Letrozolin käyttäjiä?

Täällä eka ovitrelle pistos pistetty ja huomiseksi inssiaika varattu. Testiä sais gynen mukaan tehdä vasta 11 päivän päästä 🙈 Ajattelin kyl ihan mielenkiinnosta tehdä testin jo reilusti aiemmin ja ihmetellä, miltä niiden kahden viivan pitäisi oikeasti näyttää 😅😅
Jee, tärppionnea inssiin! 🍀

@Onnenomena onnea kp1:sta - vihdoin!!! 😍

Tääl on nyt vähän outo tilanne, tullut tänään rusehtavaa vuotoa vähän. Ovulaatiotesti ei lähelläkään plussaa. Viimeiset pari kiertoa oon saanut kp17 plussan ja se ois ylihuomenna. Ihmetyttää kyllä toi vuoto... Vähän alavatsakipujakin on eli onko mulla menkat alkamassa, voiko niin tapahtua. ⁉️⁉️ Mielummin kyllä liittyisin piinailijoihin jatkoksi.

Muille tärppionnea ja tsemppiä insseihin - yritän ajatuksella taas paneutua viikonloppuna kuulumisiin! ❤️

@Onnenomena onnea kp1:sta - vihdoin!!! 😍

Tääl on nyt vähän outo tilanne, tullut tänään rusehtavaa vuotoa vähän. Ovulaatiotesti ei lähelläkään plussaa. Viimeiset pari kiertoa oon saanut kp17 plussan ja se ois ylihuomenna. Ihmetyttää kyllä toi vuoto... Vähän alavatsakipujakin on eli onko mulla menkat alkamassa, voiko niin tapahtua. ⁉️⁉️ Mielummin kyllä liittyisin piinailijoihin jatkoksi.

Muille tärppionnea ja tsemppiä insseihin - yritän ajatuksella taas paneutua viikonloppuna kuulumisiin! ❤️
Kiitos! 😍

Voi että, kurjia tuollaiset välivuodot! Polyyppi voi aiheuttaa vuotelua, tosin ei se välttämättä sitä ole. Saattaahan sitä olla joskus joku kertaluonteinen hormonihäikkä. Minulla esim oli alle 10 pv luteaalivaihe kun ekan kerran tikutin oviksen. Olin ihan suunniltani kun luulin, että se on sellainen aina, mutta sen koommin ei ole ollut alle 12 pv.

Mull on menny kaikkien kuulumiset nyt ihan ohi. Eka oli pikkuveli käymässä 5pv, sit oltiin siskon tykönä siit suoraan 2pv. Tai toinen yö me nukuttiin miehen kans hotellissa ja koira oli siskolla hoijossa. Sisko oli järkänny meille hotelli yön ja sinne kaikkee kivaa pikkunaposteltavaa meille. Ollaan kuulemma ansaittu pieni pala luxusta kaiken mahdollisen ja mahdottoman jälkeen. 🥰
Nyt makaan sit vuosisadan flunssassa sohvannurkassa ja köhin keuhkoja pihalle. 🤷🏻‍♀️
Tänään viimenen terolut naamariin. Sit ootellaan niagara päiviä ja sit pääsen alottaan ekat letrot 😱
Painoa vaan ressaan nyt hirveesti ku se on pomppinut aika reilusti täs viimesen kuukauen aikana, se ku ei sais päästä nousemaan täs vaihees. Keväällä sain sillon hyvän bussiin painon puottamiseen, mut kesän olin oikeesti 24/7töissä kiini nii sekin homma sit jäi taka alalle 😞 nyt maistuisi vaan suklaa 😅

Ja eikö ovulaation seudulla joskus saata tulla verta vähän? 🤔
Ehkä joo, mutta mitään oireita ei oo ollut ja mulla on kyllä selvät ovislimat olleet aina. Eli en oikein elättele toiveita sen puolesta että ois huomaamatta ollut ovis just. 😔

Just kun alkaa luottaa edes johonkin osaan tätä prosessia niin iskee taas märkä rätti vasten kasvoja. Että se siitä "ainakin letrozol toimii ja ovuloin ja voin olla ekat kaksi kierron viikkoa murhehtimatta siitä".

@Viikuna91 voi harmi, toivottavasti on vaan yksittäisen kierron hormonihäikkä tosiaan ☹ Tiedän ton tunteen, et just kun ehtii luulla yhden osa-alueen olevan kunnossa, niin tuleekin joku uus ihan outo ongelma. Toivottavasti ovis tulis vielä myöhemmin tässä kierrossa, tai jos ei niin että uuteen kiertoon pääsisit ainakin mahd. nopeasti.

@Winskulle paranemisia!

On noi hormonit kyllä erikoisia. Ovitrellestä about 12h ja ovistesti huutaa punasta, mut mitään ovis oloja ei ole. Myös rfsu:n herkkä raskaustesti antaa selvää viivaa. Ihan ihmeellistä nähdä, miltä ne kaks viivaa sit todellisuudessa näyttää, kun itse tuijottelee omia testejä milloin missäkin valossa ja asennossa, et näkis edes jotain 👀😅

@Onnenomena Ihan parasta, kun sulla käynnistyi vihdoin uusi kierto! 💃🏼

On noi hormonit kyllä erikoisia. Ovitrellestä about 12h ja ovistesti huutaa punasta, mut mitään ovis oloja ei ole. Myös rfsu:n herkkä raskaustesti antaa selvää viivaa. Ihan ihmeellistä nähdä, miltä ne kaks viivaa sit todellisuudessa näyttää, kun itse tuijottelee omia testejä milloin missäkin valossa ja asennossa, et näkis edes jotain 👀😅

@Onnenomena Ihan parasta, kun sulla käynnistyi vihdoin uusi kierto! 💃🏼

Muistan kans kun ekan kerran pistin ovitrellen esikoisen yritysaikana. pakko oli heti Kokeilla se raskaustesti tehdä ja nähdä ne kaks kunnon viivaa testissä 😂😁

Mäkin haluun edes Ovitrelle-plussan! 😁

Mä kävin muuten kilppari- ja ferritiini-labroissa kun täälläkin niistä oli puhe.
TSH oli 2,4 (ei muutosta), T4-V 18 (keväällä 14), fetritiini 60 (keväällä 72). Eli osa vähän parempaan osa huonompaan suuntaan. Ferritiini mulla ollut paljon huonompikin (24) kun aloitettiin yrittämään mutta nousi hyvin tonne yli 70. Nyt tuo välissä ollut raskaus ja keskenmeno varmaan kuluttaneet, mutta ei toi 60 onneksi superhuono ole. Mutta taidan pitää rautakuurin tässä taas silti jotta pääsis lähemmäs sinne 100. Lisäksi ostin nyt uutena vitskuna ubikinonin ja mietin söisinko taas myös donafertyä tai muuta myo-inositoli-valmistetta.

Muokattu viimeksi:
Nyt on ensikäynti takana ja helpottunut olo, että päästään aloittamaan heti inseminaatiolla 😌 Vielä kun ovulaatio osuisi hyvälle päivälle, niin voisi olla mahis ekaan inssiin jo lokakuun kierrosta! Uuden kierron pitäisi alkaa ihan lähipäivinä, joten jännä nähdä miten käy.

Olin tosi tyytyväinen myös siihen, miten meidät otettiin vastaan ja kuultiin meidän ajatuksia hoidoista yms. Olen ollut itsekin yllättynyt, kuinka raskaasti olen ottanut lapsettomuusdiagnoosin, vaikka ollaan kumpikin oltu alusta asti samoilla linjoilla hoitoihin menosta, jos niille tulee tarvetta. Silti se vuosi yritystä ilman plussaa on ollut itselle aika raskas rasti ja olen ehtinyt jo märehtimään lopullista lapsettomaksi jäämistä yms., missä ei tietenkään ole mitään järkeä tässä kohtaa. Tämä taisi näkyä lääkärillekin, joka tarjosi mahdollisuutta psykologin käynnille, jos ns. tappiomieliala jatkuu. Tuli hyvä mieli kohdatuksi tulemisesta 😊

Myös letroista tulleet sivuoireet otettiin huomioon, ja ovulaation induktio aloitetaan tamoksifeenilla, joka on ilmeisesti samankaltainen rintasyöpälääke kuin letrosolkin. Kauppalääkkeen nimi näytti olevan Tadex. Onkohan tästä kellään kokemuksia? Kokeillaan nyt tätä, jos ei tarvisi lähteä heti pistoslääkkeisiin...

Se on kyll ihanan helpottava tunne kun annetaan jatkosuunitelma. Kohdataan potilas ihmisenä. Saa sen tunteen ettei tästä tarvikkaan koittaa selviytyä yksin 💗
Meille tarjottiin ensikäynnillä seksuaaliterapeuttia, joko yhdessä tai erikseen. Heti tai jos hoidot pitkittyy ja esim.tuntuu et seksistä tulee vaan mekaanista pakkopullaa tai jos muuten vaan tuntuu tarpeeliselta.

Hienoa että ensikäynti on ollut onnistunut reissu kaikinpuolin, luo toivoa tähän hommaan kun saa hyvää kohtelua ja kaikki huolet otetaan tosissaan. ❤️

Mites onko täällä muita loppu kierron piinailijoita? mulla dpo11 ja vaikka mitä oiretta olis, rinnat ihan kauheen kipeet, kahtena iltana iskeny vaivan kauhea nälkä, jatkuva päänsärky ja alavatsalla jotain tuntemuksia 😁 eilen uitin jo ekan testin ja eipäs siinä mitään näy 😂

@Alcea onpa kiva että jäi noin hyvä fiilis! 😊 Aina yhtä hurjaa miten nopeasti/yhtäkkiä sitten ne hoidot voi alkaakin, kuten teillä vielä mahdollisesti tän kuun aikana! Kannattaa ehdottomasti käydä juttelemassa, mäkin ajattelin seuraavalla polikäynnillä pyytää jutteluapua, jos saisi mielen täältä pohjamudista nostettua.

@Haisuli19 kunpa vielä kääntyisi plussaksi! 🌈🌈🌈

Takaisin