä vaikuttaa juurikaan. Hitto että se ovis osaakin aina temppuilla just kun sitä kaipaisi eniten saapuvaksi 🙄

@Röllineiti jännät paikat sullakin just ennen joulua! 🥺 Mä varmaan testaisin ja yrittäisi sit saada voimaa siitä tulevasta IVF:stä, jotta ei joulutunnelma menis.

@Unis hyvä testaussuunnitelma! Oire-raportti? 😎

@mrz onks sulla normaalisti muita ovisoireita? Harmi että noin vaikeasti tulkittavissa!

@Juliet92 Burana voi kyl lykätä ovista käsittääkseni mut ei kai se montaa päivää pitäis. En usko et myöskään toi päivän heitto letrojen syönnissä vaikuttaa juurikaan. Hitto että se ovis osaakin aina temppuilla just kun sitä kaipaisi eniten saapuvaksi 🙄
On kyllä ärsyttävää kun olis nyt saanu selvästi tulla ja ajoissa! Eilen oli alavatsalla ja toosassa kunno arkuus ja kivut mitkä yleensä viittaa oviksen olevan pääl tai ihan hilkul mut ei ainakaa viel lämmöt kohol. Huomisia lämpöjä odotellessa.

Hei kertokaa sit, mitä ensikäynnillä tehtiin! 👀 Me keskusteltiin ivf prosessista viime inssin yhteydessä, mut lääkitykseen liittyvät keskustelut ja eka ultra tehdään vasta silloin 23.12., jos testi nega.

@Unis ollaan sun kanssa varmaankin sitten testailemassa samoihin aikoihin 🤭

Kävin juuri katsomassa Kannasta viimeisimmän inssin kertomuksen. Lääkäri oli jo kirjannut, että seuraavaksi siirrytään IVF-hoitoihin ellei nyt raskautta. Ehdotti antagonistihoitoa aloitusannoksella 225IU kolme päivää ja sitten 150IU/pv. Inssin yhteydessä sanoivat, että erillistä suunnittelukäyntiä ei tule. Ajan katsovat, kun soitan tämän inssin tulokset ja tarkemmat ohjeet tulee sitten vain postilla kotiin 😊

@Viikuna91 Joo, on normaalisti paljonkin ovisoireita. Leposyke alkaa kohota selvästi n. 5 päivää ennen ovista ja samaan aikaan alkaa jo ovislimat. Samoihin aikoihin alavatsalla alkaa tuntua painetta aina ku käy vessassa. Ja sit ovispäivänä niin kova kipu alavatsalla, että pitää ottaa lääkettä. Ei siis pääse mitenkään huomaamatta ohi 😆 Nyt siis jos ovis olisi ollut jo, niin ei ois ollut mitään näistä. Paitsi tänään kp 21 tuntuu ehkä vähän tota painetta. Ovistestit negoja yhä.

Täällä tuli plussa ovulaatiotestiin, jouluaattona ois sit dpo10. Mietin että jokohan silloin uskaltais testata, vai meneekö joulu pilalle 😌 Loppuviikosta ivf-ensikäyntikin, jännittää et mikä päätös sieltä tulee. Meillä siis miehen siittiöissä vikaa, normaalimuotoisia 1% ja määräkin oli huonohko.
Itse jättäisin testaamatta 😅 mä olen muutenkin sellainen, etten halua pissatestejä tehdä, kun niistä ei näe onko kemiallinen voi jotain muuta. Sit tulee vaan turhaan pettymyksiä. Täällä siis raskaus todetaan aina verikokeella testipäivänä.

Tsemppiä kauheasti piinailuun ❤️

Laitan tähän liitteenä kuvan näistä tän kierron ovistesteistä: testinä Pregcheck/one step.

Tää kierto on nyt eka punktion jälkeen. Käytin oman mielenrauhan takia letrozol 1x1 tabl kp5-9 (norm. kp3-9 mut myöhästyin aloituksesta 😅). Tänään siis eka Terolut ku ovis on tapahtunut kp19 (normaalisti terot kp15 -> , mut oon halunnut seurata omia oloja tai tikuttanut testeillä jotta ovis varmasti tapahtuu ennen terolutin aloitusta 👍).
C1B7BE1B-60F3-4386-9D96-3558E2E6E7D6.jpeg

Eli aattona ois dpo10 tai 11, en vielä tiiä testaanko tuolloin vai vasta kun menkat pitäis alkaa about 27-30.12 🤔 piinahetket alkakoon! 😅

Mitä tekisitte mun tilanteessa tai onko kellään ollut vastaavaa?

Eka letrokierto. Kp 9 ultrattu hyvä johtofolli ja arvioitu ovis kp 15-16.
Nyt on kp 22, eikä vieläkään ovisplussaa tai mitään mulle tuttuja ovisoireita. En usko, että ovis on siis ollut.

Yritin kysyä lääkäriltä ultrassa, että mitä jos testiin ei tuu posia, niin mitä teen, mutta en saanut yhtään selkeää vastausta. Ihan ku ei olis uskonut, että on edes mahdollista.

Mietin, että varaanko klinikalle jo nyt soittoajan, mutta hitto kun sekin maksaa. Vai odotanko vielä, tulisko ovis kp 30 paikkeilla, kun mun normaalissa kierrossa aina tulee?

Mietin ite parhaaksi, jos odotan tän kierron ja kun menkat alkaa, ni soittaisin sit klinikalle kysyäkseni ohjeita tai varatakseni uuden vasteultran myöhämmälle 🤔

@mrz mä soittaisin kun uusi kierto alkaa. Sulla vaste letroissa ei nyt riittänyt joten annosta varmaan nostetaan, siitä kannattaa jutella lääkärin kanssa. Tässä hetkessä lääkäri ei kai tälle kierrolle voi muuta kuin odottaa tai määrätä terolut tai vastaavat katkaisemaan kierto. Ultrassa toki nyt näkyisi totuus onko ovulaatio tapahtunut vai mikä sen johtofollin tilanne on.

@mrz mä soittaisin kun uusi kierto alkaa. Sulla vaste letroissa ei nyt riittänyt joten annosta varmaan nostetaan, siitä kannattaa jutella lääkärin kanssa. Tässä hetkessä lääkäri ei kai tälle kierrolle voi muuta kuin odottaa tai määrätä terolut tai vastaavat katkaisemaan kierto. Ultrassa toki nyt näkyisi totuus onko ovulaatio tapahtunut vai mikä sen johtofollin tilanne on.
Kiitos! Noin vähän itsekin järkeilin. Pelottaa kyllä annoksen nosto, kun nykyiselläkin saatiin jo vaste mutta sit sen jälkeen joku menikin pieleen. Ettei sit tuu isommalla annoksella jo liikaa vastetta, ku oon niin pienikokoinen. Noh, ei auta ei...

Kiitos! Noin vähän itsekin järkeilin. Pelottaa kyllä annoksen nosto, kun nykyiselläkin saatiin jo vaste mutta sit sen jälkeen joku menikin pieleen. Ettei sit tuu isommalla annoksella jo liikaa vastetta, ku oon niin pienikokoinen. Noh, ei auta ei...
Voihan se olla että lääkäri katsoo että vaste oli hyvä ja irtoamisessa vaan ongelmaa, mutta siihenkin on onneksi lääkkeet. :) Tsemppiä odotteluun!

Komppaan Viikunan vastausta ☺️

@Viikuna91 No niin lähenee, mut hyvänen aika, miten hitaasti päivät kuluu tässäkin vaiheessa! Tuntuu, että inssistä on ikuisuus, vaikka se olis vasta viime pe 🙈 Mä alan lauantaina tikuttelemaan säännöllisesti, niin saan tikkuihin ovitrellen poistumisen. Alkuviikosta voidaankin metsästää plussaa tahoillamme 😄

Täällä lämpöjen mukaan ovis paikannnettu maanantaillr ja dpo3 siis. Olotkin toisaalta luteliaalioloja, eli palelu, tissi ja keltarauhasjomottelut. Ehdittiin siis hyödyntää vika ovis mahdollisuus. Mieskin kävi nyt tänään sitten siellå tiputuksessa, että lisäkiertoja ei sitten tule.

Jouluaattona olis sit dpo12 paitsi menkat yleensä alkaneet siinä kohtaa ilman lugeja ja niitä en nyt tässä kierrossa ottanut käyttöön, kun ei ne kolmessa kierrossa plussaa tuoneet. Ja toisaalta sai tuo esikoinenkin alkunsa, vaikka hänen yritysaikanaan oli myös lyhyttä luteliaalia. Testaan varmaan jo ens to dpo10 niin ehtii tottua taas negapettymykseen ennen aattoa. Jouluplussa olis ihanin lahja, mut realistina tiedän ettei semmosta joulun ihmettä tähän huusholliin osu. Osuispa kuitenkin edes jollekin tänne❤

Täällä lämpöjen mukaan ovis paikannnettu maanantaillr ja dpo3 siis. Olotkin toisaalta luteliaalioloja, eli palelu, tissi ja keltarauhasjomottelut. Ehdittiin siis hyödyntää vika ovis mahdollisuus. Mieskin kävi nyt tänään sitten siellå tiputuksessa, että lisäkiertoja ei sitten tule.

Jouluaattona olis sit dpo12 paitsi menkat yleensä alkaneet siinä kohtaa ilman lugeja ja niitä en nyt tässä kierrossa ottanut käyttöön, kun ei ne kolmessa kierrossa plussaa tuoneet. Ja toisaalta sai tuo esikoinenkin alkunsa, vaikka hänen yritysaikanaan oli myös lyhyttä luteliaalia. Testaan varmaan jo ens to dpo10 niin ehtii tottua taas negapettymykseen ennen aattoa. Jouluplussa olis ihanin lahja, mut realistina tiedän ettei semmosta joulun ihmettä tähän huusholliin osu. Osuispa kuitenkin edes jollekin tänne❤
No onpa sullakin jännät paikat joulua kohti 🙈🌈 Toi on kyl paha, kun jossain kierrossa päättää ettei tikuttele ja sit kuitenkin häiritsee, kun ei tiedä tarkasti milloin ovis on ollut/onko se ylipäätään ollut. Onneksi sulla on toi lämpöjen seuranta, niin ei tarvii miettii, et oliko ovuloimaton kierto vai ei 👍🏻 Lisää piinailukavereita! 🥳

Takaisin